Turbon-ruuvi mk4:sen 1.8T:n hyttiin??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

blackdevil
-
Viestit: 140
Liittynyt: 20.4.2005 17:01

Turbon-ruuvi mk4:sen 1.8T:n hyttiin??

ViestiKirjoittaja blackdevil » 31.1.2006 10:26

Eli onko järkeä laittaa moinen forgen In-Car Boost-Säätöventtiili mk4 1.8 T:n kabiiniin? Autoni on lastutettu(upsolute) ja vaihdettu k&n 57i kit. Ajattelin vaihtaa vielä alkuperäisen by-passin> Forge 007P, Polished, ByPass-venttiiliin..
Miten on pystyykö moisella ruuvilla lisäämään tehoa rikkomatta mitään ja kai siitä jotain pientä piristystä saa aikaiseksi, näin kevättä kohti ajatellen:)
Ahdot tällä hetkellä 0.7-0.8. Mihin asti kone sitten kestääkään, saatikka sitten vakio kytkin..jaa-a..
Tietenkin kyseeseen tulee hommata samalla tai sitten ensiksi ahtopainemittari.

Vastauksia kaivataan lämpimästi. Kiitos etukäteen.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 31.1.2006 11:58

Sanoisin että tehonlisäys/ahtopaineiden nostomielessä ei tuollaisella hukkaportin kellon "ohjaupainetta" huijaavalla venttiilillä saavuteta paljoakaan hyötyä, koska jos ahtopaine nousee liikaa, yli ohjelman salliman, niin menee todennäköisemmin "vikatilaan"...juuri siksikin vikatilaan ettei riko mitään.

Ei kylläkään ole omakohtaista kokemusta ja itsekin taannoin moista ajattelin, mutta päätin luopua ajatuksesta kuulemani ja lukemani perusteella...hommaa rajumpi softa.

EDIT: toisaalta empiirinen koe on aina mielenkiintoinen :D Laita ahtopainemittari ja seosmittari ja kokeile...kerro sitten kokemukset, älä riko konetta...en ota vastuuta ;)

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 31.1.2006 12:35

Kovin pitkäkestoista iloa ei säätöventtiilistä ole. Jos ahtaa liikaa yli 10 sekuntia niin varaohjelmaa pukkaa. Kakoo pätkii paukkuu.

Kovin kummoinen ei viritys ole jossei tuon enempää ahda.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 31.1.2006 13:55

Kovin kummoinen ei viritys ole jossei tuon enempää ahda.


No minä pohdin juurikin samaa...tuossa on vain 0.1-0.2 enemmän ahtoa kuin vakiossa?.!.? Taitavat lastuilla ottaa ahtoja tyypillisesti 1.1 - 1.4...tuo 1.4 alkaa kylläkin olemaan jo aika raju vakioahtimelta...

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 10.2.2006 10:18

Itselläni on VW golf IV GTi. Lastu, putkisto ja suuttimet vaihdettu. Ahtopaine on 1.1 ja ilman minkäänlaisia säätö ruuvia tms. Lisäsin vain T:haaran painekellon ohjaus putkeen ja pieni letkun pala pultti tulpaksi ja porasin reiän pultin päähän (pienempi reikä vähemmän ahtoja, Isompi reikä enemmän ahtoja) Ja toistaiseksi ei ole osoittautunut mitään pätkimistä paukkumista. Kokeillin "Ulos puhaltavaa" Dumb Valvea ja sen jälkeen vasta alkoi paukkuminen ja viaksi ilmaantui ilma massa mittari. Elikkä ks. sovelluksessa ei saa päästää ilmaa pois kierrosta ilman että järjestelmä sekoaisi.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 10.2.2006 11:34

Pelkällä revon softalla. http://www.pb-tuning.net/joninkamat/3867951.jpg

Vakiona näyttää pienillä kierroksilla 0.7 ja sitten tasottuu 0.5.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 10.2.2006 12:00

No mitäs maailmanlopun golffissa ahtoja on ilman pulttiviritystä?

Zikke
-
Viestit: 21
Liittynyt: 15.3.2005 19:11

ViestiKirjoittaja Zikke » 11.2.2006 15:38

About just se mitä edellä sanottiin..

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 11.2.2006 20:51

Siis tä? Ensin puhutaan että 1,1 ilman mitään ja sitten ollaan laittelemassa rei'itettyjä pultteja sunmuuta sittiä. Että miten paljon tuolla purkkavirityksellä nyt saatiin sitä painetta ylös? Voi vittu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa