Juu iltaa vaan kaikille. Hyvin palvellut portteri otti ja teki tenän tuohon parkkipaikalle. Mikähän voisi olla vikana?
oireen kuvaus on seuraavanlainen: Tänään töistä lähdettyäni kaikki oli ok, ei mitään erikoista - ajoin kotiin, auto parkkiin. Illasti meinasin lähteä niin eipä vaan lähdetty, akku oli aivan tyhjä.
tämä herätti minussa suurta ihmetystä, koska autossa on noin 1kk vanha akku ja akun vaihdon yhteydessä latauskin mitättii ja todettiin hyväksi. Akku on luultavasti purkautunut itsestään, koska oli aivan lämmin vaikka pakkastakin on nyt noin -10.
Tarkastin silmämääräisesti kaikki johdotukset. Ne näyttivät olevan ehjiä. Voisiko esim. startti maadottaa itteensä akun tyhjäksi? Onko kenellekkään sattunut samalla tavalla? Villejä arvauksiakin otetaan vastaan. Voiko ton startin jotenkin testata että maadottaako solenoidi itteään ihan yksikseen?
Tämä pikkasen pistää mieltä matalaksi kun ei taho uskaltaa jättää autoa parkkiin ettei pala koko p4ska. otin toki yöksi akun jemmaan lämpimään tilaan ettei nyt jäätyisi sököksi.
pikaisia vastauksia otan ilolla vastaan kiitos!
Trp T4 virtaongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä moottori trp:ssä?
Mä laittaisin pelkän akkulaturin sinne akunkaapeleihin, ja jos mittari nousee, niin laturin johtoja irti, kuin myös startin ja yksi kerrallaan sulakkeita, kunnes laturi vaimenee.
Edit. et varmaan huomannut koittaa kädellä sitä startin solenoidia..?
En kyllä usko että toi startista johtuisi. Virtalukonpohja voi olla yksi vaihtoehto.
Eikai valoissa ole ~100watin polttimot?
Mä laittaisin pelkän akkulaturin sinne akunkaapeleihin, ja jos mittari nousee, niin laturin johtoja irti, kuin myös startin ja yksi kerrallaan sulakkeita, kunnes laturi vaimenee.
Edit. et varmaan huomannut koittaa kädellä sitä startin solenoidia..?
En kyllä usko että toi startista johtuisi. Virtalukonpohja voi olla yksi vaihtoehto.
Eikai valoissa ole ~100watin polttimot?
juu elikkäs päivitystä ongelmaan. mittailin noita johtoja ja näyttäisi että + puolella rengasliittimeen kytketyt 2 samankokoista punaista piuhaa aiheuttaa ainakin ongelmaa. Ne saavat maattoa jostakin. Itsetehdyiltä kötöstyksiltä ne eivät näytä. hmm onkohan kellään mitään ideaa mihin/mille ne 2 piuhaa ovat? sulakerasiaan päin ne menevät.
On muuten melko huolestunut olo meinaan jätin sen ongelmapiuhan irti ja laitoin kengät kiinni napoihin niin mitään ei tapahtunut. Siis ei yhtään mitään, edes sisävalo ei syttynyt. Akku on meinaan juuri ladattu. onkohan jokin 'pääsulake' voinut palaa?
virtalukon pohjan olen käynyt läpi - ei näyttänyt vialliselta, virtamittari tuki käsitystä.
onkohan kellään virtakaavioita transportteriin, voisin yrittää löytää noille kahdelle piuhalle identiteettiä. lisäksi wituttaa koko show kun kyseessä on oma työauto, duunit kärsii kun en saa työkaluja työmaille.
olen avautunut, piste. Kiitollisuudella otan vinkkejä vastaan!
On muuten melko huolestunut olo meinaan jätin sen ongelmapiuhan irti ja laitoin kengät kiinni napoihin niin mitään ei tapahtunut. Siis ei yhtään mitään, edes sisävalo ei syttynyt. Akku on meinaan juuri ladattu. onkohan jokin 'pääsulake' voinut palaa?
virtalukon pohjan olen käynyt läpi - ei näyttänyt vialliselta, virtamittari tuki käsitystä.
onkohan kellään virtakaavioita transportteriin, voisin yrittää löytää noille kahdelle piuhalle identiteettiä. lisäksi wituttaa koko show kun kyseessä on oma työauto, duunit kärsii kun en saa työkaluja työmaille.
olen avautunut, piste. Kiitollisuudella otan vinkkejä vastaan!
Rengasliitin? Saatko mitattua montako ampeeria se ongelma piuha kuluttaa?
Siitä + navalta taitaa lähteä startin kaapelin(paksuin) lisäksi johdot flektille ja sulaketaululle ja ehkä hehkulle(voi saada virtansa sulaketaulunkin kautta).
Eli tuon sulaketaululle menevän johdon(minkä todnäk irroitit) kautta kulkee kaikki auton "käyttövirta".
Mä nappaisin kaikki sulakkeet irti sulaketaulusta(merkkaa paikat tai jättää hollilleen, mutta irti) ja jos vielä menee virtaa hukkaan, niin mahdollisia vikapaikkoja ovat ainakin hehkut, virtalukonpohja ja itse rele/sulaketaulu. Jos virrankulutus loppuu sulakkeiden irrotuksen jälkeen, niin yksi kerrallaan sulakkeita paikalleen ja ihmettelemään virtamittaria.
Siitä + navalta taitaa lähteä startin kaapelin(paksuin) lisäksi johdot flektille ja sulaketaululle ja ehkä hehkulle(voi saada virtansa sulaketaulunkin kautta).
Eli tuon sulaketaululle menevän johdon(minkä todnäk irroitit) kautta kulkee kaikki auton "käyttövirta".
Mä nappaisin kaikki sulakkeet irti sulaketaulusta(merkkaa paikat tai jättää hollilleen, mutta irti) ja jos vielä menee virtaa hukkaan, niin mahdollisia vikapaikkoja ovat ainakin hehkut, virtalukonpohja ja itse rele/sulaketaulu. Jos virrankulutus loppuu sulakkeiden irrotuksen jälkeen, niin yksi kerrallaan sulakkeita paikalleen ja ihmettelemään virtamittaria.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”