Kytkin antautuu (TDI AJM 6-v)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

Kytkin antautuu (TDI AJM 6-v)

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 5.12.2005 13:51

En tiedä kuuluuko kirjottaa tekniikka vai diesel puolelle, mutta tänne nyt tyrkkäsin tämän itkuvirren.

Eli ongelma; parhaan väännön alueella rupeaa luistamaan, ei paljoa, mutta kuitenkin sen verran että huomaa ja asia harmittaa ja ilmeisesti(kö?) voi hyvinkin nopeasti vika pahentua.

Onko ehdotuksia, että mistä saisi osat halvalla ja missä kannattaisi teettää? LMS on vähän kaukana, Klaukkalan diesel on yksi vahva vaihtoehto. Onko vielä muita paikkoja?

Hintoja olen kysellyt, ja LMS puhuttiin vaihto-osista (?), mistä taas ei ollut Klaukkalassa tietoa. Tällä tietoa voisi maksaa töineen siis 600-900 euroa, eli onko kohtuullista?

Auto siis lastutettu 52 tkm sitten (nyt ajettu 157 tkm), eli vakio-ohjelmalla vielä varmaan toimisi, mutta vakioksi muuttaminen ei ole tässä tapauksessa vaihtoehto.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.12.2005 14:45

Vaikuttaisi siltä että LMS käyttää ainakin alkuperäsiosia ja Klaukkalan diesel ei :D

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 5.12.2005 15:42

itsellä on sama ongelma rs fabian kanssa vakiona kytkintä ei saa luistamaan millään mutta softan kanssa luistaa kun vähänkin painaa reilummin kaasua pienillä kierroksilla.. mitähän tonne kannattaisi laittaa kytkimeksi. Katselin Sachs jotain performance asetelmaa ja levyä pitäisi kestää joku n. 480Nm onko muita hyviä vaihtoehtoja

scudo
-
Viestit: 49
Liittynyt: 3.4.2005 22:25

ViestiKirjoittaja scudo » 5.12.2005 19:24

Minkälaisilla väännöillä kytkin antautuu?

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 5.12.2005 21:09

348 Nm/2000 rpm

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 7.12.2005 10:57

Eilen huomasin sen vielä, että saa ajella pari-kolmekymmentä kilsaa ennenkuin vika ilmenee. Tietäskö joku, että mistä tämä vois johtua?

mikmoila
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2004 13:29

ViestiKirjoittaja mikmoila » 7.12.2005 13:23

2massa vauhtipyörä rikki?

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 7.12.2005 14:39

Voisko olla. Mitähän moinen kustantaisi?

Toisaalta kytkimen toiminnassa en muuta outoa ole havainnut, kuin sen pienen luistatuksen oloisen kierrosten nousun 2000 kierroksen molemmin puolin vitosella tai kutosella kiihdyttäessä.

Se mitä kans on ollut havaittavissa, että esim. 4-vaihteella ajettaessa 60 km/h tuntuu pientä tärinää, kun ennen kulki siistimmin siinä kohdin.

Olisiko ajotyyli voinut rikkoa sen vauhtipyörän, esim. maantiellä 6-vaihteella satasen tienoilla kun ajelee, niin on just siinä rajoilla, että kulkee ilman jurinoita tai vähän jurisee vastamäessä.

scudo
-
Viestit: 49
Liittynyt: 3.4.2005 22:25

ViestiKirjoittaja scudo » 8.12.2005 9:41

Vaikuttaa aika kovalta vännältä noin pienillä kierroksilla. Jyristääkö vauhtipyörä vedossa? Mielestäni olisi hyvä saada vääntöhuippua siirrettyä korkeammille kierroksille. Löytyykö dyno kuvaa?

Jande
-
Viestit: 110
Liittynyt: 15.5.2005 21:00

ViestiKirjoittaja Jande » 8.12.2005 12:58

ei pitäis noilla väännöllä luistaa , kun itsellä on ajm 6v ja karalan ohjelma vääntöä löytyy 385nm 2000kiekalla oisko entinen omistaja luistattanut kytkintä kun noin vähän kuitenki ajettu.

karalalta löytyy kytkin paketti jossa tulee kiinteä vauhtipyörä ja uusi levy, jää toi kaksoismassa sydeemi kokonaan pois.

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 8.12.2005 14:03

Juuri äsken sovin kyseisen paketin hankinnasta ja vaihtotyön saa siitä naapuripajasta kohtuuhinnalla. Kiitokset vaan kaikista vinkeistä. Paketin ovh. on muuten tarvikeliikkeissä lähelle 700, Karalalta 450.

mikmoila
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2004 13:29

ViestiKirjoittaja mikmoila » 8.12.2005 14:05

Jahka saat vauhtipyörän käsiisi, kerro sitten oliko se rikki.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 8.12.2005 14:06

6v-laatikon kanssa ei tuo Karalan kytkinpaketti toimi, eikä taida muualtakaan löytyä valmista 6v:lle sopivaa kovaa vauhtipyörää ja kytkintä. Muutamalle setille taitaisi olla kysyntää jos joku alkaisi väkertämään...

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 8.12.2005 14:13

No hyvä että saatiin vielä friikki mukaan tähän topicciin. Ihmettelinkin, että missä on kommentit?

Mistäs löytyy sitten sopivaa osaa 6-vaihteiseen, vai pitääkö tyytyä 2massaan?

Jande
-
Viestit: 110
Liittynyt: 15.5.2005 21:00

ViestiKirjoittaja Jande » 8.12.2005 17:25

oletko friikki varma tuosta kytkin hommasta kun karalalla kävin niin se meinas et käy tuohon 6v autoon, kun tuli puhetta et mitä kytkin kestää tuossa 6v autossa??

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 8.12.2005 17:46

Mäkin niin toivoisin, että friikki olisi väärässä, mutta ei Karala osannut varmaksi sanoa, että kävisi tuo Valeon setti. Vauhtipyörineen ja töineen merkkiliikkeessä hinta jossain 1200-1300 euroa. Tässä alkaa tosissaan toivoa, että selviäisi pelkällä kytkimen vaihdolla...

Jande
-
Viestit: 110
Liittynyt: 15.5.2005 21:00

ViestiKirjoittaja Jande » 8.12.2005 20:30

oletkos prostreetista kysynyt löytyykö sieltä pakettia tai kuka tekis sellaisen jos sitä ei löydy?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 8.12.2005 23:26

Niin minäkin toivoisin että olisin väärässä ja voisin käyttää 228mm Sachs, Valeo ym. pakettia 6v-laatikon kanssa. Monen kanssa olen asiasta puhunut ja järkikin sanoo että startin hammaskehä on 228 ja 240 mm vauhtipyörässä erikokoinen eli 6v-startti ei saa otetta 228 vauhtipyörästä.

Vaihdelaatikon akselin jo kokeilinkin että spooritus on eri 6v ja 5v. Eli 6v laatikko ei käy 228mm kytkinlevyn kanssa ilman muutoksia.

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 9.12.2005 12:44

mites se sachs performance paketti pitäisi olla kuulemma 6v laatikoille tehty ja pitäisi kestää jotain 480Nm. Prostreetin sivuilta lueskelin sitä. Omaani pitäisi kanssa alkaa miettii uutta kytkintä turha olla ylimääräistä voimaa kun vähänkin painaa reilummin kaasua niin kierroksen vain nousee ja mitään ei tapahdu

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 9.12.2005 13:36

Nyt tässä on ongelmana se, että periaatteessa olisihan se mukava tilata kestävämmät osat, mutta kun ei ole varmuutta siitä, että tarvitaanko vaihtaa myös vauhtipyörä. Siinä vaiheessa kun todetaan, ettei tarvitse, niin se harmittaa, että tulipa tilattua tämäkin Sachsin paketti, kun huokeammallakin olisi päässyt. Sit taas jos ei tilaa vauhtipyörää, niin se sekin harmittaa, että auto on purettuna ja ehjä vauhtipyörä puuttuu.

Meinaan ei tässä alunperin ollut tarkoitus mitään rata-autoa rakentaa, vaan pientä tehonlisää haettiin ja se saatiin ja nyt sitten kylkiäisenä näitä kytkin- (+vauhtipyörä?) huolia.

Ottaako esim. joku prostreetti ylimääräiset osat takaisin ja palauttaa rahat, jos ei tarvitakaan?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 9.12.2005 14:26

Soittakaa po-metalliin. Jos ei ole jannulla kiireitä niin viikko-pari niin on kiinteä vauhtipyörä. Jos ei ole ennen tehnyt(muistaakseni on) niin tarvii viedä mallikappaleeksi 2massapyörä. Eikä maksa paljoa.

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 9.12.2005 15:10

Varsinkin kun noita tarvitsijoita näyttää olevan enemmänkin. Sorvi kun on kuumana, niin niitä varmaan tulee tuolta
Ojennukselta nopeammin ja huokeammalla jos ottajia on enemmän.

Jande
-
Viestit: 110
Liittynyt: 15.5.2005 21:00

ViestiKirjoittaja Jande » 10.12.2005 13:42

joo kiinnostusta riitäis itelläkin kestävempään pakettiin, voisko joku kysellä mitä teettäminen tulis maksamaan?

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 10.12.2005 20:14

sama täällä kiinnostusta pariin kestävempään pakettiin on


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa