bi-turboon vähän voimaa??
Valvoja: ffp jäsenet
bi-turboon vähän voimaa??
no nii tuli hommattua rs4... valmiiks on saksassa käynyt mtmllä, poistettu noprajoitus, 420 heppanen, kuka on teistä tehny (teettäny) joko s-4:een tai rs4:een pakosarjoja tai vaihtanut isompia puhaltimia erillisillä hukkaporteilla?? kukaan tilaillut jostain välijäähdyttimiä? sitten ei mitään doc-powereita eikä lehtone m-sprrrt, eli jos antaisitte tietoa, niiku aitoa, kiitollinen olisin!!
No jos perehdyt hieman tuohon ostoksesi tekniikkaan, niin tuo pakosarjojen teettäminen ja erillisten hukkaporttien asentaminen ei ole ihan niin helppo homma miltä aluksi vaikutaa. Tilan puuten RS4:n ja varsinkin RS6:n konehuoneessa on hallitseva ominaisuus.
Täällä ja Audiclubin foorumilla eräs pellepeloton nimeltään Okkim on harrastanut tuota pakosarjojen rakentelua ja juttua siitä on projektiosastolla.
Ymmärääkseni Härmän maan kamaralla ei ole yhtään RiSa nelosta johon olisi isompia ahtimia vaihdeltu, ja ässiinkin pääsääntöisesti RS:n ahtajia.
Mitä tuohon viimeiseen lauseeseen tulee, niin ilmeisesti nimimerkillä on tietopohjaa RS4:n tekniikasta huomattavasti noita mainittuja yrityksiä enemmän, joten tuskin tämä foorumi pystyy tarjomaan besserwisser yksilölle enää mitään uutta.
Täällä ja Audiclubin foorumilla eräs pellepeloton nimeltään Okkim on harrastanut tuota pakosarjojen rakentelua ja juttua siitä on projektiosastolla.
Ymmärääkseni Härmän maan kamaralla ei ole yhtään RiSa nelosta johon olisi isompia ahtimia vaihdeltu, ja ässiinkin pääsääntöisesti RS:n ahtajia.
Mitä tuohon viimeiseen lauseeseen tulee, niin ilmeisesti nimimerkillä on tietopohjaa RS4:n tekniikasta huomattavasti noita mainittuja yrityksiä enemmän, joten tuskin tämä foorumi pystyy tarjomaan besserwisser yksilölle enää mitään uutta.
Täältä löytyy se "pellepeloton" :)
Onhan sitä jo vähän tullut pientä väsättyä, mutta vähän vielä myös puuttuu. Tuolla on vähän meikäläisen työn tuloksia: www.valitalo.org
Kokemuksia noista en vielä osaa sanoa kun turbot on vielä "tehtaalla" ;)
Onhan sitä jo vähän tullut pientä väsättyä, mutta vähän vielä myös puuttuu. Tuolla on vähän meikäläisen työn tuloksia: www.valitalo.org
Kokemuksia noista en vielä osaa sanoa kun turbot on vielä "tehtaalla" ;)
Valtosella on kaverin RS4:nen työn alla. Siihen rakennetaan uudet putkistot sekä ahtimet. Kannattaa kysyä Valtoselta (Valtonen motorsport) tietää ainakin mitä tekee ja pystyy tekemään osatkin (välijäähdyttimen, pakosarjan ymv. lähes kaikki turboihin liittyvät kilkkeet) vaikka osia ei olisi valmiina saatavilla, jos hänellä on aikaa tai innostusta. Hintalaatusuhde on todellakin kohdallaan kokemus aikaisemmasta 650hp katu cossusta ja Valtosen tekekemistä paristakin eri variaatiosta tuohon toiseen merkkiin liittyen.
Tuossa alhaalla linkki Valtosen sivutuotteena rakentamaan remmi+turbo diiseli Mersuun, eli kokemusta on monenmerkkisistä turbo -autoista ja turbo -moottoripyöristä:
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsport/index.htm
Olen kuullut puhuttavan että turboilla ja putkiston uusimisella pääsisi lastutuksen kautta reiluun 600hp RS4:ssa(konetta avaamatta).. Ainaki jotkut ovat kovasti tehneet sellaisia, näyttöä ei tosin ole. RS4:sessa on kai samat veivit kuin 1.8t koneessa niiden elinikä saattaa tulla vastaan tuon 600hp jälkeen. Saapa nähdä koska nähdään ensimmäinen tuhannen hevosvoiman ylitys Suomi RS4 sessa (tai S4:ssa)
Tuossa alhaalla linkki Valtosen sivutuotteena rakentamaan remmi+turbo diiseli Mersuun, eli kokemusta on monenmerkkisistä turbo -autoista ja turbo -moottoripyöristä:
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsport/index.htm
Olen kuullut puhuttavan että turboilla ja putkiston uusimisella pääsisi lastutuksen kautta reiluun 600hp RS4:ssa(konetta avaamatta).. Ainaki jotkut ovat kovasti tehneet sellaisia, näyttöä ei tosin ole. RS4:sessa on kai samat veivit kuin 1.8t koneessa niiden elinikä saattaa tulla vastaan tuon 600hp jälkeen. Saapa nähdä koska nähdään ensimmäinen tuhannen hevosvoiman ylitys Suomi RS4 sessa (tai S4:ssa)
RS4:sessa on kai samat veivit kuin 1.8t koneessa
ETKAn mukaan kanget on kyllä erilaiset.
Saahan tuohon vaikka 800 heppaa, www.atpturbo.com myy kohta GT28RS sarjaa jolla se irtoaa. Puolassa on yksi S4 jossa on 750 hv ilokaasuilla, ja kaikki muut on vakiota paitsi kanget. (turbot on kyllä isommat yms, mutta noin niinkuin keston kannalta)
tarkoitus olis jos löytyis 500-600 hepan tienoille tälle koneelle, sitten kun saa uitettua yhden ssän koneen suomeen ni rakentaa sen sitten vahvemmaks, niin karala on tällähetkellä jenkeissä säätämässä yhtä S-audia joka oli jo vartin ajanu 11 pintaan, kiinnostunuhan hän oli aiheesta kun sieltä palailee, mites tää audin voimansiirto?? kuvia lähettelen kun ensin tiedustelen vähän jkorvelta miten ne saisin tänne sivuille kun tuo tietokoneala ei ole oikein minun vahva puoli.. jarrut on kyllä vakiohepoillekkin aika onnettomat!! ilmeisesti joutuu kätteelemään sarlinia parikin kertaa lämpimällä kädellä että saisi kunnon hillitykset joka nurkkaan.
rsr4: Jarrut on tosiaan vakiona aika onnettomat, itselläni on Movitit ja niin on monella muullakin, muitakin vaihtoehtoja toki löytyy. http://www.movit.de/ Alusta on myöskin vakiona puskeva ja hiukan turhan pehmeä eli sekin kannattaa vaihtaa jos aikoo suorittaa urheilullista ajoa. Itelläni H&R:n koko setti vakaajien kanssa ja olen melko tyytyväinen, KW:ltä löytyy ja jos haluaa parasta niin Öhlinsiltä löytyy myös.
Noista välijäähyistä kun kyselit niin ulkomailla ovat tehneet tuohon FMIC asennuksia melkoisen hyvin lopputuloksin, töitähän siinä on melkoisesti.
http://www.rs246.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=46976&highlight=fmic
Tuossa yksi juttu RS246.comista, sieltä kannattaa tietoa muutenkin etsiä jos kiinnostaa.
Noista välijäähyistä kun kyselit niin ulkomailla ovat tehneet tuohon FMIC asennuksia melkoisen hyvin lopputuloksin, töitähän siinä on melkoisesti.
http://www.rs246.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=46976&highlight=fmic
Tuossa yksi juttu RS246.comista, sieltä kannattaa tietoa muutenkin etsiä jos kiinnostaa.
Oliskohan ollut 660hv, Mika lähtee ameriikkaan huomenna tiistaina.
Torsenkin taisi olla menossa, loppunopeus viittaisi pito-ongelmiin...
http://www.s4biturbo.com/timeslips.cgi
Torsenkin taisi olla menossa, loppunopeus viittaisi pito-ongelmiin...
http://www.s4biturbo.com/timeslips.cgi
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 25.8.2003 13:04
Millä saahaan tuommoiset äänet aikaan???
Paaljon hienommat kuin dumpin äänet
http://www.atpturbo.com/root/download/atp_vid1.zip
Paaljon hienommat kuin dumpin äänet
http://www.atpturbo.com/root/download/atp_vid1.zip
nus. pilk riippuu aikapaljon siitäkin mihin tehon jättää,saahan paineita nostaa dynossa niinpitkälle kun sydän antaa ja pers kestää, eriasia mikä riittää ajoon, se on katsos kiva kuitenkin tietää että resursseja on ja mitä tuollaisesta tossusta saa, vai mitä olette mieltä.
MUTTA, kuten monessakin foorumissa, niin näköjään tässäkin, alkaa kommentit ym menemään sivu aiheen,(kun ei kerkeä kirjottaa ja joka kysymykseen vastata,nuokin yläpuolella olevat jutut on jo valmiiks tässä foorumissa jollakin osiolla..) jos kattoo sitä minkälaisen viestin/ jutun aiheen alunperin tähän osioon kirjotin.
minun puolesta tän topicin voi lopettaa tai poistaa koska tästä ei paljon hyötyä/ kiinnostusta kummallekkaan osapuolelle heru.
palataan asiaan sitten kun löydän sopivan nelivetoisen auton josta oikeasti saa sen 4 num luvun, mutta pysytään 6-mukisessa ja tottakai autossa on se tehdashepat + 20%, en tarvitse sitä pariakymmentä prosenttiakaan kadulla, kaiken teen periaatteessa kiinnostuksen vuoksi, ja tässä muutaman pirssin läpikäyneenä on ne asiat kiinnostanu monia muitakin ihmisiä esimerkiksi projektien näprääjiä ja kyllä sieltä sitten jarrussa iloisia ilmeitä on löytynyt. mutta kiitoksia teille osallistumisesta aiheeseen.
MUTTA, kuten monessakin foorumissa, niin näköjään tässäkin, alkaa kommentit ym menemään sivu aiheen,(kun ei kerkeä kirjottaa ja joka kysymykseen vastata,nuokin yläpuolella olevat jutut on jo valmiiks tässä foorumissa jollakin osiolla..) jos kattoo sitä minkälaisen viestin/ jutun aiheen alunperin tähän osioon kirjotin.
minun puolesta tän topicin voi lopettaa tai poistaa koska tästä ei paljon hyötyä/ kiinnostusta kummallekkaan osapuolelle heru.
palataan asiaan sitten kun löydän sopivan nelivetoisen auton josta oikeasti saa sen 4 num luvun, mutta pysytään 6-mukisessa ja tottakai autossa on se tehdashepat + 20%, en tarvitse sitä pariakymmentä prosenttiakaan kadulla, kaiken teen periaatteessa kiinnostuksen vuoksi, ja tässä muutaman pirssin läpikäyneenä on ne asiat kiinnostanu monia muitakin ihmisiä esimerkiksi projektien näprääjiä ja kyllä sieltä sitten jarrussa iloisia ilmeitä on löytynyt. mutta kiitoksia teille osallistumisesta aiheeseen.
-
- -
- Viestit: 73
- Liittynyt: 18.2.2004 19:32
rsr4: Älä nyt noin mitättömästä asiasta vedä papuja nokkaan..
Tottakai meitä kaikkia kiinnostaa tämä aihe. Älä anna yhden tai kahden tyypin pilata koko hommaa.
Sanomattakin se on selvää, että dynolapulla ja dynolapulla on eroa katsastaessa ja vain tyhmä huutelee täällä "katutehoja". Tottakai dynossa saa ja pitääkin testata auton rajoja. Eikä se ole mikään salaisuus (edes AKE:lle) minkä verran moottorissa on reserviä. jos kadulle säädetään lailliset tehot.
Tottakai meitä kaikkia kiinnostaa tämä aihe. Älä anna yhden tai kahden tyypin pilata koko hommaa.
Sanomattakin se on selvää, että dynolapulla ja dynolapulla on eroa katsastaessa ja vain tyhmä huutelee täällä "katutehoja". Tottakai dynossa saa ja pitääkin testata auton rajoja. Eikä se ole mikään salaisuus (edes AKE:lle) minkä verran moottorissa on reserviä. jos kadulle säädetään lailliset tehot.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa