Eli onko järkeä laittaa moinen forgen In-Car Boost-Säätöventtiili mk4 1.8 T:n kabiiniin? Autoni on lastutettu(upsolute) ja vaihdettu k&n 57i kit. Ajattelin vaihtaa vielä alkuperäisen by-passin> Forge 007P, Polished, ByPass-venttiiliin..
Miten on pystyykö moisella ruuvilla lisäämään tehoa rikkomatta mitään ja kai siitä jotain pientä piristystä saa aikaiseksi, näin kevättä kohti ajatellen:)
Ahdot tällä hetkellä 0.7-0.8. Mihin asti kone sitten kestääkään, saatikka sitten vakio kytkin..jaa-a..
Tietenkin kyseeseen tulee hommata samalla tai sitten ensiksi ahtopainemittari.
Vastauksia kaivataan lämpimästi. Kiitos etukäteen.
Turbon-ruuvi mk4:sen 1.8T:n hyttiin??
Valvoja: ffp jäsenet
Sanoisin että tehonlisäys/ahtopaineiden nostomielessä ei tuollaisella hukkaportin kellon "ohjaupainetta" huijaavalla venttiilillä saavuteta paljoakaan hyötyä, koska jos ahtopaine nousee liikaa, yli ohjelman salliman, niin menee todennäköisemmin "vikatilaan"...juuri siksikin vikatilaan ettei riko mitään.
Ei kylläkään ole omakohtaista kokemusta ja itsekin taannoin moista ajattelin, mutta päätin luopua ajatuksesta kuulemani ja lukemani perusteella...hommaa rajumpi softa.
EDIT: toisaalta empiirinen koe on aina mielenkiintoinen :D Laita ahtopainemittari ja seosmittari ja kokeile...kerro sitten kokemukset, älä riko konetta...en ota vastuuta ;)
Ei kylläkään ole omakohtaista kokemusta ja itsekin taannoin moista ajattelin, mutta päätin luopua ajatuksesta kuulemani ja lukemani perusteella...hommaa rajumpi softa.
EDIT: toisaalta empiirinen koe on aina mielenkiintoinen :D Laita ahtopainemittari ja seosmittari ja kokeile...kerro sitten kokemukset, älä riko konetta...en ota vastuuta ;)
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Itselläni on VW golf IV GTi. Lastu, putkisto ja suuttimet vaihdettu. Ahtopaine on 1.1 ja ilman minkäänlaisia säätö ruuvia tms. Lisäsin vain T:haaran painekellon ohjaus putkeen ja pieni letkun pala pultti tulpaksi ja porasin reiän pultin päähän (pienempi reikä vähemmän ahtoja, Isompi reikä enemmän ahtoja) Ja toistaiseksi ei ole osoittautunut mitään pätkimistä paukkumista. Kokeillin "Ulos puhaltavaa" Dumb Valvea ja sen jälkeen vasta alkoi paukkuminen ja viaksi ilmaantui ilma massa mittari. Elikkä ks. sovelluksessa ei saa päästää ilmaa pois kierrosta ilman että järjestelmä sekoaisi.
Pelkällä revon softalla. http://www.pb-tuning.net/joninkamat/3867951.jpg
Vakiona näyttää pienillä kierroksilla 0.7 ja sitten tasottuu 0.5.
Vakiona näyttää pienillä kierroksilla 0.7 ja sitten tasottuu 0.5.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa