eli taisi kovien pakkasten aikaan kyrvähtää ilmeisesti takapyörän laakeri kun on alkanu pitämään ihme jurinaa ja ujellusta:/
ilmeisesti takaa se kuuluu.etupyöränlaakerit kun on tullut vaihdettua parisen vuotta sitten.
ei oikein saa selvää kummalta puolen se tulee.pystyisikö tämän paikantamaan jotenkin kummalta puolen se tulee?tietysti kumpikin takapyörän laakeri kannattaa vaihtaa kuten vähän suunnittelinkin.
mitenkäs hankala homma takapyörän laakerin vaihto on?etupyörän laakerin vaihto oli ehkä hieman vittumainen enkä sitä omilla vehkeillä saanut laakeri pesästä pois puhumattakaan takaisin laitosta.
mutta entäs takapyöränlaakeri?sehän taitaa olla kartio mallin laakeri?ei ole ennen tarvinnu asiaan perehtyä:)
jetan takapyörän laakerin vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Tarkennan sen verran, että tuurnaa tarvitaan irrottamaan laakerin ulkokehä rummusta/levystä. Varsinaista sisäkehää ei ole.
Tuurnaa varten sieltä rummun/levyn reiästä takaapäin katsottuna näkyy kolme lovea joista laakerin kehän saa naputeltua pois paikaltaan.
Ennen uuden laakerin vaihtoa kannattaa tarkistaa se vanhan laakerin kireys.
Tuurnaa varten sieltä rummun/levyn reiästä takaapäin katsottuna näkyy kolme lovea joista laakerin kehän saa naputeltua pois paikaltaan.
Ennen uuden laakerin vaihtoa kannattaa tarkistaa se vanhan laakerin kireys.
Jos ongelmia laakerikehän saamisessa rumpuun sisään kuten itselläni oli niin asiaa helpottaa jonkin verran se että laittaa kehän pakkaseen ainakin tunniksi ja lämmittää sitten rummussa olevaa pesää esim. kuumailmapuhaltimella reilusti kuumaksi ja sitten kehä pakkasesta ja paikoilleen. Helpotti ainakin itselläni kun ahisti niin ettei meinannut saada paikoilleen millään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa