Lastu + suuttimet

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

Lastu + suuttimet

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 30.11.2005 8:20

Pystyykö "lastua" myymään eteen päin, ja miten se käytännössä tapahtuu? Kyseessä MTM:n viritys.

Onko 150/180 hp 1.8T:ssä samat suuttimet kuin S3:sessa?

Onko olemassa jotain taulukkoa noista VAG suuttimista, että mitä on käytetty missäkin?

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 30.11.2005 9:24

Fyysisen lastunhan voi myydä eteenpäin,jos täsmää ohjaimennumerot (vanhemmissa autoissa vähän laajemminkin käy). Varsinkin jos se on socketissa kiinni se lastu,niin irroituskin helppoa. Mutta kun niissä on yleensä tehty jotain muutakin. Esim piuhoja vedetty uudelleen ohjaimen sisällä tai bensanpainetta nostettu tms. kivaa. Ei välttämättä toimikkaan ihan heittämällä toisessa ohjaimessa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 30.11.2005 9:29

Kysymys kuuluukin,että kannattaako ostaa kaverilta käytetty lastu,joka ei ehkä sittenkään käy omaan autoon.Saa sen muutaman satasen halvemmalla ja senjälkeen alkaa viilaamaan,höyläämään,nikkaroimaan ja vasaroimaan sitä monen sadan euron edestä.(lue toimintahäiriöt)

Aikaa ja hermoa kuluu,samalla vaivalla olisi laittanut juuri sen oikean omaan autoon sopivan.Kympin säästö tonnin tuho...

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 30.11.2005 9:47

Yleensä ohjainlaiteen sisälle ei kyllä vedellä mitään piuhoja tai muita kytkentöjä.

Et pysty myymään lastuasi eteenpäin, koska sulla ei ole siellä mitään fyysistä myytävää. Sun autossa oleva ohjelma ei käy mihinkään muuhun ohjainlaitteeseen, kuin samalla numerolla ja versiolla olevaan.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 30.11.2005 12:43

Eli jos vaihdan autooni isomman ahtimen ja siihen käypäsen ohjelman, niin 1660 euron edestä MTM:ää menee bittitaivaaseen :(

Mites ton suutin politiikan kanssa, onko pikku turbo koneissa samat kuin S3/TT osastolla?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 30.11.2005 13:28

Itseäni tässä asetelmassa ihmetyttää hinta, koska todellakaan mitään jälleenmyyntikelpoista ei myydä (jos ei sitten vaihda koko boksia vastaavaan päittäin, onnistuuko se?), niin nuo lastutukset on aika käsittämättömän hintaisia. JOS tuo sisältäisi muutakin kuin uuden softan syöttämisen koneeseen, niin hinnassa olisi muutakin kuin ilmaa, itse en kyllä pelkistä sytkä/syöttö/paine-kartoista maksaisi tonneja, elleivät olisi juuri kyseiseen autoon tilauksesta tehtyjä. Minusta viri-softalle oikea hinta on joitakin satoja maksimissaan.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 30.11.2005 13:37

Tällä hetkellä on voimissaan myyjän markkinat. Jos joka jannu pystyy karttansa tekemään itse niin että se toimii satavarmasti ja ilman ongelmia niin pakkohan sitä hintaa sitten olisi tiputtaa. Ja jos nyt sitten osaisitkin niin tuskin parilla kympillä sitä tekisit koska enemmänkin saisit.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 30.11.2005 13:39

Minusta tuon "Dopin lastu" tuotteen hinta on ihan kohdillaan ;)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 30.11.2005 13:52

PyhäHenki ja Motronic lastujahan onkin hyvä vertailla keskenään, nehän on toki yhtä yksinkertaisia.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 30.11.2005 13:52

Hela Kammo: varmaan sama siis pätee myös kymmenien tuhansien arvoisiin tietokoneohjelmiin, joissa niissäkään ei saa kuin alle euron maksavan CD:n

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 30.11.2005 14:37

Mites ajokortti? Sekinhän maksaa perkele tonnin, mihis voin omani myydä?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 30.11.2005 15:33

Tero V. huomaa se hymiö siellä perässä, ja taitaa jo mennä vähän enemmän ot. koko hoito. Tuo jälleenmyyntiarvo oli vain heitto tuohon mielestäni kalliiseen tuotteeseen.

Miten minusta vaan tuntuu, että näissä ohjaussoftissa kuitenkin on ilmaa. Se että tuotteella ei ole jälleenmyyntiarvoa, on nykyisin aika tavallista, mutta väittäisin edelleen että kymmenien tuhansien eurojen tietokonsoftia ei voi verrata työtunneissa näihin moottorinohjauskarttoihin.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 30.11.2005 15:35

Niin... tietokonesoftat voi warettaa netistä. Isot pojat kerto.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 30.11.2005 16:13

Niin... tietokonesoftat voi warettaa netistä. Isot pojat kerto.


niin ne voi noi ecu binääritkin, kokeilu voi vaan osoittautua kalliimmaksi... ;)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 30.11.2005 17:42

repo: eiks poliisit vuokraa noita kortteja aina välillä ;)

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 30.11.2005 18:07

OT

^Nimismiehellä on korkee vuokrahinta siittä hyllystä missä se niitä kortteja säilyttää... antavat maksulapun ja päivämäärän millon saa hakea kortin takas, monesti on aika kova päivätaksa.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 30.11.2005 20:59

ampenaattori:
Soita LMS:lle ja kysy minkälaisiin kokoonpanoihin heillä on ohjelmia. Tee senjälkeen omat johtopäätöksesi.
Lastun voi kaiketi päivittää kohtuuhintaan, jos sopiva versio sattuu löytymään?
En todellakaan oo mikään raketti-insinööri mutta voisin väittää että 150hv/180hv/225hv kulkee eri suuttimilla.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 30.11.2005 22:44

Täytyypä kysyä LMS:ltä. On kyllä arvokkaita nuo ohjelmat, mutta elämä on. Mielessä olis ton ahtimen päivitys, niin ajattelin että tämän nykyisen ohjelman ois voinu jotenkin hyödyntää (vaikka lahjottaa jollekkin). Pahempaa se tekis, jos ois ite maksanu tuon lastun. Pakko korjata heti perään, että edellisen omistajan lastuttama, ennen kuin joku kerkeää viisastella että isän/äidin/tyttöystävän/anopin maksama :)

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 1.12.2005 0:54

Yleensä ohjainlaiteen sisälle ei kyllä vedellä mitään piuhoja tai muita kytkentöjä.

Kato mä elän tässä 5syl 20V turbo ajassa. Ja niissä on ollut tuollaisiakin.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 1.12.2005 9:22

Kato mä elän tässä 5syl 20V turbo ajassa. Ja niissä on ollut tuollaisiakin.

Nojoo. Olen myös tuollasten kanssa pelannut, enkä ole kertaakaan joutunut tuommosta tekemään. Okei, tiedän että joissain joutuu vetämään YHDEN johdon :)

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 1.12.2005 13:12

eikös boxeja/ohjelmia saa sellaisiakin että pystyy kannettavalla sääteleen ihan miten haluaa... eikö sellainen olis kannattava jos enemmän autoansa kutittelee

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.12.2005 15:28

No säädönjälkeinen/-aikainen tehomittaus on kotioloissa hankala tehdä luotettavasti...

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 1.12.2005 15:50

Kannattaa muistaa että se ohjelman muuttaminen ei tarkoita sitä että naputellaan sinne haluttu teholukema. Niitä muuttujia on siellä kartoissa sen verran paljon että harva meistä sinne osaa tehdä yhtään mitään järkevää muutosta.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 1.12.2005 22:41

Menee taas vähän aiheen sivusta, mutta eipä mitään :)

Soittelin LMS:lle ja lupasivat alustavasti hyvittää auton "vakioimisesta". Jos näin, niin ei voi kun ihmetellä miten reilua porukkaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 1.12.2005 22:46

Niin siis hyvityshän myönnetään siinä tapauksessa, että vanhasta autosta vititys poistetaan ja uuteen se taas asennetaan. Muissa tapauksissa hyvityskäytäntöä ei tunneta. Tapauksestasi oli tänään puhetta työmaalla

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 1.12.2005 22:52

mut jos käy ammattilaisella tekemäs säädöt ohjelmille ja sit vaihtaa niitä olosuhteen mukaan kannettavalla... vai onko nuokin hommat muuttunut liian vaikeiksi nykyautoissa, ku 90 luvun vehkeissä olevinaan pystyy aikalailla autoa sääteleen jos on tietyt arvot tiedossa ja kunnon boxi.... itsellä ei kokemusta noista ole muuta, ku seurannu tuttujen turbovirityksien säätöä, ku ne on kannettavalla näpytelly...

ps: ei herneitä

edit: eikös tuolla ainakin ole suuttimia? jos tarvitset isompia ampenaattori
http://www.amworks.com/
Viimeksi muokannut tero_v, 1.12.2005 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.12.2005 23:00

Mikä semmoinen säätö voisi olla mitä tarvisi olosuhteiden mukaan tehdä?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 1.12.2005 23:12

Tero_V: nuo näkemäsi näpyttelyt on toteutettu jollain aftermarket ruiskujärjestelmällä (esim, Hestec, Tatec, Motev jne jne) joita useimmiten käytetään kun autoa (ja varsinkin vanhaa sellaista) tosissaa viritetään.

Auton oman motronicin näpyttely (siis autokohtaiset muutokset) kannettavalla ei onnistune ilman ohjainlaitteen muutoksia missään. Joten tuo ei juurikaan liity tähän keskusteluun millään tavalla.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 2.12.2005 5:22

Tehkääs Rolle ohjelma noille Garretin "disko potuille". Rupee varmaan kohta puoliin kysyntää olemaan.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 2.12.2005 8:53

MTM tekee ohjelmia heidän valmiille paketeilleen, eikä niiden joukossa ainakaan vielä ole mitään perunasalaattia tahi muuta vihanneruokaa.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 2.12.2005 22:49

On teillä suppea menyy :) :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa