Miksi Syncro on etuveto pakilla?
Valvoja: ffp jäsenet
Miksi Syncro on etuveto pakilla?
Kuulin tuossa omituisen väittämän että syncro olisi pakille laitettaessa pelkkä etuveto. Onko väite silkkaa sontaa vai onko siinä jotain perääkin? Itselläni ainakin ruopii joka pyörällä myös pakilla.
Voiko siis olla syncron toiminnoissa jokin vika, joka aiheuttaa tällaisen ilmiön pakilla?
Voiko siis olla syncron toiminnoissa jokin vika, joka aiheuttaa tällaisen ilmiön pakilla?
Viimeksi muokannut Petteri, 2.1.2006 18:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Voi jeesuksen perse. Taitaakin olla aimon tietämykset siinä. Vastaa asiasta jos vastaat tai sitten mene ihmettelemään kun Vento ei starttaa. Haldexin kytkeytymisestä tässä on kyse ja jos et siitä mitään ymmärrä, niin ehkä on parempi jättää vastaaminen niille jotka siitä jotain voivat kertoa. Ehkä esim. Haldexin sähköaivon omituisuudesta voi olla kyse.
Itse myönnän heti etten tiedä noiden Transportereiden tai Caravellejen nelivedoista paljoakaan, mutta eikös niihin tullut Haldex vasta tähän uusimpaan korimalliin? Ja vanhemmissa visko? Oikaiskaa jos olen väärässä.
Ja mun haldexi ainakin ruopii molemmilla akseleilla pakillakin, tosin nyt ei ole mistään transvellestä kysymys.
Edit: T4 taitaakin olla jo haldex, vaikka syncro onkin?
Ja mun haldexi ainakin ruopii molemmilla akseleilla pakillakin, tosin nyt ei ole mistään transvellestä kysymys.
Edit: T4 taitaakin olla jo haldex, vaikka syncro onkin?
visco vehkeissä on käsittääkseni jokin ominaisuus mikä vapauttaa etu ja taka-akseliston toisistaan esim. jarrutuksessa. käsittääkseni tilanne on sama pakittaessa mutta pakkivalo anturista visco saa tiedon olla irroittamatta vetoa.
elikkäs jos pakittaessa veto ei välity niin hakisin vikaa pakkivalon johtosarjasta anturista tai liittimistä. siis vaihteiston päästä. voi toki olla viskossakin se mystinen elektroninen osa oimeenä.
elikkäs jos pakittaessa veto ei välity niin hakisin vikaa pakkivalon johtosarjasta anturista tai liittimistä. siis vaihteiston päästä. voi toki olla viskossakin se mystinen elektroninen osa oimeenä.
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 13.2.2004 23:29
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itsellä on G2 syncro. Siinä oli kanssa jokinaika sitten vikana, että ei takapää vetänyt pakilla. Syyksi paljastui kulunut pakkivalokytkin vaihteiston päällä, jolloin takaperässä olevalle vapaakytkimelle ei mennyt tietoa asiasta... :)
Ja sinne viskolle ei mitään johtoja mene, vaan tossa perämurikassa olevalle muoviboksille. Siellä on sellainen alipainerasia jota ohjataan sähköisesti. Että aivan varmasti liittyy jonkinverran elektroniikkaa tohon viskolla toteutettuun nelikkoonkin. Siis ainakin Golffissa...
Ja sinne viskolle ei mitään johtoja mene, vaan tossa perämurikassa olevalle muoviboksille. Siellä on sellainen alipainerasia jota ohjataan sähköisesti. Että aivan varmasti liittyy jonkinverran elektroniikkaa tohon viskolla toteutettuun nelikkoonkin. Siis ainakin Golffissa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa