Rupes turbo ahdinko pitämään ykskaks äänekästä vinkumista. Vika koodit kattelin Vag-comilla. Moottori puolelta löytyi joku napa 30 voltage too low tai jotain (ei muista ku se oli eilen :)). Aiemmin huomasin että moottorin päällä olevasta mötikästä (N75?) oli piuha irti, pitäskö siitä tulla joku fault code? Ahtovuotoja olen koeistanu useampaan otteeseen ja niitä ei löydy. Bypass tuntuu toimivan liukkaasti. Jos tuo N75 ohjaa sitä hukkaportin painekelloa, niin pääseekö paine koeponnistuksessa kellolle, vai onko venttiili kiinni siten että paine jää venttiilille? Vai onko nyt käyny niin kökkö mäihä että puhallin on entinen. Spekulointia kiitos!
Edit: Vinkuminen kuuluu vain kun ahdot päällä. Lisäksi auto tuntuu aikas puhdittomalta.
S3 Turbon vinkumisesta
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Napa 30 on akkujännite. Ei luulisi vaikuttavan asiaan?
Varmaan väsähtäny akkukin tekee ton virhekoodin...
E: Heh, kun meni tietysti ulkomuistista väärinpäin 15 ja 30...
Varmaan väsähtäny akkukin tekee ton virhekoodin...
E: Heh, kun meni tietysti ulkomuistista väärinpäin 15 ja 30...
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 28.11.2005 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Soitin LMS:lle. Valottivat tosta venttiilin piuhasta mikä oli irti. Eli kyseessä olikin bypassin ohjaus venttiili eikä N75 niin kuin päissäni ajattelin. Katsoin ahtovuodot vielä kertaalleen. Ei suhise mistään. Täytyypä naprata jurpo irti ja kattoa mikä on tilanne. Aika vittumaisessa paikassa tuo puhallin näissä poikittais kikkareissa :(
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Huonosti jälkikäytettynä / pidettynä "urbo" leviää jo alle satatuhatta km ajettuna.
eritti: jos sulla on mahdollisuutta käyttää painemittaria paikoillaan ja ahdin antaa oletettuja arvoja (oisko sulla jotain 1-1,2bar) ja ahtimessa ei ole silmin havaittavia vuotoja, en lähtisi sitä heti sieltä irti ottamaan... on meinaan kuitenkin niin vw-ittumainen rojekti, varsinkin ihan turhan takia.
eritti: jos sulla on mahdollisuutta käyttää painemittaria paikoillaan ja ahdin antaa oletettuja arvoja (oisko sulla jotain 1-1,2bar) ja ahtimessa ei ole silmin havaittavia vuotoja, en lähtisi sitä heti sieltä irti ottamaan... on meinaan kuitenkin niin vw-ittumainen rojekti, varsinkin ihan turhan takia.
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Turbo on jo irti ja kaikin puolin paskana. En tiedä miten edelliset omistajat on autoa käytelly ajon jälkeen, mutta itselläni tulee pakostakin köröteltyä kun asun hiekkatien varressa. Huollot on tehty aina ajallaan. Veikkaan että ahdin hajosi, koska autossa ei ollut tohon 115000 asti lämmitintä ollenkaan. Voi olla aika nahnikasta öljy kun täräyttää tulipalopakkasilla käyntiin ilman lämmitystä:D Jälkikäytön tarve ei S3:sessa ole ehkä niin välttämätöntä, koska siinä on nestejäähdytetyt laakerit ja kiertovesipumppu, joka jää vartiksi päälle ajon jälkeen.
Viimeksi muokannut Ampenaattori, 3.12.2005 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkälaista mekkalaa se alkoi pitää ja missä tilanteissa?
Ite olisin olevinaan huomannut että matalilta kierroksilta kiihdyttely aiheuttais vinkumista sitä mukaa kun ahdot nousee. Ääni voi sotekutua muihin juttuihin koska tuntuu(kuullostaa) myös siltä että ehkä myös joku pyöränlaakeri jollottaa tai sitten se on vaan nastarenkaiden meteliä, vaikea sanoa kun eka talvi tuon kikkareen kanssa...
Pyöränlaakereitakin vaihtaa mielikseen, jos toisena vaihtoehtona on paska ahdin!
Ite olisin olevinaan huomannut että matalilta kierroksilta kiihdyttely aiheuttais vinkumista sitä mukaa kun ahdot nousee. Ääni voi sotekutua muihin juttuihin koska tuntuu(kuullostaa) myös siltä että ehkä myös joku pyöränlaakeri jollottaa tai sitten se on vaan nastarenkaiden meteliä, vaikea sanoa kun eka talvi tuon kikkareen kanssa...
Pyöränlaakereitakin vaihtaa mielikseen, jos toisena vaihtoehtona on paska ahdin!
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Kannattaa tutkia, että ahtimen öljynsyöttöputki on kunnolla auki, on tullut vastaan karstottuneita öljyn paineputkia, varsinkin eteläeuroopasta käytettynä tuoduissa autoissa, kun sielläpäin ilmeisimmin käytetään mineraali tms öljyjä ja sitten synteettinen puhdistavia aineita sisältä täällläpäin käytettävä öljy liuottaa paskaa öljykiertoon. Ja pystyy kai niitä epäpuhtauksia suomipeleissäkin olemaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa