Vanhempien autojen myyntihinnat uutena
Valvoja: ffp jäsenet
Vanhempien autojen myyntihinnat uutena
Kiinnostas tietää hieman minkä hintaisia uutena ovat tietyt automallit olleet. Kuten Corradot verrattuna Passatteihin ja Golffeihin joissa lymyää samat tekniikat. Lisäksi valmistusmäärät kiinnostaa hieman.
Ei riitä mun guuggeli taidot taas. Yhden hinnan löysin Corrado JET:lle, 44 000 DEM eli noin 22 000€? Apuja kiitos!
Ei riitä mun guuggeli taidot taas. Yhden hinnan löysin Corrado JET:lle, 44 000 DEM eli noin 22 000€? Apuja kiitos!
Joskus autojen hintakehitykset iän myötä on kyllä kummallisia. Esim. joku 98 700srj bemppu maksaa vähempi kuin 500 srjalainen vastaavalla tekniikalla. Kuitenkin uutena asia lienee ollut päinvastoin. Ja tuskin se isompi/uutena kalliimpi on laadullisesti huonompi, että vissiin ne ylläpitokulut sitte vaikuttaa niin paljon...
OT
Toi on kyllä justiin hyvää nippelitietoa myynti-ilmoitusta silmällä pitäen, välillä näkee tiukkaa faktaa tyyliin "uutena tää on maksanut useita kymmeniä tuhansia, nyt enää hädintuskin muutamia tuhansia".
Ihan kuin sillä olisi jotain merkitystä. Tai no enpäs tiedäkkään vaikka jollakulla oliskin parempi mieli ajaa vanhalla autolla jos tietää että uutena se on ollut kalliimpi kuin vaikka naapurin auto...?
OT
OT
Toi on kyllä justiin hyvää nippelitietoa myynti-ilmoitusta silmällä pitäen, välillä näkee tiukkaa faktaa tyyliin "uutena tää on maksanut useita kymmeniä tuhansia, nyt enää hädintuskin muutamia tuhansia".
Ihan kuin sillä olisi jotain merkitystä. Tai no enpäs tiedäkkään vaikka jollakulla oliskin parempi mieli ajaa vanhalla autolla jos tietää että uutena se on ollut kalliimpi kuin vaikka naapurin auto...?
OT
Nuo hinnat sitten lienee niitä perushintoja vakiovarusteilla. Mitähän erinäiset varusteet ovat mahtaneet maksaa lisää?
Löytyyköhän sellasta 1.3 Golffia jossa olisi esim. ilmastointi, sähkölasit, keskuslukitus jne. Paljon tuo voi kalleimmillaan maksaa?
Itse noita hintoja ajattelin sillä silmällä, että miten tuo Corradon voi vielä nykyäänkin olla niin arvokas ikäisekseen kun Golffit ovat mitä ovat.
Löytyyköhän sellasta 1.3 Golffia jossa olisi esim. ilmastointi, sähkölasit, keskuslukitus jne. Paljon tuo voi kalleimmillaan maksaa?
Itse noita hintoja ajattelin sillä silmällä, että miten tuo Corradon voi vielä nykyäänkin olla niin arvokas ikäisekseen kun Golffit ovat mitä ovat.
Mullakin on vuoden -89 Tuulilasin erikoislehti, jossa silloisten uusien autojen hinnat. Muutamia esimerkkejä: Golf GTI 16v 159900mk, Corrado G60 286500mk, Jetta GTI 16v 160200mk, Golf 1.8 manhattan 91800mk, Audi coupe 2.2 237500mk.
Ei ole tarvinnut olla kummoinen, auto niin on maksanut omakotitalon hinnan.
Ei ole tarvinnut olla kummoinen, auto niin on maksanut omakotitalon hinnan.
Tänäpäivänä (ainakin saksassa) uudet autot ovat halvempia kuin ikinä ovat olleet. Uusien autojen listahinnoista lähtee järjestään 15% pois jos käteiskauppaa tekee(=ei tuo vaihtoautoa). Lisäksi myydään EU-autoja eli tuodaan saksaan takaisin uusia autoja esimerkiksi tanskasta jonne autoja myydään korkean autoveron takia halvemmalla.
Jos haluatte vielä hintoja tarkemmin pohtia, niin kannattaa ottaa mukaan rahanarvolaskuri. Ei sitten tarvi miettiä inflaatioita yms.
Laskeskelin täällä joskus golffien hintoja.
Mielenkiintoinen aihe noin yleensä nämä autojen hinnat ennen ja nyt. Tuon elinkuistannusindeksin ("rahan arvo") mukaan laskettaessa saattaa kuitenkin tulla yllätyksiä. En tiedä, mistä johtuu, mutta esim. tuo minun passatti on maksanu vuonna 1974 27.000mk, joka vastaa 21547,4€ vuoden 2004 rahassa. Vuonna 2005 halvin passatti on kuitenkin 31180€, eli melkein 45% kalliimpi, eikä tuo 27.000mk ole edes se hinnat alkaen -malli... No, kyllähän automallien asema automerkin mallivalikoimassakin muuttuu. Jotenkin kuitenkin luulis että auto on tänään suhteellisesti halvempi hankinta ku vaikka 30 vuotta sitten.
Mielenkiintoinen aihe noin yleensä nämä autojen hinnat ennen ja nyt. Tuon elinkuistannusindeksin ("rahan arvo") mukaan laskettaessa saattaa kuitenkin tulla yllätyksiä. En tiedä, mistä johtuu, mutta esim. tuo minun passatti on maksanu vuonna 1974 27.000mk, joka vastaa 21547,4€ vuoden 2004 rahassa. Vuonna 2005 halvin passatti on kuitenkin 31180€, eli melkein 45% kalliimpi, eikä tuo 27.000mk ole edes se hinnat alkaen -malli... No, kyllähän automallien asema automerkin mallivalikoimassakin muuttuu. Jotenkin kuitenkin luulis että auto on tänään suhteellisesti halvempi hankinta ku vaikka 30 vuotta sitten.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Monesti herää mielenkiinto, että kenenköhän tämäkin peli on uutena ollut kun törmää johonkin vanhaan uudesta asti Suomessa olleeseen edustusautoon tms. kalliimpaan pirssiin. Normaalit työntekijät ei ole ostaneet veekaseja tai kaksatasia turboquattroja uutena, ei ässämersuja jne. Aika paljonhan GTI-kakkiksiakin on tuotu yk-joukoista, samaten typ89 Audit, 190 mersut ym. siihen aikaan about 200tmk autot. Olin pari vuotta sitten ostamassa '88 Audi 90 2.2E quattroa, joka oli suomiauto, vaikka siinä oli ilmastoinnit ja nahkasisustakin. Olikohan sen hinta ollut varusteineen lähes 300.000mk uutena. Se oli just näitä yk-joukoista tuotuja. Ilmastointi ja nahkasisusta on maksanut pitkästi viisinumeroisia summia tuohon aikaan.
-88 MB 560 SEC n. 1085000mk ja taxfree n. 258000mk.
-88 VW Jetta 1.8 CL n. 110000mk ja taxfree 50800mk. (-89 malli)
No sijoitin pankin rahat Jettaan kun perus varustelukin oli niin kattava :)
Harmi kun ei ole enää noita taxfree hinnastoja tallessa, tuolloin tuli kerättyä lähes joka merkistä. Oli tuolloin ihan sopivasti noita veroja auton hinnoissa.
-88 VW Jetta 1.8 CL n. 110000mk ja taxfree 50800mk. (-89 malli)
No sijoitin pankin rahat Jettaan kun perus varustelukin oli niin kattava :)
Harmi kun ei ole enää noita taxfree hinnastoja tallessa, tuolloin tuli kerättyä lähes joka merkistä. Oli tuolloin ihan sopivasti noita veroja auton hinnoissa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa