Trp T4 virtaongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Amukka
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.1.2006 20:59

Trp T4 virtaongelma

ViestiKirjoittaja Amukka » 30.1.2006 21:19

Juu iltaa vaan kaikille. Hyvin palvellut portteri otti ja teki tenän tuohon parkkipaikalle. Mikähän voisi olla vikana?

oireen kuvaus on seuraavanlainen: Tänään töistä lähdettyäni kaikki oli ok, ei mitään erikoista - ajoin kotiin, auto parkkiin. Illasti meinasin lähteä niin eipä vaan lähdetty, akku oli aivan tyhjä.

tämä herätti minussa suurta ihmetystä, koska autossa on noin 1kk vanha akku ja akun vaihdon yhteydessä latauskin mitättii ja todettiin hyväksi. Akku on luultavasti purkautunut itsestään, koska oli aivan lämmin vaikka pakkastakin on nyt noin -10.

Tarkastin silmämääräisesti kaikki johdotukset. Ne näyttivät olevan ehjiä. Voisiko esim. startti maadottaa itteensä akun tyhjäksi? Onko kenellekkään sattunut samalla tavalla? Villejä arvauksiakin otetaan vastaan. Voiko ton startin jotenkin testata että maadottaako solenoidi itteään ihan yksikseen?

Tämä pikkasen pistää mieltä matalaksi kun ei taho uskaltaa jättää autoa parkkiin ettei pala koko p4ska. otin toki yöksi akun jemmaan lämpimään tilaan ettei nyt jäätyisi sököksi.

pikaisia vastauksia otan ilolla vastaan kiitos!

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 30.1.2006 23:56

Mikä moottori trp:ssä?

Mä laittaisin pelkän akkulaturin sinne akunkaapeleihin, ja jos mittari nousee, niin laturin johtoja irti, kuin myös startin ja yksi kerrallaan sulakkeita, kunnes laturi vaimenee.

Edit. et varmaan huomannut koittaa kädellä sitä startin solenoidia..?
En kyllä usko että toi startista johtuisi. Virtalukonpohja voi olla yksi vaihtoehto.

Eikai valoissa ole ~100watin polttimot?

Amukka
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.1.2006 20:59

ViestiKirjoittaja Amukka » 31.1.2006 8:36

niin joo 2.4D nuhapumppu. Valot ovat aivan vakiot. Täytyy ryhtyä mittailemaan noita johtoja läpi. En kyllä huomannut kokeilla tuota solenoidia.

Kiitos vinkeistä!

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 31.1.2006 9:36

Yleismittarilla katsot virrankulutuksen määrän. Jos kulua näyttää olevan, niin sulakkeita vaan irti ja sitä mukaa katsoo mikä laite virtaa kuluttaa.

100 W polttimot eivät ole syypää (itsellänikin moiset on eikä ongelmia).

Ari K
-
Viestit: 58
Liittynyt: 13.10.2005 12:11

ViestiKirjoittaja Ari K » 31.1.2006 11:39

Petteriltä tuli hyvät ohjeet.

Mutta LM, ihan mielenkiinnosta, miten nuo 100 W:n polttimot oikein olisivat syyllisiä?

nimim. Itselläni on sellaiset myös...

edit: typo

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 31.1.2006 11:58

Ilmeisesti sitä virrankulutusta on ollut melkoisesti, jos akkukin lämpöisenä.

Ainakin vanhemmissa volkkareissa 100watin polttimot(alkuperäisissä johdotuksissa) voivat "sulattaa" valokatkaisijan ja sitä myötä rele/sulaketaulun. Ehkä virtalukonpohjankin. Siitä vain kokeilemaan.

Ari K
-
Viestit: 58
Liittynyt: 13.10.2005 12:11

ViestiKirjoittaja Ari K » 31.1.2006 14:50

Joo no tuohon tapaan tehtynä kyllä. Kiitos selvennyksestä. Itselläni ainakin on lisävalot (joissa siis nuo 100 W) releytetty johdotettu erikseen, jolloin ne eivät kyllä ongelmia aiheuta.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 31.1.2006 14:58

Njoo, enpä osannut itsekään ajatella että joku vakiopiuhoihin pistäisi 100 w polttimot, mutta kai niitäkin on.

Amukka
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.1.2006 20:59

ViestiKirjoittaja Amukka » 31.1.2006 19:47

juu elikkäs päivitystä ongelmaan. mittailin noita johtoja ja näyttäisi että + puolella rengasliittimeen kytketyt 2 samankokoista punaista piuhaa aiheuttaa ainakin ongelmaa. Ne saavat maattoa jostakin. Itsetehdyiltä kötöstyksiltä ne eivät näytä. hmm onkohan kellään mitään ideaa mihin/mille ne 2 piuhaa ovat? sulakerasiaan päin ne menevät.

On muuten melko huolestunut olo meinaan jätin sen ongelmapiuhan irti ja laitoin kengät kiinni napoihin niin mitään ei tapahtunut. Siis ei yhtään mitään, edes sisävalo ei syttynyt. Akku on meinaan juuri ladattu. onkohan jokin 'pääsulake' voinut palaa?

virtalukon pohjan olen käynyt läpi - ei näyttänyt vialliselta, virtamittari tuki käsitystä.

onkohan kellään virtakaavioita transportteriin, voisin yrittää löytää noille kahdelle piuhalle identiteettiä. lisäksi wituttaa koko show kun kyseessä on oma työauto, duunit kärsii kun en saa työkaluja työmaille.

olen avautunut, piste. Kiitollisuudella otan vinkkejä vastaan!

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 31.1.2006 20:30

Rengasliitin? Saatko mitattua montako ampeeria se ongelma piuha kuluttaa?

Siitä + navalta taitaa lähteä startin kaapelin(paksuin) lisäksi johdot flektille ja sulaketaululle ja ehkä hehkulle(voi saada virtansa sulaketaulunkin kautta).
Eli tuon sulaketaululle menevän johdon(minkä todnäk irroitit) kautta kulkee kaikki auton "käyttövirta".
Mä nappaisin kaikki sulakkeet irti sulaketaulusta(merkkaa paikat tai jättää hollilleen, mutta irti) ja jos vielä menee virtaa hukkaan, niin mahdollisia vikapaikkoja ovat ainakin hehkut, virtalukonpohja ja itse rele/sulaketaulu. Jos virrankulutus loppuu sulakkeiden irrotuksen jälkeen, niin yksi kerrallaan sulakkeita paikalleen ja ihmettelemään virtamittaria.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa