Defa - Eco Plug, eli vihreä johto. WTF?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Defa - Eco Plug, eli vihreä johto. WTF?
Ei meinaa löytyä mitään tietoa tuollaisesta johdosta. Kävin tänään etsimässä uutta johtoa koska sellaisen tarvitsin. Tarjolla ei mitään muita kuin tuo vihreä, eli otin sellaisen.
Mikä tässä vihreässä versiossa nyt niinku on erikoista?
Defan omat sivut (kuten ei maahantuoja Kahankaan) ei valaisseet kyllä yhtään (tai en osannut etsiä oikeasta paikasta)...
Mikä tässä vihreässä versiossa nyt niinku on erikoista?
Defan omat sivut (kuten ei maahantuoja Kahankaan) ei valaisseet kyllä yhtään (tai en osannut etsiä oikeasta paikasta)...
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
^Defa tuo omakin jäätyvä johtoni on. Kun pakkasta alkaa olemaan yli 15 niin saa jo oikein taiteilla sen johdon kanssa. Tekisivät siitä johdosta edes ohuemman niin se pysyisi itsestään lämpimänä :D
Noita ekojohtoja muuten oli joskus ainakin HongKongissa, siis ihan Defan omia. Tiedä sitten olivatko yhtään halvempia siellä.
Tiedä sitten kumpi on loppujen lopuksi ympäristöystävällisempää.
Noita ekojohtoja muuten oli joskus ainakin HongKongissa, siis ihan Defan omia. Tiedä sitten olivatko yhtään halvempia siellä.
Kumia tulee kumipuusta, ei se mihinkään lopu. Esimerkiksi Traktorin renkaat eivät nykyään kestä mitään, rivat lohkeilevat ja muutenkin rengas näyttää ihan halkeilleelta. Oikeasta kumista tehdyt renkaat taas säilyvät halkeilematta vuosikymmeniä.Kun kumi alkaa olla vähissä maailmassa.
Tiedä sitten kumpi on loppujen lopuksi ympäristöystävällisempää.
itsekin mietin ku uus johto piti ostaa, otanko vihreän 2,5m vai mustan 5m. Molemmat oli samanhintaisia.
Ois varmaan kannattanut ostaa toi lyhyemoi ku meinaa olla pikkuisen vaikea tuollaiseen pikku-civiciin saada toi 5 metrin lerssi kun se on jäätynyt lähes suoraksi. =)
Ois varmaan kannattanut ostaa toi lyhyemoi ku meinaa olla pikkuisen vaikea tuollaiseen pikku-civiciin saada toi 5 metrin lerssi kun se on jäätynyt lähes suoraksi. =)
Viimeksi muokannut Sebastian, 21.1.2006 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Itsellä oli vanhassa kulkineessa tyylikkäästi umpion yläpuolelta ulkona pelkkä uros-mallinne pistoke ulkosalla ja matkassa soppeli 2 metrin jatkojohto =)
Tojotan mukaan tuli tuollainen vihreä johto jolla voi oikeesti heittää keihästä pikku pakkasellakin. Oikeesti.. jos sen saa taiteltua triangelin muotoa moninaisemmaksi kylmänä on se jo ihme, mutta parasta tuossa oli se kun on se töpsölikin niin kova, että piti soittaa tuon lämpötolpan takia huoltofirmaan, kun se ei siinä alkuperäisessä posliinisessa reiässä pysynyt ollenkaan, vaan valu pois (toisin kuin jos olisi edes vähän kumia seassa tuossa) Ja näin kävivät vaihtamassa muoviseen jossa maadoitusklipsit pitää tuonkin nyt paikallaan, eli se siitä ekologisuudesta kun pitää vaihtaa ehyt reikä tuommosen takia.
Tojotan mukaan tuli tuollainen vihreä johto jolla voi oikeesti heittää keihästä pikku pakkasellakin. Oikeesti.. jos sen saa taiteltua triangelin muotoa moninaisemmaksi kylmänä on se jo ihme, mutta parasta tuossa oli se kun on se töpsölikin niin kova, että piti soittaa tuon lämpötolpan takia huoltofirmaan, kun se ei siinä alkuperäisessä posliinisessa reiässä pysynyt ollenkaan, vaan valu pois (toisin kuin jos olisi edes vähän kumia seassa tuossa) Ja näin kävivät vaihtamassa muoviseen jossa maadoitusklipsit pitää tuonkin nyt paikallaan, eli se siitä ekologisuudesta kun pitää vaihtaa ehyt reikä tuommosen takia.
Onhan tuo vihreä huomattavasti jäykempää, kuin entiset mustat kumikaapelit..
Kyllä se kuitenkin tuolla hanttarin jalkatilassa pehmiää ajon aikana :)
EKO-nimityksen luulisin johtuvan siitä, että lämmin moottori kuormittaa käynnistettäessä luontoa vähemmän, joten tuotteen pitää olla EKO, jotta se myy :D
Kyllä se kuitenkin tuolla hanttarin jalkatilassa pehmiää ajon aikana :)
EKO-nimityksen luulisin johtuvan siitä, että lämmin moottori kuormittaa käynnistettäessä luontoa vähemmän, joten tuotteen pitää olla EKO, jotta se myy :D
ei sitten ollut muistettu mainita Bio-eco- auton yhteydessä että mitä polttoainetta se käyttää!
Etanolia
http://www.st1.fi/050819_fi.pdf
http://www.iltalehti.fi/light/2005/09/0 ... 7_au.shtml
Tuo vihreä väri ja eko selitykset johtuu siitä että kilpailijat ei saa muutamaan vuoteen valmistaa samanlaista johtoa, esim. calixilta ei löydy tuota johtoa (siis siitä puskurista seinään) joka sopis defan johto sarjaan, mutta defan vastukseen löytyy calixilta johtosarjaa. Eli pelkkää rahastusta se on, niinku yleensä.
Mitä se väri tuohon vaikuttaa? Onhan muuten samanlaista, mutta mustaa johtoa ollut myynnissä jo vuosia.Tuo vihreä väri ja eko selitykset johtuu siitä että kilpailijat ei saa muutamaan vuoteen valmistaa samanlaista johtoa, esim. calixilta ei löydy tuota johtoa (siis siitä puskurista seinään) joka sopis defan johto sarjaan
Ratkorin peltogummeissa myös puhdistuvuus on melko tärkeä ominaisuus, joten renkaan materiaaliin lisätään jotain muovia joka aiheuttaa vanhemmiten renkaan lohkeilemista ja kumista lähtee käytössä pieniä palasia irti. Ovat myös talvella ilman kettinkejä tosi liukkaat ajella tuommoiset millisarjan kyntökumit.
jatkoroikista konepellin välistä...
itte en enää kyllä uskalla laittaa konepellin välistä mitään roikkia! Lämppärin johto tuli ennen sieltä ja meinas polttaa koko auton. Muuta selitystä en oo keksiny molempien, uros- ja naaraskoskettimien sulamiseen kun urostökselin "tappien" väliin taittunutta maadoituskieltä. Oli varmaan sätiny ja kärynny kohtuullisesti (ei vikavirtasuojaa), pistokkeet pilalla, mm. urospistokkeen toisesta tapista suolanu puolet ja auton keula noessa. Emäntä oli tullu yötöistä, laittanu roikan kiinni. Itte tulin iltapäivällä töistä ja huomasin et ISO vahinko oli ollu lähellä. Näköjänsä saa aika kauan jossain "hitsata" ennenkuin 16A etanasulake poksahtaa. Hommasin välittömästi pienen roikanpään muutossarjan ja laitoin pistokkeen puskuriin ja laitoin seinäkoskettimen ja jatkoroikan väliin vikavirtasuojan.Suosittelen lämpimästi.
hamis: jaa no kerroppa mulle mistä sitä johtoa löytyy?! siis mikä käy molempiin?
1. Defan johto EI käy EIKÄ defalla ole semmoista johtoa mikä KÄY calixiin. Miksi vitussa kaksi kilpailevaa merkkiä YHTÄKKIÄ rupeaisi valmistamaan johtoa joka kävisi toiseen merkkiin? en näe syytä.
Toinen SUURIN syy miksi Defa rupesi valmistamaan vihreätä johtoa, oli koska käyttäjäkunta valitti johtojen häviämisestä(ihmiset on vaan niin perseestä että hukkaa niitä johtoja esim allekirjoittanut) niin Defa yhtenä syynä ajatteli tarjota käyttäjäkunnalle paremmin huomattavaa johtoa(vihreä väri). <-piste
1. Defan johto EI käy EIKÄ defalla ole semmoista johtoa mikä KÄY calixiin. Miksi vitussa kaksi kilpailevaa merkkiä YHTÄKKIÄ rupeaisi valmistamaan johtoa joka kävisi toiseen merkkiin? en näe syytä.
Toinen SUURIN syy miksi Defa rupesi valmistamaan vihreätä johtoa, oli koska käyttäjäkunta valitti johtojen häviämisestä(ihmiset on vaan niin perseestä että hukkaa niitä johtoja esim allekirjoittanut) niin Defa yhtenä syynä ajatteli tarjota käyttäjäkunnalle paremmin huomattavaa johtoa(vihreä väri). <-piste
No siksi , että vaikka autossa olisi Calixin vastus, voisi johdon, raahoitussarjan, akkulaturin jasisäpistokkeen silti ostaa Defalta. Muutenhan kaikkien autossa olevien osien pitäisi olla samaa merkkiä.1. Defan johto EI käy EIKÄ defalla ole semmoista johtoa mikä KÄY calixiin. Miksi vitussa kaksi kilpailevaa merkkiä YHTÄKKIÄ rupeaisi valmistamaan johtoa joka kävisi toiseen merkkiin? en näe syytä.
Ainakin Temrolla on Defan elementtiiin sopivia johtoja ja päinvastoin. En siis yhtään ihmettelisi vaikka vastaavaa tapahtuisi myös Calixin kanssa.
Vanha topikki, mutta pakko jatkaa :) Tuo ekopluki on kyllä vihonviimeinen keksintö. Se on kyllä melkoisen jäykkä heti kun tulee vähänkään pakkasta, mutta suurin ongelma, mihin mie olen törmännyt tuossa, on ko jouluna oli piikit kadonneet pistokeesta omia aikojaan. En ole tuota edes mitenkään laahannut auton perässä tai lähtenyt ajeleen roikka keulassa tai muutenkaan pahoinpidellyt. Yks pakkasaamu en vain löytänyt roikan piikkejä enään mistään. Melko ekoa ko noita saa ostaa yhden vuodessa :/
Itsekin kiroillu tuon jäykän Defan vihreän johdon kanssa pakkasessa. Lisäksi tuo näyttää olevan myynnissä yleensä mallina, jossa seinäpistoke on suoralla kaapelilähdöllä. Se ahdistaa joissakin lämmitystolpissa niin, että eristeet hankautuu ja luultavasti rikkoutuu ajan myötä tuosta kohtaa kun tolpan kannen laittaa kiinni. Kansihan tulisi pitää määräysten mukaan aina lukittuna.
Semmonen 90 asteen kulmassa lähtö (mainoskuvissa on näkynyt tällainenkin mutta liikkeissä ei ole vielä silmään osunut) ja vielä vetolenkki tai kahva kuten monista kodinkoneista - jopa kiinalaisista - löytyy, mutta kun ei niin ei. Kalliille hinnalle ei tässä tapauksessa saa minkäänlaista vastinetta (prkleen norjalaiset!).
No, onneksi tuohon voi vaihtaa "irtoplugin", jossa tuo lähtö on järkevämmin. Jos nuo seinäpistokkeen piikit katoaa, niin sama homma. Johto vaan sitten lyhenee sen 10cm.
Semmonen 90 asteen kulmassa lähtö (mainoskuvissa on näkynyt tällainenkin mutta liikkeissä ei ole vielä silmään osunut) ja vielä vetolenkki tai kahva kuten monista kodinkoneista - jopa kiinalaisista - löytyy, mutta kun ei niin ei. Kalliille hinnalle ei tässä tapauksessa saa minkäänlaista vastinetta (prkleen norjalaiset!).
No, onneksi tuohon voi vaihtaa "irtoplugin", jossa tuo lähtö on järkevämmin. Jos nuo seinäpistokkeen piikit katoaa, niin sama homma. Johto vaan sitten lyhenee sen 10cm.
Itellä pitkän aikaa ollu suunnitelmissa laittaa 10 metrinen taipuisa kunnollinen jatkojohto joka taipuu vielä 30 asteen pakkasillaki auton keulaan. Puskurin alle sopivat koukut niin vois sinne aina kerätä puskurinmyötäseks alapuolelta.
Alkuperäsestä lämmityspiuhasta tekis vain sellasen 10cm töpön mihin se jatkojohto tulis suoraan kiinni melkein lohkoon.
Alkuperäsestä lämmityspiuhasta tekis vain sellasen 10cm töpön mihin se jatkojohto tulis suoraan kiinni melkein lohkoon.
Ei meikäläisellä ole kyllä ollut ongelmia nuitten ekopiuhojen kanssa vaikka on ollu monessa autossa. Jäykempi se pakkasessa on kuin calixin kumi piuha, mutta aina se on taittunu jalkatilaan. :D Hinta vain on melkoinen tuollaisesta johdosta 2.5m ja yli 20€. Nyt vasta ostin uuden piuhan ja se oli tällä suoralla pistokkeella ei siis 90asteen kulmalla. Eipä tosin haittaa kun ei tarvitse tolpassa pitää kuin töissä ja siellä ei kansia pidetä lukossa kun niissä ei edes sellaisia ole.
Temron satsin ostin viime syksynä yhteen autoon eikä kyllä laatu vakuuttanut. Jotenkin halvan oloista tekoa ja pistokkeen kansikin halvan näköisesti kromattu joka pistää silmään. :D Itse kun koitan aina asentaa nuo niin ettei pistä silmään.
Temron satsin ostin viime syksynä yhteen autoon eikä kyllä laatu vakuuttanut. Jotenkin halvan oloista tekoa ja pistokkeen kansikin halvan näköisesti kromattu joka pistää silmään. :D Itse kun koitan aina asentaa nuo niin ettei pistä silmään.
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Kyllä sitä pitäisi saada defan mustaa kumistakin. Ainakin mitä töistä kysäsin niin muistaakseni 2.5m piuha oli jotain 30e.
Liekkö sitten kalliimpi hinta pistää kauppiaat ottamaan hyllyyn niitä eko-piuhoja... tms. Mutta itselläni on 2 kpl. tuollaisia mustia defan piuhoja niin toinen on kumipäällysteellä ja toinen on sellainen samanlainen ku eko-piuha mutta musta.
Ja muutenkin siistimmän näkönen on tuo musta piuha :)
Liekkö sitten kalliimpi hinta pistää kauppiaat ottamaan hyllyyn niitä eko-piuhoja... tms. Mutta itselläni on 2 kpl. tuollaisia mustia defan piuhoja niin toinen on kumipäällysteellä ja toinen on sellainen samanlainen ku eko-piuha mutta musta.
Ja muutenkin siistimmän näkönen on tuo musta piuha :)
täh!? maksaakos seh johto muka massa 30€ ?
mie asensin omaan autoon niin seh johotosarja ja haarotin palikka maksoi 30€ yhteensä
mie asensin omaan autoon niin seh johotosarja ja haarotin palikka maksoi 30€ yhteensä
Viimeksi muokannut Sami-88, 13.1.2007 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kun nyt puhutaan aiheesta ni puhutaan globaalisti! (mistähän vitusta tuoki tuli??)
Ei voi ku ihmetellä ihmisiä (vanhuksia) joilla on 25m roikka lohkarille ja se saatana on kääritty kaikki joko lisävalojen ympärille tai sivupeiliin!!
Onhan se kyllä kiva kerätä ne tuolta tieltä ku on lähteny purkautumaan ja lopulta jääny rattaan alle. Saa pirun hyvän roikan itelle ja säkällä vielä defa/calix verkkopiuhan. :) Niin ja säkällä peilin tai lisävalot!! =)
Ei voi ku ihmetellä ihmisiä (vanhuksia) joilla on 25m roikka lohkarille ja se saatana on kääritty kaikki joko lisävalojen ympärille tai sivupeiliin!!
Onhan se kyllä kiva kerätä ne tuolta tieltä ku on lähteny purkautumaan ja lopulta jääny rattaan alle. Saa pirun hyvän roikan itelle ja säkällä vielä defa/calix verkkopiuhan. :) Niin ja säkällä peilin tai lisävalot!! =)

Ei se muistaakseni mikään kallis sarja ollut johto+pikkupistoke, olisko joku 40e motonetistä. Tuli lohkolämppärikin naputeltua paikalleen just ennen ensimmäisiä lumisateita.
mistäs noita löytää, meen pilkkijakkaran kanssa kehäIII varteen kytikseen ;)Saa pirun hyvän roikan itelle ja säkällä vielä defa/calix verkkopiuhan. :) Niin ja säkällä peilin tai lisävalot!! =)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mulla jäätyy toi defan vihreä piuha kiinni pistokkeeseensa, ärsyttää aamulla tempoa sitä irti. Sitten vielä joku pelle vei multa tollasen johdon, oli vielä samalta parkkikselta, ja avaimella haki, kun muuten saa olla kyllä aika Iiro Seppänen, että piuhan saa lukitusta tolpasta irti.
Ja sitten uus maksaa sen 30€ kun en nyt sentään rupee vahinkoa kierrättään prkl. pitää kiusata köyhää opiskelijaa. Nyt on uus johto tussilla kirjotettu täyteen nimmaria.
Ja sitten uus maksaa sen 30€ kun en nyt sentään rupee vahinkoa kierrättään prkl. pitää kiusata köyhää opiskelijaa. Nyt on uus johto tussilla kirjotettu täyteen nimmaria.
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
laitettiin lupoon defa, odotin innolla tuon mulkkujohdon testaamista kuin luin viime talvena näitä juttuja. nyt tarvii hommata peräkärry mihin johdon saa kun autolla on mittaa apaut 2 metriä =)
ei se oikeasti kuulemma ole ongelmia tuotannut, nyt kun oli parikymmentä astetta niin ilmeisesti vähän jäykempi mutta meni taittelemalla autoon helposti.
ei se oikeasti kuulemma ole ongelmia tuotannut, nyt kun oli parikymmentä astetta niin ilmeisesti vähän jäykempi mutta meni taittelemalla autoon helposti.
legendaarinen vihreä lerssi keskustelu!
Se vihree väri on just sen erikoisuus, muuten se on täysin sama mitä vanhemmatkin.
erikoisuus on se, että se jäätyy aivan koppuraksi.
Heh, ajattelin että tuossa on jotain ihmeellistä kun maksoi puoli sielua...
Kovettuu tosiaan paremmin ku... No joo :-D
itsekin mietin ku uus johto piti ostaa, otanko vihreän 2,5m vai mustan 5m. Molemmat oli samanhintaisia.
Ois varmaan kannattanut ostaa toi lyhyemoi ku meinaa olla pikkuisen vaikea tuollaiseen pikku-civiciin saada toi 5 metrin lerssi kun se on jäätynyt lähes suoraksi. =)
Suksiboksi katolle että saa "lerssin" mukaan
elikka summa summarum tästä eco-johdosta niin sehän on vähän kuin kaljuilla:sen minkä shampoossa säästää,saippuassa menettää...=)
Noi on vissiin aika haluttua tavaraa varkaiden keskuudessa, ainakin täälä Vaasassa. Muutamalta kaverilta hävinny ja viime yönä lähti omasta piuha kävelemään. Viikko sitte ostin uuden, ja pari kertaa ehdin sillä lämmittää. Taitaa olla aika samanhintaisia noi plugit joka paikassa?
Jeps täällä ei sentään noin käynyt. Eilen vaan huomasin että johto oli katkastu jollain. Kyllä pikkusen kiukuttaa tälläset.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Jaa-a, mulla on tee-se-itse ratkaisu tuohon: Autoon vesitiivis Amp C-16 pyöreä urosliitin johon saa kierrekorkin, johtoon vastaavasti naaras samaa sarjaa. Kaapeliksi normaalia kumikaapelia tai jotakin jäykistymättömämpää hipo-hipojohtoa. Tästä on ainakin muutama hyöty:
1) kaapeli ei kangistu pakkasessa
2) varasta v*ttaa kun piuhalla ei tee muissa autoissa mitään
3) kun tekee piuhan itse, siitä saa n metriä pitkän
...jne
1) kaapeli ei kangistu pakkasessa
2) varasta v*ttaa kun piuhalla ei tee muissa autoissa mitään
3) kun tekee piuhan itse, siitä saa n metriä pitkän
...jne
Jos liitin on vain sopivaa tyyppiä käyttötarkoitukseen, ei vakuutusyhtiön sedällä pitäisi olla mitään sanomista asiaan.
Ja Defan tai Calixin hyväksynnät ajoneuvon lämmityskäyttöön yms. ovat edelleen voimassa, kun nasautat sivuleikkurilla johdot poikki ja vaihdat alkuperäiset toisiin liittimiin ja teet omatekoisen syöttöjohdon?
Ehkäpä, mutta suosittelen silti olla virittelemättä mitään ja käyttämään alkuperäisiä piuhoja. Ihan vaan vaikka varmuuden vuoksi.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Monesti hyvälaatuiset vesitiiviit liittimet ovat paljon parempia kuin lämmitinvalmistajien halpisratkaisut. Tuskin auton ulkopuolella olevasta liittimestä palo saa alkunsa. Jokushan meinaa palaa seinäpistorasiatkin vaikka kaikki tökkelit ovat lain kirjaimen ja parakraaffien mukaan tehty.
Kirjoittaessani kuvailin OMAA RATKAISUANI ja sanamuotoni EI KEHOTA KETÄÄN tekemään samoin ja menettämään mielenrauhaansa tai kukkahattuisuuttaan.
Mun rysässä ei ole muuta kuin pakollinen liikennevakuutus joten vakuutusyhtiön setätäti saa ihan joutessaan naureskella. Naureskelihan se jo vakuutusta ottaessa, että kun iskutilavuutta on peräti 2.8 niin on kovat maksut mukamas ja PYH.
Tiesittekö muuten, että Defan johdoissa on siellä metallipanssarin alla ihan tavallista MKS tai mikä nyt tyyppi onkaan pvc-eristeistä valkoista kalustekaapelia, että silleen!
Kirjoittaessani kuvailin OMAA RATKAISUANI ja sanamuotoni EI KEHOTA KETÄÄN tekemään samoin ja menettämään mielenrauhaansa tai kukkahattuisuuttaan.
Mun rysässä ei ole muuta kuin pakollinen liikennevakuutus joten vakuutusyhtiön setätäti saa ihan joutessaan naureskella. Naureskelihan se jo vakuutusta ottaessa, että kun iskutilavuutta on peräti 2.8 niin on kovat maksut mukamas ja PYH.
Tiesittekö muuten, että Defan johdoissa on siellä metallipanssarin alla ihan tavallista MKS tai mikä nyt tyyppi onkaan pvc-eristeistä valkoista kalustekaapelia, että silleen!
^no kyllä se vituttaa ku just heränny ja konkoilee autolle, eka pikkuisen hikiset sormet jäätyy metalliseen tolpan kanteen kiinni,johto ei lähde irti ja tietenki sitte repäisee voimalla niin pistoke jää tolppaan ja johto käteen. Puhumattakaan irroitamisesta johto auton päästä jolloin on sormet verillä kun se auton pistokkeen kansi lukitsee sen johdon paikoilleen.
Taidan rakentaa omalle autolle semmoisen telakoitumisaseman kämpille ja työpaikalle.
Taidan rakentaa omalle autolle semmoisen telakoitumisaseman kämpille ja työpaikalle.
Ok. Itseasiassa tarkemmin ajatellen, eipä ne ihmisen asiat huonosti tarvitse olla, päinvastoin, hemmetin hyvin pitää mennä jos noi asiat on niitä murheen aiheuttajia..
Mulla menee varmaan suht heikosti, kun mun elämässä on muutakin murehdittavaa kun jäätyvät lämmittimen roikat. :D
Itseasiassa mullakin näköjään on tollanen vihreä eco-plug tuolla kaapissa laatikossaan. Tosin siellä se lohkolämppärikin on viereisessä laatikossa avaamattomana, joten eipä tuon kanssa tarvitse edes tuskailla. Mutta eihän mulla onnettomalla ole tosin edes tolppapaikkaa autolle :D
Mulla menee varmaan suht heikosti, kun mun elämässä on muutakin murehdittavaa kun jäätyvät lämmittimen roikat. :D
Itseasiassa mullakin näköjään on tollanen vihreä eco-plug tuolla kaapissa laatikossaan. Tosin siellä se lohkolämppärikin on viereisessä laatikossa avaamattomana, joten eipä tuon kanssa tarvitse edes tuskailla. Mutta eihän mulla onnettomalla ole tosin edes tolppapaikkaa autolle :D
Quote:
Niin eli pitää ostaa se 10m piuha, että siitä puolet saa autoon sisälle silloin kun auto on tolpassa?
Eiku että se sisätilan pöhötin pitää olla niin tehokas että se virtajohto sulaa eli on tarpeeks kuormaa.. :D
Ainakin isoin(oisko 2400w isommalla teholla?) defan lämmitin pitää letkun notkeana ja mukavan lämpöisenä ottaa irti paljainkin käsin, oli sitten vihreä tai musta johto ;). Viime talvena suli tuolla mukavasti lumet pikku-polosta.. ;)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa