Lastu + suuttimet
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Lastu + suuttimet
Pystyykö "lastua" myymään eteen päin, ja miten se käytännössä tapahtuu? Kyseessä MTM:n viritys.
Onko 150/180 hp 1.8T:ssä samat suuttimet kuin S3:sessa?
Onko olemassa jotain taulukkoa noista VAG suuttimista, että mitä on käytetty missäkin?
Onko 150/180 hp 1.8T:ssä samat suuttimet kuin S3:sessa?
Onko olemassa jotain taulukkoa noista VAG suuttimista, että mitä on käytetty missäkin?
Fyysisen lastunhan voi myydä eteenpäin,jos täsmää ohjaimennumerot (vanhemmissa autoissa vähän laajemminkin käy). Varsinkin jos se on socketissa kiinni se lastu,niin irroituskin helppoa. Mutta kun niissä on yleensä tehty jotain muutakin. Esim piuhoja vedetty uudelleen ohjaimen sisällä tai bensanpainetta nostettu tms. kivaa. Ei välttämättä toimikkaan ihan heittämällä toisessa ohjaimessa.
Kysymys kuuluukin,että kannattaako ostaa kaverilta käytetty lastu,joka ei ehkä sittenkään käy omaan autoon.Saa sen muutaman satasen halvemmalla ja senjälkeen alkaa viilaamaan,höyläämään,nikkaroimaan ja vasaroimaan sitä monen sadan euron edestä.(lue toimintahäiriöt)
Aikaa ja hermoa kuluu,samalla vaivalla olisi laittanut juuri sen oikean omaan autoon sopivan.Kympin säästö tonnin tuho...
Aikaa ja hermoa kuluu,samalla vaivalla olisi laittanut juuri sen oikean omaan autoon sopivan.Kympin säästö tonnin tuho...
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Itseäni tässä asetelmassa ihmetyttää hinta, koska todellakaan mitään jälleenmyyntikelpoista ei myydä (jos ei sitten vaihda koko boksia vastaavaan päittäin, onnistuuko se?), niin nuo lastutukset on aika käsittämättömän hintaisia. JOS tuo sisältäisi muutakin kuin uuden softan syöttämisen koneeseen, niin hinnassa olisi muutakin kuin ilmaa, itse en kyllä pelkistä sytkä/syöttö/paine-kartoista maksaisi tonneja, elleivät olisi juuri kyseiseen autoon tilauksesta tehtyjä. Minusta viri-softalle oikea hinta on joitakin satoja maksimissaan.
Tero V. huomaa se hymiö siellä perässä, ja taitaa jo mennä vähän enemmän ot. koko hoito. Tuo jälleenmyyntiarvo oli vain heitto tuohon mielestäni kalliiseen tuotteeseen.
Miten minusta vaan tuntuu, että näissä ohjaussoftissa kuitenkin on ilmaa. Se että tuotteella ei ole jälleenmyyntiarvoa, on nykyisin aika tavallista, mutta väittäisin edelleen että kymmenien tuhansien eurojen tietokonsoftia ei voi verrata työtunneissa näihin moottorinohjauskarttoihin.
Miten minusta vaan tuntuu, että näissä ohjaussoftissa kuitenkin on ilmaa. Se että tuotteella ei ole jälleenmyyntiarvoa, on nykyisin aika tavallista, mutta väittäisin edelleen että kymmenien tuhansien eurojen tietokonsoftia ei voi verrata työtunneissa näihin moottorinohjauskarttoihin.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
ampenaattori:
Soita LMS:lle ja kysy minkälaisiin kokoonpanoihin heillä on ohjelmia. Tee senjälkeen omat johtopäätöksesi.
Lastun voi kaiketi päivittää kohtuuhintaan, jos sopiva versio sattuu löytymään?
En todellakaan oo mikään raketti-insinööri mutta voisin väittää että 150hv/180hv/225hv kulkee eri suuttimilla.
Soita LMS:lle ja kysy minkälaisiin kokoonpanoihin heillä on ohjelmia. Tee senjälkeen omat johtopäätöksesi.
Lastun voi kaiketi päivittää kohtuuhintaan, jos sopiva versio sattuu löytymään?
En todellakaan oo mikään raketti-insinööri mutta voisin väittää että 150hv/180hv/225hv kulkee eri suuttimilla.
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Täytyypä kysyä LMS:ltä. On kyllä arvokkaita nuo ohjelmat, mutta elämä on. Mielessä olis ton ahtimen päivitys, niin ajattelin että tämän nykyisen ohjelman ois voinu jotenkin hyödyntää (vaikka lahjottaa jollekkin). Pahempaa se tekis, jos ois ite maksanu tuon lastun. Pakko korjata heti perään, että edellisen omistajan lastuttama, ennen kuin joku kerkeää viisastella että isän/äidin/tyttöystävän/anopin maksama :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
mut jos käy ammattilaisella tekemäs säädöt ohjelmille ja sit vaihtaa niitä olosuhteen mukaan kannettavalla... vai onko nuokin hommat muuttunut liian vaikeiksi nykyautoissa, ku 90 luvun vehkeissä olevinaan pystyy aikalailla autoa sääteleen jos on tietyt arvot tiedossa ja kunnon boxi.... itsellä ei kokemusta noista ole muuta, ku seurannu tuttujen turbovirityksien säätöä, ku ne on kannettavalla näpytelly...
ps: ei herneitä
edit: eikös tuolla ainakin ole suuttimia? jos tarvitset isompia ampenaattori
http://www.amworks.com/
ps: ei herneitä
edit: eikös tuolla ainakin ole suuttimia? jos tarvitset isompia ampenaattori
http://www.amworks.com/
Viimeksi muokannut tero_v, 1.12.2005 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tero_V: nuo näkemäsi näpyttelyt on toteutettu jollain aftermarket ruiskujärjestelmällä (esim, Hestec, Tatec, Motev jne jne) joita useimmiten käytetään kun autoa (ja varsinkin vanhaa sellaista) tosissaa viritetään.
Auton oman motronicin näpyttely (siis autokohtaiset muutokset) kannettavalla ei onnistune ilman ohjainlaitteen muutoksia missään. Joten tuo ei juurikaan liity tähän keskusteluun millään tavalla.
Auton oman motronicin näpyttely (siis autokohtaiset muutokset) kannettavalla ei onnistune ilman ohjainlaitteen muutoksia missään. Joten tuo ei juurikaan liity tähän keskusteluun millään tavalla.
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa