audi 1.8t:n ahdot

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Harley
-
Viestit: 29
Liittynyt: 8.5.2004 15:44

audi 1.8t:n ahdot

ViestiKirjoittaja Harley » 17.9.2004 19:33

Elikkä paljonkohan mahtaa olla 1.8t(150hp) normaalit ahtopaineet? Mulla ei nosta ku 0.4bar. Joskus se on nostanut paineet 0.6bar, missä vois olla vikaa? Autoon on vaihdettu by-pass ventiili sekä n75venttiili eikä hukkaportin kellossakaan ole vikaa, ei oikeen enää keksi missä vois olla vikaa...

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 17.9.2004 19:55

Hmm...itellä kävi siten kun vaihoin n75:n että onnistuin murjomaan sen johon poikki...sen jälkeen ahdot saatto käydä 0.4 mutta laski heti 0.3. Se kylläkin näkyis vikalistalla, jos oot tsekannu...tai miksei vuotokin voisi olla.

kallel
-
Viestit: 104
Liittynyt: 23.7.2003 9:53

ViestiKirjoittaja kallel » 17.9.2004 23:17

Niin, tosiaankin ootko kattonut noita vikakoodeja VAG-COM:illa? Jos ei niin se onpi eka tehtävä. Pienellä tuurilla siellä lukee mustaa valkoisella mikä vikana.

Jos ei ole vikakoodeja niin järjestelmän paineistus mahdollisen vuodon paikallistamiseksi, searchia täällä niin löydät vinkkejä.

Aah, tuossahan lukee että olet vaihtanut N75:sen. Onko se kenties vaihdettu N75:nen F, J tai joku muu? Esim. tuo J on joissakin autoissa aiheuttanut sen että kone menee safemodeen jolloin ahdot pyörii 0.3-0.4 baria... F muistaakseni orkkis eli se toimii ainakin. Mutta tässäkin tapauksessa vikakoodit kertovat...

Harley
-
Viestit: 29
Liittynyt: 8.5.2004 15:44

ViestiKirjoittaja Harley » 18.9.2004 16:50

Onkohan tota vag-com mahdollista lukee muualla kuin merkki liikkeessä... Ei innostas viedä autoa sinne et voitas arvailla n.60€/tunti et missähän se vika vois olla... Jos kenellä ois tietoo ni suuri kiitos jo nyt...

Samppax
-
Viestit: 100
Liittynyt: 16.9.2003 18:44

ViestiKirjoittaja Samppax » 18.9.2004 17:17

Kyllähän se onnistuu, kyselet vaan että onko asuinpaikkasi lähistöllä ketään Vag-Com omistajaa.. Muutaman minuutin homma kun skannaa vikakoodit läpi.

Mopedi
-
Viestit: 131
Liittynyt: 25.7.2003 17:25

ViestiKirjoittaja Mopedi » 18.9.2004 19:27

Niin, tai jos omistat läppärin tai sulla on tallissa tietokone, maksat kerran alle 60€ piuhasta, ja voit lukea koodit lopun elämääsi ihan itse. Tarkoitukseen sopivia piuhoja saa sieltä täältä. Muutama on itse väsättyjä kaapeleita täälläkin mainostanut. Shareware version VAG-comista saa ilmaiseksi. Todellakin kannattava investointi.

Harley
-
Viestit: 29
Liittynyt: 8.5.2004 15:44

ViestiKirjoittaja Harley » 19.9.2004 16:01

Oiskohan täällä mikkelin seudulla ketään kuka pystys kattomaan vag-com:in vikakoodit läpi...

Harley
-
Viestit: 29
Liittynyt: 8.5.2004 15:44

ViestiKirjoittaja Harley » 24.9.2004 18:25

Onks kukaan mitannu paljon 1.8t:ssä on vakiona ahtopaineet ilman lastua tai muita virityksiä....?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 24.9.2004 18:35

Taitaa olla aika lähelle 0.6 bar

pedro
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.9.2004 16:10

ViestiKirjoittaja pedro » 25.9.2004 22:07

Tuota noin ajattelin vaan ihan hölmönä kysyä,että
saako sitä safety-modea nollattua millään muulla kuin VAG-COM:lla??
Itsellä nimittäin ihan sama vika. Ahdot max.0,3. Ja konehan oli AEB.
N75 koko ajan kiinni eli tuuttaa paineen suoraan kellolle.

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 26.9.2004 13:45

Niin mistä sen kaapelin saa alle 60€? Olen yrittänyt tsekata niitä jostain ja ne ovat olleet monta kertaa kalliimmat.

Puuhis
-
Viestit: 198
Liittynyt: 6.9.2003 21:08

ViestiKirjoittaja Puuhis » 26.9.2004 18:23

Accord2.2i: Tämäkin linkki pyöriny täällä monet kerrat ja alle 60e:n lähtee

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 26.9.2004 18:53

Puuhis: Kiitoksia minultakin!
Tuota olen ettinyt.

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 26.9.2004 20:27

Eli nyt olen tyhmä: Onko se tuo kaapeli mikä maksaa 55€?

Puuhis
-
Viestit: 198
Liittynyt: 6.9.2003 21:08

ViestiKirjoittaja Puuhis » 26.9.2004 20:52

Accord2.2i: Juu sepä juuri, jos sulla on läppäri missä on sarjaportti, jos läppärissäs on vain usbi niin tarvitset lisäksi RS232-usb-konvertterin.

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 26.9.2004 20:54

Kiitos, halusin varmistaa että ymmärsin oikein![/quote]

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 26.9.2004 23:27

pedro: safety moden pitäs lähtee pois kun käyttää konetta sammuksissa. Jos ei lähe, niin n75 on särki...tai johto poikki kuten itselläni oli.

pedro
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.9.2004 16:10

ViestiKirjoittaja pedro » 27.9.2004 5:58

Kiitoksia infosta. Ei kun testailemaan. (vag-com hankinnassa)

Harley
-
Viestit: 29
Liittynyt: 8.5.2004 15:44

ViestiKirjoittaja Harley » 27.9.2004 21:20

Nyt kun löytäs täältä Mikkelin seudulta sellasen henkilön kenellä ois vag-com ja kiinostusta lukee noita vikakoodeja ni jospa tää ongelma lähtis tästä pikku hiljaa selviämään...

pedro
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.9.2004 16:10

ViestiKirjoittaja pedro » 29.9.2004 16:58

Käväsin tuossa paikall. vw-huollossa niin vag-com ilm. että
kaasuläppäyksikön mukautus ei onnistu. N75 vena testattiin ja
alustavasti olisi kunnossa. Olenko ymmärtänyt väärin vai ohjaako ko.
yksikkö myös N75? Ja vikahan oli paineitten nousu! Autossa on
tällä hetkellä abt-lastu (m.215ps?) ja N75:sta huijattu nostamaan
omat. pat. paine noin 0,8-0,9 bar. Kulkee tällä hetkellä kyllä hyvin
mutta paineet ei pysy tasaisena, seilaa jopa 0,6-1,0bar.
Eli jos jollain tietoa tästä/ko. osa ylimääräisenä, niin olisin kovasti
otettu lisätiedoista?!

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 30.9.2004 7:31

Mulla on ABT-lastulla ihan samanlainen, et välillä kolmosella paineet voi olla n. 0,8bar, mut sit taas toisena päivänä voi maksimipaineet olla 0,5bar...En oo lukenu vikakoodeja, kun ei ole VAG-COMia, mut täytyy sitte seuraavaks ku vien auton huoltoon ni luetuttaa ne.

Mitä toi -kaasuläppäyksikön mukautus ei onnistu- tarkottaa?

MS-Tuonti
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

ViestiKirjoittaja MS-Tuonti » 30.9.2004 23:52

mulla heittelee samanlailla paineet 0,5-1,0 välillä... viimeisin vikakoodi oli kaasuläppäanturin lukema epäuskottava. yli 4000 kierroksilla ei heittele ja kulkee tasaisesti. kun paineet lähtee nousemaan niin kuuluu outoa kohinaa aaltoilevasti ja ahdot pomppii. ahtovuotoja ei ollut. voiskohan hukkaportin kellossa olla vikaa?

Harley
-
Viestit: 29
Liittynyt: 8.5.2004 15:44

ViestiKirjoittaja Harley » 1.10.2004 16:02

Tuli vaan tossa mieleen et voisko ilmamäärä mittarissa olla jotain vikaa et se ei antas koneelle ihan oikeeta arvoa. Pystyyköhän sitä mittaamaan mitenkään et onks se kunnossa vai ei. Ei viittis uutta ostaa, jos siinä ei olekkaan mitään vikaa...

Samppax
-
Viestit: 100
Liittynyt: 16.9.2003 18:44

ViestiKirjoittaja Samppax » 1.10.2004 17:00

Itse tänään tutkailin noita ilmamäär.mit lukemia ja max arvo oli 150g/s (3-vaihde täyskaasu kiihdytys). Onko mitään haarukkaa missä ko. arvon pitäisi liikkua. Autona tsipattu A3. 1.8t miehen raamatussa (vortex) puhuttu että +165g/s pitäisi olla. Kaverin Seatissa (tsipattu) melkein 180g/s.

Gti2k
-
Viestit: 47
Liittynyt: 23.7.2003 16:15

ViestiKirjoittaja Gti2k » 6.10.2004 19:41

Mulla on vakio Golf 1.8t ja vag-com antaa 3-vaihteella täyskiihdytyksellä 131g/s, jos se tieto nyt jotakuta kiinnostaa. ;-)

vr6
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 9:15

ViestiKirjoittaja vr6 » 17.12.2004 19:00

Mittasin maffia Autodata-cd:n ohjeen mukaisesti. Tulokset: tyhjäkäynti 0,8V, 2000 rpm 1,2V, 4000 rpm 1,7V. Ohjearvot alla, oliskohan sökö vai millainen heitto tuossa saa olla?

Kuva

vr6
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 9:15

ViestiKirjoittaja vr6 » 22.12.2004 20:29

Maffi uusittu, samat jännitteet. Kytkenkö 0,4 volttia tuottavan systeemin sarjaan maffin kanssa?

Onko kokemuksia Autodata-cd:stä? Mistähän ne nuo mittaustulokset on keksiny.
http://www.autodata.fi/autodacd.htm#

mosse
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.7.2003 22:54

ViestiKirjoittaja mosse » 23.12.2004 17:31

joo laita vaan , hahahhahahhah

vr6
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 9:15

ViestiKirjoittaja vr6 » 23.12.2004 23:40

Kerrotko mosse, missä jutun hauska osuus piilee? Odotin vastaukseksi jotain jännitelukemia tai kommentteja ohjearvojen uskottavuudesta.
Kaikenlaisten antureiden tuottamaa signaalia on ennenkin huijattu lisäämällä esimerkiksi sarjavastus resistiiviseen komponenttiin. Jos tässä tapauksessa voidaan luottaa omasta mielestään pätevään autonkorjaus-cd:n ja kirjojen tuottajaan, niin jännitettä pitäisi saada lisää. Huonolla tuurilla tietenkin vanha ja uusi maffi ovat samalla tavalla rikki. Jännitettä tuottavien vehkeiden kytkentä sarjaan nostaisi kokonaisjännitteen riittävälle tasolle.
Jos jännitetieto tai sen mittaustapa osoitetaan vääräksi, niin en ala kytkeä esim. lähes tyhjiä pattereita sarjaan maffin kanssa. Käyttöjännite ja maadoitus on tarkistettu. Mittaavana kuormana on Fluke 87, joten kuorman ei pitäisi muuttua mittauksen aikana.
En ole tosin mitannut vielä boxin sisääntuloimpedanssia, pitää tarkistaa kahdesta sellaisesta.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 25.12.2004 1:48

Kaasuläpän sopeutuksen epäonnistuminen tarkoittaa että joko läppä on helvetin paskanen, tai helvetin paskana. Saattaa aiheuttaa jonkinasteisia tyhjäkäyntiongelmia.

vr6
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 9:15

ViestiKirjoittaja vr6 » 3.1.2005 19:30

Ilmamassajännitteen lisäämisen sijasta voisi nostaa bensanpainetta. AEB:ssä taitaa olla vakiona 4 barin paine. Onko rajumpia säätimiä tarjolla? Googletus tuottaa lähinnä amerikkalaisia tuotteita. Kurssihan on hyvä, mutta en kehtaisi Tullissa juosta.

JariP
-
Viestit: 195
Liittynyt: 23.7.2003 15:53

ViestiKirjoittaja JariP » 3.1.2005 22:36

Lambdasäätöinen motronicci taitaa sopeuttaa itsensä uuteen bensapaineeseen lyhentämällä ruiskutusaikoja huomatessaan rikkaamman seoksen. Eli hyöty uudesta bensapaineensäätimestä jää melko puhtaasti kauppiaan taskuun. Näissä laitteissa muutokset pitää tehdä ohjelmalla eikä kikkailemalla. Lähtien liikkeelle tietysti siitä että kaikki osat ovat ehjiä ja toimivia.

vr6
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 9:15

ViestiKirjoittaja vr6 » 4.1.2005 0:02

No näin tietysti. Jos kuitenkin ajatellaan toimia pelkän lambdasäädön perässä, niin mitähän niillä muilla antureilla sitten tehdään? Määritetään seos täydellä kuormalla.
Kun ilmamassamittari tuottaa liian pienen jännitteen todelliseen määrään nähden, niin kone pyörii (joskus) laihalla ja voimaa puuttuu. Ajattelin kompensoida tilanteen paineen tai jännitteen nostolla. Moottorin lämpöanturin huijaus olisi vielä konsti, mutta vaikuttaako se myös sytytysennakkoon?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 4.1.2005 0:39

5 bar sensoireita saa Boschilta Motorsport osana, mutta niitä ei ymmärtääkseni myydä tavan Bosch korjaamoissa

Edit: AMW Lappeenrannassa tekee säädettäviä painesäätimiä tuohon orkkis ruiskutukkiin.

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 9.1.2006 10:30

Hieman aiheeseen liittyen. Eilen ilmeni seuraava ongelma. Ajellessani ajattelin hiukan kiusata konetta pitkästä aikaa... Kolmosella täyskaasulla kiihdyttäessä alkoi hirveä nykiminen. Vaihdoin heti neloselle, ja kaasua niin sama jatkui? Sitten vitoselle ja hetki rullausta niin ei mitään normaalista poikkeavaa... Katsoin vag-comilla vikakoodit ja löytyi sellainen jossa sanottiin ahtopaine ylittänyt maksimin? Vikamuistin nollaus ja käytiin kaverin kanssa uudella koeajolla, niin sama juttu 1. ja 2. vaihteen saa vetää tappiin mutta kolmosella alkaa jo ennen rajotinta hervoton nykiminen, ja tämän jälkeen löytyi taas vikamuistista tuo sama ahtopaineen ylitys viesti. Mistähän lähteä vikaa etsimään... Koneena siis AEB. ja onko tuo nykiminen esim. joku suoja juttu tästä ylityksestä johtuen?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 9.1.2006 15:04

Viallinen/takerteleva N75 venttiilii vois aiheuttaa tuota yliahtoa.

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 9.1.2006 19:16

Asiaan olisi ehken pitänyt lisätä että autoon on laitettu k04 ahdin,pakosarja ja downpipe kisakissalla ja putkisto... Lastua en ole vielä päässyt teettämään, koska auto saatiin vasta nyt nippuun. Olisi kiva tietää että mistä ko. vika johtuu ennenkuin vie asiaa pidemmälle. Onko muut, joilla vaihdettu k04 ahdin, ajaneet autollaan ennen lastua ja millaiset ovat olleet huomiot verrattuna aikaisempaan? Muutenkin kummastusta herättää ettei kaikesta huolimatta ahtopainemittari näytä 0.4:ää enempää??


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa