Airbagin vaihto 10-15 välein
Valvoja: ffp jäsenet
Airbagin vaihto 10-15 välein
Kaveri kerto että kohta alkaa airbagien vaihto käsitin että ens vuonna menee 1996vm;n airbagit kuulemma on pakollinen vaihto katsastuksesta ei mene läpi jos ei ole vaihdettu.
toinen juttu sano et aika olis 15uudemmissa autoissa.
korjatkaa asiaa jos kaveri on väärässä
toinen juttu sano et aika olis 15uudemmissa autoissa.
korjatkaa asiaa jos kaveri on väärässä
Kyllähän niitä ei kukaan vaihtais. Uusien bäggien hinnat on aika tolkuttomia. Esim joku vm92 golffi millä on arvoa 2000€ ja sattuu olemaan airbagit molemmille etumatkustajille. Uudet bägit n500€/kpl +vaihto työ. Eli alkas mennä autoja osiksi. :D
Pikkusen olis kyllä markkina rakoa jos tuollainen systeemi tulis.
Pikkusen olis kyllä markkina rakoa jos tuollainen systeemi tulis.
Pakollinen vaihto on ehkä hiukan liian jyrkkä kommentti(vielä),mutta tarkastaa ne taytyy määräajoin.Jokaisella merkillä omat aikansa,joihin on kylläkin tehty muutoksia vuosien varsilla.
On vaan mietitty,että miten niitä tarkastuksia ruvetaan valvomaan katsastuksissa.Sillä nythän ruvetaan elämään sitä aikaa,että rupeaa autot olemaan sen ikäisiä,että tulee nuo airbagien tarkastukset kuvaan.
Haluaakohan he tarkastuspöytäkirjan vuosikatsastuksiin ja kuinka konttorilla pysytään jokaisen merkin ajoista selvillä.
Tarkastetaan,että kaikki on paikoillaan.Niille on oma tarkastuspöytä kirja joka täytetään ja jokainen tyyny ja kiristin tarkistetaan,että on paikoillaan ja ettei kiristimet tai selkänojat tai istuinosat ole vaan lauenneet.Lisäksi diagnoosijärjestelmä tutkittaan.
Ja se ei riitä,että jos penkissä lukee sips, vaan se pitää itse oikeasti nähdä.Eli tuo tarkastus vie pitemmän aikaa mitä voisi kuvitella.Niin paljon puretaan kun on tarves. Ja niitä ei saa tehdä ellei ole kyseisistä komponenteistä koulutusta saanut.
Näin meille alkuvuodesta kertoiltiin...
On vaan mietitty,että miten niitä tarkastuksia ruvetaan valvomaan katsastuksissa.Sillä nythän ruvetaan elämään sitä aikaa,että rupeaa autot olemaan sen ikäisiä,että tulee nuo airbagien tarkastukset kuvaan.
Haluaakohan he tarkastuspöytäkirjan vuosikatsastuksiin ja kuinka konttorilla pysytään jokaisen merkin ajoista selvillä.
Millä nuo bägit testataan
Tarkastetaan,että kaikki on paikoillaan.Niille on oma tarkastuspöytä kirja joka täytetään ja jokainen tyyny ja kiristin tarkistetaan,että on paikoillaan ja ettei kiristimet tai selkänojat tai istuinosat ole vaan lauenneet.Lisäksi diagnoosijärjestelmä tutkittaan.
Ja se ei riitä,että jos penkissä lukee sips, vaan se pitää itse oikeasti nähdä.Eli tuo tarkastus vie pitemmän aikaa mitä voisi kuvitella.Niin paljon puretaan kun on tarves. Ja niitä ei saa tehdä ellei ole kyseisistä komponenteistä koulutusta saanut.
Näin meille alkuvuodesta kertoiltiin...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei siihen mitään purkkia tartte. Töissä kun joudun vaihtamaan istuimia uusista autoista Recaoihin niin ihan parin ohmin vastus bägin johtoon(onnistuu myös mitata yleismittarilla bägin vastus). Ohjaninlaite luulee edelleen siellä olevan bägin sytyin paikoillaan. Niille kaikille jotka sanoo että ei niin saa tehdä niin rakennan inva varusteltuja autoja työkseni ja laissa on tätä varten oma säädös.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 30.11.2005 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helppoa varmasti, onhan olemassa purkkeja mitkä huijaa obd-testinkin läpi. Mutta onhan kaikissa autoissa ilmapussimerkkivalo, mitkä on varustettu ko. kapineella. Jos yksikin komponentti on rikki, tai puuttuu, niin tuo valo syttyy. Sen tarkemmin niitä ei pysty tarkistamaan, sehän on sitten rikollista toimintaa jos ne on otettu pois ja huijattu järjestelmää. Mutta jos noita ruvetaan tarkastelemaan mukamas hirveän tarkasti, niin parin vuoden päästä koko auto puretaan osiksi katsastusta varten ja kasataan takaisin...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
On se kyllä kumma miten testit menee obd2:llakin läpi vaikka konepellin alla ois rivi luistikaasuttimia läppärunkojen tilalla :)
Kuka niitä mappeja ja virallista infoa tarvitsee tuollaiseen hommaan kun tuo protokolla on kuitenkin väännetty aika läpikotaisin eri sivustoilla, hyvänä vinkkinä asian tutkimiseen antaisin sourceforgesta löytyvät vikakoodien lukemiseen tehdyt softat, niistä saa jo paljon irti tuosta jutusta.
Kuka niitä mappeja ja virallista infoa tarvitsee tuollaiseen hommaan kun tuo protokolla on kuitenkin väännetty aika läpikotaisin eri sivustoilla, hyvänä vinkkinä asian tutkimiseen antaisin sourceforgesta löytyvät vikakoodien lukemiseen tehdyt softat, niistä saa jo paljon irti tuosta jutusta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
ECU simulaattoripiireja löytyy Özen Elektronikin sivuilta www.ozenelektronik.com. Semmoinen vaan linjoille ja instrumenttiklusterista ledit vaan irti niin alkaa mennä katsastuksesta läpi :-) Tuolla on muuten kohtuuhinnalla myös MobyDic-analysaattoriakin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa