eberin asennus halvalla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

eberin asennus halvalla

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 22.1.2006 23:14

missähän asentaisivat hämeenlinnan ympäristössä (80km säde) hyvällä hinta/laatusuhteella eberin A4:een. KUOPIOSSA TARJOUS OLI 350e. eberiin pitäisi ostaa vielä kauko-ohjain.käykö kaikki (webasto/eberi) kauko-ohjaimet ristiin asennettuna MERKISTÄ RIIPPUMATTA(minulla eberi D4WSC).

ja kannattaako asentaa akkulaturi defan sarjaan. lyhyt koulumatka.tässäpä oli pari kysymystä.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 23.1.2006 15:11

se on aika helppo asentaa iteki jos sulla on asennusohjeet mitkä pitäis tulla sen mukana. Kuitenkin periaatteessa niin että eberi tulee koneelta lämmityskennolle menevän letkun väliin ja piuhoja menee akulle + ja -. Lisäksi virtalukolta otetaan herätevirta ja sisäpuhaltimelle menee virta eberiltä.

Kauko-ohjaimet ei käy keskenään. Laturia tuskin tarvii jos matka on sen verta pitkä ettei viitsi kävellä. ei tosin varmasti näillä pakkasilla oo haitaks.

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 23.1.2006 20:45

Hieman Off topic ;)
Tyhmyyttäny kysyisin että mihin tuota herätevirtaa virtalukolta Eberissä tarvitaan? Muutaaman Webaston olen asentanut eikä ole tuollaista tullut vielä eteen, eli hiipi mieleen ajatus onko jokin tullut tehtyä ketuiksi... Ja miten muuten mielenkiinnosta tuleeko Eberissä ohjaus tuulettimelle suoraan, vai releen kautta kuten Webastossa?

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 23.1.2006 21:21

En minäkään keksi kytkentää jossa tarvittaisiin virtalukon ohjausta...

Jos automaatti ilmastointi, niin sen ohjain tarvitsee herätteen...

Eberi ohjaa releellä puhallinta, kuten webastokin...

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 23.1.2006 21:54

Tuota mietin itsekin mutta luulen että on tarkoitus ottaa eberille käynnistystieto samalla kun konekin käynnistetään??
Eli tuolla käytöllä toimii vain lisälämmittimenä ja kyseessähän on disseli peli eli D4.....
Yleistä noissa riiselivehkeissä tuo käyttö.
Kello mukaan niin on jo hyvä olemassa.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 23.1.2006 22:06

Nykypirsseissä tarvitsee melko usein +15 virran. Ajonaikaista lämmitystä varten käytetään sitten +61:stä

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

kauko

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 23.1.2006 22:18

kaverilla on ainakin webaston kauko-ohjain eberissä.en taida ruveta itse asentamaan. ei ole tiloja. miten tärkeää on että ottaa dieselin tankilta eberille. kuulin että paluupuolelta sitä ei kannata ainakaan ottaa. pitääkö tämä paikkansa.

katajism
-
Viestit: 86
Liittynyt: 11.5.2004 12:31

ViestiKirjoittaja katajism » 24.1.2006 10:51

jep. mieluiten oma liitäntä tankilta. Polttimelle kusee polttoiane läpi suoraan palotilaan jos (siinä dieselin paluupuolella) vähänkään painetta yli 0,3 bar.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 24.1.2006 19:07

"Nykypirsseissä tarvitsee melko usein +15 virran. Ajonaikaista lämmitystä varten käytetään sitten +61:stä "


Mihin se tarvitsee +15:n. Ts. Eihän yleisasennus johtosarjoissa ole mitään mihinkä kytkeä sitä? Toisaalta jos +15 kytketään kellon keltaiseen johtoon, niin lämmitin on aina päällä kun virta on päällä, mutta ei sekään kuullosta järkevältä.. Varmaan vaatii jotain lisäkomponentteja, mikäli halutaan "automaattinen toiminta" lämpötilojen mukaan...

Mikä tuo +61 on??

Itsellä ajonaikainen lämmitys toimii siten, että painan lämmittimen napista päälle, tai en sammuta sitä olenkaan lähtiessäni ajamaan... :)

Eikä Autossa eberiin ole muita kytkentöjä kuin +30, 1, climatronicin d1 kytketty eberin releen 86:een ja puhaltimen syöttö kulkee saman releen kautta...

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 24.1.2006 19:14

Joissain autoissa on asennettu tehtaalla eberi esim enon b6 A4 1.9tdi.
Siinä ei ole kelloa ollenkaan vaan kaukosäädin.
Kuulema käynnistyy itsekseen silloin tällöin ajossa.
Oman eberin kun asensin ja mulla on manuaaliset nappulat puhaltimelle niin ei muuta
tarvittu kuin kytkentä akkuun ja puhaltimen johto poikki ja kierrätetään eberin releen kautta eli kun eberi ei käynnissä kulkee puhaltimen virta suoraan eberin releen kautta puhaltimelle.
Kun eberi käynnissä virta kulkee saman releen kautta mutta syöttö tulee suoraan akulta.

Taza
-
Viestit: 5
Liittynyt: 27.9.2005 22:14

ViestiKirjoittaja Taza » 4.2.2006 0:54

+61 tulee laturin takaa... :)

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 4.2.2006 9:28

+15 virta tarvitaan usein pwm-, tai jännitteenalenninreleelle, jolla saadaan ajettua pääteasteellisia puhaltimia. Toinen syy on nukuttaa ilmastoinnin ohjainlaite, ennenkuin se kerkeää sulkemaan läppiä. Esim E90 bemut automaatti-ilmastoinnilla.
+61 on lataustieto eli käytännössä moottori käynnissä tieto. Se yhdessä ulkolämpöanturin kanssa mahdollistaa automaattisen ajonaikaisen lisälämmityksen. Jos ajaa pätkäajoa, ei kannata käyttää ajonaikaista, sillä se lyhentää polttimen/höyrystimen elinikää huomattavasti. Lämmitin ei ole koskaan kuin hetken päällä ja ei kerkeä pitkällä palotapahtumalla putsaamaan itseään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa