bi-turboon vähän voimaa??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

rsr4
-
Viestit: 17
Liittynyt: 15.5.2005 22:59

bi-turboon vähän voimaa??

ViestiKirjoittaja rsr4 » 15.5.2005 23:13

no nii tuli hommattua rs4... valmiiks on saksassa käynyt mtmllä, poistettu noprajoitus, 420 heppanen, kuka on teistä tehny (teettäny) joko s-4:een tai rs4:een pakosarjoja tai vaihtanut isompia puhaltimia erillisillä hukkaporteilla?? kukaan tilaillut jostain välijäähdyttimiä? sitten ei mitään doc-powereita eikä lehtone m-sprrrt, eli jos antaisitte tietoa, niiku aitoa, kiitollinen olisin!!

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 15.5.2005 23:20

No jos perehdyt hieman tuohon ostoksesi tekniikkaan, niin tuo pakosarjojen teettäminen ja erillisten hukkaporttien asentaminen ei ole ihan niin helppo homma miltä aluksi vaikutaa. Tilan puuten RS4:n ja varsinkin RS6:n konehuoneessa on hallitseva ominaisuus.

Täällä ja Audiclubin foorumilla eräs pellepeloton nimeltään Okkim on harrastanut tuota pakosarjojen rakentelua ja juttua siitä on projektiosastolla.

Ymmärääkseni Härmän maan kamaralla ei ole yhtään RiSa nelosta johon olisi isompia ahtimia vaihdeltu, ja ässiinkin pääsääntöisesti RS:n ahtajia.

Mitä tuohon viimeiseen lauseeseen tulee, niin ilmeisesti nimimerkillä on tietopohjaa RS4:n tekniikasta huomattavasti noita mainittuja yrityksiä enemmän, joten tuskin tämä foorumi pystyy tarjomaan besserwisser yksilölle enää mitään uutta.

jukkan
ffp jäsen
Viestit: 1141
Liittynyt: 28.1.2004 2:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jukkan » 16.5.2005 9:07

Vai että Risan olet ostanut, otan osaa ;) Tuon peruslastuvirityksen jälkeen kannattaa vaihtaa koko putkisto, tuo yläpäähän enemmän eloa ja tehot nousee 460 lukemiin, siitä ylöspäin meneminen vaatiikin jo sitten niiden ahtimien vaihtoa ja kassillisen rahaa.

Laitappa kuvia ja lisää tietoa autostasi.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 16.5.2005 12:45

Täältä löytyy se "pellepeloton" :)

Onhan sitä jo vähän tullut pientä väsättyä, mutta vähän vielä myös puuttuu. Tuolla on vähän meikäläisen työn tuloksia: www.valitalo.org

Kokemuksia noista en vielä osaa sanoa kun turbot on vielä "tehtaalla" ;)

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 16.5.2005 16:30

Valtosella on kaverin RS4:nen työn alla. Siihen rakennetaan uudet putkistot sekä ahtimet. Kannattaa kysyä Valtoselta (Valtonen motorsport) tietää ainakin mitä tekee ja pystyy tekemään osatkin (välijäähdyttimen, pakosarjan ymv. lähes kaikki turboihin liittyvät kilkkeet) vaikka osia ei olisi valmiina saatavilla, jos hänellä on aikaa tai innostusta. Hintalaatusuhde on todellakin kohdallaan kokemus aikaisemmasta 650hp katu cossusta ja Valtosen tekekemistä paristakin eri variaatiosta tuohon toiseen merkkiin liittyen.

Tuossa alhaalla linkki Valtosen sivutuotteena rakentamaan remmi+turbo diiseli Mersuun, eli kokemusta on monenmerkkisistä turbo -autoista ja turbo -moottoripyöristä:

http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsport/index.htm

Olen kuullut puhuttavan että turboilla ja putkiston uusimisella pääsisi lastutuksen kautta reiluun 600hp RS4:ssa(konetta avaamatta).. Ainaki jotkut ovat kovasti tehneet sellaisia, näyttöä ei tosin ole. RS4:sessa on kai samat veivit kuin 1.8t koneessa niiden elinikä saattaa tulla vastaan tuon 600hp jälkeen. Saapa nähdä koska nähdään ensimmäinen tuhannen hevosvoiman ylitys Suomi RS4 sessa (tai S4:ssa)

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 16.5.2005 23:01

RS4:sessa on kai samat veivit kuin 1.8t koneessa


ETKAn mukaan kanget on kyllä erilaiset.

Saahan tuohon vaikka 800 heppaa, www.atpturbo.com myy kohta GT28RS sarjaa jolla se irtoaa. Puolassa on yksi S4 jossa on 750 hv ilokaasuilla, ja kaikki muut on vakiota paitsi kanget. (turbot on kyllä isommat yms, mutta noin niinkuin keston kannalta)

miisalo
-
Viestit: 169
Liittynyt: 23.7.2003 22:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja miisalo » 17.5.2005 0:57

Hieman suhtautuisin epäilevästi GT28RS:llä 800hp:n. Eikön 700hp ala olla noiden maksimi.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 17.5.2005 1:56

Saapa nähdä koska nähdään ensimmäinen tuhannen hevosvoiman ylitys Suomi RS4 sessa (tai S4:ssa)


Tai yleensäkkään missään euro/japsi kiikussa.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 17.5.2005 9:11

Juu, erään henkilön mukaan noilla GT28RS:llä S4:ssa on jo tuota 700hp:n luokkaa lähestytty dollarin maalla. Ongelmia ilmeisesti vähän ollu, vissiin ohjelman kanssa.

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 17.5.2005 15:09

Norjasta oli ilmoitettu king of europe kisaan 1345hp rs4 mutta nyt hän on varmasti vetäytynyt kilpaillusta kun ei enää ei löydy.

mk
-
Viestit: 185
Liittynyt: 5.9.2003 23:39

ViestiKirjoittaja mk » 17.5.2005 22:20


AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 17.5.2005 22:36

Norjan vehje oli Dahlbäckin tekemä.

rsr4
-
Viestit: 17
Liittynyt: 15.5.2005 22:59

ViestiKirjoittaja rsr4 » 19.5.2005 20:02

tarkoitus olis jos löytyis 500-600 hepan tienoille tälle koneelle, sitten kun saa uitettua yhden ssän koneen suomeen ni rakentaa sen sitten vahvemmaks, niin karala on tällähetkellä jenkeissä säätämässä yhtä S-audia joka oli jo vartin ajanu 11 pintaan, kiinnostunuhan hän oli aiheesta kun sieltä palailee, mites tää audin voimansiirto?? kuvia lähettelen kun ensin tiedustelen vähän jkorvelta miten ne saisin tänne sivuille kun tuo tietokoneala ei ole oikein minun vahva puoli.. jarrut on kyllä vakiohepoillekkin aika onnettomat!! ilmeisesti joutuu kätteelemään sarlinia parikin kertaa lämpimällä kädellä että saisi kunnon hillitykset joka nurkkaan.

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 22.5.2005 19:49

Noin 50000:lla eurolla saa dahlbäck racingiltä 570hp ja 708nm vääntöä.Ja ongelma on ratkaistu.Mistä löytyi tieto että dahlbäck olisi rakentanut jonuksen autoa.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 22.5.2005 19:59

Eikös jonus ole tämä n.10 sekunnin Audi 90:sen omistaja? Miten se liittyy tohon 1345hp RS4:seen

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 22.5.2005 20:23

Ihmettelen kovasti samaa. Minä kyllä tarkoitin norjalaista rs4(tai s4) missä tuo teho ilmoitettiin 1345hv.

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 23.5.2005 9:01

Jonus nimellä toi rs4 oli ilmoitettu king of europe kisaan.

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 23.5.2005 10:36

Kyllä yleisemmin Jonus norjasta tarkoittaa audeista puhuessa 90qt rakentajaa. En muista mistä se dahlbäck tieto rs4 kohdalla löytyi, epäilen vahvasti että zatzyssä oli juttua siitä että olisi dahlbäckin tekemä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 23.5.2005 10:39

Viikon internet-huhujen levityspalkinto :D

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 23.5.2005 10:51

Kiitos ja kumarrus. Siitä on kyllä aika lailla aikaa kuin tosta oli juttua. Se oli silloin kuin alkoi ne ilmoittautumiset sinne kisaan.
Edit: Ilmeisesti tiedät että se on vain huhua? Viitsitkö kertoa kuka sitten on auton viripaketin tehnyt?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 23.5.2005 11:06

Siis en mä mitään tiedä. Huvitti vaan kun gurut tunnistaa siitä, että etunimi leviää kulovalkean tavoin pitkin intervebbiä. Mutta ei siitä sen enempää. Jatkakaa :D

jukkan
ffp jäsen
Viestit: 1141
Liittynyt: 28.1.2004 2:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jukkan » 23.5.2005 12:48

rsr4: Jarrut on tosiaan vakiona aika onnettomat, itselläni on Movitit ja niin on monella muullakin, muitakin vaihtoehtoja toki löytyy. http://www.movit.de/ Alusta on myöskin vakiona puskeva ja hiukan turhan pehmeä eli sekin kannattaa vaihtaa jos aikoo suorittaa urheilullista ajoa. Itelläni H&R:n koko setti vakaajien kanssa ja olen melko tyytyväinen, KW:ltä löytyy ja jos haluaa parasta niin Öhlinsiltä löytyy myös.

Noista välijäähyistä kun kyselit niin ulkomailla ovat tehneet tuohon FMIC asennuksia melkoisen hyvin lopputuloksin, töitähän siinä on melkoisesti.
http://www.rs246.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=46976&highlight=fmic
Tuossa yksi juttu RS246.comista, sieltä kannattaa tietoa muutenkin etsiä jos kiinnostaa.

vesap
-
Viestit: 96
Liittynyt: 29.1.2004 23:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja vesap » 6.6.2005 22:33

Tuosta karalan säätämästä on 2.vaihde nyttemmin päättänyt työsopimuksensa.

rsr4
-
Viestit: 17
Liittynyt: 15.5.2005 22:59

ViestiKirjoittaja rsr4 » 6.6.2005 22:41

jaaha, ilmeisesti alkaa voimaa löytyä :) pitääpä soittaa huomenna sinnepäin!! vaihdelaatikot ovat kulutustavaraa! 8) onko sulla tietoa paljon kakisti ulos?

vesap
-
Viestit: 96
Liittynyt: 29.1.2004 23:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja vesap » 6.6.2005 23:24

Oliskohan ollut 660hv, Mika lähtee ameriikkaan huomenna tiistaina.
Torsenkin taisi olla menossa, loppunopeus viittaisi pito-ongelmiin...
http://www.s4biturbo.com/timeslips.cgi

smurffibussi
-
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2003 13:04

ViestiKirjoittaja smurffibussi » 7.6.2005 8:51

siinä atp:n testimuulissa oli vakio alusta ainakin vielä tuossa 130mph vedossa! ajajan mukaan oli kakkosella suuria vaikeuksia joten aika jäi vaisuksi.

itärannikon kaveri oli taas parantanut aikaansa k04:lla 11.3x, mutta sillä on kevennetty autoa n. 200kg.

Zuke
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.6.2005 17:11

ViestiKirjoittaja Zuke » 17.7.2005 13:06

Millä saahaan tuommoiset äänet aikaan???
Paaljon hienommat kuin dumpin äänet
http://www.atpturbo.com/root/download/atp_vid1.zip

Flamer
-
Viestit: 97
Liittynyt: 30.1.2004 0:40

ViestiKirjoittaja Flamer » 17.7.2005 13:22

^kyllä tuo ääni kuulostaa siltä, että siellä on ulkoinen hukkaportti. Silloin, kun kaasu nostetaan niin tuo "sisiliskomainen" ääni kuuluu tuossa videossa.

Zuke
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.6.2005 17:11

ViestiKirjoittaja Zuke » 17.7.2005 13:43

Minusta hukkaportista ei tule. Ainkaan tuommoista

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 17.7.2005 15:56

Hukkaportti ei edelleenkään pidä mitään ääntä. Ilman dumppia oleva järjestelmä aikaansaa ahtimen sakkauksen, koska kaasuläpän taakse jäävä paine ei pääse karkaamaan mihinkään. Ilma sitten sukkuloi turbiinikotelon ja kaasuläpän väliä.

PS: en katsonut videota, mutta oletuksena tästä on kyse.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.7.2005 17:05

Ainakin Subarun WRC:stä lähtee lähes vastaava ääni, taitaapa lähteä muunkin merkkisistä rallikulkineista.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 17.7.2005 17:07

jos siellä on vappupilli

rsr4
-
Viestit: 17
Liittynyt: 15.5.2005 22:59

ViestiKirjoittaja rsr4 » 10.1.2006 15:01

sinne ne gt 28rsät pujahti paikalleen mukavasti! pientä tilan puutetta oli mutta kyllä sopu sijaa antaa.ja pelihän toimii.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 10.1.2006 23:08

Minkämoisiin teholukemiin pääsit?

rsr4
-
Viestit: 17
Liittynyt: 15.5.2005 22:59

ViestiKirjoittaja rsr4 » 11.1.2006 6:37

sivistyneellä paineella 3kg/hp, sivutuotteena tuli että kulutus tipahti jopa seka ajossa n 1,5l/100km näin pk seudun tällähetkellä olevalla talvikelillä, nätisti toimii ja se persdydokin on tyytyväinen.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 11.1.2006 10:04

Eli noin 550HV :)

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 11.1.2006 14:21

sivutuotteena tuli että kulutus tipahti jopa seka ajossa n 1,5l/100km näin pk seudun tällähetkellä olevalla talvikelillä



Kulutusmittarista vai lompakosta mitattuna?

rsr4
-
Viestit: 17
Liittynyt: 15.5.2005 22:59

ViestiKirjoittaja rsr4 » 11.1.2006 14:48

8) nyt sitten kun auto olis niinkuin söpöimmillään alustoineen ym, tuli himo myydä pois.................? ajatukseen tuli hommata joku raakile.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 11.1.2006 15:04

^ alkoiko AKE hätyyttelemään...?

rsr4
-
Viestit: 17
Liittynyt: 15.5.2005 22:59

ViestiKirjoittaja rsr4 » 11.1.2006 15:18

"tulevassa" perheessä 2 farkkua ja 2 pakettiautoa... ja mitäs se ake hätyyttelemään kun sallituissa rajoissa piristetty. rekisteriotteeseenkin on merkattu. mutta asiaan palatakseni siinä olis jollekkin kiva perhepirssi! näin äkkiseltään jos ajatteelee, mielipiteitähän on monia.

rsr4
-
Viestit: 17
Liittynyt: 15.5.2005 22:59

ViestiKirjoittaja rsr4 » 12.1.2006 22:16

nus. pilk riippuu aikapaljon siitäkin mihin tehon jättää,saahan paineita nostaa dynossa niinpitkälle kun sydän antaa ja pers kestää, eriasia mikä riittää ajoon, se on katsos kiva kuitenkin tietää että resursseja on ja mitä tuollaisesta tossusta saa, vai mitä olette mieltä.

MUTTA, kuten monessakin foorumissa, niin näköjään tässäkin, alkaa kommentit ym menemään sivu aiheen,(kun ei kerkeä kirjottaa ja joka kysymykseen vastata,nuokin yläpuolella olevat jutut on jo valmiiks tässä foorumissa jollakin osiolla..) jos kattoo sitä minkälaisen viestin/ jutun aiheen alunperin tähän osioon kirjotin.
minun puolesta tän topicin voi lopettaa tai poistaa koska tästä ei paljon hyötyä/ kiinnostusta kummallekkaan osapuolelle heru.
palataan asiaan sitten kun löydän sopivan nelivetoisen auton josta oikeasti saa sen 4 num luvun, mutta pysytään 6-mukisessa ja tottakai autossa on se tehdashepat + 20%, en tarvitse sitä pariakymmentä prosenttiakaan kadulla, kaiken teen periaatteessa kiinnostuksen vuoksi, ja tässä muutaman pirssin läpikäyneenä on ne asiat kiinnostanu monia muitakin ihmisiä esimerkiksi projektien näprääjiä ja kyllä sieltä sitten jarrussa iloisia ilmeitä on löytynyt. mutta kiitoksia teille osallistumisesta aiheeseen.

rsr4
-
Viestit: 17
Liittynyt: 15.5.2005 22:59

ViestiKirjoittaja rsr4 » 12.1.2006 22:35

niin jäi vielä sanomatta että kokeiltiin monia muitakin juttuja siinä sivussa mitkä vaikuttavat /ei moottorin luonteeseen ym. hyödyllisiä juttuja mm samankaltaisten moottorien rakentajille.

turbofriik
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.2.2004 19:32

ViestiKirjoittaja turbofriik » 12.1.2006 23:19

..Kiinnostaa (varmaan monia muitakin), kerro vaan tarkemmin :D

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 13.1.2006 9:10

rsr4: Älä nyt noin mitättömästä asiasta vedä papuja nokkaan..
Tottakai meitä kaikkia kiinnostaa tämä aihe. Älä anna yhden tai kahden tyypin pilata koko hommaa.

Sanomattakin se on selvää, että dynolapulla ja dynolapulla on eroa katsastaessa ja vain tyhmä huutelee täällä "katutehoja". Tottakai dynossa saa ja pitääkin testata auton rajoja. Eikä se ole mikään salaisuus (edes AKE:lle) minkä verran moottorissa on reserviä. jos kadulle säädetään lailliset tehot.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 13.1.2006 13:04

Poistelin asiattomuudet, oletin että foorumin katsastusanalysaattori sai tarpeeksi tietoa jo eilen.

Nyt jatketaan aiheena RS4 virittäminen.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 14.1.2006 14:18

Kuvia olis tietty ihan kiva nähdä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa