Kylmäkäynnistys ja hehkut
Valvoja: ffp jäsenet
Kylmäkäynnistys ja hehkut
Elikkäs;
Nyt pitäisi fiksusti perustella työkaverille, että miksi ne hehkut ovat oleelliset pakkasilla, vaikka lähtisikin käyntiin. Esim kun nyt lukee täällä foorumilla, että menee kansi, jos hehkuja pimeänä, niin miksi se kansi menee..
Ottakaapa tästä nyt selvä, mutta kiitos, jos selvän saatte:)
Nyt pitäisi fiksusti perustella työkaverille, että miksi ne hehkut ovat oleelliset pakkasilla, vaikka lähtisikin käyntiin. Esim kun nyt lukee täällä foorumilla, että menee kansi, jos hehkuja pimeänä, niin miksi se kansi menee..
Ottakaapa tästä nyt selvä, mutta kiitos, jos selvän saatte:)
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Ja jos olen oikein ymmärtänyt, myös se tekee tuhoa, jos ei yhdessä pytyssä toimi hehku ja löpö ei syty puristuksen voimasta.
eli sitä jää raakana männän päälle, ja eikait siellä palotilassa pahemmin muu anna periksi kuin kansi ajan myötä.
Ja eiköhän se siis silloin tee tuhoa myös silloin, kun yksikään hehku ei toimi, tai jättää kovilla pakkasilla kokonaan hehkuttelematta.
Yritän siis kysyä, että yhtyykö tähän teoriaan muut?
eli sitä jää raakana männän päälle, ja eikait siellä palotilassa pahemmin muu anna periksi kuin kansi ajan myötä.
Ja eiköhän se siis silloin tee tuhoa myös silloin, kun yksikään hehku ei toimi, tai jättää kovilla pakkasilla kokonaan hehkuttelematta.
Yritän siis kysyä, että yhtyykö tähän teoriaan muut?
otat irti ja laitat virtaa siihen päähän mihin se hehkun virtapiuha tulee,maadoitat siitä kierteestä mikä kanteen puree ja jos menee pää punaiseksi(hehkusta) niin toimii...viallinenkin hehku voi ottaa virtaa vastaan (yleismittarilla mitatessa)joten tuo on pommin varma keino saada hehkujen toimivuus selville.
otat irti ja laitat virtaa siihen päähän mihin se hehkun virtapiuha tulee,maadoitat siitä kierteestä mikä kanteen puree ja jos menee pää punaiseksi(hehkusta) niin toimii...viallinenkin hehku voi ottaa virtaa vastaan (yleismittarilla mitatessa)joten tuo on pommin varma keino saada hehkujen toimivuus selville.
Tai sitten vaan mittaat yleismittarilla sen hehkun vastuksen, niinkuin isot pojat tekee... ja toimii myös muihin vastuksiin kun vaan tietää sen vastusarvon. Pimeässä vastuksessa usein ei ole vastusta juuri ollenkaan.
Hehkun pitää oikein toimiessaan alkaa hehkumaan kärjestä alkaen, EI niin että varsi menee ensin punaiseksi ja sitten vasta pikkuhiljaa se pää.
Niiden pitää mennä kohtuullisen äkkiä aika vaalean punaiseksi, jopa kellertäväksi.
Vastusmittari voi kertoa että hehkuissa on jotain vikaa , mutta ei sitä että mistä se hehkuu.
Niiden pitää mennä kohtuullisen äkkiä aika vaalean punaiseksi, jopa kellertäväksi.
Vastusmittari voi kertoa että hehkuissa on jotain vikaa , mutta ei sitä että mistä se hehkuu.
Kyllä mulla tuo 2,5 TDi lähti käymään viime talvena -20 asteen pakkasessa ilman hehkuja kun kaikki oli rikki!! Ääni oli kyllä aika kauhee!! Hehkut on suorasuihkuissa käynnin pehmentämiseen ja alle -20 asteen pakkasiin! Ajoitus vain kunnossa niin lähtee tuo moottorityyppi ilman hehkuja käymään.
Kysyjällä vaan näytti olevan td. ja sitä saa startata ihan tosissaan kesälläki jos on kaikki hehkut pimeinä.
Jees, eipä tuo omakaan TD tahtonut lähteä tuosta mihinkään..pakkasta siis jopa -15. viime talvena vastaavilla pakkasilla lähti vielä kohtalaisesti, tänään ei enää oikein. Eli, hehkut menee vaihtoon. Kertokaas viisaana, miten helkkarissa sen pumpun takana olevan hehkun saa vaihdettua repimättä puolta apulaitteistoa ensin irti? :D
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
kesällä tuli kokemusta miten td käynnistyy kun mikään hehku ei hehkuta.oli hehkun sulake kärvähtänyt..
sai sahata todella pitkään että suostui käyntiin ja sitten kun käynnistyi niin putkesta tuli semmoiset usvat ettei tosikaan ja hirvee dieselin katku myöskin kun ei tainna oikein kunnolla polttaa ilman hehkuja;P
sai sahata todella pitkään että suostui käyntiin ja sitten kun käynnistyi niin putkesta tuli semmoiset usvat ettei tosikaan ja hirvee dieselin katku myöskin kun ei tainna oikein kunnolla polttaa ilman hehkuja;P
mistäköhän johtuu tuossa seat leonissa 1.9tdi(ASV) , lämpötila kun putoaa alle 7:än +asteen niin sillo on kyllä heikkoa tuo käyntiinlähtö.
kauhiat usvat tuprauttaa, sit "porskuttaa" ihan reilusti kun yrittää käynnistää.. kuiteskin käyntiin lähtee mutta on epätasaista
vikakoodeja ei anna.
hehkut vaihdettu.
pumpun ajoitus on pikkasen ennakolla
mitä arvoja pitäisi vag-comilla seurata ?
kauhiat usvat tuprauttaa, sit "porskuttaa" ihan reilusti kun yrittää käynnistää.. kuiteskin käyntiin lähtee mutta on epätasaista
vikakoodeja ei anna.
hehkut vaihdettu.
pumpun ajoitus on pikkasen ennakolla
mitä arvoja pitäisi vag-comilla seurata ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa