8v koneen rakennusta (Uusia kuvia 3.6)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
8v koneen rakennusta (Uusia kuvia 3.6)
Moottori tulee crossiautoon (VW 1302), eli katulaillista projektia ei ole tarkoitus tehdä (AKE/katsastusjeesustelut voi jättää sikseen =))
Lähtökohtana siis 1.8 penttiperus-8 vee.
Mikäli ketään kinnostaa, niin seuraavanlaisia osia tulossa:
- 45 weberit
- ISKY nenä
- Arrowin kupit
- Wisecot
- Kisakytkin isolla Koolla
- Helvetisti vakio-osia
- 82mm porauksella lohko
- TSI-kansi+imusarja+pakosarja+välilaippa+vauhtipyörä
Kuvia täällä
Lisää kuvia tulossa pian!
Lähtökohtana siis 1.8 penttiperus-8 vee.
Mikäli ketään kinnostaa, niin seuraavanlaisia osia tulossa:
- 45 weberit
- ISKY nenä
- Arrowin kupit
- Wisecot
- Kisakytkin isolla Koolla
- Helvetisti vakio-osia
- 82mm porauksella lohko
- TSI-kansi+imusarja+pakosarja+välilaippa+vauhtipyörä
Kuvia täällä
Lisää kuvia tulossa pian!
Viimeksi muokannut Toni Jokilehto, 3.6.2006 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kerro vaan lisää kyllähän nämä aina kiinnostaa kun vanhat volkkarit kyseessä.
Onko kone alkujaan 90hv versio vai mikä? Mistä laippa on ostettu / mitä maksoi,vauhtipyörän kuitenkin teet varmaan kuplan pyörästä tuohon sopivaksi niinkun jokkispeleissäkin.
Onkos noissa vesikoneiden lohkoissa eroa miten erottaa 1.6 / 1.8 eikös uudemmissa 1.6 lohkoissakin lue 1.8.
Kuinka ison moottorin voi rakentaa 1.6 "Golf" lohkoon sisuskaluja vaihtamalla?
Onko kone alkujaan 90hv versio vai mikä? Mistä laippa on ostettu / mitä maksoi,vauhtipyörän kuitenkin teet varmaan kuplan pyörästä tuohon sopivaksi niinkun jokkispeleissäkin.
Onkos noissa vesikoneiden lohkoissa eroa miten erottaa 1.6 / 1.8 eikös uudemmissa 1.6 lohkoissakin lue 1.8.
Kuinka ison moottorin voi rakentaa 1.6 "Golf" lohkoon sisuskaluja vaihtamalla?
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
Kone on laimein versio, hepoista ei sen tarkempaa tietoa. Tein itse laipan ja vauhtipyörän, säästin. Kaikissa uudemmissa lukee 1.8/1.6, mutta eroja ei ulkoisesti ole. Iskunpituutta+montaa muuta asiaa muuttamalla voi 1.6 lohkosta tehdä 2.jotain litraisen koneen.
Kiitos kehuista koneen suhteen! Pakosarja on paloista tehty (Taivutus by AM-Power), mutta pituuserot pitäisivät olla +- 15mm.
Kiitos kehuista koneen suhteen! Pakosarja on paloista tehty (Taivutus by AM-Power), mutta pituuserot pitäisivät olla +- 15mm.
Viimeksi muokannut Toni Jokilehto, 2.6.2006 6:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
Lisäsin muutaman uuden kuvan(linkki ekassa viestissä). Imusarja ois melkeen valmis,ei ollu mikään maailman herkullisin tehtävä. Vähä arveluttaa että saako tuota moottoria ikään sopimaan kuplan takaluukun alle ku nuo kaasarit tulee aika ylös/sivulle/liikaa joka suuntaan! Seuraavaks pitäs kairata uus kansi kun tuosta ekasta versiosta tais tulla ehkä vähä,miten sen sanois...epäkurantti!? :) Semmonenki ongelma ois vielä ratkaistavana ku männät tulee 0,9mm lohkosta yli...
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
Mitkä veivit? Mäntien puristuskorkeus? Eikö 0.9mm ole ihan ookoota tulla lohkosta yli....pysyy dekkikorkeus hyvänä? Vai osuuko venttiili mäntään tai tuleeko 16 puristusta?
Tuo imusarjaongelma on ilmeinen kyllä kun kone on kallellaan. Mulla mun mielestäni oli pakosarjan kanssakin ahdasta......no uudessa kopassa ei kyllä ole... :D
Tuo imusarjaongelma on ilmeinen kyllä kun kone on kallellaan. Mulla mun mielestäni oli pakosarjan kanssakin ahdasta......no uudessa kopassa ei kyllä ole... :D
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
Vakioveivit,ainaki vielä. 33,5mm. Tuo 0,9 ois muuten oikeenki hyvä mutta puristukset nousee n.14:sta! Täytyy kahtoo jos vähä suurentas palotiloja ku eihän tuon rutun nyt paljo alle 14 tarvi olla ;) Paljonkos sinne männän ja kannen väliin pitää jäädä tilaa? Ai niin,tuo moottori ois tarkotus laittaa pystyyn,se on vaan siinä yhdessä kuvassa kokeeks kallellaan...
0.6mm riittää monessa vehkeessä männän ja kannen väliksi yläkuolokohdassa. Tuo tietysti edellyttää että sylinterin välys on kohdallaan ja kiertokanki ei veny maksimikierroksilla (ei aluveivejä). Karstaa ei väliin tuolla mitalla mahdu mutta ei ole tullut kontaktiakaan ellei joku muu paikka ole antautunut :-)
Isolla ja matalalla männällä tai varmistelun halusta tuohon voi tietysti kympin tai pari lisätä.
Isolla ja matalalla männällä tai varmistelun halusta tuohon voi tietysti kympin tai pari lisätä.
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
En oo vielä ostanu pultteja ku oon miettiny ja pähkäilly että pitäskö sittenki laittaa jotku muut veivit. Mitkähän sinne sais kohtuudella käymään (n.144mm pitkät)? Saa sitä kilpa-bensaa käyttää mutta se on meikäläisen budjetille vähä kiitos liikaa. Jospa se moottori sinne luukun alle sopis,laatikkoo on siirretty n.5cm eteenpäin ni sekin omalta osaltaan vähä auttaa...
Jos polttoainepykälät antaa myöten käyttää omia keitoksia niin tinnerillä saa jatkettua bensaan oktaaneja halvalla. Tuohan on n. 70% tolua ja 30% asetoonia eikä juuri bensaa kalliimpaa tynnyrissä tai tutunkauppana automaalarilta. Jonkinverran testaillut omassa kakkiksessa ja 15% seoksella noin +3 oktaania. 30L 95E ja 5L tinneriä päihitti 98E:n kirkkaasti nakutuskestävyydessä.
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
siivu männästä pois vaan tai teetät kuparista lohkon ja kannen väliin välipalan.. golffilaisesta saa järettömän vehkeen kun kannen vaan rakentaa/työstää oikein :)
EDIT: järkevää ois pysyä 10-12 puristussuhteessa kestäiski jopa jotain.. kyllä varmasti mouruaa 14 mutta ei sitä lystiä montaa kieppiä kestä
EDIT: järkevää ois pysyä 10-12 puristussuhteessa kestäiski jopa jotain.. kyllä varmasti mouruaa 14 mutta ei sitä lystiä montaa kieppiä kestä
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
http://kotisivu.suomi.net/parkkila/index.htm
Jotain tuon tyylistä kun joku saisi aikaan 8V VW koneista, niin itskin uskaltaisi alkaa kanavia tuohon yhteen nurkissa lojuvaan GTi pataan väsätä. Onhan tuossakin yleisohjeita, mutta se että mistä ja miten paljon uskaltaa ottaa onkin eri juttu.
Jotain tuon tyylistä kun joku saisi aikaan 8V VW koneista, niin itskin uskaltaisi alkaa kanavia tuohon yhteen nurkissa lojuvaan GTi pataan väsätä. Onhan tuossakin yleisohjeita, mutta se että mistä ja miten paljon uskaltaa ottaa onkin eri juttu.
11puristuksilla ja huonolla paljealueilla oleva palotila nakuttaa paljon herkemmin kuin esim 12-13kunnon paljealueella oleva moottori.
Tiedän erään tapauksen jossa nakutus alkoi 9.5puristuksilla, kannen vaihto "closed chamberiin" männän ja kannen väli minimiin että tuli kunnon paljevaikutus, niin kone kesti 11.5puristukset ilman ongelmia.
Edit Väärin muistin, tilalle tulikin alumiinikannet,eli vastaa noin 10.5 puristuksia eikä 11.5.
Parhaiten ton paljealueen merkityksen huomaa kun tutkii 70-80lukujen autojen kansia + mäntiä ja vertaa nykyisiin autoihin.
edit2linkkiä mistä on kyse,kyse,quench area
Tiedän erään tapauksen jossa nakutus alkoi 9.5puristuksilla, kannen vaihto "closed chamberiin" männän ja kannen väli minimiin että tuli kunnon paljevaikutus, niin kone kesti 11.5puristukset ilman ongelmia.
Edit Väärin muistin, tilalle tulikin alumiinikannet,eli vastaa noin 10.5 puristuksia eikä 11.5.
Parhaiten ton paljealueen merkityksen huomaa kun tutkii 70-80lukujen autojen kansia + mäntiä ja vertaa nykyisiin autoihin.
edit2linkkiä mistä on kyse,kyse,quench area
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
Laittasin käppyröitä mutta mulla ei semmosia oo. Nokassa on nostoo .502 ja asteita 302/ .050 280. Ois saanu tulla vaikka 140-150hv pyörästä ni sitte =) Eikös se näissä hommissa mene vähä niin että mikään ei riitä..
Edit. Voisko joku selventää tyhmälle että mistä moottorista löytyy semmonen läpihengittävä kansi mikä kävis tähän mun moottoriin?
Edit. Voisko joku selventää tyhmälle että mistä moottorista löytyy semmonen läpihengittävä kansi mikä kävis tähän mun moottoriin?
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
tikkku kirjoitti:jokkis miehethän on laittanu niitä pösöläisen kk ovat piemmät ja kestävemmät
Joo, pitää vaan olla vanhemman mallin akseli että ne pösön veivit saa käymään.
(pienemmät kk-kaulat)
Kestäviä ne on
Toinen kuva
Mäntä meni hieman rikki, ei jääny ku tappi jäljelle :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa