Vinkkejä IV Golfin pyyhinvarsien irroitukseen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

Vinkkejä IV Golfin pyyhinvarsien irroitukseen?

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 4.12.2005 19:31

Hyytyi vakkarin asennus tuohon alunperin helponoloiseen hommaan eli en saanut varsia irti. Mutteritkin olivat kohtuutiukassa, mutta varret vasta tiukassa ovatkin. Eli hyvää irroitustekniikkaa/vinkkejä kaivataan. Vai onko vaan lioteltava niitä crc:llä ja koitettava nitkutella?

Veetuttaa kun sain uuden viiksen paikoilleen, mutta sinne liittimen luokse ei kyllä mun käsillä mahdu sisäkautta vaikka sen edessä olevan reletaulun saikin veke eli pyyhinsysteemit olisi purettava edestä pois.

VAG-COMilla vakkarin enablointi onnistui myös kivuttomasti.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 4.12.2005 20:00

Toi on ihan tyyppivika. Kyl ne lähtee ku aikasa nitkuttaa eestaas. Mut älä liikaa käännä, ku on tupannu menee poikki noita akseleita joskus. Yks konsti on myös puristaa isoilla siirtoleukapihdeillä toinen leuka pyyhkimen varren alla ja toinen sen akselin päässä ja sit napauttaa pari terävää iskua vasaralla siihen leukaan joka on akselin päässä. Tolleen lähteny monesti aika kivuttomasti.

Mopedi
-
Viestit: 131
Liittynyt: 25.7.2003 17:25

ViestiKirjoittaja Mopedi » 4.12.2005 20:03

Ulosvetäjän tarviit. Kolmihaaraisella ulosvetäjällä irroitin omat. Vaikka tollanen: http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/20_340iso.jpg

Jarkko H
-
Viestit: 494
Liittynyt: 26.7.2003 11:57

ViestiKirjoittaja Jarkko H » 4.12.2005 22:32

mopedin ehdottamalla ulosvetäjällä homma käy vaivattomasti, eikä tarvi pelätä rikkovansa paikkoja.

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 4.12.2005 23:35

Pitää etsiä käsiin tollainen ulosvetäjä ja kokeilla sillä. Kiitoksia avuista.

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

ViestiKirjoittaja datamake » 5.12.2005 7:23

Vakkarin johtojen liittäminen sujuu, kun irroittaa kytkentärimasta sen alaosan ja pudottaa kuskin jalkatilaan. Valmiissa johtosarjassa oli jopa kytkentänastat merkattuna.

Sitten vain rautalangalla kytkennän jälkeen johdot ylös ja liitin kiinni.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 5.12.2005 9:15

Ei lähde pyyhkijän varret kyllä nitkuttamalla irti.
Ittellä on vakkarin asennus samassa pisteessä. Viiksi paikoillaan, johdot kytkemättä. Hain Clas Ohlssonilta kolmihaaraisen ulosvetäjän mutta en ole talven tulon takia viitsinyt ruveta pyyhkijöitä moottoreineen irroittamaan.

Onko sulla Finnhopper talli käytössä Riihimäellä? Multa saat lainaan tuon ulosvetäjän jos sitä haluat kokeilla. Vähän huonosti tuo kolmihaarainen näytti sinne varren alle mahtuvan mutta eiköhän sillä saa varret irti.

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 5.12.2005 9:25

Ei ole riksun suunnalla tallia vielä, toivottavasti joku vuosi sellaisenkin kerkeisi rakentamaan... Helsingin päässä duunipaikan parkkihallissa tuota väsäsin. Kiinnostaisi kyllä saada toi pelittämään tässä lähiaikoina. Voisin tuota joku kerta lainata ja yrittää iltapuhteena duunailla töiden jälkeen. Vaihdellaan yhteystietoja vaikka privalla. Multa löytyy VAG-COM enablointia varten jos tarviit.

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 6.12.2005 19:49

Kannattaa kokeilla noiden aikaisempien vinkkien lisäksi muistaakseni 17/19mm kiintoavainta ja samalla taktiikalla kuin tuolla aiemmin mainittiin eli toinen "leuka" varren alle ja toinen siten, että vastaa siihen akselin päähän. Mulla ainakin lähti noin kun toisella kädellä sitä vartta vähän nitkutti ja samalla väänti lenkillä. Kokeile ens hätiin ennen kuin lähdet ulosvetäjää ostamaan...

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 6.12.2005 22:49

Tai sitten niinkuin minä:

Sorkkarauta, vasara, puulista ja kahden millin kivi siinä kiinni. Lista lasille, kivi välissä, sorkkarauta pyyhkijän vivun alle, ja tukemaan listaa vasten. *RITS* ja vitutus on suuri ;)

En edes ehtinyt vasaralla akseliin napauttaa kun se jo hajosi. Toinen puoli lähti tuolla näppärästi kun se kivi ei sattunut sinne väliin. Nykyään otan nuo sitten ulosvetäjällä varmuuden maksimoimiseksi...

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

ViestiKirjoittaja datamake » 7.12.2005 8:34

Jos se ei tuollaisella koukku-ulosvetäjällä lähde ehjänä, niin sitten se ei lähde millään.

Itse irroitin nitkuttamalla ja välillä varovasti isolla lenkkiavaimella avustaen varren alta. Maltti on valttia, eikä siinä voimaa tarvita, ellei halua paikkoja särkeä.

Pyyhinkoneiston akselissa on akselin suuntaiset uritukset, joten se varsi ei luista akselissa (onneksi) pyyhinten normaalissa käytössä. Tämä sitten tekee irroituksen haastavammaksi. Varovasti nitkuttelee ja lenkkiavaimella kampeaa alta, niin pitäisi lähteä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.12.2005 15:46

Tommonen tai tommonen vois olla hyviä.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 7.12.2005 16:51

Mun mielestä niitä pyyhkimiä ei ole mikään pakko irrottaa.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 9.12.2005 13:17

Kaikissa ohjeissa kuitenkin käsketään irroittamaan pyyhkijän varret ja koneisto jotta ohjainboksiin päästäisiin käsiksi.

Jarkko H
-
Viestit: 494
Liittynyt: 26.7.2003 11:57

ViestiKirjoittaja Jarkko H » 11.12.2005 17:19

juu, ei ainakaan mun käsillä lähteny boksi irti ilman koneiston ja pyyhinvarsien irroittamista.

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 12.12.2005 14:35

Järki pois ja raakaa voimaa, kauheella kiukulla temmot kaikkiin ilmansuuntiin ja autat kaksmetrisellä rautakangella + pari tippaa crc:tä.
Ei mulla ainakaan tarvinnut irroittaa muuta kuin varret...

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 12.12.2005 15:20

Kyllä ne kovat jätkät kuulemma asentelee niitä cruisen johtosarjoja sieltä alakauttakin irroittelematta lasinpyyhkijöitä ja muoveja.

Edit: yksi kova jätkä ehti juuri ilmoittautua :)
Viimeksi muokannut Heikki J., 12.12.2005 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 12.12.2005 15:20

Joo no en tiiä sitte miten oon saanu useat vakkarit laitettua ilman pyyhkijöiden irrottelua.

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 13.12.2005 8:04

Tää jätkä ei sitten oo niin kova tai sitten olen he***tin isokätinen muihin verrattuna. Tietty kynegologin koulutus voisi auttaa... eli kunhan aikaa liikenee niin hoidan homman kyllä yläkautta. Jos Tero liikut akselilla Riihimäki-Helsinki ja toi homma oikeesti sujuu näppärästi kokemuksella ilman pyyhkijöiden kanssa häsäämistä niin kyllä minä kebabit tarjoan kun nappaat johdot kiinni ja lyön vielä mäyräkoiran sulle evääksi.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 13.12.2005 8:31

Kertokaa nyt sitten ihmeessä miten homma hoituu ilman pyykijöiden irroittamista.

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 13.12.2005 10:30

Eikös Heikki sen muutama viesti ylöspäin juuri kertonut?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa