dsg + virilastu

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

dsg + virilastu

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 27.12.2005 21:49

onko kellään kokemusta dsg + virilastusta. automaatissa taitaa joskus virilastu aiheuttaa ongelmia. esim. mtm:llä taitavat päivittää automaatin samalla kun lastuttavat moottorin.

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 27.12.2005 21:53

oisko kannattanu koittaa esim tonne tekniikka osastolle...?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 27.12.2005 21:57

Searchin käyttökin on ihan suotavaa: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=44871

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

etsintää käytettiin

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 28.12.2005 11:34

ei sattunut heti silmään searchilla tämä artikla. no nyt sai kyllä asiasta selvää. ei taida lastutus haitata dsg:n toimintaa. dsg:n kesto (vääntö) taitaa vielä olla hieman epäselvää.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 28.12.2005 14:15

[guote]dsg:n kesto (vääntö) taitaa vielä olla hieman epäselvää.[/guote]

Tehdas lupaa dsg:lle joidenkin lähteiden mukaan 350 Nm jatkuvaa vääntömomentin kestoa, joten hetkellinen voi olla tuotakin enemmän.


Rollen tekstiä hiukan lainatakseni niin aika selvästihän se tuossa käy ilmi.+350Nm lienee sitten jo arpapeliä?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 28.12.2005 14:42

Dieseleissä tulee DSG vaihteistolla noin 380 Nm parhaimmillaan eikä ongelmia ole ollut

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 28.12.2005 15:00

Miten on 6v manuaali laatikon väännön kesto?

systemshock
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.8.2003 19:33
Viesti:

Kytkin

ViestiKirjoittaja systemshock » 28.12.2005 17:36

Oman kokemuksen perusteella 6vaihteisen kytkin 2.0tdin perässä luistaa yllättävän helposti..joskus jopa vakionakin. Näissä huippuvääntöä ei kannata kovasti nostaa vaan levittää vääntökäyrää korkeammille kierroksille.

Dsg:n kanssa ei tosiaan ole ollut ongelmia edes +400Nm väännöillä.
Viimeksi muokannut systemshock, 28.12.2005 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 28.12.2005 17:36

400nm kestää vielä helposti.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 28.12.2005 19:53

Eli 1+1=2 matikalla DSG kestäisi näköjään vääntöä paremmin mitä manuaali.Mielenkiintoista...

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

sokea

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 29.12.2005 13:49

katsoin tuossa searchilla uudestaan ja kyllä eka katsonta oli tosissaan aika nopea.siellä tosiaan on vastaukset kysymyksiini.tässä topocissa kyllä vielä hyvät selvennykset.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 29.12.2005 17:43

Kyllä manuaali kestää enemmän vääntöä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 29.12.2005 17:49

Peke: onko sulla jotain tietopohjaa olemassa tuolle väitteelle, koska itseäkin kiinnostaisi kaiken kaikkiaan missä menee _oikeasti_ eri vaihteistojen kipurajat. Sen tiedän, että tehdas ilmoittaa lähes kaikille normaalien 4 sylinteristen TDI ja 1,8T tai 2,0TFSI moottorien vaihteistoille suunnitelluksi rasitukseksi 300 - 350 Nm, mutta kokemuksesta tiedeetään esim 02J vaihteston kestäneen useita vuosia lähes 500 Nm:n rasitusta jne.
Eli kone-elimien mitoituksessa tyypilliset varmuuskertoimet on olleet kovaa luokkaa.

Ja sovitaan ettei vakiokytkimen luistamisella määritellä manuaalivaihteiston kestoa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 31.12.2005 2:40

Ei mitään omakohtaista kokemusta asiasta, mutta miksi sitten lastuvalmistajat lupaa enemmän vääntöä manuaali kuin DSG-laatikolla olevalle autolle...? Eli siitä päättelin. Tuttu laitatti lastun GOLF GTI:hin(manuaali), niin oli ollut puhetta, että onneks ei ottanut DSG:tä ku olis saanu vääntöä vähemmän.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 31.12.2005 11:01

ok

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 31.12.2005 11:15

että onneks ei ottanut DSG:tä ku olis saanu vääntöä vähemmän.


Jos DSG:lle on tintattu 400Nm väätöjä ja laatikko pysyy silti kasassa,niin eiköhän tuo riitä,luulisin ainakin?Vakiona kun kulkee 233km/h ja kiihtyy 0-100km/h 6.9 sekunnissa.Vakiona 80km/h-120km/h kulki aikaan 3.7 s

Tuohon lisättynä lisähepat ja 400Nm väännöt,päästää alle 6s sataseen ja +240km/h huippuihin.Onkohan ihminen mihinkään koskaan tyytyväinen ja missä kulkee lopullinen raja tyytyväisyyteen?

P:S Lastunjälkeiset ajat ei ole faktaa,vaan Esson baarin teoriatunnilta opittua tietoa.

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 31.12.2005 11:40

Lastunjälkeiset ajat ei ole faktaa,vaan Esson baarin teoriatunnilta opittua tietoa.


Jep, sen kyllä huomaa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 31.12.2005 12:54

Jep, sen kyllä huomaa.


Sulautuu minusta erittäin hyvin tänne muuhun pas*aan.

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 31.12.2005 14:25

Tuohon lisättynä lisähepat ja 400Nm väännöt,päästää alle 6s sataseen ja +240km/h huippuihin.


En usko että päästään edes kovin lähelle tuommoisia kiihtyvyys lukemia.

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 31.12.2005 14:49

260hv/360Nm DSG Gti kulkee:
0-100km/h: 6,6
0-160km/h: 15,7
http://www.einszweidrei.de/vw/raedergolfgtivdsg2005-1.htm

Vieläpä T-Powerin suosikkisivuilta :) :) :)

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 31.12.2005 15:19

Taitaa just keretä mamma ajonsa ajaa... :)

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 31.12.2005 15:31

No mihin sit jokainen on tyytyväinen? Jokaisella varmaan kasvaa nälkä syödessä, ku puhutaan auton tehoista. Ei se lastutettu GTI nyt tuntunut hirveeltä, jos niin voi sanoa. Pirteä peli, mutta lisääkin pauhua sais olla. Ja toi 6.6s 0-100km/h vois olla aika lähellä todellisuutta, ainakin lähempänä kuin tuo alle 6s. :)

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 1.1.2006 19:41

Ei se lastutettu GTI nyt tuntunut hirveeltä, jos niin voi sanoa. Pirteä peli, mutta lisääkin pauhua sais olla.


No ei siitä mitään maklaarenia saa millään.Kyllähän se modifioinnin jälkeen muuttuu aika mukavasti.Onhan tuolla vakiolla toistaiseksi kuitenkin pärjätty.

Alexi
-
Viestit: 31
Liittynyt: 1.6.2005 14:32

ViestiKirjoittaja Alexi » 2.1.2006 15:11

Tuossa AtlHawkin postaaman linkissä taitaa olla virhe. Nuo arvot ovat manuaali laatikolla, ei DSG:llä. Sport auto-lehdessä oli tuo testi Raeder-Gti:stä. Joka ikinen arvo on sama kuin AltHawkin postaamassa linkissä. Eli 6,6s 0-100km/h on manuaalilla.
Samassa lehdessä vakio V Gti DSG kiihtyi 6,8s 0-100km/h. Manuaali laatikkoinen R32 kiihtyi 6,4s 0-100km/h.

Edit: Tuosta linkistä löytyykin suoraan maininta: "Das DSG wurde auch überarbeitet und schaltet jetzt schneller." Eli arvot ovat manuaali laatikolla. DSG:llä kiihtyisi nopeammin.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 2.1.2006 15:42

Noissa samoissa testeissä vakio GTI manuaalilla kiihtyi 7,4s 0-100km/h.Lastutettu manuaali kiihtyi 6.6 sekuntiin,ero siis -0.8 sekuntia.

Jos vakio DSG samassa lehdessä/testeissä kiihtyi 6.8 sekuntiin ja pysytään samassa -0.8 sekunnin hyödyssä,saadaan lastutetun DSG:n kiihtyvyydeksi 6.0 s 0-100km/h.

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 3.1.2006 10:19

0-100km/h on kuitenkin se tärkein suorituskyvyn mittari, näköjään.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 3.1.2006 13:25

^ Ei missään nimessä tärkein ominaisuus,kunhan asiasta jutellaan,aihe kun tapetilla kerran on.Minulle riittää että auto on "käytettävissä" 0-200km/h ;-)

Yleensä jos auto on 0-100 ripeä,niin aika usein se on myös siitä eteenpäin.Mutta kuten sanoit,liikennevalotolppien välinen kiihdyttely on jo jätetty... :)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa