Hyytyykö laite?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

Hyytyykö laite?

ViestiKirjoittaja Leskinen » 19.1.2006 12:11

-29 ja oma NissanDiesel tuolla ainakin eilen kalkutteli vaikkei ollu ku tunnin roikassa, nyt pitäis yrittää taas ja mittari sanoo saman verran..

Keula piti jo teipata tukkoon melko huolella että kabiinissa tarkenis ajella :D

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 19.1.2006 12:16

yöllä -24 ja aamulla -21. Audi lähti "kylmänä" ekalla valittamatta käyntiin ja lämmintä puski jo viiden minuutin päästä:) Ei olis Altea pystynyt samaan ku pikkupakkasillakin oli jo ku pakastin...

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 19.1.2006 12:16

Kyllä mersu käymään nätisti roikasta eikä kalisekkaan pahasti, mutta kyydit ei ole kaksiset alku kilometreillä. -30 oli aamulla kun lähdin liikenteeseen. Tarkenee kyllä, mutta hitaasti lämpenee.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.1.2006 12:17

-26 oli toissapäivänä ja melkonen puhuri, 2h pietin kolopalloa piuhassa ja muuten pelasi ajossakin hyvin ku lämminki ihan tuli mutta lykkäsi vähän öljyä pihalle lähtiessä kun tais olla huohotusletku jäässä, mistä oliki juttua jo tuossa tekniikkapuolella..

Nyt on lähemmäs -35 joten siellä saa auto nököttää :)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 19.1.2006 12:21

parikytkraadii pakkasta ja 25min eberiä, kuin palmun alta ois lähtenyt.

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 19.1.2006 12:26

Alusta on kyllä jämäkämmän tuntuinen, ja nahkajakkara ihan v*n kylmä. Plus että voimansiirto tuntuu aika jähmeältä. Ahtopaineet/imuilma/teho/vääntö on kyllä paremmat heti käynnistyksen jälkeen kunnon pakkasella.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.1.2006 12:47

Täs just työharjottelupaikassa yhtäkkiä tullu noita volkkarreita mis on huohottimet jäässä ja öljyt puskeneet pihalle. Heti ku tuli pakkaset ni nytki noita on kaks tuolla hallissa korjattavana. G2 1.3 DigiJet ja G4 1.4 16V, eli mikähän siinä on ku tuntuu et kaikki mis noita oireita on ni on noita pikkulohkoja. Niis on sit visiinki huonommat huohotuskanavat.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.1.2006 14:07

No problemos, tosin -10 on tähän mennessä kylmin lämpötila ilman lohkista. Hieman kyllä alkaa kohta pelottamaan kun akku on yli 7-vuotias ja pyörittää melko jähmeästi jo 10 asteen pakkasessa.

Paremmalla akulla on joskus -28 tullut kokeiltua opiskeluaikoina. Auto käynnistyi, mutta parkkikselta ei sopinut ajamaan pois kun autoja seisoi ajoväylillä antamassa virtaa ruutuihin jämähtäneille :)

Ohjaus oli muuten aamulla -25 asteessa hieman kankea, kuten myös vaihteiden vaihto. Loota lämpiää kyllä nopeasti mutta ohjaus ei enää notkistu ihan normaaliksi näissä lämmöissä.

Sen huomasin myös, että lämppäristä on teho hiipunut jonnekin. Täytyisi varmaan huuhdella kenno jahka kelit ensin hieman lämpevät. Täytyy samalla vaihtaa yksi muovinen vesiletkun liitoskappale.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 19.1.2006 14:16

Eipä mitään ongelmia, aamulla puolisen tuntia webastoa päällä ja lähtee ku palmun alta.

Töissä ford- ja mersumiehet vittuillu ku mulla on jäätyilly alkutalven pikkupakkasilla ovet/lukot. No tänäänpä sai nauraa ku voorti oli ikkunat ihan ummessa sisäpuolelta parkkiksella ja mersussa ei lähteny webasto käyntiin, eikä mistään ovesta eikä luukusta sisälle, no kaipa sillä taas ens viikolla ajeleen pääsee, ku ilmat lauhtuu :)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 19.1.2006 14:19

Audi kyllä hyytyi aamulla osittain, mutta onneksi tänään saa tuon Golfin haettua käyttöönsä.

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 19.1.2006 14:27

ei suostunu jetta aamulla kylmiltä starttaan kku oli piuha unohtunu illalla..no aikani ku sitä siinä yritin niin totsein että perkele ja hyppäsin pyörän kyytiin ja polkasin sillä muutaman kilometrin kohti opinahjoa..

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 19.1.2006 14:28

Oli varmaan vähän reilu -26'C ja avovaimon Audi 80 ei lähtenyt aamulla käyntiin kun olis pitäny kouluun lähteä. Oli kyllä vaan reilu puoltuntia johdon nokassa... Uus Sportbäkki Audi (1.9TDi) kyl sit lähti käyntiin ilman mitään esilämmityksiä, joten pääsi sitten sillä lähtemään.
Ei kyl kauheen lämpimäks toi diisseli Audi tuu vaikka ite ajoin sillä eilen yli tunnin matkan kouluun, koneen lämmöt oli parhaimmillaan kai jossain 75asteen tienoilla..

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 19.1.2006 14:31

-22 Nätisti lähti käyntiin mutta kiva nakutus :-) Laatikko aika jämäkkä mutta toimii jotenkin. 15 min. ajon jälkeen lämpötila nous 90 alko pikkasen pelottaa mutta ei se siitä noussu ennekuin kerkesin duuniin asti. Nyt ihmettelen onko jäätyny jostain!? Kun se normaalisti nuosee tuohon 80 ja ei sen yli. Ehkä kaupunki ajossa keskellä kuumaa kesää, mutta ei muuten. Noh onneks ei oo sylkässy mitään pihalle. Nesteet näyttää olevan kunnossa. Pitäis viisiin käydä mittauttamassa ne mutta ei ne ainakaan tuolla paisuntasäiliössä ole jäätynyt. Muistaakseni kun mittasin ne joskus niin ne kesti -28. Pitäis lisätä tuota jäähdytin nestettä kait ennen kuin käy huonommin.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 19.1.2006 14:32

Jetta ei lähteny. :( Akku sökö, olis pitäny vaihtaa jo aikasemmin kun oli epäilystä, muttakun muttakun... :)

aol
-
Viestit: 151
Liittynyt: 22.11.2003 10:53

ViestiKirjoittaja aol » 19.1.2006 14:36

Audi lähti kyllä hienosti, mutta kytkinpoljin oli aluksi hieman nihkeä. Samoin kakkosta oli ihan turha yrittää sisään alkumatkasta ;-)

Pissapoika oli jäässä koko matkan vaikka oli muka -25.c litkut...

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 19.1.2006 14:44

No täytyy kyllä sanoa, et ei _ihan_ tunnu näillä keleillä siltä et lähtis sieltä palmun alta...Olipa sitä eberiä/muuta lämmitintä tahi ei. Meinaan kyllä tuo voimansiirto on siinä määrin kankee+nivelet+alusta yleensä että morjens. Pahaa tekee vaikka lämppärissä useemman tunnin olikin ja sinällään lähti moitteetta. Vuos sitte ku oli se vastaava pakkasmaratoni niin ei ollut vielä Audissa lämppäriä enkä ilennyt ees käyttää vaan odottelin kelien lauhtumista ja ajoin kotteron lämpimään talliin. ;)

Käyttöesinehän tuo auto on, mutta kyllä mulla ainakin näin "harrastajana" suorastaan tulee kylmät väreet, muustakin kuin pakkasesta, kun jokku tuolla surutta noita vehkeitään näillä keleillä huudattaa...

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 19.1.2006 14:47

^No kyllä mä mieluummin autolla töihin menen kun seison pakkasessa pysäkillä tahi pyöräilen. Auto on ajamista varetn hankittu...

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.1.2006 15:05

Aamulla lähti hyvin, mutta taitaa olla akku finaalissa kun ei enää jaksa lähteä.
Viimeksi muokannut Eemeli, 19.1.2006 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ziggy
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.6.2004 17:42

ViestiKirjoittaja Ziggy » 19.1.2006 15:22

Saattaa olla tosi typerä kysymys.. :)
Mutta saako eberissä pitää sisäilman puhallusta kokonaan pois päältä kun sen jättää päälle? Ajattelin että sillä tavoin säästäis hieman akkua kun vanha alkaa oleen jo pian finaalissa. Jotenkin minulla vaan oli sellainen muistikuva että aina pitäis olla puhallin lämmittämässä myös sisätilaa samaan aikaan..

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 19.1.2006 15:24

joo kyllä toistaiseksi on hyvin käyntiin lähtenyt mutta kankeaa tuntuu olevan ohjauksessa ja voimansiirrossa...toki sekin on hauskaa ku alusta tuntuu kovalta niin täristä hassusti siellä hytissä...=) jospa se kesäksi vähän lauhtuis...

j4k3
-
Viestit: 438
Liittynyt: 25.7.2003 4:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja j4k3 » 19.1.2006 15:28

Eilen illalla n. klo 23 aikoihin porukat ajeli golffillaan (IV tdi) kotiappäin ja tuossa 10km ennen kotia oli semmonen paikka missä meni mittari tyrmään :) -38:aan asti näytti ja sitten alko vain vilkuttamaan :D Mutta auto ei hyytyny, tais vain turpo tykätä ku kerranki sai kylmää :)

kinelo
-
Viestit: 138
Liittynyt: 1.1.2005 16:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja kinelo » 19.1.2006 15:53

Saa nähdä lähteekö toi jaappanin ihme tosta käyntiin kun on firman pihassa seissyt sen reilu 9 tuntia ilman lämmitystä.. Olis se webasto tms. aika kova sana näillä keleillä. Taidan kuitenkin luovuttaa ja luottaa VR:n kyytiin huomenna, voi sitten asemaravintolassa nauttia jotain jäänpoistoainetta ;)

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 19.1.2006 15:57

http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Pakkanen.wmv

Oli tylsää ja piti todistaakin :D

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 19.1.2006 16:06

villeristo lähti käyntiin nätisti aamulla vaikka pakkasta -22 ja eikä autossa ole lohkolämmitintä...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.1.2006 16:09

http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Pakkanen.wmv

Oli tylsää ja piti todistaakin :D


Tiedostokoko 6,66 MB...

Pitikö startilla vähän saattaa käyntiin :)

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 19.1.2006 16:12

acab: No miten sen nyt ottaa...Tällä hetkellä kun tulen omalla autolla, joudun itse asiassa kävelemään tuolla siperiassa pidemmän matkan kuin kulkemalla linja-autolla töissä. Se taas, voiko noitten teiden ritareiden aikatauluihin luottaa näillä pakkasilla (tai yleensäkään) on kokonaan toinen juttu.

Niin kauan kuin ollaan sivistyksen parissa ja vaihtoehtoisiakin liikkumismuotoja on (lue joukkoliikenne) en kokenut asiaa varsinaisena ongelmana. Tosin nyt kun tuo lämppäri on niin ei tulis mieleenkään raahautua linja-autoon.

Lisäksi se, että kyllä näillä keleillä vikaherkkyys lisääntyy potenssiin kaks verrattuna muutaman kappasasteeseen tai "kesäkeleihin". Todisteena siitä tänään toisella kaverilla hajonnut tehostajan pumppu á 1400 euroa, toisella tyhjä akku ja siitä vikakoodit ja toimimaton lämppäri -> merkkihuoltoon koodit nollaamaan ja muutama kymppi siitäkin ilosta, kiitos. Eli ei se nyt ihan pelkkää "sairautta" tai turhamaisuutta ole säästellä autoa tulipalopakkasilla. Mut onneks jokainen käyttää noita rakkineitaan eri tavalla, käytettyä ostaessahan sen sitten erityisen hyvin huomaa...
Viimeksi muokannut Victor, 19.1.2006 16:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 19.1.2006 16:18

Kyllähän tuo astra lähti lämpimästä tallista ku palmun alta :D Olihan tuo päivän mittaan toki ulkonakin joku 4 tuntia, roikassa. Ekalla hehkutuksella ja starttauksella käyntiin. Kuljettajan ovi vaan meni niin jäykäksi ettei siitä ois enää heikoimmat päässy sisälle. Ohjaustehostimen hihna meinaa uikuttaa kans. Ei muuten voi uskoa miten nopeasti tuommonen diesel saavuttaa normaalin käyntilämpötilan näissä keleissä (-26°C)... Kaukana on se uusien VAG-dieseleiden hyötysuhde vielä tästä autosta kun hukkalämpöä näköjään piisaa.
Audia ei näillä ilmoilla tahtonu saada käyntiin vaikka kuinka olis ollu roikassa, kakkis sen sijaan hörähti vaikka ilman lämmitystä käyntiin säällä ku säällä. Tokihan sitä tuli pidettyä lämmityksessä aina kun mahdollista <3

Saa nähdä tuleeko tänä talvena semmosia pakkasia että joutuu diesel-ooppeliinkin tankkaamaan litran tai pari bensaa tankkiin. 7 vuotta sittenhän oli niitä yli viidenkympin pakkasia mm. koillislapissa, siinä säässä on renkaatki melko neliskanttiset ja ajomukavuus muutenkin aika jäykkää jo penkistä lähtien.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 19.1.2006 16:23

"Pitikö startilla vähän saattaa käyntiin :)"

Mitenkä niin :D

Petri_P.
-
Viestit: 714
Liittynyt: 23.7.2003 8:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri_P. » 19.1.2006 16:28

Ei hyydy auto, lähtee kuin palmun alta oltuaan tunnin roikassa. Pakkasten ansiosta vissiin vanha syyläri pääsi tiensä päähän ja alkoi kusemaan nesteitä jostain välistä pihalle, se jarruttaa hiukan matkantekoa

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 19.1.2006 17:10

Aina naurattaa, kun kuulee puhuttavan tuontiautojen huonoista talviominaisuuksista. -20 astetta ei vielä tuottanut mitään ongelmaa käyntiinlähdössä, kun piti ilman lämmitystä lähteä. Ja muutaman kilometrin ajon jälkeen alkaa tulla koppiinkin tulla mukavan lämmintä ilmaa.
Tosin maantiellä ei kone ihan normaalilämpöisenä pysy, toisaalta ihmekös tuo, kun ajoviima oli noin -65°C... Vanha saksantuliaisakku pitäisi kyllä vaihtaa.

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 19.1.2006 17:13

Ei lähtenä Cordo käyntiin päivällä kylmilteen, mittarissa oli öpaut -25 astetta. Piti kävellä luennolle, prkl :D

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 19.1.2006 17:17

joo huomenna ouluunkin luvattu -30 eli täällä rannalla on sitte vielä enemmän. saa tuo passatti jäädä talliin huomenna ihan keskenään. ei sitä muutenkaan kehtaa enää tuommosella kelillä kiusata jos ei ihan pakko ole. tänään kyllä aamulla -28 ja eberilä talllista käyntiin ja matka aivan ilman onkelmia. toisin kuin niillä muutamilla raukoilla joiden kulkineet oli jättäny otarin varrelle. ei käy kateeksi vaan sääliksi kun tuommosella kelillä pakolla joutuvat tommoseen liemeen.

audi 80 lähti pari talvea sitten -42 pakkasella kun vain sai akkuun virtaa. tuloksena hajonnut termostaatti.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.1.2006 17:18

kun ajoviima oli noin -65°C
Missäs noin kylmä on? :)

Teppo S
-
Viestit: 245
Liittynyt: 1.1.2004 12:12

ViestiKirjoittaja Teppo S » 19.1.2006 17:19

No juu aamulla kyllä lähti manni (ka siis) pihasta käyntiin jumalattoman savupilven saattelemana, mutta äsken kun rouvan piti lähteä sokotalla kouluun niin sieltä tuli vain vastaukseksi että kevväämmällä. Akku sökö ja pitänyt vaihtaa jo aikoja sitten eli oma häpeä.

Tombu
-
Viestit: 110
Liittynyt: 18.4.2004 21:30

ViestiKirjoittaja Tombu » 19.1.2006 17:23

Renöö (-99 Laguna 1.8 16v) lähti ilman lämppäriä yllättävän iloisesti liikenteeseen. Oli Bilian pihassa uuden vesipumpun kera, niin ei ollut paljoa mahdollisuuksia lämmitellä etukäteen. Vähän laiskemmin se startti vetäisi ne kierroksensa kuin kesällä mutta samantien heräsi kuitenkin. Askissakin oli uuden norjat öljyt, niin siinä vaiheessa kun oli lumet harjalla sutaissut ikkunoilta niin oli kylmänkankeuskin kadonnut täysin.

Pitäis vielä tehdä tolle kabiinin ropellille tehdä jotain, se pakkasilla tahtoo vähän vinkua ja sirrittää. Kaipais varmaan voitelua.

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 19.1.2006 17:28

Rovaniemellä aamulla 07.00 -32.2*C
Autot roikassa kuten myös tuo veljen caddy, kaikki lähti töihin/kouluun ihan kuten aikasemmin. Huomenna pitäs olla vielä enemmän pakkasta. Haittaako tuo, sen näkee taas aamulla naapurin ilmeestä kun nissania käynnistää..
töihin lähden n.07.45 ja autojen lokilämmitin rupea lämmittään siinä viiden maissa.
tottakai hytissä sisätilanlämppärit on jottei sormet rattiin jäädy ;)

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 19.1.2006 17:33

3-pyttynen japanian ihme räjähti käymään ilman minkäänsortin ongelmia. Tolppakin on, mutta prkl, kun on lukossa. Avainta olen kysellyt, muttei ole kuulunut. Lasit niin jäässä, ettei mitään tolkkua. Lähes raaka lasoli tuli onneks hätiin. Voimansiirto tuntui sanoisko jäykältä, mutta näillä mennään. Pysyis nyt sitte sen kaks viikkoa tällasta, niin päästäis tonne saaristoon...

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 19.1.2006 17:40

Jormalainen: eikös viima tunnu suurin piirtein niin kylmältä, jos parinkymmenen asteen pakkasessa posottaa kahdeksaakymppiä? Vai olenko taas aivan hakoteillä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.1.2006 17:43

No juu, ihollehan se vastaa varmaankin sitä kun ihosta haihtuu kosteutta...

Mut et kai sä pää ulkona ajellu :O

...Oot aika hurja sälli jos niin teit...

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 19.1.2006 17:50

No perkale, pitää varmaan sanoa että ajelin luu ulkona, ettei oma tietämättömyyteni nolottaisi niin paljoa. ;)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.1.2006 18:05

Noinikkaasti, nyt sykkii uusi Varta pellin alla ja mainiosti lähti ainakin kerran. Katsotaan miten huomenna...

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 19.1.2006 18:22

victor: vähän typerältähän se tuntuisi jättää Audi talliin talveksi ja ostaa joku tonnin vessa millä kärvistelis puol vuotta. Eikös toi 4-vetokin ole talvea varten:) Kyllä auto voi olla harrastevälinekin ilman että sitä palvotaan ja puunataan vaan tallissa. Ja aika harva ostaja kyselee että miksi tällä on ajettu talvella..suomessa kun kumminkin ollaan. Kyseessä ei nyt kumminkaan ole mikään keräilyharvinaisuus. Mutta kaikki tyylillään,minähän en bussilla kulje:)

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 19.1.2006 18:25

Tuollahan tuo laturissa nököttää kun ei akussa ollut yhtään virtaa.Taitaa olla uuden akun hankinta edessä :/

TfP-Motors
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.1.2005 20:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 19.1.2006 18:39

1.0 Micra kilahtaa käyntiin ilman lämmittimiä kelistä (-24)riippumatta. lasit ei kyllä paljon 3km suuntaansa olevalla matkalla kerkeä sulaa, ei edes lämmintä hönkäise.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 19.1.2006 18:52

Liekö vika vai ominaisuus mutta tuntuu tuo Venton 020-loota melko jäykälle aamutuimaan. Kakkonen ja vitonen tökki pahemman kerran, erityisesti vitonen on niin jäykkä että meinaa usko loppua :D

Ennen joulua vaihdettu öljyt askiin, Mobilin VS200 sisällä kaks litraa. Onko muilla vastaavaa, vai öljyn puuteko vaivaa?

Muuten ei kyllä kylmä haittaa, koko päivä auto ilman sähköö ja helposti lähtee käyntiin, meinaa tosin tuo huima 45Ah:n akku tuntua jo pienelle näillä keleillä ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.1.2006 18:57

Kyl toi 020-laatikko tuntuu mullakin yhtä puuta olevan näillä keleillä (-17...-20).

Exide Ultra 70...80 Ah, ni kyl hörähtää. Vielä ku sais vaihteet päälle.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 19.1.2006 19:17

Tuollaisessa 70-luvun maamoottorissa on se hyvä että 50% polttoaineesta menee jäähdytysnesteen lämmittämiseen, mikä on hyvä ;)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.1.2006 19:19

Täällä oli kanssa hiukka hankaluutta pykälien kanssa, mut nopeesti kyllä notkistu vaihteensiirto kun kone käynnistymisen jälkee hetken lämpesi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.1.2006 19:33

Vähän veikkaan et kuusamossa ei oo kellään kivaa...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.1.2006 20:01

^ei kai täällä hullummin, mennää yöksi porojen viereen nukkuu.... niinpä niin.

Meinas hieman nenä jäätyä ku just hikisenä ajelin kämpille. Auto oli "hieman" jäykkä. Tiistaina näyttäs olevan jo kesäkelit.

EDIT: Itsehän sitä kyllä pärjää ulkona mutta tämä ei kovinkaan montaa sekuntia. =)

Jormalainen: Nyt skulaa!
Viimeksi muokannut Sebastian, 19.1.2006 20:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 19.1.2006 20:05

victor: vähän typerältähän se tuntuisi jättää Audi talliin talveksi ja ostaa joku tonnin vessa millä kärvistelis puol vuotta. Eikös toi 4-vetokin ole talvea varten:) Kyllä auto voi olla harrastevälinekin ilman että sitä palvotaan ja puunataan vaan tallissa. Ja aika harva ostaja kyselee että miksi tällä on ajettu talvella..suomessa kun kumminkin ollaan. Kyseessä ei nyt kumminkaan ole mikään keräilyharvinaisuus. Mutta kaikki tyylillään,minähän en bussilla kulje:)

Asiahan ei mulle kuulu, mutta eihän tämmösiä pakkasia ole talvessa ku pari viikkoa. Ehkei se nyt niin ole että audilla ei voi ajaa ku huhtikuusta syyskuun loppuun ;) Mutta kukin tavallaan. Kyllä minäkin käyttäisin tervettä järkeä tämmösillä pakkasilla jos olis selvästi kalliimpi auto alla. Tietysti jos rahaa on ku roskaa eikä haittaa jos autoa joutuu korjauttamaan niin antaa palaa... Kyllähän auton kuin auton "pitäis" kestää kaikki kuviteltavat sääolot mutta vaikkei mitään hajoaiskaan niin kyllä tämmöset ilmat on melkoinen koettelemus ja mahdollisuus että jotain särkyy, kasvaa huomattavasti.

Olipa hyvä että tuli vaihdettua riski akku autoon kun oli vielä vähän lauhempaa...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.1.2006 20:41

Pissapoika oli jäässä koko matkan vaikka oli muka -25.c litkut...
Eihän tuo mitään haittaa, jotkut -15 litkut riittävät pahimmillekin pakkasille kun suola ei enää alle -10 asteessa lennä.

Mutta saako eberissä pitää sisäilman puhallusta kokonaan pois päältä kun sen jättää päälle? Ajattelin että sillä tavoin säästäis hieman akkua kun vanha alkaa oleen jo pian finaalissa. Jotenkin minulla vaan oli sellainen muistikuva että aina pitäis olla puhallin lämmittämässä myös sisätilaa samaan aikaan..
Miksei saisi? Tosin sisätila ei silloin paljoe lämpiä.

kun ajoviima oli noin -65°C...
Minkä lämpömittarin mukaan? :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.1.2006 20:44

Sebastian:

Not Found
The requested URL /jannep82/Nita/Tonttu-Nipa2.JPG was not found on this server.

Mutta veikkaan että siellä on joku kohtuullisen luikku koira?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 19.1.2006 20:56

"raka raka raka raka" oli käynti niin et parkkihalli raikasi ku pelkän hehkun varassa piti passatti täräyttää aamulla käyntiin. Kylmänä vaihteet tuntu pelittävän ykköstä lukuunottamatta, pitäis vissiin jossain vaiheessa vaihdattaa ne laatikon öljyt :-) Ja viimeistään tässä pakkasessa (-21C) tuli kiiteltyksi sitä pihistelyä et ainoot nahat mitä kabiiniin on tullut jälkikäteen hommattua on nahkapintainen pyöritin - oli sekin sen verran "vilpoinen" paljaalle kätöselle.

Mites muuten muilla ilman lisälämppäriä ajelevat - onko vaiva sama et tyhjäkäynnillä näillä keleillä moottorin lämmöt ei pysy normaalissa 5 minuuttia kauempaa vaan laskevat alarajalle?

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 19.1.2006 21:37

Ja viimeistään tässä pakkasessa (-21C) tuli kiiteltyksi sitä pihistelyä et ainoot nahat mitä kabiiniin on tullut jälkikäteen hommattua on nahkapintainen pyöritin - oli sekin sen verran "vilpoinen" paljaalle kätöselle.

Minusta tuo nahkaratti tuntuu lämpöisemmältä kuin tavallinen muoviruori.
Ja kyllä nuo lämmitetyt nahkajakkaratkin mukavammilta tuntuvat kuin kakkakopan lämmittämättömät kangasjakkarat.

ouzo
-
Viestit: 914
Liittynyt: 7.8.2003 0:13

ViestiKirjoittaja ouzo » 19.1.2006 21:48

Suurin ongelma omassa mk2:ssa on se, että ajotietokone ei näytä kuin -40 astetta. Tosin tänä talvena ei ole limitti vielä tullut vastaan.

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 19.1.2006 22:15

victor: vähän typerältähän se tuntuisi jättää Audi talliin talveksi ja ostaa joku tonnin vessa millä kärvistelis puol vuotta. Eikös toi 4-vetokin ole talvea varten:) Kyllä auto voi olla harrastevälinekin ilman että sitä palvotaan ja puunataan vaan tallissa. Ja aika harva ostaja kyselee että miksi tällä on ajettu talvella..suomessa kun kumminkin ollaan. Kyseessä ei nyt kumminkaan ole mikään keräilyharvinaisuus. Mutta kaikki tyylillään,minähän en bussilla kulje:)

Eipäs nyt kärjistetä asioita. ;) PetriR tuossa ylempänä osoitti hokanneensa mun pointin. Ei kait ny jumaliste kukaan täysjärkinen varta vasten toista autoa ostakaan vain talviautoilua varten...Kyllä tuo munki "vessa" ihan varmasti nauttii niistä nelikon ominaisuuksista läpi talven ja runtua saa, mutta näillä keleillä kyllä käsitellään meilläpäin autoa silkkihansikkain. Naurettavaa tai ei.

Ja mitä tuohon myymiseen/ostamiseen tulee, niin viittasin lähinnä siihen, et jotkut on autonsa suhtee tarkkoja ja toiset _tarkkoja_. Minä kuulun näihin jälkimmäisiin ja jossain määrin se kyllä menee överiksikin, myönnetään. :) Vaan sit kun on samanhenkinen ostaja kyseessä niin ei tartte kauaa renkaita potkia.

Nyt lähti taas niin ohi aiheen, et pysytäänpäs alkuperäsessä ja jatketaan tuosta aiheesta vaikka eri topicissa, jos on kovasti kommentoitavaa. -29 raatia kolokuttaa nyt mittarissa täällä nykäskylässä ja koko ajan on kiristymään päin...

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 19.1.2006 22:21

Hyvin lähti käyntiin raato. Takalasia se ei oikeen jaksanu sulatella ja persiis jäätyy penkkiin. Vettäki tuli tuulilasilla tippa pissapojista ennenku jäätyivät.

Hri
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.10.2005 15:06

ViestiKirjoittaja Hri » 19.1.2006 22:42

Hyvinhä se käyntiin lähti..mutta menin sitten pesemään auton, ja lopun voittekin jo arvata

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 19.1.2006 22:57

Mullakin on tq pihassa ja saa olla paikoillaan ennenkuin kelsi lämpenee tai tulee _todella_ hyvä syy alkaa vanhaa kiusaamaan.
Käyttispassatti lähti aamulla roikasta, ja silti tuntui pahlta. Renkaat tuntui neliskulmaisilta, hyvä että jaksoi kytkintä polkea ja ohjauskin oli jäykkä kuin mikä. Mutta kyllä se siitä vetristyi.
Ja sitä vartenhan noita katiskoita pihalla on, että pääsee liikkumaan. Muuten jää ukko keskelle korpea ja se ei ole hyvä juttu olleskaan...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.1.2006 23:02

Ei se sakemannin asentama 45Ah akku ihan paras vaihtoehto ole -20 asteen pakkasessa ja yleensäkään autossa, jossa muuallakin tarvitaan sähköä kuin kipinän aikaansaamiseen tulpassa..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.1.2006 23:09

Isompaa akkua vaan kehiin, itsellänikin on Golfissa joku 60Ah "Lightning Power" -merkkinen akku.

Edit: Ja ruohonleikkurissa 30Ah...

drako
-
Viestit: 327
Liittynyt: 4.8.2003 13:21

ViestiKirjoittaja drako » 19.1.2006 23:14

Minusta tuo nahkaratti tuntuu lämpöisemmältä kuin tavallinen muoviruori.


Just tossa ajellessa mietiskelin ja tunnustelin että tuntuupa tää nahkanen kehä lämpimältä tohon muoviseen keskustaan verrattuna, kun härveli oli lämmennyt sisältä.

Suurin ongelma omassa mk2:ssa on se, että ajotietokone ei näytä kuin -40 astetta.


Niin, mukavahan se on että kovan pakkasen huomaa vain tuosta lämpömittarista.. No myönnetään, kyllä se nitisee ja natisee "hieman" enemmän kuin lämpimässä ja ensikilometrit on vaihteisto hieman kankeana.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 19.1.2006 23:57

Perkele kun itellä tippas yks jäähdyttimen letku kylmänä.. Ei iso vuoto mutta kuitenki, ja huomenna pitää jaa kotia 150km ja ei oo luvattu ku -31... Prkles.. No ostin jo j-nestettä jos vuoto yltyy.

Miten se on, vuotaako pakkasella herkemmin? kun ei tuollaista ole ennen ollut..?

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 20.1.2006 2:32

Mul oli justyssä joka ikinen jäähdyttäjän letku jäässä :( piti sulattaa kuumalla vedellä koko järjestelmä eikä siltikään sulanut kunnolla ku lämppäri meni rikki tänään :(

Niin ja ei kyllä varmasti vuoda ku on niin prkl kylmä, nesteethän on jotain oljyä tällä kelillä..

Suurin ongelma omassa mk2:ssa on se, että ajotietokone ei näytä kuin -40 astetta


voi ku olis vielä rallye ni olis melkein limitti tullu.. oli tänä aamuna -37 :)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 20.1.2006 2:42

Täällä (02 alue) ainakin toistaiseksi TDI on illan tunteina lähtenyt asiallisesti käymään 0w40 öljyillä. Hehkut tosin varmaan voisi uusia .....

Lötkö ainaki yhtenä pakkasaamuna lähti ihan mukavasti tulille pihalta, kun oli unohtunut talliin ajaa..

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 20.1.2006 3:14

Jos tänä talvena sais tonhon lohkolämppäriin ton piuhan laitettuu, kun ei ole kuin pelkkä lämmitin lohkossa kiinni. tosin ainahan toi on käyntiin lähtenyt, sano lämpömittari mitä tahansa :)

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 20.1.2006 3:16

On kyl vähän OT: Mut kun on oikein pitkään kovat pakkaset ni sitten ku lauhtuu jonneki -15 asteeseen ni voi mennä ulos t-paidassa ja ihmetellä lämmintä keliä :)

rrock
-
Viestit: 161
Liittynyt: 23.7.2003 10:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja rrock » 20.1.2006 3:21

-28 näyttää mittari ja kesälaatua tankki täynnä, hyvin toimii. Kontissa odottaa pullo jäänestoa, jos alkaa köhimään. Pahus vaan, kun ei meinaa lämpöä riittää kabiiniin, vaikka syyläri pahvitettu.

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 20.1.2006 7:37

rrock kirjoitti:-28 näyttää mittari ja kesälaatua tankki täynnä, hyvin toimii. Kontissa odottaa pullo jäänestoa, jos alkaa köhimään. Pahus vaan, kun ei meinaa lämpöä riittää kabiiniin, vaikka syyläri pahvitettu.

Jos se jäähmettyy sinne tankkiin niin sitten ei jäänesto eikä "äiti apua" enään auta. Taitaa auto jäädä siihen ja kevättä voi odotella tai lämpimiä päiviä :-) Jos niin tapahtuu niin voi myös tehdä silleen että lisää lämmitettyä diiseliä tai valopetrolia tankkiin (+20-40C) ei avotulessa lämmitettyä ;-D Sillä se sitten saattaa sulata.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 20.1.2006 7:43

Prkl, ajastinkello oli kuollut kylmyyteen, vaikka ei oo "ku" reilu 30 astetta pakkasen puolella. Olipa aika lähellä ettei tullu etätyöpäivä... Mutta niin se vaan jaksoi pari vaivalloista kierrosta ottaa startilla ja se riitti räjäyttämään kasitappisen tulille.

Calle
-
Viestit: 128
Liittynyt: 3.9.2003 22:12

ViestiKirjoittaja Calle » 20.1.2006 8:26

Talvi yllätti taas autoiliat. ;)

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 20.1.2006 8:48

Tänä aamuna starttauksen jälkeen auto kävi kolmella :(
Luultavasti voisi olla puola / tulppa ? epäilen puolaa. vituttaa se silti. Kuljettimena toimii leoni 1.8t

Edit: nyt käy kunnolla ko kävin äsken starttaas. :)
Viimeksi muokannut puerco, 20.1.2006 9:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 20.1.2006 9:22

-28 näyttää mittari ja kesälaatua tankki täynnä, hyvin toimii. Kontissa odottaa pullo jäänestoa, jos alkaa köhimään. Pahus vaan, kun ei meinaa lämpöä riittää kabiiniin, vaikka syyläri pahvitettu.


Onko Dieselillekin sopivaa jäänestoa olemassa?

Tosin eihän toi jäätyminen ole ongelma vaan muistaakseni Dieselissä ongelma on suodattimeen kertyvät parafiinikiteet, auttaako myös siihen?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 20.1.2006 9:24

Höh, Golffi sanoi aamulla vaan naks, naks. Eikä ihme, siellä oli joku ihme saksanmerkkinen 45ah akku. Siirsin Audista siihen kunnon akun ja se lähti kunnolla käyntiin. Nyt pitäis mennä kyselemään lohkolämppärin hintaa ;)

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 20.1.2006 9:50

^^ Noinhan se menee, onneks joillakin on sähköinen polttoaineen esilämmitin vakiona (jo -87 autossa) :D

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 20.1.2006 10:51

Hyvin kulkee tdi cordoba pakkasillakin, kun on apuna 5kW eberi. Aamulla n. 30 min pitää päällä on lämmöt on lähes normaalissa, kun lyö koneen käyntiin. Sitten lämpöä kyllä riittää...
Nyt näyttää mittari -28 ...

immi
-
Viestit: 62
Liittynyt: 23.1.2005 17:19

ViestiKirjoittaja immi » 20.1.2006 11:21

Tänään liikun suosiolla julkisilla, ei raaski käynnistellä näillä pakkasilla, kun bussitkin kulkee ja tulee pysäkille valmiiksi lämpiminä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 20.1.2006 11:28

On kyl vähän OT: Mut kun on oikein pitkään kovat pakkaset ni sitten ku lauhtuu jonneki -15 asteeseen ni voi mennä ulos t-paidassa ja ihmetellä lämmintä keliä :)

Tuo on muuten aivan totta. Tätä ennen taasen se -15 tuntu jo tappavalta. Se on vaan se mihin tottuu.

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 20.1.2006 11:32

Tälläkin hetkellä -30 ja lähtihän tuo tdi Leon ihan normaalisti kun oli roikassa ollut. Ooppeli sen sijaan saa seisoa ilman akkua vaikka kesään asti :D

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 20.1.2006 11:42

Onko Dieselillekin sopivaa jäänestoa olemassa?

Kyllä löytyy... Eikös tuota lorotella tankkiin myös silloin kun järjestelmään (suodatin...) kertyy kondenssivettä tms.

Happy
-
Viestit: 75
Liittynyt: 7.9.2005 12:12

ViestiKirjoittaja Happy » 20.1.2006 11:43

Raato lähtee oikein mainiosti 2h roikassa olon jälkee käyntii.
Eilen oli sen -20c ja lähti työpäivän jälkee pienen starttailun jälkee käyntii ku ei roikkaa ollu tarjolla.

Sit ku kone on lämminny ni "savutus" on sen verran rankkaa et hyvä et valoissa näkee eteenpäin jos sattuu takatuuli olemaan :P

Vähä kyl epäilyttää et ois kansipahvissa vikaa, mut ei siitä sen enempää täällä.

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 20.1.2006 12:03

eilen oli aamusta -37 ja lähti ihan hyvin käyntiin.. illalla sitten kun ajelin niin yht,äkkiä alkoi puskea kylmää ilmaa räppänöistä.. kotona sitten annoin seisoa jonkun aikaa ja kokeilin uudestaa nii alkoha sieltä lämmintä tulemaan.. ilalla ei ollut kun 34 pakkasta.

BeetleFreak
-
Viestit: 191
Liittynyt: 18.12.2005 16:52

ViestiKirjoittaja BeetleFreak » 20.1.2006 12:30

volkkari golf 2,0i ruisku lähti ihan ookoo käyntiin (klo 6.43) eilen 19.01. mittarin näyttäessä -22c. päivän kun oli seissyt tossa malmilla niin kl 16.27 pyöritti jo tartti moottori vaivalloisemmin. (-21c) ajattelin mielessäni että nyt jos ei lähde muutamalla tulille niin sitten ei lähde.
tänään kl 6.22 aamulla elohopean näyttäessä -24.2c, pyöritti naksahdellen ja merkkivalot vilkahtelivat sykkien.ajattelin että nyt jos ei lähde ekalla niin ei lähde. lähti kuitenkin ekalla pitkällä tarttauksella mutta panin merkille että kello oli mennyt 00.00 tilaan.penkit oli mennyt melko koviksi pakkasen takia kai tai ainakin kuskin jakkara muita en koe istunnut siinä aamun lähtö hötäköissä.
akku on melko uusi mutta pieni ampeereiltaan.


*ketäköhän tällaista topiccia kiinnostaa oikeasti lukea.*

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 20.1.2006 12:34

^^kannattaa vissiin kattoo tuo jäähdytys nesteen pakkas kestävyys, tuntus siltä et olis lämppärinkenno vetäny jäähän.

@CorradoG60
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.6.2004 21:56

ViestiKirjoittaja @CorradoG60 » 20.1.2006 12:55

-24 lähti ekalla käyntiin vaivanloisesti ja öljyt lähti koneesta samalla:( ei oo vielä uskaltanu tutkia.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 20.1.2006 13:02

^^^^ Joo ja jos nesteet jäätyy niin se voi särkeä paikkoja, vesihän laajenee kun se jäätyy.

Beetlefreak: Viitsisitkö hieman säätää tuota profiilias, venyttää rumasti tuota saraketta kun ei ole välejä tuossa komeassa kalustoluettelossa... :)

peku
-
Viestit: 96
Liittynyt: 20.9.2003 10:23

ViestiKirjoittaja peku » 20.1.2006 13:12

Kaasarikakkis vuodelta-86 käyntiin yön yli seisseenä ilman lämmityksiä ja pakkasta -32.
Ei se nyt ihan räpsähtänyt tulille mutta muutaman hörähdyksen jälkeen oli käynnissä. Joustot ennestään jäykässä reessä noin millin luokkaa.
Rattia käännellessä vois luulla, että alla olisi ollut leveämmätkin kesänakit.
Mutta siirtyminen onnistui mainioisti, ei pidä liikaa alkaa kehumaan,kostaa vielä ;)
Viimeksi muokannut peku, 20.1.2006 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 20.1.2006 13:38

-24.4 pakkasta aamulla ja 25min eperin käytön jälkeen laakista tulille. Vaihteet ja ohjaus vähän alkuun jäykät. Lämpöä riitti myös motarilla ilman maskipeitteitä 6v/120km/h.

Jarppa83
-
Viestit: 259
Liittynyt: 13.6.2004 1:56

ViestiKirjoittaja Jarppa83 » 20.1.2006 15:15

Eipä äsken tarvinnut lähteä liikenteeseen. Pakkasta -24 astetta ja corro lämmityksessä n. pari tuntia. Startti pari kertaa vähän liikahti ja siihen se jäikin. Saattaa olla akku aika jäässä kun auto seisonut pihalla sunnuntai illasta asti. Akkukin tuli vaihdettua kesällä, joten sen kyllä luulisi olevan kunnossa.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 20.1.2006 16:36

Tänään -24 pakkasta ja koko päivän oli työpaikan pihassa (noin 9h). Kylmiltään lähti mukavasti käyntiin, mutta tuntui röpöttävän hiukan, en tiedä kävikö kolmella, mut kaasuun vastasi kivasti ja röpötys katosi ekan minuutin ajelun jälkeen. Melkein 3 vuotta sitten auton mukana Saksasta tuotu akkukin tuntuu olevan ihmeen hyväkuntoinen, kuka olisi uskonut.

Joku aaltopahvi tms. syylärin eteen vois tietenkin olla paikallaan, lämpenis ehkä nopeammin? Mut ei kait sellaista kaupunkiajossa tarvi :)

Teppo S
-
Viestit: 245
Liittynyt: 1.1.2004 12:12

ViestiKirjoittaja Teppo S » 20.1.2006 16:44

Juuh eilen ei sokota lähtenyt käyntiin mutta koko yön kun oli tolpan nokassa niin avot johan läks enkä mitään muuta asialle tehnyt..
Aamulla vaan meinas vähän jännittää kun ei ollut kuorma autosta lähtenyt webasto päälle ja joutui pistämään kylmiltään tulille mutta lähti se. ja pakkasta oli aamulla noin -25

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.1.2006 17:00

Perhana kun joutuu polkee fillarilla työharjoitteluun. Aamulla näytti (vain -24), mut piti laittaa tripla housut ja paidat ja kahdet hanskat. päähän viel sellanen kunnolla korvien päälle tuleva pipo, hupparin huppuu ja toppatakin huppu ni tarkes. Fillarissa oli ketjuöljy jähmettyny niin jäykäks et sai jo kohtuullista voimaa käyttää et pyöri polkimet. :)

velemu
-
Viestit: 93
Liittynyt: 25.7.2003 16:34

ViestiKirjoittaja velemu » 20.1.2006 17:08

jetta seisoi työpaikan pihassa 7 tuntia ilman lämmitystä ja parin pyöräytyksen jälkeen kiuas tulille... ja pakkasta -27

@CorradoG60
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.6.2004 21:56

ViestiKirjoittaja @CorradoG60 » 20.1.2006 17:29

Oli suodattimen alla oleva mutteri löysällä ja koko suodatin kotelo pyöri ympäri:) melkein kerkes säikähtämään!Webasto olis kyllä kova sana.

H.Leinonen
-
Viestit: 572
Liittynyt: 20.4.2004 22:11

ViestiKirjoittaja H.Leinonen » 20.1.2006 18:26

Tänään oli aamulla 30 astetta, vaan kyllä se Bora silti jaksoi kylmänä käyntiin pörähtää ilman kyselyjä... Tosin meinasi olla hankaluuksia saada auton ovet lukittua kun jätin sen lämpenemään parkkipaikalle, kun kontin lukko oli jäätyny eikä lukkosulakaan auttanu...

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 20.1.2006 18:32

tänää oli lähelle 30pakkasta.. kaupunkii päin lähin ajelee tiisseli Jetalla (88malli, ei uusi) ;) ja moottorin lämmöt nousi mutta sisälle puhalsi kylmää ->nesteet jäässä..ei muuta ku parkkihalliin tunniksi nii johan suli ;)

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 20.1.2006 18:35

Fiat Ducato lähti huonosti, eikä vaihteita löydy ollenkaan ennenku hetken pyörittää pääakselia lootassa. Kiva tommonen vaijerivälitteinen loota talvihyhmässä. On muuten viimenen talvi ku tolla laitoksella ajan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.1.2006 18:58

nesteet jäässä..ei muuta ku parkkihalliin tunniksi nii johan suli ;)

Mä kerran lähin tampereelta etelään ajelemaan jollain -15 pakkasella ja oli unohtunu rempan jäljiltä laihat nesteet.

Melki 20 km pääsi ennen ku alko keittää. Sit pysähdyksiin joksku kymmeneks minsaks ni moottorin lämpösäteily sulatti jäähdyttimen ja matka jatku.

Et ei se hallin lämpöä tarvi jos jäähdytin jäätyy...

j4pe
-
Viestit: 149
Liittynyt: 25.5.2004 18:27

ViestiKirjoittaja j4pe » 20.1.2006 19:47

Ei tiä onko pakkasista kiinni, mutta ennen vuoti vähän nestettä kannentiivisteestä niin nyt näyttää vuotavan huomattavasti reilummin.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa