1.6TD hyytyi ,missä vika
Valvoja: ffp jäsenet
1.6TD hyytyi ,missä vika
Juu eli 1.6TD jetta sammui noin 15km ajon jälkeen eikä tykännyt lähteä käyntiin. Hetken päästä kuitenkin lähti. n. 10m ajoa ja taas. Tyhjäkäynnillä pääsi kaverin pihaan jonne jäi lepäämään. Kone siis lähtee käyntiin ja käy tyhjää mutta jos kaasua antaa niin sammuu. Ilmeisesti siis ei saa tarpeeksi ainetta.
pa-suodattimen tyhjensin ja sulatin jäät pois, ei vaikutusta.
Eli missähän mahtaisi olla vika? Pumppu on tuollainen missä on tuo ahdonalainen syöttö. Vuotoja ei myöskään näy.
Huomasin myös että koneen sammuessa pumpusta kuului outoa kurlutusta.
Loppu viikosta pääsen jälleen käsiksi autoon, joten nyt tarvitaan ideoita mistä lähteä vikaa etsimään.
Kiitoksia etukäteen.
pa-suodattimen tyhjensin ja sulatin jäät pois, ei vaikutusta.
Eli missähän mahtaisi olla vika? Pumppu on tuollainen missä on tuo ahdonalainen syöttö. Vuotoja ei myöskään näy.
Huomasin myös että koneen sammuessa pumpusta kuului outoa kurlutusta.
Loppu viikosta pääsen jälleen käsiksi autoon, joten nyt tarvitaan ideoita mistä lähteä vikaa etsimään.
Kiitoksia etukäteen.
no niin . tänään vaihdoin uuden suodattimen ja laitoin tankkiin jotain diesel jäänesto juttua joka nostaa setaani lukua. ei niin minkäänlaista apua. edelleen lähtee käyntiin ja käy tyhjää hienosti mutta ei pysy käynnissä jos antaa kaasua. kokeilin antaa reippaammin kaasua niin rykii putkeen oikein kunnolla ja sitte sammuu. voisko olla kansi halki tai jotain vastaavaa. ainakin oli jotain sekunda pakkasnestettä ku jäähilettä oli paisuntasäiliössä. vielä en ole saanut kotiin hinattua vehjestä mutta ehkä huomenna. tuleeko kellään mieleen mikä em. oireita voisi aiheuttaa?
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 28.4.2004 20:06
Mulla teki saman tossa hiljan, kun pääsi tankki liian tyhjäksi, johtuen anturista eli tankki on jo tyhjä kun mittari vasta menee punaselle. No en saanut jettaa miltei ollenkaan käymään vaikka tankkiin laittoi lisää ainetta. Alkuun käynnistyi hyvin ja kävi hetken aina tyhjäkäyntiä mutta kierroksia ei kestänyt. Lopulta kun se kanssa pitempään temppuili, ei syttynyt tulille enää olleenkaan ja lopulta virta loppui akusta.
Kuvittelin kans putsarin olevan tukossa ja uutta tilalle --> ei apua. Hinattiin pitkä tovi, mutta ei käyntiin. Lopulta sitten imaisin letkusta ainetta putsarin läpi, letku lettuun ja äkkiä kiinni pumppuun, starttaus ja heti käyntiin. Siitä lähtien toiminut moitteetta, tosin tankkia en ole aivan tyhjäksi arvannut ajaa ettei vika uusi..
Nyt kun jetta käy, niin koko ajan menee siinä kirkkaassa paluuletkussa naftan mukana ilmaa, mutta vuotoja en ole löytänyt mistään, enkä viitsi nyt ruveta etsimäänkään, kun pumppu mennee vaihtoon muista syistä parin viikon päästä, katsotaan silloin löytyykö mitään apua...
Kuvittelin kans putsarin olevan tukossa ja uutta tilalle --> ei apua. Hinattiin pitkä tovi, mutta ei käyntiin. Lopulta sitten imaisin letkusta ainetta putsarin läpi, letku lettuun ja äkkiä kiinni pumppuun, starttaus ja heti käyntiin. Siitä lähtien toiminut moitteetta, tosin tankkia en ole aivan tyhjäksi arvannut ajaa ettei vika uusi..
Nyt kun jetta käy, niin koko ajan menee siinä kirkkaassa paluuletkussa naftan mukana ilmaa, mutta vuotoja en ole löytänyt mistään, enkä viitsi nyt ruveta etsimäänkään, kun pumppu mennee vaihtoon muista syistä parin viikon päästä, katsotaan silloin löytyykö mitään apua...
ongelma ratkesi mutta vika ei varsinaisesti selvinny. laitoin diesel kannun repsikan jalkatilaan ja siitä letkut suoraan pumppuun ni toimi ku ei mitään vikaa ois koskaan ollukkaan , sitte laitoin uudet letkun pätkät konehuoneeseen ja nyt toimii niinku aina enneki. ilmeisesti mulle on myyty kesälaatua, mutta luulis -10 pakkasilla lukevan pumpussa et jos siinä on jotain kesälaatua...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla on aina kesälaatua tankissa, eikä ikinä ole auto alkanut köhimään. Ainakin Nesteen kesälaadulle ilmoitetaan pakkasen kestoa -15 astetta, mikä riittää, tai ainakin tähän asti on riittänyt näillä leveysasteilla. Varmuuden vuoksi mukana kuitenkin kulkee diesel 100:sta pullollinen.
edit. Nopeat ehtivät ensin.
edit. Nopeat ehtivät ensin.
tietääkös joku semmosesta kun oli kokeilu vaiheessa kirkkaat letkut tossa pumpussa ja paluuputkessa meni tosi paljon kuplia kun anto kaasua. siis lähes vaahtoa oli se tankille palaava tavara et onko ihan normaalia?
edit: ja oli tankki lähes tyhjä ennen tätä tankkausta että ei ainakaan ennen ollu kesälaatua merkittävää määrää
edit: ja oli tankki lähes tyhjä ennen tätä tankkausta että ei ainakaan ennen ollu kesälaatua merkittävää määrää
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 28.4.2004 20:06
tietääkös joku semmosesta kun oli kokeilu vaiheessa kirkkaat letkut tossa pumpussa ja paluuputkessa meni tosi paljon kuplia kun anto kaasua. siis lähes vaahtoa oli se tankille palaava tavara et onko ihan normaalia?
Eiköhän noissa ole kaikissa kirkasta letkua se paluu pumpulta suodattimelle jo ihan vakiona?? Ainakin mulla ollut kaikissa viidessä jetassa samanlainen letku ja kovin on orkkiksen näköinen.
Itsellä oli samanlainen vika omassa golffissa, pariinkin otteeseen. Kun on vaihtanut polttoaineanturin (sen mikä mittaa jäljellä olevan löpön) kontiin niin on vika korjaantunut. Siellä on yksi O-rengas mikä itsellä on kummallakin kerralla ollut syynä, kun tankki kuivuu alle viimeisen neljänneksen niin vetää ilmaa sieltä välistä.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 28.4.2004 20:06
Lainataas vähän tätä topicia..
Eli 1,6td hyytyi..Auto alkoi lykkäämään sinistä n.200km ennen hyytymistä, lämpösenäkin. Tulin risteykseen kierrokset laski alle n.2000rpm. Samalla syttyi öljyvalo ja summeri huutaan ja auto sammui, eikä enään lähtenyt käymään. Öljyä koneessa oli melkein ylärajassa. Polttoainetta saa, letkut eivät vuoda ja mustaa lykkää putkesta kun yrittää startata. Niin ja ihan talvilaatua on tankissa.
Eli 1,6td hyytyi..Auto alkoi lykkäämään sinistä n.200km ennen hyytymistä, lämpösenäkin. Tulin risteykseen kierrokset laski alle n.2000rpm. Samalla syttyi öljyvalo ja summeri huutaan ja auto sammui, eikä enään lähtenyt käymään. Öljyä koneessa oli melkein ylärajassa. Polttoainetta saa, letkut eivät vuoda ja mustaa lykkää putkesta kun yrittää startata. Niin ja ihan talvilaatua on tankissa.
No öljykorkin ja ventiilikopan välistä nyt ainakin on tullu ulos ja tietenkin pakoputken kautta :) Kone ei siis pitäny mitään ihmeempiä kolinoita ennen hyytymistä. Ja pölly mitä putkesta tulee kun yrittää startata niin haisee sellaiselle "kirpeälle", eikä sellaiselle kun diesel yleensä
En ajanu putkeen, n.50km pätkissä ajoin
En ajanu putkeen, n.50km pätkissä ajoin
Mulla oli kk:n laakerit menny ihan olemattomiin jotkut ja tulin silti ajamalla kotiin, että ei siitä välttämättä niin ihmeellisiä ääniä kuulu kun vois luulla. Lähinnä vaan siitä voi päätellä että kun öljynpaineet häipyy ja laakereille lakkaa tulemasta voitelua niin eipä ne kauheesti pyöritystä vaadi kun alkavat kulua ihan tosissaan.
edit: kk:n laakerien vaihtoon menee sellanen 1-2h että ei oo mikään mahdoton urakka.
edit: kk:n laakerien vaihtoon menee sellanen 1-2h että ei oo mikään mahdoton urakka.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa