missähän asentaisivat hämeenlinnan ympäristössä (80km säde) hyvällä hinta/laatusuhteella eberin A4:een. KUOPIOSSA TARJOUS OLI 350e. eberiin pitäisi ostaa vielä kauko-ohjain.käykö kaikki (webasto/eberi) kauko-ohjaimet ristiin asennettuna MERKISTÄ RIIPPUMATTA(minulla eberi D4WSC).
ja kannattaako asentaa akkulaturi defan sarjaan. lyhyt koulumatka.tässäpä oli pari kysymystä.
eberin asennus halvalla
Valvoja: ffp jäsenet
se on aika helppo asentaa iteki jos sulla on asennusohjeet mitkä pitäis tulla sen mukana. Kuitenkin periaatteessa niin että eberi tulee koneelta lämmityskennolle menevän letkun väliin ja piuhoja menee akulle + ja -. Lisäksi virtalukolta otetaan herätevirta ja sisäpuhaltimelle menee virta eberiltä.
Kauko-ohjaimet ei käy keskenään. Laturia tuskin tarvii jos matka on sen verta pitkä ettei viitsi kävellä. ei tosin varmasti näillä pakkasilla oo haitaks.
Kauko-ohjaimet ei käy keskenään. Laturia tuskin tarvii jos matka on sen verta pitkä ettei viitsi kävellä. ei tosin varmasti näillä pakkasilla oo haitaks.
Hieman Off topic ;)
Tyhmyyttäny kysyisin että mihin tuota herätevirtaa virtalukolta Eberissä tarvitaan? Muutaaman Webaston olen asentanut eikä ole tuollaista tullut vielä eteen, eli hiipi mieleen ajatus onko jokin tullut tehtyä ketuiksi... Ja miten muuten mielenkiinnosta tuleeko Eberissä ohjaus tuulettimelle suoraan, vai releen kautta kuten Webastossa?
Tyhmyyttäny kysyisin että mihin tuota herätevirtaa virtalukolta Eberissä tarvitaan? Muutaaman Webaston olen asentanut eikä ole tuollaista tullut vielä eteen, eli hiipi mieleen ajatus onko jokin tullut tehtyä ketuiksi... Ja miten muuten mielenkiinnosta tuleeko Eberissä ohjaus tuulettimelle suoraan, vai releen kautta kuten Webastossa?
kauko
kaverilla on ainakin webaston kauko-ohjain eberissä.en taida ruveta itse asentamaan. ei ole tiloja. miten tärkeää on että ottaa dieselin tankilta eberille. kuulin että paluupuolelta sitä ei kannata ainakaan ottaa. pitääkö tämä paikkansa.
"Nykypirsseissä tarvitsee melko usein +15 virran. Ajonaikaista lämmitystä varten käytetään sitten +61:stä "
Mihin se tarvitsee +15:n. Ts. Eihän yleisasennus johtosarjoissa ole mitään mihinkä kytkeä sitä? Toisaalta jos +15 kytketään kellon keltaiseen johtoon, niin lämmitin on aina päällä kun virta on päällä, mutta ei sekään kuullosta järkevältä.. Varmaan vaatii jotain lisäkomponentteja, mikäli halutaan "automaattinen toiminta" lämpötilojen mukaan...
Mikä tuo +61 on??
Itsellä ajonaikainen lämmitys toimii siten, että painan lämmittimen napista päälle, tai en sammuta sitä olenkaan lähtiessäni ajamaan... :)
Eikä Autossa eberiin ole muita kytkentöjä kuin +30, 1, climatronicin d1 kytketty eberin releen 86:een ja puhaltimen syöttö kulkee saman releen kautta...
Mihin se tarvitsee +15:n. Ts. Eihän yleisasennus johtosarjoissa ole mitään mihinkä kytkeä sitä? Toisaalta jos +15 kytketään kellon keltaiseen johtoon, niin lämmitin on aina päällä kun virta on päällä, mutta ei sekään kuullosta järkevältä.. Varmaan vaatii jotain lisäkomponentteja, mikäli halutaan "automaattinen toiminta" lämpötilojen mukaan...
Mikä tuo +61 on??
Itsellä ajonaikainen lämmitys toimii siten, että painan lämmittimen napista päälle, tai en sammuta sitä olenkaan lähtiessäni ajamaan... :)
Eikä Autossa eberiin ole muita kytkentöjä kuin +30, 1, climatronicin d1 kytketty eberin releen 86:een ja puhaltimen syöttö kulkee saman releen kautta...
Joissain autoissa on asennettu tehtaalla eberi esim enon b6 A4 1.9tdi.
Siinä ei ole kelloa ollenkaan vaan kaukosäädin.
Kuulema käynnistyy itsekseen silloin tällöin ajossa.
Oman eberin kun asensin ja mulla on manuaaliset nappulat puhaltimelle niin ei muuta
tarvittu kuin kytkentä akkuun ja puhaltimen johto poikki ja kierrätetään eberin releen kautta eli kun eberi ei käynnissä kulkee puhaltimen virta suoraan eberin releen kautta puhaltimelle.
Kun eberi käynnissä virta kulkee saman releen kautta mutta syöttö tulee suoraan akulta.
Siinä ei ole kelloa ollenkaan vaan kaukosäädin.
Kuulema käynnistyy itsekseen silloin tällöin ajossa.
Oman eberin kun asensin ja mulla on manuaaliset nappulat puhaltimelle niin ei muuta
tarvittu kuin kytkentä akkuun ja puhaltimen johto poikki ja kierrätetään eberin releen kautta eli kun eberi ei käynnissä kulkee puhaltimen virta suoraan eberin releen kautta puhaltimelle.
Kun eberi käynnissä virta kulkee saman releen kautta mutta syöttö tulee suoraan akulta.
+15 virta tarvitaan usein pwm-, tai jännitteenalenninreleelle, jolla saadaan ajettua pääteasteellisia puhaltimia. Toinen syy on nukuttaa ilmastoinnin ohjainlaite, ennenkuin se kerkeää sulkemaan läppiä. Esim E90 bemut automaatti-ilmastoinnilla.
+61 on lataustieto eli käytännössä moottori käynnissä tieto. Se yhdessä ulkolämpöanturin kanssa mahdollistaa automaattisen ajonaikaisen lisälämmityksen. Jos ajaa pätkäajoa, ei kannata käyttää ajonaikaista, sillä se lyhentää polttimen/höyrystimen elinikää huomattavasti. Lämmitin ei ole koskaan kuin hetken päällä ja ei kerkeä pitkällä palotapahtumalla putsaamaan itseään.
+61 on lataustieto eli käytännössä moottori käynnissä tieto. Se yhdessä ulkolämpöanturin kanssa mahdollistaa automaattisen ajonaikaisen lisälämmityksen. Jos ajaa pätkäajoa, ei kannata käyttää ajonaikaista, sillä se lyhentää polttimen/höyrystimen elinikää huomattavasti. Lämmitin ei ole koskaan kuin hetken päällä ja ei kerkeä pitkällä palotapahtumalla putsaamaan itseään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 8 vierailijaa