Hyytyykö laite?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Hart-sa
-
Viestit: 158
Liittynyt: 21.6.2005 15:54

ViestiKirjoittaja Hart-sa » 20.1.2006 20:08

Hmmm.. Jetta seissyt maanantaista pihalla.. pari tuntia päivässä lämmitetty.. täytyy kai huomenissa kokeilla mitä sanoo (-25) :D Yleensä se ON toiminut pakkasilla-kin - lähtenyt jopa kylmiltään töiden jälkeen mutta eihän tästä koskaan tiedä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 20.1.2006 20:14

Eipä äsken tarvinnut lähteä liikenteeseen. Pakkasta -24 astetta ja corro lämmityksessä n. pari tuntia. Startti pari kertaa vähän liikahti ja siihen se jäikin. Saattaa olla akku aika jäässä kun auto seisonut pihalla sunnuntai illasta asti. Akkukin tuli vaihdettua kesällä, joten sen kyllä luulisi olevan kunnossa.
Toimiiko lataus? Tai voihan se akkukin tietysti viallinen olla. Entäpä toimiiko lämmitys? Kyllä ainakin Golffi käynnistyy kuin kesäkeleillä seisottuaan pari tuntia roikassa.

Niin ja ei kyllä varmasti vuoda ku on niin prkl kylmä, nesteethän on jotain oljyä tällä kelillä..
No ihan samanlaista litkua ne nesteet kylmänäkin ovat. Eria asia sitten on jos hileeseen vetää.

Prkl, ajastinkello oli kuollut kylmyyteen, vaikka ei oo "ku" reilu 30 astetta pakkasen puolella.
Kannattaa ostaa vaikkapa joku Theben, niissä on yleensä merkintä toimivuudesta vielä -40 asteessa.

Tekniikka sinänsä tuntuu pakkasella toimivan, mutta kakkosta ei meinaa millään saada päälle edes -15 asteesta lähtiessä. Täytyy varmaan vaihtaa paremmin toimiva loota koneen jatkoksi jahka kelit tästä hieman lämpenevät (lue: joskus juhannuksen tienoolla)...

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 20.1.2006 20:27

muutama aika hyvin tai muuten vaan erikoisesti tontissa oleva citroen bx on tullu vastaan...=)

k.j
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.7.2003 15:55

ViestiKirjoittaja k.j » 20.1.2006 20:41

Hahha.. Tätä kun lukee niin ainut auto , joka lähti ilman lohkoo oli tietysti! G II.
On se ihme peli tai sit vaan maailman paras omistajan mukaan?

Itse kun ajelee nelivetoisella huom! ( jäykät akselit) niin tietää pakkasen vaikutuksen.

Jarna
-
Viestit: 118
Liittynyt: 18.11.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Jarna » 20.1.2006 21:18

No joo, ilman lohkolämppää käyntiin lähteneiden joukkoon voidaan laskea myös S2, tosin tässä tapauksessa Scirocco Mk2 (aka. GTII). Oli ihan pakko piruuttaan kokeilla tänä aamuna miten kikotin lähtee käyntiin ilman roikkaa. Lähtihän se, eikä tarttenut startilla saatella, pakkasta -28 Jämpsän jokilaaksossa tänä aamuna. Pari tupakkia ehti tosin poltella siinä odotellessa laatikon jauhaessa vapaalla, että 020-laatikko suostuu antamaan ilman lekaa valita pakin ettei tartte ajaa yhden seinän ja RAV 4:n ylitse. :) Oljyinä Castrolin RS 0W40 täyssynteettiset koneessa ja laatikossa kaksi vuotta sitten vaihdetut VAG:n OG öljyt, koodi G005000. Oljyn lämmöt eivät nouse koko 30 min työmatkalla yli 78 asteen, kun normaalisti lämmöt ovat siellä 88-92 asteen lämmöissä. Ajoviima tekee ilmeisesti tehtävänsä. Matkustamo lämpenee myös sisältä, mutta ei se lämpeä t-paita -kuumaksi kuin -10 asteen pakkasissa. Viiden minuutin ajon jälkeen voi raapaista pipon pois päästä ja avata kaulaliinan kun rupeaa tarkeamaan. Tosin on alkanut tuntumaan siltä että voisi kelien lämmetessä huuhtoa järjestelmän kunnolla ja vaihtaa lämppärin kennon, kakkoskoppaisissa Sciroccoissa kun se on n.päivän työllä vaihdettavissa. Kohta 14 vuotta vanha kenno lienee kerännyt itseensä ä-ää ihan kiitettävästi.

Jähmeys on vaivannut koko viikon laatikossa. Kakkonen ja pakki on ensimmäisen kilometrin aikana aika nihkeästi löydettävissä. En tiedä sitten toisiko Redline tai joku muu vastaava autuuden asiassa. Onkos kellään kokemuksia? Tosin tällaiset kelit nyt globaalin lämpiämisen myötä ovat yhä harvinaisempia ja vaihteisto on jämäkässä kunnossa, kiitos aikaisemman omistaja tekemän vaihdevivuston puslaremontin.

DyyD
-
Viestit: 123
Liittynyt: 29.12.2005 18:59

ViestiKirjoittaja DyyD » 20.1.2006 21:24

IV Golffi lähti käymään helposti. Oli kyllä kaapelin päässä, mutta veikkaan ettei ole enää lämppärissä potkuja. Töissä toimi täysin samoin ilman kaapelia. Saakin sitten ensi talveksi katsoa noi kuntoon. Vaihteet on hieman hukassa kyllä, muuten ihan ok ajettava ohjauksenkin puolesta. :)

Edit: Niin tosiaan sellainen hyytyminen oli huomattavissa että takaluukun pumput ei jaksaneet nostaa luukkua ylös vaan kolauttelin siihen pääni komiasti pari kertaa vanhasta tottumuksesta. :D

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 20.1.2006 21:56

Ei näillä alle kolmenkympin pakkasilla ole vielä mitään ihme kikkoja tarvittu, lohkarikin on vielä asentamatta. Lasinpesuneste oli aamulla jäässä, mutta päivän aikana oli sen verran notkistunut ettei enää herjannut nesteen vähyydestä. TT:n penkinlämmitin on tehokas ja Roadsterin koppi niin pieni että lämpiää nopeasti. Ei tuo laatikkokaan ole liikaa kangerrellut... pari ekaa kilometriä on hiukan jäykkä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 20.1.2006 23:46

Hahha.. Tätä kun lukee niin ainut auto , joka lähti ilman lohkoo oli tietysti! G II.
On se ihme peli tai sit vaan maailman paras omistajan mukaan?
Ehkäpä ko. auto on niin yleinen että vaikka puolet jättäisi käynnistymättä niin vielä moni käynnistyykin :)

No kaipa mikä tahansa bensavehje lähtee -30 asteeseen asti kunhan akku on kunnossa ja täyssynteettiset 0W- tai 5W -ölpät koneessa. Noilla molemmilla kun on melko suuri merkitys näillä keleillä.

Jarppa83
-
Viestit: 259
Liittynyt: 13.6.2004 1:56

ViestiKirjoittaja Jarppa83 » 21.1.2006 0:00

Toimiiko lataus? Tai voihan se akkukin tietysti viallinen olla. Entäpä toimiiko lämmitys? Kyllä ainakin Golffi käynnistyy kuin kesäkeleillä seisottuaan pari tuntia roikassa.

Lähtihän se käyntiin kun sai vähän apuvirtaa. Lämmitys ainakin toimi. Muut asiat tarkastelen huomenna kun on vähän valoisampaa. Saattaa vaan olla vähän viileää hommaa kun on luvannut aika hyvät pakkaset huomiseksi.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 21.1.2006 2:24

Kukaan ei ole vielä postannu, että "ford lähti käymään ongelmitta"
Kai täälläkin jollain piruparalla sellainen on... =)

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 21.1.2006 3:21

Ihmettelin aikaisemmin, kun ihmiset ajelevat pipo päässä, että eikö heillä ole lämmityslaitetta autossa. Pipo syndrooma selvisi, kun joutui reilun viikon ajelemaan autolla, jossa ei ole mitään lisälämmittimiä. Itselläni Webasto pöhisee aina ennen liikkeelle lähtöä. Auto puhaltaa lämmintä heti liikkeelle lähdön jälkeen. Ainoa kovan pakkasen haitta on, että alkumetreistä vaihteet menevät heikosti päälle.

Vanha Corolla 10W-40 mineraaliöljyillä lähti aina ensi yrittämällä käyntiin ilman lämmitystä. Startti pyöritti hitaasti, mutta aina lähti heti käyntiin.

Toni.H
-
Viestit: 430
Liittynyt: 23.2.2004 13:37

ViestiKirjoittaja Toni.H » 21.1.2006 5:50

Eipä lähtenyt vanha työjuhta Caravelle eilen aamulla käyntiin edes apuvirralla. Saas nähdä, koska koittaa päivä jolloin kone suostuu pyörähtämään sen verran että lähtee käyntiin.
Menee varmaan vapun yli, mikäli sammakkomiestä uskomaan: Ennusti, että tammikuun 10. alkaa kovat pakkaset ja jatkuu vappuun asti ;)

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 21.1.2006 10:16

k.j: eipä ollu kakkis ainoa joka lähti ilman lohkoa yms. S3 lähtenyt nyt jokaisena "kovana" pakkasaamuna ja tuo Arosa myös:)

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 21.1.2006 10:33

Ei tälläsillä pakkasilla pitäisi olla vielä mitään ongelmia. Kunhan akku on kunnossa. Omakin ranskalainen lähti ilman piuhaa ihan kuin olisi kesä :) Lukot on jäässä. Pesin vähän huonoon aikaan :) Jos akku on kunnossa kyllä auton kuin auton pitää lähteä käyntiin. Golffillakaan viime talvena ei ollu mitään ongelmia. Kakkis on taas ylitse muiden.

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 21.1.2006 11:13

Täytyy vähän ihmetellä,miksi porukka laittaa autojaan käyntiin yli -20c pakkasessa ilman lämmitystä jos lämmitykseen on mahdollisuus .Saattaa tuollainen tulla aika kalliiksikin,ainakin kuluu pirusti ja syö polttoainetta jos ei muuta. (lämmitys kannatta jo +5 alaspäin )

aapee1
-
Viestit: 324
Liittynyt: 4.3.2004 20:17

ViestiKirjoittaja aapee1 » 21.1.2006 11:23

Saa nähä et kuin äijän käy, en oo ajanu ku maanantaina viimeks ja kauppaan kai tässä jo pitäis mennä. Mittari näyttää -29... Jotenki semmonen kutina että ovenkahva jää käteen ja autoa en saa käyntiin.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 21.1.2006 11:34

kyllä vain eilen vielä lähti jotain kymmenisen kelkkaa käyntiin. paikka: inari pakkasta:-35,5. kaverin porukat oli lähdössä jäämerenreissulle :D

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 21.1.2006 12:32

Perjantai aamuna hieman hirvitti päräyttää auto käymään ilman lämmitystä, auton mittari näytti -28. Yllättävän hyvin lähti käyntiin Audi.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.1.2006 12:39

Täytyy vähän ihmetellä,miksi porukka laittaa autojaan käyntiin yli -20c pakkasessa ilman lämmitystä jos lämmitykseen on mahdollisuus .Saattaa tuollainen tulla aika kalliiksikin,ainakin kuluu pirusti ja syö polttoainetta jos ei muuta. (lämmitys kannatta jo +5 alaspäin )
Kaikilla kun ei ole mahdollisuutta lämmitykseen, ainakaan työpaikan pihalla :(

Miksu
-
Viestit: 197
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Miksu » 21.1.2006 12:47

Hyvin lähti käyntii. Laatikko vaan "hieman" kohmeessa. Ei oo tolppaa aina saatavissa valitettavasti.

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 21.1.2006 12:48

kyllä kait autoa lämmittäs jos ois siihen aina mahdollisuus. Emännän luona ollessa auto on kadun varrella parkissa, ja omalla asunnolla tolpissa on virtaa vasta kun on -5 tai alle. Webasto pitäs laittaa...

Höylä
-
Viestit: 118
Liittynyt: 1.12.2005 21:28

ViestiKirjoittaja Höylä » 21.1.2006 12:50

Mittari kun näytti -35 ja oli tankatessa pelkkää talvilaatua niin ei viitsinyt edes yrittää, ei ole mukavaa jos jäätyy kesken matkan.....

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

ViestiKirjoittaja kalevius » 21.1.2006 14:09

viikon on auto seisonu pihalla noin -30 asteessa ja kokeilin startata niin eipä lähteny.. akku oli jäätyny!! Pitäisikö akun antaa nyt sulaa ja sitten lladata täyteen, vai onko akku entinen nyt?

aapee1
-
Viestit: 324
Liittynyt: 4.3.2004 20:17

ViestiKirjoittaja aapee1 » 21.1.2006 14:13

^ Sama homma taitaa olla, kellon oli itekseen vetäny nollille niin en ees koittanu käyntiin... Hassua ku akku on muutaman kuukauden vanha Varta, pitäiskö tuommonen mennä takuuseen sitte?

Lebi
-
Viestit: 282
Liittynyt: 23.7.2003 17:23

ViestiKirjoittaja Lebi » 21.1.2006 14:34

Kukaan ei ole vielä postannu, että "ford lähti käymään ongelmitta"
Kai täälläkin jollain piruparalla sellainen on... =)



No lähtihän se.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 21.1.2006 14:56

Kyllähän se takuisiin menee. Jos akku on jäätyny. Niin akussa on jostain syystä laskenu jännite. (joku purkaa akkua) Ja akku pitää vaihtaa. Jotain jäätyneitäkin saa elvytettyä.

Hart-sa
-
Viestit: 158
Liittynyt: 21.6.2005 15:54

ViestiKirjoittaja Hart-sa » 21.1.2006 15:16

...ja ekalla ongelmitta käyntiin :D Kaksi pikku juttua tosin; ohjaus tuntui olevan 'jumissa' ennekuin polkaisi kaasua ja käänteli rattia ja toisekseen vain kuskinovi meni lukkoon - keskusluk. pumppu oli vaiti :/ (-23)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2006 15:57

Ite epäilen että jäätynyt akku ei menis takuuseen. Käyttäjänhän pitäis pitää se ladattuna ettei jäätyis.

Pitäs saada uskoteltua että se on purkaantunu ittestään.

riisseli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 14.11.2003 15:41

ViestiKirjoittaja riisseli » 21.1.2006 16:07

Onkohan Golffista mennyt tietokone jäähän. Välillä ilmoittaa, että pissapojan neste lopussa eli jäässä näillä keleillä. Kohta sitten ilmoittaa kolmella äänimerkillä ja tekstillä STOP! Eikä muita varoitusmerkkejä tule.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 21.1.2006 16:08

Vuoden vanha Vito ja hyyty hotelli kyrpilammen pihaan perjantaina työreissulla.... apuvirralla käyntiin. ja pakkasta oli vain joku 22 astetta. Auto vielä ruksutti tunnin wepastolla ennen starttia. että näin... Onneksi firman auto :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.1.2006 17:09

-20 asteesta tuon rykäisin käyntiin raidetangon pään vaihtoa varten. Aika heikosti jaksoi vuosimallin '98 akku pyörittää, mutta lähtihän se siitä. Toisin kuin raidetangon pää joka istui melko tiukassa, irtosi vasta sahaamalla raidetangon mutterin ja itse osan välinen ura auki.

Samalla selvisi syy nesteiden häviämiseen, jäähdytin vuotaa päädystä, &¤#""#%. Onneksi varaosalla on hintaa vain 64e. En sitten tiedä, olisiko pakkanen pahentanut vuotoa kun ennen en ole löytänyt jäähdyttimen ympäriltä kosteutta vaikka kuinka olen etsinyt. Kaipa se muovi vähän kylmässä haurastuu :(

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 21.1.2006 18:04

^ Pistä thurmoa sinne niin voit odotella kevääseen saakka sitä korjausta. (Thurmo=Jäähdytin paikkaus ainetta) HYVÄÄ! :)

markII
-
Viestit: 106
Liittynyt: 28.4.2004 11:37

ViestiKirjoittaja markII » 21.1.2006 18:09

Työmään uuden karhea Vito ei myöskään vaivautunut käynnistyyn eilen aamulla. Fabia puolestaan lykkäs tänä aamuna öljyt Parkanon ja Porin välille, kun huohotinputki jääty. Onneksi ei tullut vaurioita ja suuri kiitos sille Mersu kuskille, joka pysähtyi tien varteen auttamaan.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 21.1.2006 18:15

Lähti se Fjordikin tulille, 1.8TD Kun vaan on huollettu ja muutenkin kunnossa (Akku, hehkut, startti, pa-sutari) niin kyllä se Fjordikin käynnistyy, tarvittaessa ilman lohkolämmitintäkin.

Ja ei, ei ollut oma auto ;)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.1.2006 18:25

^ Pistä thurmoa sinne niin voit odotella kevääseen saakka sitä korjausta. (Thurmo=Jäähdytin paikkaus ainetta) HYVÄÄ! :)
En taatusti laita, on lämppärin kenno jo muutenkin tarpeeksi tukossa :)

Kyllä tuo vielä jonkin aikaa kestää, aika hitaasti se vielä tihkuu. Toinen, vähäisempi vuotopaikka on kannen päässä oleva muovinen liitoskappale, joka täytyy myös samalla uusia.

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 21.1.2006 21:03

jos haluaa lämpimän auton ja varmasti käymään niin tekee näin...ensin webastolla kone+sisätilat lämpimäksi...ja kuskin penkin takaa lämpimästä hyytelöakku auton eteen ja 50 neliö kaapelit kiinni ja käymään!!! ja joka yö hyytelö akku sisälle laturiin kiinni...

joo hiukan pelaamista...mutta saa varmasti käymään ja on mukavan lämmin auto!!!

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 22.1.2006 3:40

Toni.H kirjoitti:Ennusti, että tammikuun 10. alkaa kovat pakkaset ja jatkuu vappuun asti ;)

Vitun sammakkomies.
Myin just nelikon pois; ku ajattelin, ettei tästä mitään talvea enää tuu...

Tombu
-
Viestit: 110
Liittynyt: 18.4.2004 21:30

ViestiKirjoittaja Tombu » 22.1.2006 12:57

Edellisessä kakkiksessa oli muuten sellainen kohtuu vittumainen ominaisuus, että se ei lohkon kanssa startannut vähääkään kovemmilla pakkasilla. Kylmänä lähti kyllä iloisesti, tosin loota ei suostunut yhteistyöhön.

Piti sitten viritellä että sai edes sisätilan lämpimäksi.

mauke
-
Viestit: 41
Liittynyt: 27.7.2003 16:10

ViestiKirjoittaja mauke » 22.1.2006 13:19

Kukaan ei ole vielä postannu, että "ford lähti käymään ongelmitta"
Kai täälläkin jollain piruparalla sellainen on... =)

Kyllä aina on voorti startannu lämmityksestä tai ilman. Ei se vielä sen tasonen ihme näillä pakkasilla ole että sitä jaksais täällä hehkuttaa.

Flame
-
Viestit: 140
Liittynyt: 28.12.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Flame » 22.1.2006 15:09

Hyvin hörähti kuutonen käyntiin 3h roikassaolon jälkeen vaikka viikonpäivät ulkona seissyt :P
Penkit oli kuin betonilattialla istuisi sekä puhallin piti hirveää ulinaa. :I
Huomenna pitäs alkaa lauhtumaan päin..toivotaan.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 22.1.2006 15:19

Fjord tulille ilman kitinöitä/nitinöitä, penkit asiaan kuuluvan pehmeinä ja _heti_ sisällä +16. Ei roikkaa ei polttoainelämmittimiä... Ulkona -26

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 22.1.2006 15:21

^Ja auto oli lämmitetyssä tallissa? Ei kun siis ford :)

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 22.1.2006 18:50

No enhän nyt muuten huutelisi, mutta kun Kari L pyysi ;)

Ussi
-
Viestit: 54
Liittynyt: 2.9.2003 18:16

ViestiKirjoittaja Ussi » 22.1.2006 19:29

No hyytyy. Molemmat kaarat jumissa pihassa. Pitäs vaan tarkistaa, että toimiiko moottorinlämmittimet autoissa, vähän tuntuu että ei. Mistäs asian tsekkais, lohko lämpenee vai? Kyl syö miestä prkl.

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 22.1.2006 19:34

^kuuntele pelti auki mahdollisimman lähellä lämppäriä, pitäisi kuulua "kiehumista", ja roikka tietysti kiinni

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 22.1.2006 19:48

Tuomiopäivän temppu näillä keleille: Tankata kesälaatudieseliä tankillinen.

Hiace ei ollut moksiskaan tästä tempauksesta kun laitto mukaan puoli litraa jäänestoa. Samaan aikaan Nissanit hyyty talvidieselillä. Onko erona suodattimen koko, siirtopumpun teho vai paluukierto tankkiin.
Ja tuleville sukupolville voisitte kertoa millä sitä dieselin pakkasen kestävyyttä vois parantaa. Onko bensan lisääminen nykydieseliin suositeltavaa pakkasella vai tekeekö etonoli enemmän gutaa.

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 22.1.2006 19:59

Golffi oli noin 5-6 tuntia oli oli ilman roikkaa (n.-30), niin kyllähän tuo hieman karkeasti lähti käyntiin. Normaalisti pari tuntia roikka kiinni, ja lopussa noin 20 minuuttia eberi lämmittää hieman sisätiloja, ei kertaakaan VIELÄ mitään ongelmia käynnistyksessä.

Venton kohdalla saattaisi niitä ongelmia tullakkin, sitä kun ei ole käytetty muutamaan kuukauteen, no kunhan lauhtuu, voisi tuonkin laittaa tulille :)

@CorradoG60
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.6.2004 21:56

ViestiKirjoittaja @CorradoG60 » 22.1.2006 21:02

Tämän talven saldoa:Apparin ovenkahva poikki,kuskin sähköikkuna paskana(en ole avannut kertaakaan talvella),takalasin lämppärin katkaisin paskana ja kruununa öljyt pihalle suodatin jalasta!Mitäköhän vielä tulee...?

Werder
-
Viestit: 104
Liittynyt: 13.2.2005 22:56

starttas

ViestiKirjoittaja Werder » 22.1.2006 21:37

Kyllähän tuo 22vuotias Audi 80 CL on startannut ihan hienosti näinä kovina pakkasaamuina. Kiitos 2h lämmityksen aina ennen starttia, hulluahan se olisi ilman lämmitystä avainta näillä säillä kääntää. Tosin tänä iltana tein poikkeuksen ja käynnistin biilin 6h seisonnan jälkeen ja 20minsaa oli ehtinyt olla tolpassa, hörähti tuo silti, mutta esitti valituksensa säiden herralle, että nyt vois jo nää -20 -30 pakkaset riittää ja kytkin hieman alkoi ujeltaa jos kieroksia tuuppasi poljin ylhäällä..lämmettyä ulina kaikkosi ja liikkelle lähdettyä nopeusmittari oikutteli heittelemällä viisaria päättömästi ties mihin ja etupäästä kuului kiusallista vollotusta, mutta sekin auton lämmettyä poistui..onneksi niin. Vaikka autovanhus onkin pakkasista huolimatta toiminut ongelmitta - alkaa nämä paukkusäät jo piisata myös kuljettajalle :)

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

Entäs rengaspaineet?

ViestiKirjoittaja Antero » 23.1.2006 8:08

Jatketaampas samaan toisella lämpötila riippuvalla asialla eli millonkas viimeksi vilkasitte rengaspaineita. Itse suorittanut oman tarkistuksen edellisen karran joskus joulukuun +- kelellä ja lauantaina (-26) paineita oli "kadoksissa" ~15% suositeltavasta.

Jori
-
Viestit: 249
Liittynyt: 29.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Jori » 23.1.2006 8:53

Noista uusista säteily lohkolämppäreistä ei oikein kuulu tuota porinaa, niinkuin vanhoista vesitila lämppäreistä. Jos ylettää, niin kädellä varovasti kokeilemalla lämmityselementin luota onko sillä tienoota lämmintä. Tai sitten mittaat liittimestä ohmi lukemat, näyttääkö järkeviä arvoja.
Paineet oli tippunu jostain +2 --> 1.6. (-22) Nyt pitäs olla kunnossa.

Diitteri
-
Viestit: 42
Liittynyt: 24.7.2003 13:59

ViestiKirjoittaja Diitteri » 23.1.2006 9:28

Lauantaina tuli sitten mukava ylläri, ei tolppa antanut virtaa ja täräytin passatin tulille, tietämättä ettei lämmitystä ollutkaan... Noh öljythän sieltä pullahti pihalle ja sunnuntaina hinattiinkin sitten pajalle PRKL. Saa nähdä mitä sieltä tulee, onneksi sentään japanian ihme mazda toimii. Pakkastahan oli -35.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 23.1.2006 9:50

En kyllä nää noissa säteilylämmittimissä mitään hyvää. Oman ei tarvitse olla kuin 1.3-2h lohkossa niin lähtee nätisti. Faijan corollan -04 pitää olla 3-4h lohkossa ennenkuin lähtee jotenkin nätisti käyntiin. <- Ja siinähän on säteilylämmitin.

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 23.1.2006 10:11

Säteilylämmittimelle suositellaan tuntia pidempää lämmitysaikaa kun perinteiselle "lohkolle". Itse laitan aamulla töihin lähtiessä emännän auton (Corolla -04) tolppaan ja auto lämpiää 1½-2h ennen starttia, näillä -30 pakkasilla lämmitysaika on riittänyt hyvin ja jopa konepeltiin muodostuu läikkä lämmön vaikutuksesta. Viikonloppuna mielenkiinnosta kokeilin 2h lämmityksen jälkeen moottoria ja kansikin tuntuu lämpimältä joten ihan huuhaata tollanen säteilylämmitin ei mielestäni ole.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 23.1.2006 10:16

^ Lindroos millä moottorilla corolla on 1.6? Taitaa olla jotain vikaa tuossa isukin autossa.

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 23.1.2006 10:19

Juu 1.6. Lämmittimen vastuarvoa en muista vaikka sen joskus mittasin mutta tehomittarin mukaan ottaa n.650-700W eli äkkiä laskien 70-80ohm jos yleismittarilla haluaa vastuksen kunnon testata.

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 23.1.2006 10:44

Kyl teki tiukkaa sahata käyntiin tuo oma audi 28 asteen pakkasesta ilman roikkaa..Kolmannella yrityksellä jäi käyntiin...Olisi varmaan ekallakin jäänyt mutta en liputellut kaasua alkuun..Seuraavana päivänä auto oli n.45min roikassa, pakkasta edelleen 28...Käyntiin jäi vasta 4 kerralla...Eli jotain taitaa mättää, ei viime talvena kyl ollu mitään ongelmia käyntiin lähdön kanssa..Hieman helpotti käyntiin lähtöö kun laitoin notkeemmat öljyt koneeseen...Ainoa mikä on erilaista viime talveen on että kaasari on säädetty hieman laihemmalle..Samoin eilen oli melkein kaks tuntia roikassa ja pakkasta lähemmäs 30..Nyt lähti jo jopa toisella käyntiin mut liikkeelle lähtö oli yhtä tuskaa, ei olisi halunnut liikkua mihinkään, kauheeta nykimistä ja pikkusenkaan enämpi kaasua laitoit nii rupes hyytyy ja olis sammunutkin jos ei olisi kytkintä painanut pohjaan..Pitää rueta ehtii mikä mättää...

muuten on lämmöt noussut normaalisti ja lämmintä kyllä kabiinissa riittää...

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 23.1.2006 11:12

Auto kirjaimellisesti hyytyi toissapäivänä: jokaisen neljän vanteen sisäpuolelle oli kertynyt lumi-/jääsekoite, mikä esti auton liikkumisen :D. Pari tuntia meni sulatellessa ja nyt on skulaa taas, toistaiseksi. Hohhoijaa, nyt on 15 astetta pakkasta ja viikonlopun jälkeen tuntuu melkein shortsi- & teepaitakeliltä.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 23.1.2006 14:39

Lokakuussa asennutettu Defan lohkis ei sitten halunnut enää toimia jos on toiminut ollenkaan. Rupesi ihmetyttämään miksi pitää puoli minuuttia hehkuttaa ja käynti on mitä on vaikka pari tuntia oli ollu roikassa.

Tosin -24:ssä TDI lähtee ekalla käyntiin kun on hyvät öljyt ja akku, uudet hehkut ja pa-suodatin...ääni ja savun määrä vain on kauhee.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.1.2006 14:42

^ rekkakenttä efekti :) NAM.

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

Uudet Passat Variantit hyytyneet kylmässä???

ViestiKirjoittaja Tumpula » 23.1.2006 15:22

Kävin aamupäivällä paikallisessa Volk$wagen varaosatiskillä jonottelemassa ja ihmettelin hinausautojen Passat Variant -rallia. Sen 15 minuutin aikana kun siellä viivyin, pihalle hinattiin 2 uudenkarheaa Varianttia pikahuollon eteen ja matkalla poispäin tuli hinausauto vastaan joko Passatin tai uuden Jetan nokka pystyssä... En nähnyt mitään moottorimerkintöjä peräpeileistä joten moottorityypit jäi arvoitukseksi.
Onko kellään havaintoa että näissä uusissa malleissa olisi huono pakkaskestävyys? Vaiko yhteensattumien suma - ehkä niin?!


Ai että noi ulkoiset putkilolohkolämppärit on syvältä! Lämmitin lauantaina lähes 5 tuntia omaa kosslaani (ARG-kone) kun ostosreissu viivästyi, ja se käynnistyi vasta kolmannella - lämmöt nousi mittarissa lähes 90:iin ja putosivat samantien kuin lehmän häntä.
Pitänee harkita sitä holkkiliitäntää tai muutta Australiaan (+ 40).

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 23.1.2006 15:32

lämmöt nousi mittarissa lähes 90:iin ja putosivat samantien kuin lehmän häntä.

Tuostahan vois äkkinäinen päätellä että se lämmitysvastus on lämpöanturin vieressä ja se anturi kertoo sitten ihan väärän lukeman moottorinohjaukselle käynnistyksen aikana. Se vaikuttaa sitten siihen että käynnistyy huonosti kylmänä.

aapee1
-
Viestit: 324
Liittynyt: 4.3.2004 20:17

ViestiKirjoittaja aapee1 » 23.1.2006 19:47

Eipä ollu omasta akku jäässä sittenkää, jostain syystä oli jäädyttäny vaan ajotietokoneen... Jumittunu lukemaan 0:08 eikä näytä muuta vaikka kuinka nappia painelee. Sulakerasian kansi hukassa eikä muista että minkä sulakkeen takana tuo on, ois voinu nollata tietty.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 24.1.2006 11:42

Viime viikon olin rukalla, -36c ja V70 2.4 -06 Volvo lähti aina ekalla käyntiin vaikkei ollu mitään lämmittimiä. Kyllä hiukan aina hirvitti käynnistellä. Pissapojan suuttimet jääty vaikka oli melkeen raakaa lasoilia.

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 24.1.2006 12:13

Hyytyneet autot eilen töihin tullessa: Kaksi Sierraa, yksi Scorpio ja pyöreälamppuinen Lada...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 24.1.2006 12:20

Ladan matka on tuskin pysähtynyt kylmyyden takia :)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.1.2006 12:25

Jollain oli viime perjantaina (-23) hyytyny kakkakoppa (rallye keula?) tohon Hervannan valtatien alitusramppiin.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 24.1.2006 12:28

Wille: mihin tarvitaan pissapoikaa -36 kelillä?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.1.2006 12:29

jään sulattamiseen?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 24.1.2006 12:33

jatketaan sitten ihmettelyä: Kuka sulattaa jäätä lasinpesunesteellä? Ja miksi ihmeessä?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.1.2006 12:35

Silloin vielä kun AMK:ta kävin, niin oli aivan vakio toimenpiden sulattaa tuulilasilta jäät (ei ollu sisätilan lämppäriä) metanoliruiskutuksella. Ruiskis ja pyyhkäisy. Ja menoksi. Koneessa kuitenkin alkoi lämpöä tulemaan roikassa ollessaan heti lähdössä, joten ei vetänyt edes uudestaan jäähän.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 24.1.2006 13:56

kyllä minä ainakin sulatan pikku jäät lasilta mielemmin lasinpesunestettä ruikkimalla ja pyyhkijöillä kuin skrapaan, mitään järkevään syytä siihen en tosin keksi mutta sanotaan vaikka että sen vuoksi,jotta naapureita vituttais enemmän.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 24.1.2006 16:59

Mitä, tuulilasi jäässä, Lasolia?
Eikös siihen jään poistoon ole kojelaudassa oma nappi ;)

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 24.1.2006 17:40

Sain tuossa justiinsa Cordon käyntiin, mutta töhö ei toimi. Puhaltimen sulake ei näyttänyt olevan palanut, joten missähän voisi olla vika? Ettei olisi vaan jäässä vai olisiko itse töhön moottorissa joku paskana? Kertokee jos tiiättä.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 24.1.2006 17:43

Ite en taasen voi ymmärtää niitä valopäitä jotka putsaavat auton ikkunat raapalla niiden ollessa paskaiset. Helppo keino lasien puhdistamiseen kuurasta/jäästä on ottaa aamulla mukaan limppapullollinen haaleaa vettä ja valella ruudut ja peilit sillä. Toinen vanha kikka on laittaa tärkeisiin ruutuihin (tuulilasi sekä etusivuset) peite ja vips, aina on sulat ikkunat kun lähtee liikkeelle.

arppaj
-
Viestit: 156
Liittynyt: 27.2.2004 13:17

ViestiKirjoittaja arppaj » 24.1.2006 18:23

Sain tuossa justiinsa Cordon käyntiin, mutta töhö ei toimi. Puhaltimen sulake ei näyttänyt olevan palanut, joten missähän voisi olla vika? Ettei olisi vaan jäässä vai olisiko itse töhön moottorissa joku paskana? Kertokee jos tiiättä.


Vie Cordo sulamaan jonnekkin niin se puhallinkin rupee todennäköisesti taas toimimaan. Mulla ainakin oli kerran pitempään seisoessa menny se puhallin jäähän, mut kun se siitä suli niin toimi taas ihan normaalisti.

olaus
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.7.2003 18:26

ViestiKirjoittaja olaus » 24.1.2006 19:32

Ei ole ollut tarvetta autolle kuluneen kylmän viikon aikana joten annoin Audin rauhassa lepuutella.. Nyt viikon seisottamisen jälkeen ensimmäisellä käyntiin, no problem ja jännitettä oli vielä n. 12V mittariston mukaan.

Ps. On käytettynä maahantuotu auto ;)

Edit: korjattiin hieman ettei tarkkojen ihmisten tarvitse murehtia turhia :)
Viimeksi muokannut olaus, 25.1.2006 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 24.1.2006 21:08

Ite en taasen voi ymmärtää niitä valopäitä jotka putsaavat auton ikkunat raapalla niiden ollessa paskaiset. Helppo keino lasien puhdistamiseen kuurasta/jäästä on ottaa aamulla mukaan limppapullollinen haaleaa vettä ja valella ruudut ja peilit sillä. Toinen vanha kikka on laittaa tärkeisiin ruutuihin (tuulilasi sekä etusivuset) peite ja vips, aina on sulat ikkunat kun lähtee liikkeelle.


Mitäs pahaa on raapata paskaisia jäätyneitä laseja? Jään mukana lähtee skeidat pois ja ei todellakaan tule naarmuja. Tota vesikikkaa en ymmärrä. Kai siinäkin joku juju on.

Peite ajaa kyllä asiansa jos ei ole katosta.

Eikös siihen jään poistoon ole kojelaudassa oma nappi ;)


Foordissahan se on pakollinen varuste ;) Ainakaan kavereilla olleissa fiestassa ja escortissa ei tuulilasi muuten pysynyt motarilla auki.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 24.1.2006 21:24

Kyseinen kikka sulattaa jään nopeammin kuin jäärapa sekä lasoli ja on edukkaampaa :-)

Kun joskus pyörähdät vaihtoautorivistössä niin vilkaiseppa autojen laseja hieman tarkemmin. Ainakin ite rivistössä pyöriessä olen huomannut hyvin useassa autossa lasit pilattuna jääravalla (pitkiä yhdensuuntaisia naarmuja).

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 24.1.2006 21:46

kale: Kyllähän toi mondeo pitää lasit paremmin sulana kuin passatti vaikka ilman lämmitystä ;)

Tosissaan eipä ole jostain syystä autojen kanssa pahemmin talvella ongelmia ollut. Kuhan on akkua silloin tällöin uusinut.

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 24.1.2006 23:57

Juu 1.6. Lämmittimen vastuarvoa en muista vaikka sen joskus mittasin mutta tehomittarin mukaan ottaa n.650-700W eli äkkiä laskien 70-80ohm jos yleismittarilla haluaa vastuksen kunnon testata.


DEFA VVTi Corollan säteilylämmittimen teho on muistaakseni 400W. Tosi moni on epäillyt lämmittimen olevan rikki, kun eivät huomaa mitään eroa, kun lämmitin on ollut päällä.

Tällä lämmittimellä kestää 190 min nostaa moottorin lämpö +20 asteeseen. Webastolta moiseen menee aikaa 7 min. Ulkolämpötila oli n. -5 astetta.

Se on ihan ymmärrettävää, että lämmitin ei ole kovin tehokas verrattuna pakkasroppulämmittimeen, koska tehoa on vähemmän ja osa lämmöstä menee hukkaan, kun lämmittimen toinen puoli on ilmaa vasten. Lämmitysteho riippuu vielä asentajan huolellisuudesta. Kuinka hyvin on poistettu lohkon valupurseet lämmittimen alta ja onko piitahnaa tarpeeksi.

Calixilta löytyy letkulämmitin, joka tulee ylävesiletkuun ja on muistaakseni 550W tehoinen.
Viimeksi muokannut Hihhuli, 25.1.2006 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 25.1.2006 7:27

Kiitos selvennyksestä. Onkohan tuohon mahdollisesti olemassa usempaa eritehoista vastusta, koska tuon mittarin paikkaansapitävyyttä en oikein jaksa epäillä? Täytyy mielenkiinnosta raahata toinen kalibroitu mittari mukanaan ja uusia koe.

Mastodontti
-
Viestit: 90
Liittynyt: 28.4.2004 20:06

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 25.1.2006 8:12

no problem ja virtaakin oli vielä n. 12V mittariston mukaan.



Eiköhän tuo 12V ole kuitenkin jännitettä eikä virtaa...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.1.2006 19:52

Calixilta löytyy letkulämmitin, joka tulee ylävesiletkuun ja on muistaakseni 550W tehoinen.
Miten hyvin lämmitin toimii ylävesiletkussa? Lämmin vesihän pyrkii ylöspäin, joten luulisi ettei kone tuollakaan kovin hyvin lämpiä.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 25.1.2006 20:02

Joissaki toimii, toisissa huonommin. Joissakin autoissa anturit on niin lähellä paikkaa, johon lämmitin asennetaan, että jos vaikka auto on roikassa 30 min, anturit tulkitsee koneen olevan jo lämmin vaikka ei olekaan. Siinä sitte joutuu starttaamaan pitkänkin aikaa ennenku käynnistyy, ku kylmäkäynnistyspiiri on poissa pelistä.

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 26.1.2006 13:10

Vie Cordo sulamaan jonnekkin niin se puhallinkin rupee todennäköisesti taas toimimaan. Mulla ainakin oli kerran pitempään seisoessa menny se puhallin jäähän, mut kun se siitä suli niin toimi taas ihan normaalisti.


Juu, lähtihän se pyörimään kun eilen aamulla kokeilin. Nollakeli oli varmaan ehtinyt sulattaa töhön :)

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 26.1.2006 13:27

Ei se puhallin jäässä oo, vaan hiilien ja kollektorin väliin kertyy likaa/pölyä/jotain paskaa, josta kontaktihäiriö ja toimimattomuus. Tietenki pakkasella voi olla osuutensa asiaan, mutta mulla puhallin teki ennen puhdistusta lakon sekä lämpimällä että pakkasella.

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 28.1.2006 0:12

Miten hyvin lämmitin toimii ylävesiletkussa? Lämmin vesihän pyrkii ylöspäin, joten luulisi ettei kone tuollakaan kovin hyvin lämpiä.


En ole tarkemmin tutkinut tämän lämmittimen toimintaa. Todennäköistä on kuitenkin, että se on tehokkaampi kuin lohkon kylkeen tuleva lämmitin, koska lämmitysvastus lämmittää suoraan jäähdytinnestettä ja teho on korkeampi. Kaverilla on Avensiksessa Calixin letkulämmitin. Hän ei ole ainakaan moittinut sitä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.1.2006 12:04

^Tehoa en moiti, mutta kiertääköhän se lämmin vesi jollain ilveellä myös lohkon alaosaan?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.1.2006 16:59

Sattaa olla aika heikkoa se veden kiertäminen, jos ylävesiletkuun laittaa lämmittimen.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 6.2.2006 23:53

-29 oli ku jouduin omani potkaseen käymään, ilman lämmitystä...
hehkutti ehkä jotai 10 sekuntia ja sit normaali käynnistys

Kestikö se kauan lämmetä...!?
kierrokset oli yli 2000

Mrk
-
Viestit: 283
Liittynyt: 23.7.2003 14:34

ViestiKirjoittaja Mrk » 7.2.2006 0:20

Ei viel ihan totaalisesti ole kyl hyytynyt, mutta eipä tuo mikään nautinto ole näillä keleillä, siis TD Avensis, mittarissa reilu 320 tkm (Voiko Anjovis olla nautinto millään kelillä?!) Tänä aamuna reilu pari tuntia lohkossa, sitten ajoa joku 25 km, loppumatkasta alkoi olemaan koneenlämmöt melkein normaalissa ja koppi kunnolla lämmin, pakkasta oli 25-29 astetta. Kytkin menee jäykäks näil pakkasilla ja jäiset muoviosat rämisee ihanasti <3. Käyntiin kyl lähtee ihan ok. On tuo kyl kuitenkin sauna verrattuna porukoitten entiseen TDi-golffiin.

Diitteri
-
Viestit: 42
Liittynyt: 24.7.2003 13:59

ViestiKirjoittaja Diitteri » 7.2.2006 9:31

Diitteri
PostPosted: 23.1.2006 9:28 Post subject:
Lauantaina tuli sitten mukava ylläri, ei tolppa antanut virtaa ja täräytin passatin tulille, tietämättä ettei lämmitystä ollutkaan... Noh öljythän sieltä pullahti pihalle ja sunnuntaina hinattiinkin sitten pajalle PRKL. Saa nähdä mitä sieltä tulee, onneksi sentään japanian ihme mazda toimii. Pakkastahan oli -35.


Eipä ollut onneksi paha vika pasaatissa, öljynlauhduttimen tienovilla ollut o-rengas oli tullut tiensä päähän. Osa oli huimat 3,60 helpotti vitutukseen jonkun verran :)

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 7.2.2006 9:53

Tommosen kilometrin ajon jälkeen tulee näillä 25-30 asteen pakkasilla lämmintä ilmaa. Lämmöt ei nouse kyllä koskaan oikealle korkeudelle, mutta hyvin tarkenee.

Revin eilen sähkötolpasta sen ajastimen osat pois. Ja perkele tietenkin hävitin sen ulommaisen rinkulan jonnekin. Mistähän noita saa, paitsi naapurin tolpasta...?

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 7.2.2006 19:42

-24 pakkasta, golffi seissy viikonlopun kadun varraessa ilman toppaa, kaks kertaa käänsin virrat päälle ja toisella kertaa käyntiin, kolme kertaa sahas vaikeesti, ja sit tulille kun tolpasta:) Lämmintäkin alko tuleen ku oli saanu lasit raapattua puhtaiks:)

Petteri: Soita huoltomiehelle/talkkarille että meni paskaks ku unohdit johdon tolppaan ja lähdit pakitteleen.. Muoviosathan on melko hepposta näin kovilla pakkasilla..;)

mikaks
-
Viestit: 371
Liittynyt: 28.2.2004 14:47

ViestiKirjoittaja mikaks » 7.2.2006 20:47

Meilpäin ei nyt niin kauheet pakkaset ole paukkuneet, mutta tuontiakku jaksaa
jauhaa vielä -23 pakkasessa hyvin. Ainoo mitä on ilmennyt, niin kaasu meinaa
välillä 'hirttää' ajaessa päälle.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 7.2.2006 21:17

Tuo oma tekee ihan samaa, moottorijarrutukseen tuo suostuu joskus aika nihkeästi. Liikkuvien osien ja vaijerin voitelu jollain notkeana pysyvällä litkulla voisi auttaa.

Edit: Vaikkei tekniikassa mitään yhteistä olekaan.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa