dsg + virilastu
Valvoja: ffp jäsenet
dsg + virilastu
onko kellään kokemusta dsg + virilastusta. automaatissa taitaa joskus virilastu aiheuttaa ongelmia. esim. mtm:llä taitavat päivittää automaatin samalla kun lastuttavat moottorin.
Searchin käyttökin on ihan suotavaa: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=44871
etsintää käytettiin
ei sattunut heti silmään searchilla tämä artikla. no nyt sai kyllä asiasta selvää. ei taida lastutus haitata dsg:n toimintaa. dsg:n kesto (vääntö) taitaa vielä olla hieman epäselvää.
[guote]dsg:n kesto (vääntö) taitaa vielä olla hieman epäselvää.[/guote]
Rollen tekstiä hiukan lainatakseni niin aika selvästihän se tuossa käy ilmi.+350Nm lienee sitten jo arpapeliä?
Tehdas lupaa dsg:lle joidenkin lähteiden mukaan 350 Nm jatkuvaa vääntömomentin kestoa, joten hetkellinen voi olla tuotakin enemmän.
Rollen tekstiä hiukan lainatakseni niin aika selvästihän se tuossa käy ilmi.+350Nm lienee sitten jo arpapeliä?
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 7.8.2003 19:33
- Viesti:
Kytkin
Oman kokemuksen perusteella 6vaihteisen kytkin 2.0tdin perässä luistaa yllättävän helposti..joskus jopa vakionakin. Näissä huippuvääntöä ei kannata kovasti nostaa vaan levittää vääntökäyrää korkeammille kierroksille.
Dsg:n kanssa ei tosiaan ole ollut ongelmia edes +400Nm väännöillä.
Dsg:n kanssa ei tosiaan ole ollut ongelmia edes +400Nm väännöillä.
Viimeksi muokannut systemshock, 28.12.2005 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peke: onko sulla jotain tietopohjaa olemassa tuolle väitteelle, koska itseäkin kiinnostaisi kaiken kaikkiaan missä menee _oikeasti_ eri vaihteistojen kipurajat. Sen tiedän, että tehdas ilmoittaa lähes kaikille normaalien 4 sylinteristen TDI ja 1,8T tai 2,0TFSI moottorien vaihteistoille suunnitelluksi rasitukseksi 300 - 350 Nm, mutta kokemuksesta tiedeetään esim 02J vaihteston kestäneen useita vuosia lähes 500 Nm:n rasitusta jne.
Eli kone-elimien mitoituksessa tyypilliset varmuuskertoimet on olleet kovaa luokkaa.
Ja sovitaan ettei vakiokytkimen luistamisella määritellä manuaalivaihteiston kestoa.
Eli kone-elimien mitoituksessa tyypilliset varmuuskertoimet on olleet kovaa luokkaa.
Ja sovitaan ettei vakiokytkimen luistamisella määritellä manuaalivaihteiston kestoa.
Ei mitään omakohtaista kokemusta asiasta, mutta miksi sitten lastuvalmistajat lupaa enemmän vääntöä manuaali kuin DSG-laatikolla olevalle autolle...? Eli siitä päättelin. Tuttu laitatti lastun GOLF GTI:hin(manuaali), niin oli ollut puhetta, että onneks ei ottanut DSG:tä ku olis saanu vääntöä vähemmän.
että onneks ei ottanut DSG:tä ku olis saanu vääntöä vähemmän.
Jos DSG:lle on tintattu 400Nm väätöjä ja laatikko pysyy silti kasassa,niin eiköhän tuo riitä,luulisin ainakin?Vakiona kun kulkee 233km/h ja kiihtyy 0-100km/h 6.9 sekunnissa.Vakiona 80km/h-120km/h kulki aikaan 3.7 s
Tuohon lisättynä lisähepat ja 400Nm väännöt,päästää alle 6s sataseen ja +240km/h huippuihin.Onkohan ihminen mihinkään koskaan tyytyväinen ja missä kulkee lopullinen raja tyytyväisyyteen?
P:S Lastunjälkeiset ajat ei ole faktaa,vaan Esson baarin teoriatunnilta opittua tietoa.
-
- -
- Viestit: 472
- Liittynyt: 23.7.2003 8:15
260hv/360Nm DSG Gti kulkee:
0-100km/h: 6,6
0-160km/h: 15,7
http://www.einszweidrei.de/vw/raedergolfgtivdsg2005-1.htm
Vieläpä T-Powerin suosikkisivuilta :) :) :)
0-100km/h: 6,6
0-160km/h: 15,7
http://www.einszweidrei.de/vw/raedergolfgtivdsg2005-1.htm
Vieläpä T-Powerin suosikkisivuilta :) :) :)
No mihin sit jokainen on tyytyväinen? Jokaisella varmaan kasvaa nälkä syödessä, ku puhutaan auton tehoista. Ei se lastutettu GTI nyt tuntunut hirveeltä, jos niin voi sanoa. Pirteä peli, mutta lisääkin pauhua sais olla. Ja toi 6.6s 0-100km/h vois olla aika lähellä todellisuutta, ainakin lähempänä kuin tuo alle 6s. :)
Tuossa AtlHawkin postaaman linkissä taitaa olla virhe. Nuo arvot ovat manuaali laatikolla, ei DSG:llä. Sport auto-lehdessä oli tuo testi Raeder-Gti:stä. Joka ikinen arvo on sama kuin AltHawkin postaamassa linkissä. Eli 6,6s 0-100km/h on manuaalilla.
Samassa lehdessä vakio V Gti DSG kiihtyi 6,8s 0-100km/h. Manuaali laatikkoinen R32 kiihtyi 6,4s 0-100km/h.
Edit: Tuosta linkistä löytyykin suoraan maininta: "Das DSG wurde auch überarbeitet und schaltet jetzt schneller." Eli arvot ovat manuaali laatikolla. DSG:llä kiihtyisi nopeammin.
Samassa lehdessä vakio V Gti DSG kiihtyi 6,8s 0-100km/h. Manuaali laatikkoinen R32 kiihtyi 6,4s 0-100km/h.
Edit: Tuosta linkistä löytyykin suoraan maininta: "Das DSG wurde auch überarbeitet und schaltet jetzt schneller." Eli arvot ovat manuaali laatikolla. DSG:llä kiihtyisi nopeammin.
-
- -
- Viestit: 472
- Liittynyt: 23.7.2003 8:15
^ Ei missään nimessä tärkein ominaisuus,kunhan asiasta jutellaan,aihe kun tapetilla kerran on.Minulle riittää että auto on "käytettävissä" 0-200km/h ;-)
Yleensä jos auto on 0-100 ripeä,niin aika usein se on myös siitä eteenpäin.Mutta kuten sanoit,liikennevalotolppien välinen kiihdyttely on jo jätetty... :)
Yleensä jos auto on 0-100 ripeä,niin aika usein se on myös siitä eteenpäin.Mutta kuten sanoit,liikennevalotolppien välinen kiihdyttely on jo jätetty... :)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa