Vinkkejä IV Golfin pyyhinvarsien irroitukseen?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Vinkkejä IV Golfin pyyhinvarsien irroitukseen?
Hyytyi vakkarin asennus tuohon alunperin helponoloiseen hommaan eli en saanut varsia irti. Mutteritkin olivat kohtuutiukassa, mutta varret vasta tiukassa ovatkin. Eli hyvää irroitustekniikkaa/vinkkejä kaivataan. Vai onko vaan lioteltava niitä crc:llä ja koitettava nitkutella?
Veetuttaa kun sain uuden viiksen paikoilleen, mutta sinne liittimen luokse ei kyllä mun käsillä mahdu sisäkautta vaikka sen edessä olevan reletaulun saikin veke eli pyyhinsysteemit olisi purettava edestä pois.
VAG-COMilla vakkarin enablointi onnistui myös kivuttomasti.
Veetuttaa kun sain uuden viiksen paikoilleen, mutta sinne liittimen luokse ei kyllä mun käsillä mahdu sisäkautta vaikka sen edessä olevan reletaulun saikin veke eli pyyhinsysteemit olisi purettava edestä pois.
VAG-COMilla vakkarin enablointi onnistui myös kivuttomasti.
Toi on ihan tyyppivika. Kyl ne lähtee ku aikasa nitkuttaa eestaas. Mut älä liikaa käännä, ku on tupannu menee poikki noita akseleita joskus. Yks konsti on myös puristaa isoilla siirtoleukapihdeillä toinen leuka pyyhkimen varren alla ja toinen sen akselin päässä ja sit napauttaa pari terävää iskua vasaralla siihen leukaan joka on akselin päässä. Tolleen lähteny monesti aika kivuttomasti.
Ulosvetäjän tarviit. Kolmihaaraisella ulosvetäjällä irroitin omat. Vaikka tollanen: http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/20_340iso.jpg
-
- -
Ei lähde pyyhkijän varret kyllä nitkuttamalla irti.
Ittellä on vakkarin asennus samassa pisteessä. Viiksi paikoillaan, johdot kytkemättä. Hain Clas Ohlssonilta kolmihaaraisen ulosvetäjän mutta en ole talven tulon takia viitsinyt ruveta pyyhkijöitä moottoreineen irroittamaan.
Onko sulla Finnhopper talli käytössä Riihimäellä? Multa saat lainaan tuon ulosvetäjän jos sitä haluat kokeilla. Vähän huonosti tuo kolmihaarainen näytti sinne varren alle mahtuvan mutta eiköhän sillä saa varret irti.
Ittellä on vakkarin asennus samassa pisteessä. Viiksi paikoillaan, johdot kytkemättä. Hain Clas Ohlssonilta kolmihaaraisen ulosvetäjän mutta en ole talven tulon takia viitsinyt ruveta pyyhkijöitä moottoreineen irroittamaan.
Onko sulla Finnhopper talli käytössä Riihimäellä? Multa saat lainaan tuon ulosvetäjän jos sitä haluat kokeilla. Vähän huonosti tuo kolmihaarainen näytti sinne varren alle mahtuvan mutta eiköhän sillä saa varret irti.
-
- -
Ei ole riksun suunnalla tallia vielä, toivottavasti joku vuosi sellaisenkin kerkeisi rakentamaan... Helsingin päässä duunipaikan parkkihallissa tuota väsäsin. Kiinnostaisi kyllä saada toi pelittämään tässä lähiaikoina. Voisin tuota joku kerta lainata ja yrittää iltapuhteena duunailla töiden jälkeen. Vaihdellaan yhteystietoja vaikka privalla. Multa löytyy VAG-COM enablointia varten jos tarviit.
Kannattaa kokeilla noiden aikaisempien vinkkien lisäksi muistaakseni 17/19mm kiintoavainta ja samalla taktiikalla kuin tuolla aiemmin mainittiin eli toinen "leuka" varren alle ja toinen siten, että vastaa siihen akselin päähän. Mulla ainakin lähti noin kun toisella kädellä sitä vartta vähän nitkutti ja samalla väänti lenkillä. Kokeile ens hätiin ennen kuin lähdet ulosvetäjää ostamaan...
Tai sitten niinkuin minä:
Sorkkarauta, vasara, puulista ja kahden millin kivi siinä kiinni. Lista lasille, kivi välissä, sorkkarauta pyyhkijän vivun alle, ja tukemaan listaa vasten. *RITS* ja vitutus on suuri ;)
En edes ehtinyt vasaralla akseliin napauttaa kun se jo hajosi. Toinen puoli lähti tuolla näppärästi kun se kivi ei sattunut sinne väliin. Nykyään otan nuo sitten ulosvetäjällä varmuuden maksimoimiseksi...
Sorkkarauta, vasara, puulista ja kahden millin kivi siinä kiinni. Lista lasille, kivi välissä, sorkkarauta pyyhkijän vivun alle, ja tukemaan listaa vasten. *RITS* ja vitutus on suuri ;)
En edes ehtinyt vasaralla akseliin napauttaa kun se jo hajosi. Toinen puoli lähti tuolla näppärästi kun se kivi ei sattunut sinne väliin. Nykyään otan nuo sitten ulosvetäjällä varmuuden maksimoimiseksi...
Jos se ei tuollaisella koukku-ulosvetäjällä lähde ehjänä, niin sitten se ei lähde millään.
Itse irroitin nitkuttamalla ja välillä varovasti isolla lenkkiavaimella avustaen varren alta. Maltti on valttia, eikä siinä voimaa tarvita, ellei halua paikkoja särkeä.
Pyyhinkoneiston akselissa on akselin suuntaiset uritukset, joten se varsi ei luista akselissa (onneksi) pyyhinten normaalissa käytössä. Tämä sitten tekee irroituksen haastavammaksi. Varovasti nitkuttelee ja lenkkiavaimella kampeaa alta, niin pitäisi lähteä.
Itse irroitin nitkuttamalla ja välillä varovasti isolla lenkkiavaimella avustaen varren alta. Maltti on valttia, eikä siinä voimaa tarvita, ellei halua paikkoja särkeä.
Pyyhinkoneiston akselissa on akselin suuntaiset uritukset, joten se varsi ei luista akselissa (onneksi) pyyhinten normaalissa käytössä. Tämä sitten tekee irroituksen haastavammaksi. Varovasti nitkuttelee ja lenkkiavaimella kampeaa alta, niin pitäisi lähteä.
-
- -
- Viesti:
Kyllä ne kovat jätkät kuulemma asentelee niitä cruisen johtosarjoja sieltä alakauttakin irroittelematta lasinpyyhkijöitä ja muoveja.
Edit: yksi kova jätkä ehti juuri ilmoittautua :)
Edit: yksi kova jätkä ehti juuri ilmoittautua :)
Viimeksi muokannut Heikki J., 12.12.2005 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Tää jätkä ei sitten oo niin kova tai sitten olen he***tin isokätinen muihin verrattuna. Tietty kynegologin koulutus voisi auttaa... eli kunhan aikaa liikenee niin hoidan homman kyllä yläkautta. Jos Tero liikut akselilla Riihimäki-Helsinki ja toi homma oikeesti sujuu näppärästi kokemuksella ilman pyyhkijöiden kanssa häsäämistä niin kyllä minä kebabit tarjoan kun nappaat johdot kiinni ja lyön vielä mäyräkoiran sulle evääksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”