Anturi osakaasukanavan lämmittimen vieressä ja reikä päällä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

Anturi osakaasukanavan lämmittimen vieressä ja reikä päällä

ViestiKirjoittaja SS » 6.1.2006 15:42

Mikäköhän anturi majailee 2e-e-kaasarin takana osakaasukanavan lämmittimen yläpuolella? Anturiin menee 1 johto ja anturi on kiertämällä kiinni kaasarin rungossa. Ko. anturia ei näy olevan missään räjäytyskuvassa paikallaan.

Samainen anturi saattaa olla myös 2e2:ssa.

Edit: Liekö joku lämpökytkin?
Viimeksi muokannut SS, 8.1.2006 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 7.1.2006 17:29

Helpotetaan sen verran, että ko. anturi/kytkin on väriltään punainen.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 8.1.2006 18:24

se on syylärin puhaltimen läpmpökytkin, en tiedä lämpötiloista milloin reagoi, muistelisin sen kytkevän jossain 40asteen tienoilla <-- todella epävarma muistelma

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.1.2006 19:20

Eikös syylärin puhaltimen lämpökytkin ole syylärin kyljessä, käynnistymislämpötila lähempänä 100 astetta?

Tämä kyseinen anturi on kiinni kaasarin rungossa ja muuta funktiota en tuolle keksi kuin kaasarin rungon lämpötilan mittaaminen. Vai olisiko tämä imusarjan lämmityssiilin lämpökytkin?

Edit: Lisätäänpäs vaikeusastetta:

Tämän linkin takaa löytyy dokumentti, jonka kuvassa 34 on kaasarin pääliosa. Alimmaisesta nuolesta pari senttiä vasemmalle on reikä josta lähtee joku kanava kaasarin rungon sisään. Kuuluuko reiän olla täysin avoin vai onko siinä edessä joku kuula?
http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm
Tuossa nimittäin kahta samanlaista kaasaria katselin, toisessa reikä on avoin ja toisessa reiän tukkii metallikuula.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 9.1.2006 11:39

Ylitjo: Jaahas, myös täällä: http://ffp-motorsport.com/tuning/pierburg2e2.php väitetään seuraavaa:

HUOM: Räjäytyskuvista puuttuu 70°C lämpökytkin, joka sijaitsee osakaasukanavan lämmittimen yläpuolella. Ilmeisesti siksi, ettei osa ole Pierburg osa. Lämpökytkin on messinkinen pyöreähkö "knööli", jossa on lattaliitin ja siihen käy muistaakseni 19mm hylsyavain. Lämpökytkin käynnistää moottorin tuulettimen.
Hieman kyllä epäilen tuota, vaikuttaa malko oudolta että moottorin jäähdytyspuhallinta ohjattaisiin kaasarin rungon lämpötilan perusteella?

Edit: Missäs tämä esilämmityksen kytkin sitten on?
12. Tarkista imusarjan esilämmitys. Jäähdytyskierron lämpökytkin kytketään irti ja esilämmitin kytketään toimimaan. Lämmön tulisi kohota nimellisarvoon +120°C noin kahdessa minuutissa


Edit2: Ohteet ovat tosin 2e2:lle kyn kyseessä on 2e-e.

Riku.J
-
Viestit: 271
Liittynyt: 3.9.2003 20:02

ViestiKirjoittaja Riku.J » 9.1.2006 15:10

tuo anturi voisi olla sitä varten että ainakin audissa kesä kuumalla jos auton on juuri sammuttanut ja lämptila kohoaa moottorissa korkeaksi alkaa jälkijäähdytys.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 9.1.2006 15:51

Jep, samanlailla tuokin toimii. Tosin jälkijäähdytyksen anturillekin loogisempi paikka olisi jäähdyttimen kylki. Jos ei asia muuten selviä, niin täytynee varmaan kytkeä anturille tuleva piuha maihin ja katsoa mitä tapahtuu.

Tuosta tulikin mieleeni kaasarin maadoituksen tärkeys. Kaasarillehan tulee yksi ainoa maapiuha venttiilikopan reunasta. Jos tämä piuha ei ole kunnossa, ei myöskään tuo (1-napainen) lämpökytkin toimi.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 9.1.2006 16:34

Jälkijäähdytysanturit on nimen omaan konehuoneen tuuletusta varten ja siksi sijaitsevat imusarjan tuntumassa. Estetään polttoaineen höyrystyminen kun pakosarja hohkaa alla.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 9.1.2006 18:43

Tosin jälkijäähdytyksen anturillekin loogisempi paikka olisi jäähdyttimen kylki.

kyllähän se anturi löytyy myös sieltä jäähdyttimen kyljestäkin... se anturi (kaasarissa) on siellä vaan että jos kaasari sattuu käymään niin kuumana niin tuuletin pörähtää käymään... siitä olikin jo selvitystä ylempänä.

Missäs tämä esilämmityksen kytkin sitten on?

sitäpä minäkin oon miettiny, et hohkaako se esilämmitin siellä koko ajan 120 asteisena???
Viimeksi muokannut -Onze-, 9.1.2006 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 9.1.2006 18:45

Jep, tuo selvitys jo alkoikin kuulostaa uskottavammalta. Uskottava on :)

Sen sijaan tuon reiän merkitys kaasarin rungon päällä on vielä epäselvä. Ja se, että kuuluuko reiässä olla joku kuula vai ei?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 9.1.2006 18:46

mikäs reikä siellä sitten on?? missä kohti?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 9.1.2006 21:15

Tämän linkin takaa löytyy dokumentti, jonka kuvassa 34 on kaasarin pääliosa. Alimmaisesta nuolesta pari senttiä vasemmalle on reikä josta lähtee joku kanava kaasarin rungon sisään. Kuuluuko reiän olla täysin avoin vai onko siinä edessä joku kuula?
http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm
Tuossa nimittäin kahta samanlaista kaasaria katselin, toisessa reikä on avoin ja toisessa reiän tukkii metallikuula.
Tuolta se kuva löytyy ohjeen mukaan. Ainakin 2e-e:ssä tuo on, mutta kaipa 2e2 ja 2e3 ovat päältä suunnilleen saman näköisiä.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 11.1.2006 9:40

nyt kyllä panit pahan, täytyypä tarkistaa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa