Vanhempien autojen myyntihinnat uutena

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

Vanhempien autojen myyntihinnat uutena

ViestiKirjoittaja Levis » 29.11.2005 13:30

Kiinnostas tietää hieman minkä hintaisia uutena ovat tietyt automallit olleet. Kuten Corradot verrattuna Passatteihin ja Golffeihin joissa lymyää samat tekniikat. Lisäksi valmistusmäärät kiinnostaa hieman.

Ei riitä mun guuggeli taidot taas. Yhden hinnan löysin Corrado JET:lle, 44 000 DEM eli noin 22 000€? Apuja kiitos!

TeroK
-
Viestit: 69
Liittynyt: 25.1.2005 10:02

ViestiKirjoittaja TeroK » 29.11.2005 13:33


Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 29.11.2005 13:45

Tattis. Onhan tuolla Golffilla ja Raadolla eroa. 31 249€ Golf G60 ja 48 859€ Corrado G60.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.11.2005 13:46

1990: G60 Corrado=48,859 EUR
1990: 1.3 Golf=13,304 EUR
1990: G60 Golf=31,249 EUR
1990: 1.6 Passat=20,939 EUR
1990: 2.0-16v GT Passat=33,520 EUR
1990: G60 Syncro Passat=40,786 EUR (farkku 44,839 EUR)

Tuossa kerättynä tuolta autotallista.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 29.11.2005 14:03

Joskus autojen hintakehitykset iän myötä on kyllä kummallisia. Esim. joku 98 700srj bemppu maksaa vähempi kuin 500 srjalainen vastaavalla tekniikalla. Kuitenkin uutena asia lienee ollut päinvastoin. Ja tuskin se isompi/uutena kalliimpi on laadullisesti huonompi, että vissiin ne ylläpitokulut sitte vaikuttaa niin paljon...

OT
Toi on kyllä justiin hyvää nippelitietoa myynti-ilmoitusta silmällä pitäen, välillä näkee tiukkaa faktaa tyyliin "uutena tää on maksanut useita kymmeniä tuhansia, nyt enää hädintuskin muutamia tuhansia".
Ihan kuin sillä olisi jotain merkitystä. Tai no enpäs tiedäkkään vaikka jollakulla oliskin parempi mieli ajaa vanhalla autolla jos tietää että uutena se on ollut kalliimpi kuin vaikka naapurin auto...?
OT

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 29.11.2005 14:12

Nuo hinnat sitten lienee niitä perushintoja vakiovarusteilla. Mitähän erinäiset varusteet ovat mahtaneet maksaa lisää?

Löytyyköhän sellasta 1.3 Golffia jossa olisi esim. ilmastointi, sähkölasit, keskuslukitus jne. Paljon tuo voi kalleimmillaan maksaa?

Itse noita hintoja ajattelin sillä silmällä, että miten tuo Corradon voi vielä nykyäänkin olla niin arvokas ikäisekseen kun Golffit ovat mitä ovat.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 29.11.2005 14:58

Ja jos ajattelee mitä saa Corradon hinnalla nykyään, niin kyllähän tuo 50 000 € hiukan hirvittää, lisäksi kun laskee rahan arvonmuutoksen mukaan, niin ollaan 70 000€ hinnoissa. huuuuuuu.....

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 29.11.2005 15:21

Mullakin on vuoden -89 Tuulilasin erikoislehti, jossa silloisten uusien autojen hinnat. Muutamia esimerkkejä: Golf GTI 16v 159900mk, Corrado G60 286500mk, Jetta GTI 16v 160200mk, Golf 1.8 manhattan 91800mk, Audi coupe 2.2 237500mk.

Ei ole tarvinnut olla kummoinen, auto niin on maksanut omakotitalon hinnan.

hexxi
-
Viestit: 265
Liittynyt: 15.8.2003 12:43

ViestiKirjoittaja hexxi » 29.11.2005 15:31

Tänäpäivänä (ainakin saksassa) uudet autot ovat halvempia kuin ikinä ovat olleet. Uusien autojen listahinnoista lähtee järjestään 15% pois jos käteiskauppaa tekee(=ei tuo vaihtoautoa). Lisäksi myydään EU-autoja eli tuodaan saksaan takaisin uusia autoja esimerkiksi tanskasta jonne autoja myydään korkean autoveron takia halvemmalla.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 29.11.2005 15:37

Eikös EU jo kieltäny kertaalleen tämän eri hinnalla eri maihin myymisen? Siis EUn sisällä?

Ja on se tosiaan jos Corro maksanu 50keuroa -90 vuonna, niin parin prosentinkin vuotuisella inflaatiolla nykyhinnaksi tulisi liki 70keuroa... Kallis on ollu siihen aikaan.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 29.11.2005 15:52

Ei ole tarvinnut olla kummoinen, auto niin on maksanut omakotitalon hinnan.


Ei nyt liioitella sentäs, kyllä omakotitalot kasvukeskuksissa maksaa euroissa nuo summat kuitenkin mitä autot tuolloin markoissa.

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 29.11.2005 15:53

Tarkoitin sen aikaisia hintoja Oulussa.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 29.11.2005 17:22

Jos haluatte vielä hintoja tarkemmin pohtia, niin kannattaa ottaa mukaan rahanarvolaskuri. Ei sitten tarvi miettiä inflaatioita yms.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 29.11.2005 18:21

Laskeskelin täällä joskus golffien hintoja.

Mielenkiintoinen aihe noin yleensä nämä autojen hinnat ennen ja nyt. Tuon elinkuistannusindeksin ("rahan arvo") mukaan laskettaessa saattaa kuitenkin tulla yllätyksiä. En tiedä, mistä johtuu, mutta esim. tuo minun passatti on maksanu vuonna 1974 27.000mk, joka vastaa 21547,4€ vuoden 2004 rahassa. Vuonna 2005 halvin passatti on kuitenkin 31180€, eli melkein 45% kalliimpi, eikä tuo 27.000mk ole edes se hinnat alkaen -malli... No, kyllähän automallien asema automerkin mallivalikoimassakin muuttuu. Jotenkin kuitenkin luulis että auto on tänään suhteellisesti halvempi hankinta ku vaikka 30 vuotta sitten.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.11.2005 18:54

Eikös EU jo kieltäny kertaalleen tämän eri hinnalla eri maihin myymisen? Siis EUn sisällä?
Pitäisihän tuon säädöksen olla kohta voimassa, mutta ei tuo ainakaan vielä ole täysin toteutunut.

j4k3
-
Viestit: 438
Liittynyt: 25.7.2003 4:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja j4k3 » 29.11.2005 19:27

Oma auto maksanu ilman varusteita 117ke nykyistä rahaa... :O

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 29.11.2005 20:32

Corradon arvosta lähtenyt karkeesti vain yksi nolla pois. 70 000€ - 0€ = 7000€. ;)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 29.11.2005 21:06

<= Uutena 83,926 EUR, laitetaas arvonalennusta vaikkapa 85,6%. Kuka ostaa?

Levis => NusNus.

70000€ - 0€ = 70000, ilman €:tä, koska vähensit sen :-D

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 30.11.2005 9:56

Paljonkos sitten S2:sten hinnat on ollut uutena jos s4 on jo ollut noin kallis? coupe,sedan ja avantti?

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 30.11.2005 11:12

S2 Coupe: 1990-1992 71,984 €, 1992-1993 85,439 €. Näin siis Autotalli.fi:n mukaan.

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 1.12.2005 0:49

10.09.1990 Hinnat markkoina, perusmallit
S2 416500
200 20V 499000 (Avant 518000)
V8 695000
V8 Lang 1070000

Corrado G60 290800
Golf G60 179900
Passat Var.GT sync G60 264500

Ja oliskohan teollisuustyöntekjän keskivuosiansio ollut joku 120000mk tuolloin.

Wisa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2005 20:45

ViestiKirjoittaja Wisa » 4.12.2005 16:40

On auton uushankintahinnalla merkitystä, ainakin minulle. On hulppeaa ajaa 15 vuotta vanhalla uber-lötköllä, joka on ollut uutena yli puolen miljuunan hintainen...

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 4.12.2005 17:44

Monesti herää mielenkiinto, että kenenköhän tämäkin peli on uutena ollut kun törmää johonkin vanhaan uudesta asti Suomessa olleeseen edustusautoon tms. kalliimpaan pirssiin. Normaalit työntekijät ei ole ostaneet veekaseja tai kaksatasia turboquattroja uutena, ei ässämersuja jne. Aika paljonhan GTI-kakkiksiakin on tuotu yk-joukoista, samaten typ89 Audit, 190 mersut ym. siihen aikaan about 200tmk autot. Olin pari vuotta sitten ostamassa '88 Audi 90 2.2E quattroa, joka oli suomiauto, vaikka siinä oli ilmastoinnit ja nahkasisustakin. Olikohan sen hinta ollut varusteineen lähes 300.000mk uutena. Se oli just näitä yk-joukoista tuotuja. Ilmastointi ja nahkasisusta on maksanut pitkästi viisinumeroisia summia tuohon aikaan.

HPL
-
Viestit: 145
Liittynyt: 29.7.2003 12:38

ViestiKirjoittaja HPL » 4.12.2005 17:55

-88 MB 560 SEC n. 1085000mk ja taxfree n. 258000mk.
-88 VW Jetta 1.8 CL n. 110000mk ja taxfree 50800mk. (-89 malli)
No sijoitin pankin rahat Jettaan kun perus varustelukin oli niin kattava :)

Harmi kun ei ole enää noita taxfree hinnastoja tallessa, tuolloin tuli kerättyä lähes joka merkistä. Oli tuolloin ihan sopivasti noita veroja auton hinnoissa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa