Passat Sedan VR6 -94 ( Omni Compin jarrut paikoillaan )

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

Passat Sedan VR6 -94 ( Omni Compin jarrut paikoillaan )

ViestiKirjoittaja itkonen » 16.3.2005 19:23

Tässä topikissa on tarinaa Tallinnan tuliaisen käyttöönotosta ja fixailusta.

Aloitettiin tarrakilpien haun jälkeen sillä, että käytiin Laakkosella tekemässä koko lailla perusteellinen kuntotarkastus. Siitä lappua veroilmoitukseen mukaan liitteeksi ja itselle hyväksi osviitaksi näppäilyjä varten. Tuolla löytyi myös hassua tietoa. Auton huoltokirjassa ei viime vuosilta ollut merkintöjä, joten en antanut sille arvoa ostopäätöstä tehtäessä. Samoin arvelin, että kilometrilukema on armotta liian alhainen, tuskin totta. Laakkosen korjaamon työnjohtaja katsoi ihan mielenkiinnosta, onko VAG-tietojärjestelmässä autolle huoltomerkintöjä. Sieltähän löytyi huoltokirjasta puuttuneille vuosille merkkihuollon tekemät huollot ja vielä ihan loogisilla kilometreillä aina loppukesään 2004 asti, jolloin edellinen omistaja haki auton Viroon. Kummallista, että tallessa olleeseen huoltokirjaan ei ole noita merkitty ollenkaan ylös??? Aika harvoin jälkikäteen paljastuu iloisia yllätyksiä tuontipelin huoltohistorian suhteen, mutta nyt kyllä iloisesti yllätyin :D Kiitokset muuten Laakkoselle erittäin perusteellisesta työstä ja hyvästä palvelusta!

Sitten tarinaa auton elvyttämisestä haluttavaan kuntoon:

Huurteenpoiston huonoa toimintaa kirosin autoa hakiessa kun ajoin Helsingistä Kajaaniin kiristyvässä pakkasessa. Löytyi kaksi varsin hyvää syytä:

1. Raitisilmasuodatin oli kuin savikakku. Ei kuitenkaan ollut päästänyt paskaa läpi, joten ei hätiä.
2. Joku oli päättänyt vissiin vähentää ajomelua ja oli tunkenut erikokoisia ja muotoisia vaahtomuovitolleroita täyteen ilmanvaihtokanavat jotka lähtevät C-pilareiden luota puskurin alla oleville venttiileille.

Uusi suodatin, tollerot pois ja samalla äänieristyslevyä takakontin pelteihin. Johan rupesi lasit pysymään sulina.

Ajovalot näyttivät helvatan huonosti ja epämääräisesti, tämänkin huomasin vasta pimeän koittaessa. Siihenkin oli muutama syy.

1. Toisen ajovalon alaruuveja ei oltu viitsitty laittaa umpion vaihdon jälkeen vissiin enää paikoilleen. Uudet ruuvit reikiin ja epämääräisyys hävisi.
2. Kumpikin valo näytti aivan maatakohti, sai ruuvata säätöjä pitkän tovin, että saatiin valo tarpeeksi ylös.
3. Linssit olivat ihan ihme paskassa, jynssäys kirkasti valoja ihan kivasti.
Vielä ohjelmassa kunnon laatupolttimot ja relesysteemin laitto valoille.

Lisää tarinaa ja kuvia kunhan ehditään.
Viimeksi muokannut itkonen, 15.8.2006 21:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

marcou
-
Viestit: 568
Liittynyt: 26.6.2004 13:25

ViestiKirjoittaja marcou » 16.3.2005 20:17

etkös ole töissä fanaticaudiolla? onko hifejä tulossa? entäs muita suunnitelmia auton suhteen? alusta, vanteet, renkaat, tekniikka?


(edit) lukihäriöinen ei huomannut että oli sedan (/edit) kämmejä sattuu kiireessä.. :D
Viimeksi muokannut marcou, 16.3.2005 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 16.3.2005 20:24

tottakai laadukas farmari kiinnostaa


Passat Sedan VR6 -94


se siitä.
mutta itse autoon, harvoin tosiaan paljastuu tuommosia iloisia yllätyksiä huoltohistoriasta. mutta onneksi näitäkin tapauksia löytyy näköjään. itse hämmästyin aikoinaan tuonti astran hyvää ruostesuojausta vaikka kilometrejä oli reilusti,epäilin että kyseessä ollut joku ruoste-esto käsittelyn esittely auto ku massattu oli niin hyvin että en ole eläissäni nähnyt vastaavaa.

J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

ViestiKirjoittaja J.N » 16.3.2005 20:42

Tunaa nyt edes merkittömällä maskilla. :)

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 16.3.2005 21:33

Pientä laittoa on toki tulossa niin hifeihin kuin muutenkin. Tilauksessa on ATP:n 17" InoxSS vanteet alle 205/45/17 kumeilla. Maskiin odotellaan Kennyltä vanteiden lookkiin sopivaa rosterikuorta. Sori MaxxJJ, tähän ei tule salmiakkiverkkoa mihinkään ;) Edellisessä kulkineessa oli jo riittävästi sitä lajia. Orkkisetuspoikka laitetaan ja takasiipikin, jos jostain sellaisen löytää. Englannissa oli yksi jo haarukassa, mutta ehti perskules karata käsistä kun arvoin liian kauan :(

Hifipuoli aloitetaan Blaukkarin Chicago IVDN vempeleellä ja TV-virittimellä. Haluttaa saada navi omaankin autoon kun ei ole vielä aiemmin ollut. Muille on laitellut ja miettinyt jo tovin, että tahtoo seuraavaan autoon. Löytääpähän kiroilematta perille tällainen täysin suuntavaistotonkin ihminen :) Orkkisantenni korvataan samannäköisellä antennilla, jossa on GPS ja radio antenni samassa. Muuta sälää tulee AV-puolelle varmaankin ajan kanssa taas ihan liikaakin laitettua, mutta ei ihan ensi hätään.

Edit: Maskin kuoret olivat käyneet Kajaanissa Matkahuollon hyllyssä seisomassa, mutta mulle siitä ei ole ilmoitettu??? No, jospa uusintayrityksellä pääsee sovittamaan paikoilleen... Pahoittelut Kennylle ylimääräisestä harmista.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 17.3.2005 20:30

Auto käytettiin tullissa ja sain jotain kuvia laitettua tämän linkin taakse: http://www.fanaticaudio.com/pasuuna/pasuuna.htm

Tässä kuva nuhraantuneesta lähtökohdasta tännekin näytille:

Kuva

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 19.3.2005 12:41

Sisusta otettiin pois ja sitä putsattiin pari päivää. Putsauksen saldona löytyi D-markkoja, Eestin kruunuja, Euroja, suolapähkinöitä, suklaakaramelleja, sipsejä, kuivuneita Marlboroita pari, tikkuaskia, parkkisakkoja ( virosta, silppuna... ) puolukoita ja kaikenlaista jännää penkkien ja mattojen alta ja väleistä. Kaksissa ja välillä kolmissa miehin meni parin työpäivän verran aikaa, mutta paskan alta kuoriutui erittäin hyväkuntoinen ja siisti sisusta. Nahatkin täysin ehjät, ei viiltoakaan missään.

Kuva

Orkkistakaiskarit ovat aika väsyneet, joten Konin Sportit tulevat ensi viikolla uusien kumien kanssa tilalle. Eipähän tarvitse enää toista kertaa ostaa uusia putkia.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 19.3.2005 12:57

Nätiltä näyttää sisusta! Hoiditko noi nahkapenkit jollain aineella?

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 19.3.2005 18:24

Parilla aineella. Nahalla Autoglymin Leather Care Cream ja muoveille Vinyl&Rubber Care. Tekee terää jos vaan on ehjä pinta mitä fiksata.

colour concept
-
Viestit: 78
Liittynyt: 13.12.2004 9:56

ViestiKirjoittaja colour concept » 19.3.2005 21:39

Autoglymin Leather Care Cream tuliko penkeistä "liukkaat" tolla tökötillä?

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 20.3.2005 12:22

Ei niistä mitenkään liian liukkaat tule, vähän tietysti haalistunutta ja kuivunutta liukkaammat, mutta se häviää kokonaan parissa päivässä kun "kerma" on imeytynyt kunnolla.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

Ovenkahvojen fiksausta ja "hifien" aloitusta

ViestiKirjoittaja itkonen » 23.3.2005 21:16

Etuovet saatiin vaimennettua Expert-matolla. Aika paljon oven "soundi" muuttui. Kaiutinpaikkoja ei yllättäen autosta löytynytkään joten ne piti etuoviin tehdä piiloon oven sisään.
Kuva

Lisäksi ovenkahvojen heikko toiminta saatiin yllättävän helpolla tavalla korjattua. Eli kahvat ottivat vasta aivan "viime tipassa", juuri sai ovet auki. Kummankin kahvan oven salpaa painavaan valkoiseen muovitappiin laitettiin päähän soittimien RCA-lähtöjen muoviset suojatulpat liimalla kiinni. Tismalleen sopivan kokoiset ja tarttuivat hyvin paikoilleen. Minuutin operaatiolla ja muutaman sentin kustannuksella saatiin kumpikin kahva toimimaan aivan uuden veroisesti :)

Sähköpeilikin oli vasemmalta oudosti epäkunnossa, moottori pyöri, mutta ei liikuttanut peiliä. Alkutekijöihin purun jälkeen selvisi, että moottorin rungon muovi oli murtunut ja rattaat pääsivät sutimaan. Kiinnitysruuvien väliin laitettiin pellinpalasta panta joka puristi moottorin pakettiin. Toimii taas erinomaisesti ja ennenkaikkea ilmaiseksi :)

Edit: muutama lisäkuva:

http://www.fanaticaudio.com/pasuuna/pasuuna.htm

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 14.5.2005 15:29

Tässä kuvaa maalipinnan käsittelyn jälkeen kesävalsseilla.
Kuva
Lisää pasuunasivulla. Myös tarinaa kaiken laisista rassauksista.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 14.5.2005 22:41

Pirun hyvältä näyttää! Laitahan kuvia kun eibachit on alla.
Paljonkos tuommosesta tulee muuten veroja?

J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

ViestiKirjoittaja J.N » 15.5.2005 17:53

Sulla on tuolla perässä jotain ylimääräisiä merkkejä... :)

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 16.5.2005 10:12

Veroista ei ole vieläkään tietoa, odotellaan edelleen veropäätöstä.....

Edit: MaxxJJ oli oikeassa, Passat-teksti sai lähteä.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 10.6.2005 10:47

Onkos mitään uutta tullut tähän projektiin?

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 10.6.2005 14:07

Verot ovat tulleet ja maksettu, Suomen kilvet paikoillaan. Projekti on edennyt jonkin verran, mutta kuvaaja on ollut laiskana kameran kanssa. Laitetaan lisää matskua kunhan Eibachit ovat paikoillaan tms.

majuri
-
Viestit: 348
Liittynyt: 23.7.2003 23:31

ViestiKirjoittaja majuri » 10.6.2005 14:55

Paljon vaati valtio veroja???

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 10.6.2005 15:49

Noin 2600 eskudoa, eli aika lailla tasan sen, mitä arvioin ennen tuontia tullin taulukkojen perusteella. Valitus on laitettava vetämään ihan jo periaatteen vuoksi. Aika vähän tuossa verotuksessa huomioidaan auton kuntoa, ei vaikuttanut viat paljon mitään veroon :(

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 23.1.2006 21:53

Piiloasennettujen hifien tarinaa päivitelty, samoin kuvaa Toledon lipasta paikoillaan.
Kuva

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 24.1.2006 7:29

Lippa näyttäis istuvan ihan kivasti. Näyttää miltei orggis-lisävarusteelta :) Joka on siis vaan positiivista, isompi huuli ois tyylitöntä tunaamista, toi on hyvä. Tosin kuvat sais olla laadukkaampia, kuten itekkii sivuilla mainitsit.
Hifilöistä mitää ymmärrä, mutta piiloasennus kuullostaa ja näyttää hyvältä...

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 24.1.2006 10:14

Juuri tuosta syystä itsekin ihastuin tuohon lippaan, ei näytä jälkiasennetulta tuning/extreme/lasikuituauralta vaan tuo olisi voinut ihan hyvin olla jo alunperinkin autossa paikoillaan.

Vähän samaa ideaa on noiden hifienkin suhteen yritetty tehdä... Oli muuten aika suolaisen hintaiset nuo Passatin orkkikaiutinritilät tuonne hattuhyllylle subien päälle. 36 € / kpl...

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 30.1.2006 12:25

Lisäksi ovenkahvojen heikko toiminta saatiin yllättävän helpolla tavalla korjattua. Eli kahvat ottivat vasta aivan "viime tipassa", juuri sai ovet auki. Kummankin kahvan oven salpaa painavaan valkoiseen muovitappiin laitettiin päähän soittimien RCA-lähtöjen muoviset suojatulpat liimalla kiinni. Tismalleen sopivan kokoiset ja tarttuivat hyvin paikoilleen. Minuutin operaatiolla ja muutaman sentin kustannuksella saatiin kumpikin kahva toimimaan aivan uuden veroisesti :)


Niissä kahvoissa on muuten säätökin: se alkuperäinen "valkoinen muovitappi" on kierteillä kiinni ja siis ruuvattavissa eri pituuksiin. Ruuvaat vaan jonkin verran aukipäin, ja kahva pelittää taas kuin uusi.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 30.1.2006 14:33

Mielenkiintoinen tieto. Täytyypä kokeilla jossain vaiheessa kun käyttää ovipahvia pois. Etuovista on tuo oma patentti sen verran kulunut, että ei ole enää ihan niin napakka kuin oli. Ilmeisesti tuo nappuloiden muovi on niin pehmeätä, että se on kulunut...

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 30.1.2006 14:53

Kahvat saa taiteiltua irti ilman ovipahvien irroittamistakin, ainakin ns. umpikeulamallissa, faceliftistä ei ole kokemusta.

Ovesta se kahvaa paikoillaan pitävä iso tähtipää ruuvi irti, ja kahva lähtee sopivasti kääntelemällä irti. Takimmaiset saa ihan kokonaan irti kun niissä ei ole keskuslukituksen johtoja, ja etummaisiakin saa raotettua sen verran että em. säätö onnistuu esim. pienellä ruuvarilla pyörittelemällä.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 1.2.2006 9:51

Lähtee faceliftissäkin. Ruuvit on ristikantasia, kartturin puolen kahvoissa on vasenkätinen jenka. Ruuvi pois, vedetään kahvaa taaksepäin, nostetaan kahvan takaosa irti pellistä ja etuosan "jousi" tulee pois aukostaan. Kasaus päinvastoin.
Ja etukahvoissa on tosiaan se keskuslukon piuha joten se irrotuttaa pahvit jos aikoo ottaa ne ihan irti-irti.

Ite oon parissa viimesimmässä facelift passatissani "korjannu" temppuilevat kahvat ihan vaan sillä, että ottaa ne pöydälle ja voitelee huolella ja heiluttelee mekanismia että voiteluaine menee kunnolla jokapaikkaan. Ei oo tarvinnu säätöhin koskea ja silti alkaa toimia kuin uus, ehkä jopa paremminkin. :)

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 1.2.2006 10:48

Kahva kyllä lähtee ilman pahvien ottamista, mutta juurikin keskuslukon johto pakottaa pahvit irrottamaan. Saa osat kokonaan "pöydälle" rassattavaksi...

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 1.2.2006 22:12

hienohan se on ja sopii muuten vanteet hyvin tohon =)

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 2.2.2006 15:36

Paljon saa uudempaa ilmettä autoon ns. pikkujutuilla. Mitäs seuraavaks luvassa?

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 2.2.2006 16:28

Jonkinlaiset helmat kun löytäisi, jotka olisivat samankaltaista mustaa muovia kuin puskurien alalipat. Ja jonkinlainen "maanläheisempi" lirputin tuonne takapuskuriinkin olisi ihan jees. Ei mitään kovin radikaalia, jotenkin kiinnostaa tuo näppäily nykyään sillä tavalla tehtynä, että muutokset voisivat olla vaikka autoon alunperin kuuluvia, ei haluta isoja lasikuitusiipiä ja puskimia tms. juttuja.

Uusi putkisto pitäisi väsätä, kun orkkis alkaa antautua. Todennäköisesti VR Golffin putkistosta pitää taitella sopiva. Jarrupuolelle tarvitaan myös uutta osaa, joten jonkinlainen upgreidaus olisi sama tehdä kun kerran alkaa tekemään.

Ground Zeron akku tuli laitettua virran varaajaksi, on aika paljon pirteämpi startti kuin entisellä tavallisella akulla ;)

Kuva
Lipasta paremmat kuvat laitettu...

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 13.8.2006 21:21

Prijekti etenee pikkuhiljaa tekniikkaa korjaten ja himmeleitä lisäillen. Mieleiset helmat on löydetty ja Dopilta odotellaan pakettia.

Autosta kilahti ensin Coilpack ja sen jälkeen kesken reissun lämppärin kenno. Kennon vaihdon yhteydessä eristeltiin autoa taas huolella. Ensimmäiset katselusessiot on takapenkilläkin vietetty Tampereen reissulla Tomi Traktoria katsoen, toivottavasti AV-puoli saadaan ensi viikolla siihen kuntoon, että ilkeää ottaa kuvia näytille.

Kuva

Pasuunasivulla lisää kuvia eristelyistä ym lisätty.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 15.8.2006 21:49

Omni Competitionin jarrut saatiin paikoilleen.
Kuva

http://www.fanaticaudio.com/pasuuna/pasuuna.htm

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 15.8.2006 22:29

Mistä ihmeestä onnistuit nuo levyt ostamaan?

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 16.8.2006 8:40

Örumhan noita maahantuo, sitä kautta kannattaa kysellä jälleenmyyjiä. Taisi tuolla yhteistyökumppaneissakin joku mainostaa Omnin levyjä? Toimitusaika oli kohtuu pitkä ( kk ), mutta eipä se haitannut kun tiesi tilatessa.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 22.1.2007 4:54

Onko Itkosen passattiin mitään uutta ilmeentynny..?

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 22.1.2007 10:32

mielenkiiinnosta kyselen. Millaiset helmat dopi toimitti ?

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 23.1.2007 14:42

On tapahtunut AV-puolella. Näyttöjä jokunen ( 2 eteen, 2 takana ) ja sterkat uusittu/uusinnassa kauttaaltaan kaikki paitsi soitin. Helix A-vaffia, Rainbown Profia ja Genesiksen bassopää. 1Pron digiboxi ja Blaukkarin navi & DVD. Kuvia on tarkoitus saada otettua kunhan hommat saa loppuun asti tehtyä. Menee tuon Peken Evo9:n teossa nyt varmaan pari viikkoa ettei ehdi Passattia laittamaan valmiiksi ja kuvailemaan.

Jarrut kävin läpi kauttaltaan purettiin puhalleltiin ja maalattiin & vaihdettiin kumiosat. 4-pyöräsuuntauskin tuli ja Konin keltaiset etutolpat jäykkyyssäädöllä. Konetilaa fixailtu ja valot releistetty yms pientä hipluuta.

Helmat oli vähän pettymys, oikean mittaiset ja varmasti ihan oikeat osatkin, mutta jotenkin oletin että Riegerin mallikohtainen helma olisi vähän fixumpi tuotos. Dopin vikahan tuo ei ole luonnollisestikaan vaan Riegerin. Paikoileen niitä en ole saanut vieläkään, tuolla varaston nurkassa ovat odottelemassa. Yritin kysellä takalippaa kaveriksi mutta en saanut mitään vastauksia joten ei ole sitten innostunut vielä asentamaan noita helmojakaan.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 12.4.2007 21:27

Wolle kirjoitti:Niissä kahvoissa on muuten säätökin: se alkuperäinen "valkoinen muovitappi" on kierteillä kiinni ja siis ruuvattavissa eri pituuksiin. Ruuvaat vaan jonkin verran aukipäin, ja kahva pelittää taas kuin uusi.

Kahvat saa taiteiltua irti ilman ovipahvien irroittamistakin, ainakin ns. umpikeulamallissa, faceliftistä ei ole kokemusta.

Ovesta se kahvaa paikoillaan pitävä iso tähtipää ruuvi irti, ja kahva lähtee sopivasti kääntelemällä irti. Takimmaiset saa ihan kokonaan irti kun niissä ei ole keskuslukituksen johtoja, ja etummaisiakin saa raotettua sen verran että em. säätö onnistuu esim. pienellä ruuvarilla pyörittelemällä.


Noinhan tuo omastakin kahva irtosi, kokeilin sitä valkoista muovitappia pyöritellä, ei ainakaa sormivoimin heilunut minnekkää. Pitää huomenissa testailla josko kärkipihdit auttaisi asiaan :) Eikös se ihan normaalilla kierteellä siis ole?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa