Miksi Syncro on etuveto pakilla?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

Miksi Syncro on etuveto pakilla?

ViestiKirjoittaja Petteri » 2.1.2006 18:03

Kuulin tuossa omituisen väittämän että syncro olisi pakille laitettaessa pelkkä etuveto. Onko väite silkkaa sontaa vai onko siinä jotain perääkin? Itselläni ainakin ruopii joka pyörällä myös pakilla.

Voiko siis olla syncron toiminnoissa jokin vika, joka aiheuttaa tällaisen ilmiön pakilla?
Viimeksi muokannut Petteri, 2.1.2006 18:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

aimo
-
Viestit: 86
Liittynyt: 2.5.2005 21:06

ViestiKirjoittaja aimo » 2.1.2006 18:10

no etkös sää tossa juuri itsellesi vastannu?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 2.1.2006 18:25

Aimolta on tainnut tulla parikin laatuvastausta nyt perän jälkeen tälle foorumille :-S

aimo
-
Viestit: 86
Liittynyt: 2.5.2005 21:06

ViestiKirjoittaja aimo » 2.1.2006 18:27

laatukysymykseen laatuvastaus. tarkotushan nyt oli tietenkin vaan sua ärsyttää mutta vastataan nytten jotain laadukkaampaa, isukin vanhassa t4:ssa ainakin veto välittyi joka pyörään myös pakilla.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 2.1.2006 18:31

Voi jeesuksen perse. Taitaakin olla aimon tietämykset siinä. Vastaa asiasta jos vastaat tai sitten mene ihmettelemään kun Vento ei starttaa. Haldexin kytkeytymisestä tässä on kyse ja jos et siitä mitään ymmärrä, niin ehkä on parempi jättää vastaaminen niille jotka siitä jotain voivat kertoa. Ehkä esim. Haldexin sähköaivon omituisuudesta voi olla kyse.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.1.2006 18:33

Niin siis haluatko tietää haldexista vai syncrosta vai mistä? Kysyt että vetääkö syncro molemmilta akseleilta ja itselläsi oleva syncro vetää, niin mitä siitä pitäisi päätellä?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 2.1.2006 18:38

Kysymystä tarkennettu.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.1.2006 18:57

Itse myönnän heti etten tiedä noiden Transportereiden tai Caravellejen nelivedoista paljoakaan, mutta eikös niihin tullut Haldex vasta tähän uusimpaan korimalliin? Ja vanhemmissa visko? Oikaiskaa jos olen väärässä.

Ja mun haldexi ainakin ruopii molemmilla akseleilla pakillakin, tosin nyt ei ole mistään transvellestä kysymys.

Edit: T4 taitaakin olla jo haldex, vaikka syncro onkin?

Puuhis
-
Viestit: 198
Liittynyt: 6.9.2003 21:08

ViestiKirjoittaja Puuhis » 2.1.2006 21:25

Kyllä se T4:sen syncro ihan viscolla on toteutettu, ainakin esitteiden mukaan

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 2.1.2006 23:09

visco vehkeissä on käsittääkseni jokin ominaisuus mikä vapauttaa etu ja taka-akseliston toisistaan esim. jarrutuksessa. käsittääkseni tilanne on sama pakittaessa mutta pakkivalo anturista visco saa tiedon olla irroittamatta vetoa.

elikkäs jos pakittaessa veto ei välity niin hakisin vikaa pakkivalon johtosarjasta anturista tai liittimistä. siis vaihteiston päästä. voi toki olla viskossakin se mystinen elektroninen osa oimeenä.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 3.1.2006 0:04

Kiitoksia Jekku, tämän suuntaista vastausta tässä kaipailinkin. Haldexit ja vanhat viskot on sekaisin. Onneksi en Torsenia enää tähän sotkenut :)

Kiitos ja anteeksi!

Oululainen
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.2.2004 23:29

ViestiKirjoittaja Oululainen » 17.1.2006 16:35

Nyt tuli kyllä uutta tietoa, eli siis viskolla varustetussa nelivedossa, "syncrossa", olisi jotain sähköllä toimivaa... Jaaa, uskoiskohan aivan sittenkään.

Voisinpa vaikka väittää, että ainakaan -95 Transporterin syncrolimppuun ei mene yhtäkään sähköjohtoa...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.1.2006 16:43

Golf 2:n jossain ohjeissa sanotaan että jarrudynamometrille pitäis ajaa pakilla jotta lukko avautuis. Pitiköhän sit vielä ottaa virrat pois?

Liittyskö tää asiaan?

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 17.1.2006 17:00

Itsellä on G2 syncro. Siinä oli kanssa jokinaika sitten vikana, että ei takapää vetänyt pakilla. Syyksi paljastui kulunut pakkivalokytkin vaihteiston päällä, jolloin takaperässä olevalle vapaakytkimelle ei mennyt tietoa asiasta... :)

Ja sinne viskolle ei mitään johtoja mene, vaan tossa perämurikassa olevalle muoviboksille. Siellä on sellainen alipainerasia jota ohjataan sähköisesti. Että aivan varmasti liittyy jonkinverran elektroniikkaa tohon viskolla toteutettuun nelikkoonkin. Siis ainakin Golffissa...

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 17.1.2006 18:11

^^^kannattaa ehkä tutustua autoonsa ennenkuin alkaa asian tuntijaksi. tai käyttää sanontoja, tietääkseni, käsittääkseni, ehkä, yms.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa