Mikäköhän anturi majailee 2e-e-kaasarin takana osakaasukanavan lämmittimen yläpuolella? Anturiin menee 1 johto ja anturi on kiertämällä kiinni kaasarin rungossa. Ko. anturia ei näy olevan missään räjäytyskuvassa paikallaan.
Samainen anturi saattaa olla myös 2e2:ssa.
Edit: Liekö joku lämpökytkin?
Anturi osakaasukanavan lämmittimen vieressä ja reikä päällä
Valvoja: ffp jäsenet
Anturi osakaasukanavan lämmittimen vieressä ja reikä päällä
Viimeksi muokannut SS, 8.1.2006 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikös syylärin puhaltimen lämpökytkin ole syylärin kyljessä, käynnistymislämpötila lähempänä 100 astetta?
Tämä kyseinen anturi on kiinni kaasarin rungossa ja muuta funktiota en tuolle keksi kuin kaasarin rungon lämpötilan mittaaminen. Vai olisiko tämä imusarjan lämmityssiilin lämpökytkin?
Edit: Lisätäänpäs vaikeusastetta:
Tämän linkin takaa löytyy dokumentti, jonka kuvassa 34 on kaasarin pääliosa. Alimmaisesta nuolesta pari senttiä vasemmalle on reikä josta lähtee joku kanava kaasarin rungon sisään. Kuuluuko reiän olla täysin avoin vai onko siinä edessä joku kuula?
http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm
Tuossa nimittäin kahta samanlaista kaasaria katselin, toisessa reikä on avoin ja toisessa reiän tukkii metallikuula.
Tämä kyseinen anturi on kiinni kaasarin rungossa ja muuta funktiota en tuolle keksi kuin kaasarin rungon lämpötilan mittaaminen. Vai olisiko tämä imusarjan lämmityssiilin lämpökytkin?
Edit: Lisätäänpäs vaikeusastetta:
Tämän linkin takaa löytyy dokumentti, jonka kuvassa 34 on kaasarin pääliosa. Alimmaisesta nuolesta pari senttiä vasemmalle on reikä josta lähtee joku kanava kaasarin rungon sisään. Kuuluuko reiän olla täysin avoin vai onko siinä edessä joku kuula?
http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm
Tuossa nimittäin kahta samanlaista kaasaria katselin, toisessa reikä on avoin ja toisessa reiän tukkii metallikuula.
Ylitjo: Jaahas, myös täällä: http://ffp-motorsport.com/tuning/pierburg2e2.php väitetään seuraavaa:
Edit: Missäs tämä esilämmityksen kytkin sitten on?
Edit2: Ohteet ovat tosin 2e2:lle kyn kyseessä on 2e-e.
Hieman kyllä epäilen tuota, vaikuttaa malko oudolta että moottorin jäähdytyspuhallinta ohjattaisiin kaasarin rungon lämpötilan perusteella?HUOM: Räjäytyskuvista puuttuu 70°C lämpökytkin, joka sijaitsee osakaasukanavan lämmittimen yläpuolella. Ilmeisesti siksi, ettei osa ole Pierburg osa. Lämpökytkin on messinkinen pyöreähkö "knööli", jossa on lattaliitin ja siihen käy muistaakseni 19mm hylsyavain. Lämpökytkin käynnistää moottorin tuulettimen.
Edit: Missäs tämä esilämmityksen kytkin sitten on?
12. Tarkista imusarjan esilämmitys. Jäähdytyskierron lämpökytkin kytketään irti ja esilämmitin kytketään toimimaan. Lämmön tulisi kohota nimellisarvoon +120°C noin kahdessa minuutissa
Edit2: Ohteet ovat tosin 2e2:lle kyn kyseessä on 2e-e.
Jep, samanlailla tuokin toimii. Tosin jälkijäähdytyksen anturillekin loogisempi paikka olisi jäähdyttimen kylki. Jos ei asia muuten selviä, niin täytynee varmaan kytkeä anturille tuleva piuha maihin ja katsoa mitä tapahtuu.
Tuosta tulikin mieleeni kaasarin maadoituksen tärkeys. Kaasarillehan tulee yksi ainoa maapiuha venttiilikopan reunasta. Jos tämä piuha ei ole kunnossa, ei myöskään tuo (1-napainen) lämpökytkin toimi.
Tuosta tulikin mieleeni kaasarin maadoituksen tärkeys. Kaasarillehan tulee yksi ainoa maapiuha venttiilikopan reunasta. Jos tämä piuha ei ole kunnossa, ei myöskään tuo (1-napainen) lämpökytkin toimi.
Tosin jälkijäähdytyksen anturillekin loogisempi paikka olisi jäähdyttimen kylki.
kyllähän se anturi löytyy myös sieltä jäähdyttimen kyljestäkin... se anturi (kaasarissa) on siellä vaan että jos kaasari sattuu käymään niin kuumana niin tuuletin pörähtää käymään... siitä olikin jo selvitystä ylempänä.
Missäs tämä esilämmityksen kytkin sitten on?
sitäpä minäkin oon miettiny, et hohkaako se esilämmitin siellä koko ajan 120 asteisena???
Viimeksi muokannut -Onze-, 9.1.2006 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuolta se kuva löytyy ohjeen mukaan. Ainakin 2e-e:ssä tuo on, mutta kaipa 2e2 ja 2e3 ovat päältä suunnilleen saman näköisiä.Tämän linkin takaa löytyy dokumentti, jonka kuvassa 34 on kaasarin pääliosa. Alimmaisesta nuolesta pari senttiä vasemmalle on reikä josta lähtee joku kanava kaasarin rungon sisään. Kuuluuko reiän olla täysin avoin vai onko siinä edessä joku kuula?
http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm
Tuossa nimittäin kahta samanlaista kaasaria katselin, toisessa reikä on avoin ja toisessa reiän tukkii metallikuula.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa