Korkeussäädettävän alustan säädön osaavia Helsingissä?
Valvoja: ffp jäsenet
Korkeussäädettävän alustan säädön osaavia Helsingissä?
Kävin Käpylän AD HD Autopaikassa jossa olen jarrurempat sun muut teettänyt aina ja sanoin että pitäis nostaa alustaa talvea varten (maavaraa nyt 8 cm) niin sanoivat että ei onnistu heiltä.
Ennenkuin kierrän kaikki korjaamot läpi niin osaisiko joku neuvoa valmiin paikan?
Asun itäpuolella Helsinkiä ja liikun päivittäin Itäväylää pitkin eli jos matkan varrelta niin aina parempi.
Ennenkuin kierrän kaikki korjaamot läpi niin osaisiko joku neuvoa valmiin paikan?
Asun itäpuolella Helsinkiä ja liikun päivittäin Itäväylää pitkin eli jos matkan varrelta niin aina parempi.
Viimeksi muokannut ISH, 15.12.2005 11:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Siis eikö homma ole ihan laskuhommia, eli lasket kierroksia minkä nostat ja sillä selvä? Vähän katsoo sitä kohtaa mistä lähti ja nostaa siitä halutun määrän senttejä.
Auto ilmaan, rengas pois, säädät alustaa ylöspäin mukana tulleella avaimella, öljyä kierteet hyvin tai laita tarkoitukseen tehtyä mömmöä, laitat renkaat kiinni ja auto tunkilta alas. Onhan aika kumma jos ammattiliike ei osaa kierrettä kääntää...
Auto ilmaan, rengas pois, säädät alustaa ylöspäin mukana tulleella avaimella, öljyä kierteet hyvin tai laita tarkoitukseen tehtyä mömmöä, laitat renkaat kiinni ja auto tunkilta alas. Onhan aika kumma jos ammattiliike ei osaa kierrettä kääntää...
Jos tuota kulmapainojen mittausta miettii, niin onkohan sillä mitään merkitystä jos joka ikistä kulmaa kääntää saman määrän. Kulmien merkitys riippuu siitä miten paljon sitä nostetaan, ja miten säätöä ylipäätään on tarjolla.
Itse en usko kovin monen edes kiinteällä madalluksella tarkastuttavan kulmia, vaikka periaatteessa se olisi aina hyvä tehdä.
Itse en usko kovin monen edes kiinteällä madalluksella tarkastuttavan kulmia, vaikka periaatteessa se olisi aina hyvä tehdä.
Niinpä niin, asiat voi tehdä päin metsää tai jotenkin suunilleen jonnekin päin suuntaan tai toiseen tai sitten kunnolla.
Ihan turhaan ostaa mun mielestä yhtään mitään palikkaa alustaan jos sitä ei sen jälkeen säädetä asianmukaisesti. Ai niin joo mut tais olla se tärkein juttu et pääsee parkkiksella luettelee pojille speksejä omasta kärrystä. "Joo on täs vähän puslaa ja säädettävyyttä sinne sun tänne" ja katukrediitit nousee taivaisiin...
Ainakin mä oon katsonut/tarkistuttanut omasta kärrystä kulmapainot ja nelipyöräsuuntauksen aina kun tolppia on ruuvattu ja noin aion jatkossakin tehdä. Mut jokainen tyylillään...
Ihan turhaan ostaa mun mielestä yhtään mitään palikkaa alustaan jos sitä ei sen jälkeen säädetä asianmukaisesti. Ai niin joo mut tais olla se tärkein juttu et pääsee parkkiksella luettelee pojille speksejä omasta kärrystä. "Joo on täs vähän puslaa ja säädettävyyttä sinne sun tänne" ja katukrediitit nousee taivaisiin...
Ainakin mä oon katsonut/tarkistuttanut omasta kärrystä kulmapainot ja nelipyöräsuuntauksen aina kun tolppia on ruuvattu ja noin aion jatkossakin tehdä. Mut jokainen tyylillään...
Pyöränkulmien säätö ehdottomasti, mutta nurkkapainot nyt rupee olemaan jo vähän nysväämisen maksimointia (jonka tosin itse kyllä ensimmäisessä asennuksessa tein kun vaaat oli saatavilla ;D)
Siviiliauton koppa on kuitenkin niin veltto, että nurkkapainot on mitä on riippuen vähän siitä mihin routaröykkyyn on viimeksi ajettu. Rata-autoissa tilanne on toinen kun haetaan maksimipitoa jäykkäkoppasessa autossa.
Siviiliauton koppa on kuitenkin niin veltto, että nurkkapainot on mitä on riippuen vähän siitä mihin routaröykkyyn on viimeksi ajettu. Rata-autoissa tilanne on toinen kun haetaan maksimipitoa jäykkäkoppasessa autossa.
Tokihan ne muuttuu, ja määrä riippuu tietysti siitä että mikä on lähtötilanne ja paljonko ruuvataan.
Ite tein silleen, että kesäasetuksilla kumat kohilleen ja talveks hieman ylöspäin. Eikä mitään säätöjä/tarkistuksia. Ykskään rengas ei kulunu epätasasesti, että ehkäpä parin sentin muutos ei ollut paljoa, tai talvikeli antoi mahollisen kulmavirheen anteeksi...
Ite tein silleen, että kesäasetuksilla kumat kohilleen ja talveks hieman ylöspäin. Eikä mitään säätöjä/tarkistuksia. Ykskään rengas ei kulunu epätasasesti, että ehkäpä parin sentin muutos ei ollut paljoa, tai talvikeli antoi mahollisen kulmavirheen anteeksi...
Mäkin säätelin kesällä alustaa ylös-alas ja kulmien säätämisen jälkeen tontitin vielä varmaan 3-4cm alaspäin... Renkaat kuluu silti tasaisesti ja auto käyttäytyy niinkuin pitääkin (kai). ;) Toisessa etupyörässä on kyl silmämääräsesti enemmän camberia, pitäs ostaa ne camberinsäätöpultit et sais säädettyä tarkemmin.
Kulmat olisin säädättäny viel uudestaan, mut ku autoa ei saanu ajettua paikallisen huoltsikan nosturille. :(
Kulmat olisin säädättäny viel uudestaan, mut ku autoa ei saanu ajettua paikallisen huoltsikan nosturille. :(
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa