Kytkin antautuu (TDI AJM 6-v)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
Kytkin antautuu (TDI AJM 6-v)
En tiedä kuuluuko kirjottaa tekniikka vai diesel puolelle, mutta tänne nyt tyrkkäsin tämän itkuvirren.
Eli ongelma; parhaan väännön alueella rupeaa luistamaan, ei paljoa, mutta kuitenkin sen verran että huomaa ja asia harmittaa ja ilmeisesti(kö?) voi hyvinkin nopeasti vika pahentua.
Onko ehdotuksia, että mistä saisi osat halvalla ja missä kannattaisi teettää? LMS on vähän kaukana, Klaukkalan diesel on yksi vahva vaihtoehto. Onko vielä muita paikkoja?
Hintoja olen kysellyt, ja LMS puhuttiin vaihto-osista (?), mistä taas ei ollut Klaukkalassa tietoa. Tällä tietoa voisi maksaa töineen siis 600-900 euroa, eli onko kohtuullista?
Auto siis lastutettu 52 tkm sitten (nyt ajettu 157 tkm), eli vakio-ohjelmalla vielä varmaan toimisi, mutta vakioksi muuttaminen ei ole tässä tapauksessa vaihtoehto.
Eli ongelma; parhaan väännön alueella rupeaa luistamaan, ei paljoa, mutta kuitenkin sen verran että huomaa ja asia harmittaa ja ilmeisesti(kö?) voi hyvinkin nopeasti vika pahentua.
Onko ehdotuksia, että mistä saisi osat halvalla ja missä kannattaisi teettää? LMS on vähän kaukana, Klaukkalan diesel on yksi vahva vaihtoehto. Onko vielä muita paikkoja?
Hintoja olen kysellyt, ja LMS puhuttiin vaihto-osista (?), mistä taas ei ollut Klaukkalassa tietoa. Tällä tietoa voisi maksaa töineen siis 600-900 euroa, eli onko kohtuullista?
Auto siis lastutettu 52 tkm sitten (nyt ajettu 157 tkm), eli vakio-ohjelmalla vielä varmaan toimisi, mutta vakioksi muuttaminen ei ole tässä tapauksessa vaihtoehto.
itsellä on sama ongelma rs fabian kanssa vakiona kytkintä ei saa luistamaan millään mutta softan kanssa luistaa kun vähänkin painaa reilummin kaasua pienillä kierroksilla.. mitähän tonne kannattaisi laittaa kytkimeksi. Katselin Sachs jotain performance asetelmaa ja levyä pitäisi kestää joku n. 480Nm onko muita hyviä vaihtoehtoja
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
Voisko olla. Mitähän moinen kustantaisi?
Toisaalta kytkimen toiminnassa en muuta outoa ole havainnut, kuin sen pienen luistatuksen oloisen kierrosten nousun 2000 kierroksen molemmin puolin vitosella tai kutosella kiihdyttäessä.
Se mitä kans on ollut havaittavissa, että esim. 4-vaihteella ajettaessa 60 km/h tuntuu pientä tärinää, kun ennen kulki siistimmin siinä kohdin.
Olisiko ajotyyli voinut rikkoa sen vauhtipyörän, esim. maantiellä 6-vaihteella satasen tienoilla kun ajelee, niin on just siinä rajoilla, että kulkee ilman jurinoita tai vähän jurisee vastamäessä.
Toisaalta kytkimen toiminnassa en muuta outoa ole havainnut, kuin sen pienen luistatuksen oloisen kierrosten nousun 2000 kierroksen molemmin puolin vitosella tai kutosella kiihdyttäessä.
Se mitä kans on ollut havaittavissa, että esim. 4-vaihteella ajettaessa 60 km/h tuntuu pientä tärinää, kun ennen kulki siistimmin siinä kohdin.
Olisiko ajotyyli voinut rikkoa sen vauhtipyörän, esim. maantiellä 6-vaihteella satasen tienoilla kun ajelee, niin on just siinä rajoilla, että kulkee ilman jurinoita tai vähän jurisee vastamäessä.
ei pitäis noilla väännöllä luistaa , kun itsellä on ajm 6v ja karalan ohjelma vääntöä löytyy 385nm 2000kiekalla oisko entinen omistaja luistattanut kytkintä kun noin vähän kuitenki ajettu.
karalalta löytyy kytkin paketti jossa tulee kiinteä vauhtipyörä ja uusi levy, jää toi kaksoismassa sydeemi kokonaan pois.
karalalta löytyy kytkin paketti jossa tulee kiinteä vauhtipyörä ja uusi levy, jää toi kaksoismassa sydeemi kokonaan pois.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
Niin minäkin toivoisin että olisin väärässä ja voisin käyttää 228mm Sachs, Valeo ym. pakettia 6v-laatikon kanssa. Monen kanssa olen asiasta puhunut ja järkikin sanoo että startin hammaskehä on 228 ja 240 mm vauhtipyörässä erikokoinen eli 6v-startti ei saa otetta 228 vauhtipyörästä.
Vaihdelaatikon akselin jo kokeilinkin että spooritus on eri 6v ja 5v. Eli 6v laatikko ei käy 228mm kytkinlevyn kanssa ilman muutoksia.
Vaihdelaatikon akselin jo kokeilinkin että spooritus on eri 6v ja 5v. Eli 6v laatikko ei käy 228mm kytkinlevyn kanssa ilman muutoksia.
mites se sachs performance paketti pitäisi olla kuulemma 6v laatikoille tehty ja pitäisi kestää jotain 480Nm. Prostreetin sivuilta lueskelin sitä. Omaani pitäisi kanssa alkaa miettii uutta kytkintä turha olla ylimääräistä voimaa kun vähänkin painaa reilummin kaasua niin kierroksen vain nousee ja mitään ei tapahdu
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
Nyt tässä on ongelmana se, että periaatteessa olisihan se mukava tilata kestävämmät osat, mutta kun ei ole varmuutta siitä, että tarvitaanko vaihtaa myös vauhtipyörä. Siinä vaiheessa kun todetaan, ettei tarvitse, niin se harmittaa, että tulipa tilattua tämäkin Sachsin paketti, kun huokeammallakin olisi päässyt. Sit taas jos ei tilaa vauhtipyörää, niin se sekin harmittaa, että auto on purettuna ja ehjä vauhtipyörä puuttuu.
Meinaan ei tässä alunperin ollut tarkoitus mitään rata-autoa rakentaa, vaan pientä tehonlisää haettiin ja se saatiin ja nyt sitten kylkiäisenä näitä kytkin- (+vauhtipyörä?) huolia.
Ottaako esim. joku prostreetti ylimääräiset osat takaisin ja palauttaa rahat, jos ei tarvitakaan?
Meinaan ei tässä alunperin ollut tarkoitus mitään rata-autoa rakentaa, vaan pientä tehonlisää haettiin ja se saatiin ja nyt sitten kylkiäisenä näitä kytkin- (+vauhtipyörä?) huolia.
Ottaako esim. joku prostreetti ylimääräiset osat takaisin ja palauttaa rahat, jos ei tarvitakaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa