audi 1.8t:n ahdot
Valvoja: ffp jäsenet
audi 1.8t:n ahdot
Elikkä paljonkohan mahtaa olla 1.8t(150hp) normaalit ahtopaineet? Mulla ei nosta ku 0.4bar. Joskus se on nostanut paineet 0.6bar, missä vois olla vikaa? Autoon on vaihdettu by-pass ventiili sekä n75venttiili eikä hukkaportin kellossakaan ole vikaa, ei oikeen enää keksi missä vois olla vikaa...
Niin, tosiaankin ootko kattonut noita vikakoodeja VAG-COM:illa? Jos ei niin se onpi eka tehtävä. Pienellä tuurilla siellä lukee mustaa valkoisella mikä vikana.
Jos ei ole vikakoodeja niin järjestelmän paineistus mahdollisen vuodon paikallistamiseksi, searchia täällä niin löydät vinkkejä.
Aah, tuossahan lukee että olet vaihtanut N75:sen. Onko se kenties vaihdettu N75:nen F, J tai joku muu? Esim. tuo J on joissakin autoissa aiheuttanut sen että kone menee safemodeen jolloin ahdot pyörii 0.3-0.4 baria... F muistaakseni orkkis eli se toimii ainakin. Mutta tässäkin tapauksessa vikakoodit kertovat...
Jos ei ole vikakoodeja niin järjestelmän paineistus mahdollisen vuodon paikallistamiseksi, searchia täällä niin löydät vinkkejä.
Aah, tuossahan lukee että olet vaihtanut N75:sen. Onko se kenties vaihdettu N75:nen F, J tai joku muu? Esim. tuo J on joissakin autoissa aiheuttanut sen että kone menee safemodeen jolloin ahdot pyörii 0.3-0.4 baria... F muistaakseni orkkis eli se toimii ainakin. Mutta tässäkin tapauksessa vikakoodit kertovat...
Niin, tai jos omistat läppärin tai sulla on tallissa tietokone, maksat kerran alle 60€ piuhasta, ja voit lukea koodit lopun elämääsi ihan itse. Tarkoitukseen sopivia piuhoja saa sieltä täältä. Muutama on itse väsättyjä kaapeleita täälläkin mainostanut. Shareware version VAG-comista saa ilmaiseksi. Todellakin kannattava investointi.
Käväsin tuossa paikall. vw-huollossa niin vag-com ilm. että
kaasuläppäyksikön mukautus ei onnistu. N75 vena testattiin ja
alustavasti olisi kunnossa. Olenko ymmärtänyt väärin vai ohjaako ko.
yksikkö myös N75? Ja vikahan oli paineitten nousu! Autossa on
tällä hetkellä abt-lastu (m.215ps?) ja N75:sta huijattu nostamaan
omat. pat. paine noin 0,8-0,9 bar. Kulkee tällä hetkellä kyllä hyvin
mutta paineet ei pysy tasaisena, seilaa jopa 0,6-1,0bar.
Eli jos jollain tietoa tästä/ko. osa ylimääräisenä, niin olisin kovasti
otettu lisätiedoista?!
kaasuläppäyksikön mukautus ei onnistu. N75 vena testattiin ja
alustavasti olisi kunnossa. Olenko ymmärtänyt väärin vai ohjaako ko.
yksikkö myös N75? Ja vikahan oli paineitten nousu! Autossa on
tällä hetkellä abt-lastu (m.215ps?) ja N75:sta huijattu nostamaan
omat. pat. paine noin 0,8-0,9 bar. Kulkee tällä hetkellä kyllä hyvin
mutta paineet ei pysy tasaisena, seilaa jopa 0,6-1,0bar.
Eli jos jollain tietoa tästä/ko. osa ylimääräisenä, niin olisin kovasti
otettu lisätiedoista?!
Mulla on ABT-lastulla ihan samanlainen, et välillä kolmosella paineet voi olla n. 0,8bar, mut sit taas toisena päivänä voi maksimipaineet olla 0,5bar...En oo lukenu vikakoodeja, kun ei ole VAG-COMia, mut täytyy sitte seuraavaks ku vien auton huoltoon ni luetuttaa ne.
Mitä toi -kaasuläppäyksikön mukautus ei onnistu- tarkottaa?
Mitä toi -kaasuläppäyksikön mukautus ei onnistu- tarkottaa?
mulla heittelee samanlailla paineet 0,5-1,0 välillä... viimeisin vikakoodi oli kaasuläppäanturin lukema epäuskottava. yli 4000 kierroksilla ei heittele ja kulkee tasaisesti. kun paineet lähtee nousemaan niin kuuluu outoa kohinaa aaltoilevasti ja ahdot pomppii. ahtovuotoja ei ollut. voiskohan hukkaportin kellossa olla vikaa?
Maffi uusittu, samat jännitteet. Kytkenkö 0,4 volttia tuottavan systeemin sarjaan maffin kanssa?
Onko kokemuksia Autodata-cd:stä? Mistähän ne nuo mittaustulokset on keksiny.
http://www.autodata.fi/autodacd.htm#
Onko kokemuksia Autodata-cd:stä? Mistähän ne nuo mittaustulokset on keksiny.
http://www.autodata.fi/autodacd.htm#
Kerrotko mosse, missä jutun hauska osuus piilee? Odotin vastaukseksi jotain jännitelukemia tai kommentteja ohjearvojen uskottavuudesta.
Kaikenlaisten antureiden tuottamaa signaalia on ennenkin huijattu lisäämällä esimerkiksi sarjavastus resistiiviseen komponenttiin. Jos tässä tapauksessa voidaan luottaa omasta mielestään pätevään autonkorjaus-cd:n ja kirjojen tuottajaan, niin jännitettä pitäisi saada lisää. Huonolla tuurilla tietenkin vanha ja uusi maffi ovat samalla tavalla rikki. Jännitettä tuottavien vehkeiden kytkentä sarjaan nostaisi kokonaisjännitteen riittävälle tasolle.
Jos jännitetieto tai sen mittaustapa osoitetaan vääräksi, niin en ala kytkeä esim. lähes tyhjiä pattereita sarjaan maffin kanssa. Käyttöjännite ja maadoitus on tarkistettu. Mittaavana kuormana on Fluke 87, joten kuorman ei pitäisi muuttua mittauksen aikana.
En ole tosin mitannut vielä boxin sisääntuloimpedanssia, pitää tarkistaa kahdesta sellaisesta.
Kaikenlaisten antureiden tuottamaa signaalia on ennenkin huijattu lisäämällä esimerkiksi sarjavastus resistiiviseen komponenttiin. Jos tässä tapauksessa voidaan luottaa omasta mielestään pätevään autonkorjaus-cd:n ja kirjojen tuottajaan, niin jännitettä pitäisi saada lisää. Huonolla tuurilla tietenkin vanha ja uusi maffi ovat samalla tavalla rikki. Jännitettä tuottavien vehkeiden kytkentä sarjaan nostaisi kokonaisjännitteen riittävälle tasolle.
Jos jännitetieto tai sen mittaustapa osoitetaan vääräksi, niin en ala kytkeä esim. lähes tyhjiä pattereita sarjaan maffin kanssa. Käyttöjännite ja maadoitus on tarkistettu. Mittaavana kuormana on Fluke 87, joten kuorman ei pitäisi muuttua mittauksen aikana.
En ole tosin mitannut vielä boxin sisääntuloimpedanssia, pitää tarkistaa kahdesta sellaisesta.
Lambdasäätöinen motronicci taitaa sopeuttaa itsensä uuteen bensapaineeseen lyhentämällä ruiskutusaikoja huomatessaan rikkaamman seoksen. Eli hyöty uudesta bensapaineensäätimestä jää melko puhtaasti kauppiaan taskuun. Näissä laitteissa muutokset pitää tehdä ohjelmalla eikä kikkailemalla. Lähtien liikkeelle tietysti siitä että kaikki osat ovat ehjiä ja toimivia.
No näin tietysti. Jos kuitenkin ajatellaan toimia pelkän lambdasäädön perässä, niin mitähän niillä muilla antureilla sitten tehdään? Määritetään seos täydellä kuormalla.
Kun ilmamassamittari tuottaa liian pienen jännitteen todelliseen määrään nähden, niin kone pyörii (joskus) laihalla ja voimaa puuttuu. Ajattelin kompensoida tilanteen paineen tai jännitteen nostolla. Moottorin lämpöanturin huijaus olisi vielä konsti, mutta vaikuttaako se myös sytytysennakkoon?
Kun ilmamassamittari tuottaa liian pienen jännitteen todelliseen määrään nähden, niin kone pyörii (joskus) laihalla ja voimaa puuttuu. Ajattelin kompensoida tilanteen paineen tai jännitteen nostolla. Moottorin lämpöanturin huijaus olisi vielä konsti, mutta vaikuttaako se myös sytytysennakkoon?
Hieman aiheeseen liittyen. Eilen ilmeni seuraava ongelma. Ajellessani ajattelin hiukan kiusata konetta pitkästä aikaa... Kolmosella täyskaasulla kiihdyttäessä alkoi hirveä nykiminen. Vaihdoin heti neloselle, ja kaasua niin sama jatkui? Sitten vitoselle ja hetki rullausta niin ei mitään normaalista poikkeavaa... Katsoin vag-comilla vikakoodit ja löytyi sellainen jossa sanottiin ahtopaine ylittänyt maksimin? Vikamuistin nollaus ja käytiin kaverin kanssa uudella koeajolla, niin sama juttu 1. ja 2. vaihteen saa vetää tappiin mutta kolmosella alkaa jo ennen rajotinta hervoton nykiminen, ja tämän jälkeen löytyi taas vikamuistista tuo sama ahtopaineen ylitys viesti. Mistähän lähteä vikaa etsimään... Koneena siis AEB. ja onko tuo nykiminen esim. joku suoja juttu tästä ylityksestä johtuen?
Asiaan olisi ehken pitänyt lisätä että autoon on laitettu k04 ahdin,pakosarja ja downpipe kisakissalla ja putkisto... Lastua en ole vielä päässyt teettämään, koska auto saatiin vasta nyt nippuun. Olisi kiva tietää että mistä ko. vika johtuu ennenkuin vie asiaa pidemmälle. Onko muut, joilla vaihdettu k04 ahdin, ajaneet autollaan ennen lastua ja millaiset ovat olleet huomiot verrattuna aikaisempaan? Muutenkin kummastusta herättää ettei kaikesta huolimatta ahtopainemittari näytä 0.4:ää enempää??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa