Golf IV pohjaisten autojen takajarrut
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV pohjaisten autojen takajarrut
Minulla on käynnissä Seat Leon TDI:n jarruremontti. Etujarrut sainkin jo vaihdettua.
Nyt takajarru sylinteri tuottaa ongelmia. Se ei painu kasaan puristimella, kuten etupää meni hyvin. Nyt en saa enää edes vanhoja jarrupaloja takaisin. Miten tulisi toimia, jotta saan sylinterin kasaan?
Lähteekö takapyörän napa irti tavallisella hylsyllä, vai millä sen saa auki. Kierteillä näytti olevan.
Nyt jos joku vastaavan remontin tehnyt jaksaisi kirjoitella, niin olisi hieno homma.
Nyt takajarru sylinteri tuottaa ongelmia. Se ei painu kasaan puristimella, kuten etupää meni hyvin. Nyt en saa enää edes vanhoja jarrupaloja takaisin. Miten tulisi toimia, jotta saan sylinterin kasaan?
Lähteekö takapyörän napa irti tavallisella hylsyllä, vai millä sen saa auki. Kierteillä näytti olevan.
Nyt jos joku vastaavan remontin tehnyt jaksaisi kirjoitella, niin olisi hieno homma.
Kertokaapas nyt vielä pikaisesti, miten tuo kiertäminen ja painaminen tulisi suorittaa. Allekirjoittaneella loppuvat kädet kesken, eikä mäntä tuntunut painuvan yhtään.
Pelkkä painaminen tai kiertäminen onnistuvat, mutta niiden yhtäaikainen suorittaminen tuottaa hankaluuksia.
Millä työkalu-(yhdistelmäl)-lla/ä ?
EDIT: Jaa, siihen oli olemassa sitten ihan oma erikoistyökalunsakin. No, täytyy yrittää huomenna sopiva "laite" rakennella. Tai sitten apukäsien avulla hoitaa homma.
nm. Pitkästä aikaa pois näppäimistön äärestä "oikeissa töissä" , ja heti sormi suussa.
Pelkkä painaminen tai kiertäminen onnistuvat, mutta niiden yhtäaikainen suorittaminen tuottaa hankaluuksia.
Millä työkalu-(yhdistelmäl)-lla/ä ?
EDIT: Jaa, siihen oli olemassa sitten ihan oma erikoistyökalunsakin. No, täytyy yrittää huomenna sopiva "laite" rakennella. Tai sitten apukäsien avulla hoitaa homma.
nm. Pitkästä aikaa pois näppäimistön äärestä "oikeissa töissä" , ja heti sormi suussa.
Koska jarruremontti on tätä kuuluisaa "harrastamista", kun muunlaiselle harrastelulle ei oikein jää aikaa, jarrujen vaihdoin aloitin lauantai-iltana 20.30, eli kaukana Pilteman aukioloajoista.
Tein hienon (hätä-)erikoistyökalun vanhasta isosta prikasta, jarrupalasta ja 10mm kierretangosta yhdistettynä sähköliimalla. Ja, noniin vain muutama kymmenen minuuttia ja homma valmis.
Eli jos haluaa kätensä välttämättä terapialuontoisesti sotkea, kuten minä halusin, kannataa se mäntätyökalu hakea jo ennen projektia.
Tein hienon (hätä-)erikoistyökalun vanhasta isosta prikasta, jarrupalasta ja 10mm kierretangosta yhdistettynä sähköliimalla. Ja, noniin vain muutama kymmenen minuuttia ja homma valmis.
Eli jos haluaa kätensä välttämättä terapialuontoisesti sotkea, kuten minä halusin, kannataa se mäntätyökalu hakea jo ennen projektia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa