Hyytyykö laite?
Valvoja: ffp jäsenet
Hyytyykö laite?
-29 ja oma NissanDiesel tuolla ainakin eilen kalkutteli vaikkei ollu ku tunnin roikassa, nyt pitäis yrittää taas ja mittari sanoo saman verran..
Keula piti jo teipata tukkoon melko huolella että kabiinissa tarkenis ajella :D
Keula piti jo teipata tukkoon melko huolella että kabiinissa tarkenis ajella :D
-26 oli toissapäivänä ja melkonen puhuri, 2h pietin kolopalloa piuhassa ja muuten pelasi ajossakin hyvin ku lämminki ihan tuli mutta lykkäsi vähän öljyä pihalle lähtiessä kun tais olla huohotusletku jäässä, mistä oliki juttua jo tuossa tekniikkapuolella..
Nyt on lähemmäs -35 joten siellä saa auto nököttää :)
Nyt on lähemmäs -35 joten siellä saa auto nököttää :)
Täs just työharjottelupaikassa yhtäkkiä tullu noita volkkarreita mis on huohottimet jäässä ja öljyt puskeneet pihalle. Heti ku tuli pakkaset ni nytki noita on kaks tuolla hallissa korjattavana. G2 1.3 DigiJet ja G4 1.4 16V, eli mikähän siinä on ku tuntuu et kaikki mis noita oireita on ni on noita pikkulohkoja. Niis on sit visiinki huonommat huohotuskanavat.
No problemos, tosin -10 on tähän mennessä kylmin lämpötila ilman lohkista. Hieman kyllä alkaa kohta pelottamaan kun akku on yli 7-vuotias ja pyörittää melko jähmeästi jo 10 asteen pakkasessa.
Paremmalla akulla on joskus -28 tullut kokeiltua opiskeluaikoina. Auto käynnistyi, mutta parkkikselta ei sopinut ajamaan pois kun autoja seisoi ajoväylillä antamassa virtaa ruutuihin jämähtäneille :)
Ohjaus oli muuten aamulla -25 asteessa hieman kankea, kuten myös vaihteiden vaihto. Loota lämpiää kyllä nopeasti mutta ohjaus ei enää notkistu ihan normaaliksi näissä lämmöissä.
Sen huomasin myös, että lämppäristä on teho hiipunut jonnekin. Täytyisi varmaan huuhdella kenno jahka kelit ensin hieman lämpevät. Täytyy samalla vaihtaa yksi muovinen vesiletkun liitoskappale.
Paremmalla akulla on joskus -28 tullut kokeiltua opiskeluaikoina. Auto käynnistyi, mutta parkkikselta ei sopinut ajamaan pois kun autoja seisoi ajoväylillä antamassa virtaa ruutuihin jämähtäneille :)
Ohjaus oli muuten aamulla -25 asteessa hieman kankea, kuten myös vaihteiden vaihto. Loota lämpiää kyllä nopeasti mutta ohjaus ei enää notkistu ihan normaaliksi näissä lämmöissä.
Sen huomasin myös, että lämppäristä on teho hiipunut jonnekin. Täytyisi varmaan huuhdella kenno jahka kelit ensin hieman lämpevät. Täytyy samalla vaihtaa yksi muovinen vesiletkun liitoskappale.
Eipä mitään ongelmia, aamulla puolisen tuntia webastoa päällä ja lähtee ku palmun alta.
Töissä ford- ja mersumiehet vittuillu ku mulla on jäätyilly alkutalven pikkupakkasilla ovet/lukot. No tänäänpä sai nauraa ku voorti oli ikkunat ihan ummessa sisäpuolelta parkkiksella ja mersussa ei lähteny webasto käyntiin, eikä mistään ovesta eikä luukusta sisälle, no kaipa sillä taas ens viikolla ajeleen pääsee, ku ilmat lauhtuu :)
Töissä ford- ja mersumiehet vittuillu ku mulla on jäätyilly alkutalven pikkupakkasilla ovet/lukot. No tänäänpä sai nauraa ku voorti oli ikkunat ihan ummessa sisäpuolelta parkkiksella ja mersussa ei lähteny webasto käyntiin, eikä mistään ovesta eikä luukusta sisälle, no kaipa sillä taas ens viikolla ajeleen pääsee, ku ilmat lauhtuu :)
Oli varmaan vähän reilu -26'C ja avovaimon Audi 80 ei lähtenyt aamulla käyntiin kun olis pitäny kouluun lähteä. Oli kyllä vaan reilu puoltuntia johdon nokassa... Uus Sportbäkki Audi (1.9TDi) kyl sit lähti käyntiin ilman mitään esilämmityksiä, joten pääsi sitten sillä lähtemään.
Ei kyl kauheen lämpimäks toi diisseli Audi tuu vaikka ite ajoin sillä eilen yli tunnin matkan kouluun, koneen lämmöt oli parhaimmillaan kai jossain 75asteen tienoilla..
Ei kyl kauheen lämpimäks toi diisseli Audi tuu vaikka ite ajoin sillä eilen yli tunnin matkan kouluun, koneen lämmöt oli parhaimmillaan kai jossain 75asteen tienoilla..
-22 Nätisti lähti käyntiin mutta kiva nakutus :-) Laatikko aika jämäkkä mutta toimii jotenkin. 15 min. ajon jälkeen lämpötila nous 90 alko pikkasen pelottaa mutta ei se siitä noussu ennekuin kerkesin duuniin asti. Nyt ihmettelen onko jäätyny jostain!? Kun se normaalisti nuosee tuohon 80 ja ei sen yli. Ehkä kaupunki ajossa keskellä kuumaa kesää, mutta ei muuten. Noh onneks ei oo sylkässy mitään pihalle. Nesteet näyttää olevan kunnossa. Pitäis viisiin käydä mittauttamassa ne mutta ei ne ainakaan tuolla paisuntasäiliössä ole jäätynyt. Muistaakseni kun mittasin ne joskus niin ne kesti -28. Pitäis lisätä tuota jäähdytin nestettä kait ennen kuin käy huonommin.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
No täytyy kyllä sanoa, et ei _ihan_ tunnu näillä keleillä siltä et lähtis sieltä palmun alta...Olipa sitä eberiä/muuta lämmitintä tahi ei. Meinaan kyllä tuo voimansiirto on siinä määrin kankee+nivelet+alusta yleensä että morjens. Pahaa tekee vaikka lämppärissä useemman tunnin olikin ja sinällään lähti moitteetta. Vuos sitte ku oli se vastaava pakkasmaratoni niin ei ollut vielä Audissa lämppäriä enkä ilennyt ees käyttää vaan odottelin kelien lauhtumista ja ajoin kotteron lämpimään talliin. ;)
Käyttöesinehän tuo auto on, mutta kyllä mulla ainakin näin "harrastajana" suorastaan tulee kylmät väreet, muustakin kuin pakkasesta, kun jokku tuolla surutta noita vehkeitään näillä keleillä huudattaa...
Käyttöesinehän tuo auto on, mutta kyllä mulla ainakin näin "harrastajana" suorastaan tulee kylmät väreet, muustakin kuin pakkasesta, kun jokku tuolla surutta noita vehkeitään näillä keleillä huudattaa...
Aamulla lähti hyvin, mutta taitaa olla akku finaalissa kun ei enää jaksa lähteä.
Viimeksi muokannut Eemeli, 19.1.2006 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saattaa olla tosi typerä kysymys.. :)
Mutta saako eberissä pitää sisäilman puhallusta kokonaan pois päältä kun sen jättää päälle? Ajattelin että sillä tavoin säästäis hieman akkua kun vanha alkaa oleen jo pian finaalissa. Jotenkin minulla vaan oli sellainen muistikuva että aina pitäis olla puhallin lämmittämässä myös sisätilaa samaan aikaan..
Mutta saako eberissä pitää sisäilman puhallusta kokonaan pois päältä kun sen jättää päälle? Ajattelin että sillä tavoin säästäis hieman akkua kun vanha alkaa oleen jo pian finaalissa. Jotenkin minulla vaan oli sellainen muistikuva että aina pitäis olla puhallin lämmittämässä myös sisätilaa samaan aikaan..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
acab: No miten sen nyt ottaa...Tällä hetkellä kun tulen omalla autolla, joudun itse asiassa kävelemään tuolla siperiassa pidemmän matkan kuin kulkemalla linja-autolla töissä. Se taas, voiko noitten teiden ritareiden aikatauluihin luottaa näillä pakkasilla (tai yleensäkään) on kokonaan toinen juttu.
Niin kauan kuin ollaan sivistyksen parissa ja vaihtoehtoisiakin liikkumismuotoja on (lue joukkoliikenne) en kokenut asiaa varsinaisena ongelmana. Tosin nyt kun tuo lämppäri on niin ei tulis mieleenkään raahautua linja-autoon.
Lisäksi se, että kyllä näillä keleillä vikaherkkyys lisääntyy potenssiin kaks verrattuna muutaman kappasasteeseen tai "kesäkeleihin". Todisteena siitä tänään toisella kaverilla hajonnut tehostajan pumppu á 1400 euroa, toisella tyhjä akku ja siitä vikakoodit ja toimimaton lämppäri -> merkkihuoltoon koodit nollaamaan ja muutama kymppi siitäkin ilosta, kiitos. Eli ei se nyt ihan pelkkää "sairautta" tai turhamaisuutta ole säästellä autoa tulipalopakkasilla. Mut onneks jokainen käyttää noita rakkineitaan eri tavalla, käytettyä ostaessahan sen sitten erityisen hyvin huomaa...
Niin kauan kuin ollaan sivistyksen parissa ja vaihtoehtoisiakin liikkumismuotoja on (lue joukkoliikenne) en kokenut asiaa varsinaisena ongelmana. Tosin nyt kun tuo lämppäri on niin ei tulis mieleenkään raahautua linja-autoon.
Lisäksi se, että kyllä näillä keleillä vikaherkkyys lisääntyy potenssiin kaks verrattuna muutaman kappasasteeseen tai "kesäkeleihin". Todisteena siitä tänään toisella kaverilla hajonnut tehostajan pumppu á 1400 euroa, toisella tyhjä akku ja siitä vikakoodit ja toimimaton lämppäri -> merkkihuoltoon koodit nollaamaan ja muutama kymppi siitäkin ilosta, kiitos. Eli ei se nyt ihan pelkkää "sairautta" tai turhamaisuutta ole säästellä autoa tulipalopakkasilla. Mut onneks jokainen käyttää noita rakkineitaan eri tavalla, käytettyä ostaessahan sen sitten erityisen hyvin huomaa...
Viimeksi muokannut Victor, 19.1.2006 16:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllähän tuo astra lähti lämpimästä tallista ku palmun alta :D Olihan tuo päivän mittaan toki ulkonakin joku 4 tuntia, roikassa. Ekalla hehkutuksella ja starttauksella käyntiin. Kuljettajan ovi vaan meni niin jäykäksi ettei siitä ois enää heikoimmat päässy sisälle. Ohjaustehostimen hihna meinaa uikuttaa kans. Ei muuten voi uskoa miten nopeasti tuommonen diesel saavuttaa normaalin käyntilämpötilan näissä keleissä (-26°C)... Kaukana on se uusien VAG-dieseleiden hyötysuhde vielä tästä autosta kun hukkalämpöä näköjään piisaa.
Audia ei näillä ilmoilla tahtonu saada käyntiin vaikka kuinka olis ollu roikassa, kakkis sen sijaan hörähti vaikka ilman lämmitystä käyntiin säällä ku säällä. Tokihan sitä tuli pidettyä lämmityksessä aina kun mahdollista <3
Saa nähdä tuleeko tänä talvena semmosia pakkasia että joutuu diesel-ooppeliinkin tankkaamaan litran tai pari bensaa tankkiin. 7 vuotta sittenhän oli niitä yli viidenkympin pakkasia mm. koillislapissa, siinä säässä on renkaatki melko neliskanttiset ja ajomukavuus muutenkin aika jäykkää jo penkistä lähtien.
Audia ei näillä ilmoilla tahtonu saada käyntiin vaikka kuinka olis ollu roikassa, kakkis sen sijaan hörähti vaikka ilman lämmitystä käyntiin säällä ku säällä. Tokihan sitä tuli pidettyä lämmityksessä aina kun mahdollista <3
Saa nähdä tuleeko tänä talvena semmosia pakkasia että joutuu diesel-ooppeliinkin tankkaamaan litran tai pari bensaa tankkiin. 7 vuotta sittenhän oli niitä yli viidenkympin pakkasia mm. koillislapissa, siinä säässä on renkaatki melko neliskanttiset ja ajomukavuus muutenkin aika jäykkää jo penkistä lähtien.
Aina naurattaa, kun kuulee puhuttavan tuontiautojen huonoista talviominaisuuksista. -20 astetta ei vielä tuottanut mitään ongelmaa käyntiinlähdössä, kun piti ilman lämmitystä lähteä. Ja muutaman kilometrin ajon jälkeen alkaa tulla koppiinkin tulla mukavan lämmintä ilmaa.
Tosin maantiellä ei kone ihan normaalilämpöisenä pysy, toisaalta ihmekös tuo, kun ajoviima oli noin -65°C... Vanha saksantuliaisakku pitäisi kyllä vaihtaa.
Tosin maantiellä ei kone ihan normaalilämpöisenä pysy, toisaalta ihmekös tuo, kun ajoviima oli noin -65°C... Vanha saksantuliaisakku pitäisi kyllä vaihtaa.
joo huomenna ouluunkin luvattu -30 eli täällä rannalla on sitte vielä enemmän. saa tuo passatti jäädä talliin huomenna ihan keskenään. ei sitä muutenkaan kehtaa enää tuommosella kelillä kiusata jos ei ihan pakko ole. tänään kyllä aamulla -28 ja eberilä talllista käyntiin ja matka aivan ilman onkelmia. toisin kuin niillä muutamilla raukoilla joiden kulkineet oli jättäny otarin varrelle. ei käy kateeksi vaan sääliksi kun tuommosella kelillä pakolla joutuvat tommoseen liemeen.
audi 80 lähti pari talvea sitten -42 pakkasella kun vain sai akkuun virtaa. tuloksena hajonnut termostaatti.
audi 80 lähti pari talvea sitten -42 pakkasella kun vain sai akkuun virtaa. tuloksena hajonnut termostaatti.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Renöö (-99 Laguna 1.8 16v) lähti ilman lämppäriä yllättävän iloisesti liikenteeseen. Oli Bilian pihassa uuden vesipumpun kera, niin ei ollut paljoa mahdollisuuksia lämmitellä etukäteen. Vähän laiskemmin se startti vetäisi ne kierroksensa kuin kesällä mutta samantien heräsi kuitenkin. Askissakin oli uuden norjat öljyt, niin siinä vaiheessa kun oli lumet harjalla sutaissut ikkunoilta niin oli kylmänkankeuskin kadonnut täysin.
Pitäis vielä tehdä tolle kabiinin ropellille tehdä jotain, se pakkasilla tahtoo vähän vinkua ja sirrittää. Kaipais varmaan voitelua.
Pitäis vielä tehdä tolle kabiinin ropellille tehdä jotain, se pakkasilla tahtoo vähän vinkua ja sirrittää. Kaipais varmaan voitelua.
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
Rovaniemellä aamulla 07.00 -32.2*C
Autot roikassa kuten myös tuo veljen caddy, kaikki lähti töihin/kouluun ihan kuten aikasemmin. Huomenna pitäs olla vielä enemmän pakkasta. Haittaako tuo, sen näkee taas aamulla naapurin ilmeestä kun nissania käynnistää..
töihin lähden n.07.45 ja autojen lokilämmitin rupea lämmittään siinä viiden maissa.
tottakai hytissä sisätilanlämppärit on jottei sormet rattiin jäädy ;)
Autot roikassa kuten myös tuo veljen caddy, kaikki lähti töihin/kouluun ihan kuten aikasemmin. Huomenna pitäs olla vielä enemmän pakkasta. Haittaako tuo, sen näkee taas aamulla naapurin ilmeestä kun nissania käynnistää..
töihin lähden n.07.45 ja autojen lokilämmitin rupea lämmittään siinä viiden maissa.
tottakai hytissä sisätilanlämppärit on jottei sormet rattiin jäädy ;)
3-pyttynen japanian ihme räjähti käymään ilman minkäänsortin ongelmia. Tolppakin on, mutta prkl, kun on lukossa. Avainta olen kysellyt, muttei ole kuulunut. Lasit niin jäässä, ettei mitään tolkkua. Lähes raaka lasoli tuli onneks hätiin. Voimansiirto tuntui sanoisko jäykältä, mutta näillä mennään. Pysyis nyt sitte sen kaks viikkoa tällasta, niin päästäis tonne saaristoon...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
victor: vähän typerältähän se tuntuisi jättää Audi talliin talveksi ja ostaa joku tonnin vessa millä kärvistelis puol vuotta. Eikös toi 4-vetokin ole talvea varten:) Kyllä auto voi olla harrastevälinekin ilman että sitä palvotaan ja puunataan vaan tallissa. Ja aika harva ostaja kyselee että miksi tällä on ajettu talvella..suomessa kun kumminkin ollaan. Kyseessä ei nyt kumminkaan ole mikään keräilyharvinaisuus. Mutta kaikki tyylillään,minähän en bussilla kulje:)
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 19.1.2005 20:45
- Viesti:
Liekö vika vai ominaisuus mutta tuntuu tuo Venton 020-loota melko jäykälle aamutuimaan. Kakkonen ja vitonen tökki pahemman kerran, erityisesti vitonen on niin jäykkä että meinaa usko loppua :D
Ennen joulua vaihdettu öljyt askiin, Mobilin VS200 sisällä kaks litraa. Onko muilla vastaavaa, vai öljyn puuteko vaivaa?
Muuten ei kyllä kylmä haittaa, koko päivä auto ilman sähköö ja helposti lähtee käyntiin, meinaa tosin tuo huima 45Ah:n akku tuntua jo pienelle näillä keleillä ;)
Ennen joulua vaihdettu öljyt askiin, Mobilin VS200 sisällä kaks litraa. Onko muilla vastaavaa, vai öljyn puuteko vaivaa?
Muuten ei kyllä kylmä haittaa, koko päivä auto ilman sähköö ja helposti lähtee käyntiin, meinaa tosin tuo huima 45Ah:n akku tuntua jo pienelle näillä keleillä ;)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vähän veikkaan et kuusamossa ei oo kellään kivaa...
^ei kai täällä hullummin, mennää yöksi porojen viereen nukkuu.... niinpä niin.
Meinas hieman nenä jäätyä ku just hikisenä ajelin kämpille. Auto oli "hieman" jäykkä. Tiistaina näyttäs olevan jo kesäkelit.
EDIT: Itsehän sitä kyllä pärjää ulkona mutta tämä ei kovinkaan montaa sekuntia. =)
Jormalainen: Nyt skulaa!
Meinas hieman nenä jäätyä ku just hikisenä ajelin kämpille. Auto oli "hieman" jäykkä. Tiistaina näyttäs olevan jo kesäkelit.
EDIT: Itsehän sitä kyllä pärjää ulkona mutta tämä ei kovinkaan montaa sekuntia. =)
Jormalainen: Nyt skulaa!
Viimeksi muokannut Sebastian, 19.1.2006 20:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
victor: vähän typerältähän se tuntuisi jättää Audi talliin talveksi ja ostaa joku tonnin vessa millä kärvistelis puol vuotta. Eikös toi 4-vetokin ole talvea varten:) Kyllä auto voi olla harrastevälinekin ilman että sitä palvotaan ja puunataan vaan tallissa. Ja aika harva ostaja kyselee että miksi tällä on ajettu talvella..suomessa kun kumminkin ollaan. Kyseessä ei nyt kumminkaan ole mikään keräilyharvinaisuus. Mutta kaikki tyylillään,minähän en bussilla kulje:)
Asiahan ei mulle kuulu, mutta eihän tämmösiä pakkasia ole talvessa ku pari viikkoa. Ehkei se nyt niin ole että audilla ei voi ajaa ku huhtikuusta syyskuun loppuun ;) Mutta kukin tavallaan. Kyllä minäkin käyttäisin tervettä järkeä tämmösillä pakkasilla jos olis selvästi kalliimpi auto alla. Tietysti jos rahaa on ku roskaa eikä haittaa jos autoa joutuu korjauttamaan niin antaa palaa... Kyllähän auton kuin auton "pitäis" kestää kaikki kuviteltavat sääolot mutta vaikkei mitään hajoaiskaan niin kyllä tämmöset ilmat on melkoinen koettelemus ja mahdollisuus että jotain särkyy, kasvaa huomattavasti.
Olipa hyvä että tuli vaihdettua riski akku autoon kun oli vielä vähän lauhempaa...
Eihän tuo mitään haittaa, jotkut -15 litkut riittävät pahimmillekin pakkasille kun suola ei enää alle -10 asteessa lennä.Pissapoika oli jäässä koko matkan vaikka oli muka -25.c litkut...
Miksei saisi? Tosin sisätila ei silloin paljoe lämpiä.Mutta saako eberissä pitää sisäilman puhallusta kokonaan pois päältä kun sen jättää päälle? Ajattelin että sillä tavoin säästäis hieman akkua kun vanha alkaa oleen jo pian finaalissa. Jotenkin minulla vaan oli sellainen muistikuva että aina pitäis olla puhallin lämmittämässä myös sisätilaa samaan aikaan..
Minkä lämpömittarin mukaan? :)kun ajoviima oli noin -65°C...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
"raka raka raka raka" oli käynti niin et parkkihalli raikasi ku pelkän hehkun varassa piti passatti täräyttää aamulla käyntiin. Kylmänä vaihteet tuntu pelittävän ykköstä lukuunottamatta, pitäis vissiin jossain vaiheessa vaihdattaa ne laatikon öljyt :-) Ja viimeistään tässä pakkasessa (-21C) tuli kiiteltyksi sitä pihistelyä et ainoot nahat mitä kabiiniin on tullut jälkikäteen hommattua on nahkapintainen pyöritin - oli sekin sen verran "vilpoinen" paljaalle kätöselle.
Mites muuten muilla ilman lisälämppäriä ajelevat - onko vaiva sama et tyhjäkäynnillä näillä keleillä moottorin lämmöt ei pysy normaalissa 5 minuuttia kauempaa vaan laskevat alarajalle?
Mites muuten muilla ilman lisälämppäriä ajelevat - onko vaiva sama et tyhjäkäynnillä näillä keleillä moottorin lämmöt ei pysy normaalissa 5 minuuttia kauempaa vaan laskevat alarajalle?
Ja viimeistään tässä pakkasessa (-21C) tuli kiiteltyksi sitä pihistelyä et ainoot nahat mitä kabiiniin on tullut jälkikäteen hommattua on nahkapintainen pyöritin - oli sekin sen verran "vilpoinen" paljaalle kätöselle.
Minusta tuo nahkaratti tuntuu lämpöisemmältä kuin tavallinen muoviruori.
Ja kyllä nuo lämmitetyt nahkajakkaratkin mukavammilta tuntuvat kuin kakkakopan lämmittämättömät kangasjakkarat.
victor: vähän typerältähän se tuntuisi jättää Audi talliin talveksi ja ostaa joku tonnin vessa millä kärvistelis puol vuotta. Eikös toi 4-vetokin ole talvea varten:) Kyllä auto voi olla harrastevälinekin ilman että sitä palvotaan ja puunataan vaan tallissa. Ja aika harva ostaja kyselee että miksi tällä on ajettu talvella..suomessa kun kumminkin ollaan. Kyseessä ei nyt kumminkaan ole mikään keräilyharvinaisuus. Mutta kaikki tyylillään,minähän en bussilla kulje:)
Eipäs nyt kärjistetä asioita. ;) PetriR tuossa ylempänä osoitti hokanneensa mun pointin. Ei kait ny jumaliste kukaan täysjärkinen varta vasten toista autoa ostakaan vain talviautoilua varten...Kyllä tuo munki "vessa" ihan varmasti nauttii niistä nelikon ominaisuuksista läpi talven ja runtua saa, mutta näillä keleillä kyllä käsitellään meilläpäin autoa silkkihansikkain. Naurettavaa tai ei.
Ja mitä tuohon myymiseen/ostamiseen tulee, niin viittasin lähinnä siihen, et jotkut on autonsa suhtee tarkkoja ja toiset _tarkkoja_. Minä kuulun näihin jälkimmäisiin ja jossain määrin se kyllä menee överiksikin, myönnetään. :) Vaan sit kun on samanhenkinen ostaja kyseessä niin ei tartte kauaa renkaita potkia.
Nyt lähti taas niin ohi aiheen, et pysytäänpäs alkuperäsessä ja jatketaan tuosta aiheesta vaikka eri topicissa, jos on kovasti kommentoitavaa. -29 raatia kolokuttaa nyt mittarissa täällä nykäskylässä ja koko ajan on kiristymään päin...
Mullakin on tq pihassa ja saa olla paikoillaan ennenkuin kelsi lämpenee tai tulee _todella_ hyvä syy alkaa vanhaa kiusaamaan.
Käyttispassatti lähti aamulla roikasta, ja silti tuntui pahlta. Renkaat tuntui neliskulmaisilta, hyvä että jaksoi kytkintä polkea ja ohjauskin oli jäykkä kuin mikä. Mutta kyllä se siitä vetristyi.
Ja sitä vartenhan noita katiskoita pihalla on, että pääsee liikkumaan. Muuten jää ukko keskelle korpea ja se ei ole hyvä juttu olleskaan...
Käyttispassatti lähti aamulla roikasta, ja silti tuntui pahlta. Renkaat tuntui neliskulmaisilta, hyvä että jaksoi kytkintä polkea ja ohjauskin oli jäykkä kuin mikä. Mutta kyllä se siitä vetristyi.
Ja sitä vartenhan noita katiskoita pihalla on, että pääsee liikkumaan. Muuten jää ukko keskelle korpea ja se ei ole hyvä juttu olleskaan...
Minusta tuo nahkaratti tuntuu lämpöisemmältä kuin tavallinen muoviruori.
Just tossa ajellessa mietiskelin ja tunnustelin että tuntuupa tää nahkanen kehä lämpimältä tohon muoviseen keskustaan verrattuna, kun härveli oli lämmennyt sisältä.
Suurin ongelma omassa mk2:ssa on se, että ajotietokone ei näytä kuin -40 astetta.
Niin, mukavahan se on että kovan pakkasen huomaa vain tuosta lämpömittarista.. No myönnetään, kyllä se nitisee ja natisee "hieman" enemmän kuin lämpimässä ja ensikilometrit on vaihteisto hieman kankeana.
Mul oli justyssä joka ikinen jäähdyttäjän letku jäässä :( piti sulattaa kuumalla vedellä koko järjestelmä eikä siltikään sulanut kunnolla ku lämppäri meni rikki tänään :(
Niin ja ei kyllä varmasti vuoda ku on niin prkl kylmä, nesteethän on jotain oljyä tällä kelillä..
voi ku olis vielä rallye ni olis melkein limitti tullu.. oli tänä aamuna -37 :)
Niin ja ei kyllä varmasti vuoda ku on niin prkl kylmä, nesteethän on jotain oljyä tällä kelillä..
Suurin ongelma omassa mk2:ssa on se, että ajotietokone ei näytä kuin -40 astetta
voi ku olis vielä rallye ni olis melkein limitti tullu.. oli tänä aamuna -37 :)
rrock kirjoitti:-28 näyttää mittari ja kesälaatua tankki täynnä, hyvin toimii. Kontissa odottaa pullo jäänestoa, jos alkaa köhimään. Pahus vaan, kun ei meinaa lämpöä riittää kabiiniin, vaikka syyläri pahvitettu.
Jos se jäähmettyy sinne tankkiin niin sitten ei jäänesto eikä "äiti apua" enään auta. Taitaa auto jäädä siihen ja kevättä voi odotella tai lämpimiä päiviä :-) Jos niin tapahtuu niin voi myös tehdä silleen että lisää lämmitettyä diiseliä tai valopetrolia tankkiin (+20-40C) ei avotulessa lämmitettyä ;-D Sillä se sitten saattaa sulata.
Tänä aamuna starttauksen jälkeen auto kävi kolmella :(
Luultavasti voisi olla puola / tulppa ? epäilen puolaa. vituttaa se silti. Kuljettimena toimii leoni 1.8t
Edit: nyt käy kunnolla ko kävin äsken starttaas. :)
Luultavasti voisi olla puola / tulppa ? epäilen puolaa. vituttaa se silti. Kuljettimena toimii leoni 1.8t
Edit: nyt käy kunnolla ko kävin äsken starttaas. :)
Viimeksi muokannut puerco, 20.1.2006 9:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-28 näyttää mittari ja kesälaatua tankki täynnä, hyvin toimii. Kontissa odottaa pullo jäänestoa, jos alkaa köhimään. Pahus vaan, kun ei meinaa lämpöä riittää kabiiniin, vaikka syyläri pahvitettu.
Onko Dieselillekin sopivaa jäänestoa olemassa?
Tosin eihän toi jäätyminen ole ongelma vaan muistaakseni Dieselissä ongelma on suodattimeen kertyvät parafiinikiteet, auttaako myös siihen?
Raato lähtee oikein mainiosti 2h roikassa olon jälkee käyntii.
Eilen oli sen -20c ja lähti työpäivän jälkee pienen starttailun jälkee käyntii ku ei roikkaa ollu tarjolla.
Sit ku kone on lämminny ni "savutus" on sen verran rankkaa et hyvä et valoissa näkee eteenpäin jos sattuu takatuuli olemaan :P
Vähä kyl epäilyttää et ois kansipahvissa vikaa, mut ei siitä sen enempää täällä.
Eilen oli sen -20c ja lähti työpäivän jälkee pienen starttailun jälkee käyntii ku ei roikkaa ollu tarjolla.
Sit ku kone on lämminny ni "savutus" on sen verran rankkaa et hyvä et valoissa näkee eteenpäin jos sattuu takatuuli olemaan :P
Vähä kyl epäilyttää et ois kansipahvissa vikaa, mut ei siitä sen enempää täällä.
-
- -
- Viestit: 191
- Liittynyt: 18.12.2005 16:52
volkkari golf 2,0i ruisku lähti ihan ookoo käyntiin (klo 6.43) eilen 19.01. mittarin näyttäessä -22c. päivän kun oli seissyt tossa malmilla niin kl 16.27 pyöritti jo tartti moottori vaivalloisemmin. (-21c) ajattelin mielessäni että nyt jos ei lähde muutamalla tulille niin sitten ei lähde.
tänään kl 6.22 aamulla elohopean näyttäessä -24.2c, pyöritti naksahdellen ja merkkivalot vilkahtelivat sykkien.ajattelin että nyt jos ei lähde ekalla niin ei lähde. lähti kuitenkin ekalla pitkällä tarttauksella mutta panin merkille että kello oli mennyt 00.00 tilaan.penkit oli mennyt melko koviksi pakkasen takia kai tai ainakin kuskin jakkara muita en koe istunnut siinä aamun lähtö hötäköissä.
akku on melko uusi mutta pieni ampeereiltaan.
*ketäköhän tällaista topiccia kiinnostaa oikeasti lukea.*
tänään kl 6.22 aamulla elohopean näyttäessä -24.2c, pyöritti naksahdellen ja merkkivalot vilkahtelivat sykkien.ajattelin että nyt jos ei lähde ekalla niin ei lähde. lähti kuitenkin ekalla pitkällä tarttauksella mutta panin merkille että kello oli mennyt 00.00 tilaan.penkit oli mennyt melko koviksi pakkasen takia kai tai ainakin kuskin jakkara muita en koe istunnut siinä aamun lähtö hötäköissä.
akku on melko uusi mutta pieni ampeereiltaan.
*ketäköhän tällaista topiccia kiinnostaa oikeasti lukea.*
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 10.6.2004 21:56
Kaasarikakkis vuodelta-86 käyntiin yön yli seisseenä ilman lämmityksiä ja pakkasta -32.
Ei se nyt ihan räpsähtänyt tulille mutta muutaman hörähdyksen jälkeen oli käynnissä. Joustot ennestään jäykässä reessä noin millin luokkaa.
Rattia käännellessä vois luulla, että alla olisi ollut leveämmätkin kesänakit.
Mutta siirtyminen onnistui mainioisti, ei pidä liikaa alkaa kehumaan,kostaa vielä ;)
Ei se nyt ihan räpsähtänyt tulille mutta muutaman hörähdyksen jälkeen oli käynnissä. Joustot ennestään jäykässä reessä noin millin luokkaa.
Rattia käännellessä vois luulla, että alla olisi ollut leveämmätkin kesänakit.
Mutta siirtyminen onnistui mainioisti, ei pidä liikaa alkaa kehumaan,kostaa vielä ;)
Viimeksi muokannut peku, 20.1.2006 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eipä äsken tarvinnut lähteä liikenteeseen. Pakkasta -24 astetta ja corro lämmityksessä n. pari tuntia. Startti pari kertaa vähän liikahti ja siihen se jäikin. Saattaa olla akku aika jäässä kun auto seisonut pihalla sunnuntai illasta asti. Akkukin tuli vaihdettua kesällä, joten sen kyllä luulisi olevan kunnossa.
Tänään -24 pakkasta ja koko päivän oli työpaikan pihassa (noin 9h). Kylmiltään lähti mukavasti käyntiin, mutta tuntui röpöttävän hiukan, en tiedä kävikö kolmella, mut kaasuun vastasi kivasti ja röpötys katosi ekan minuutin ajelun jälkeen. Melkein 3 vuotta sitten auton mukana Saksasta tuotu akkukin tuntuu olevan ihmeen hyväkuntoinen, kuka olisi uskonut.
Joku aaltopahvi tms. syylärin eteen vois tietenkin olla paikallaan, lämpenis ehkä nopeammin? Mut ei kait sellaista kaupunkiajossa tarvi :)
Joku aaltopahvi tms. syylärin eteen vois tietenkin olla paikallaan, lämpenis ehkä nopeammin? Mut ei kait sellaista kaupunkiajossa tarvi :)
Juuh eilen ei sokota lähtenyt käyntiin mutta koko yön kun oli tolpan nokassa niin avot johan läks enkä mitään muuta asialle tehnyt..
Aamulla vaan meinas vähän jännittää kun ei ollut kuorma autosta lähtenyt webasto päälle ja joutui pistämään kylmiltään tulille mutta lähti se. ja pakkasta oli aamulla noin -25
Aamulla vaan meinas vähän jännittää kun ei ollut kuorma autosta lähtenyt webasto päälle ja joutui pistämään kylmiltään tulille mutta lähti se. ja pakkasta oli aamulla noin -25
Perhana kun joutuu polkee fillarilla työharjoitteluun. Aamulla näytti (vain -24), mut piti laittaa tripla housut ja paidat ja kahdet hanskat. päähän viel sellanen kunnolla korvien päälle tuleva pipo, hupparin huppuu ja toppatakin huppu ni tarkes. Fillarissa oli ketjuöljy jähmettyny niin jäykäks et sai jo kohtuullista voimaa käyttää et pyöri polkimet. :)
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 10.6.2004 21:56
-
- -
- Viestit: 572
- Liittynyt: 20.4.2004 22:11
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
nesteet jäässä..ei muuta ku parkkihalliin tunniksi nii johan suli ;)
Mä kerran lähin tampereelta etelään ajelemaan jollain -15 pakkasella ja oli unohtunu rempan jäljiltä laihat nesteet.
Melki 20 km pääsi ennen ku alko keittää. Sit pysähdyksiin joksku kymmeneks minsaks ni moottorin lämpösäteily sulatti jäähdyttimen ja matka jatku.
Et ei se hallin lämpöä tarvi jos jäähdytin jäätyy...
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa