Madallusjouset

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jamo87
-
Viestit: 14
Liittynyt: 22.10.2005 17:18

Madallusjouset

ViestiKirjoittaja Jamo87 » 22.10.2005 17:22

Onko kellään tietoa mistä sais golf mk2:een -60mm madallusjousia? Ja mistä sais hienoja ja halpoja 17" vanteita golffiin? Kertokaa joitaki linkkejä minulle...

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 22.10.2005 18:42

Vaikka tuolta -> KLIK! Jousisarja 60mm, Golf2 83-91

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 22.10.2005 18:50

Tai Autovaruste.net:stä FK High Tech- jousisarja (60/40) 119e

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 23.10.2005 13:15

Kertokaapa mielipiteitänne näistä. Olen ajatellut laittaa madallusjouset tähän mun VW Golf vr6 vm. 92 ilmastoinnilla. Olen vähän näiden kahen vaiheilla. Eibach Pro Kit jousisarja joka maksaa noin 200euroa vai FK-automotiven High Tech -40mm jousisarja joka maksaa noin 110euroa. Vai koko sarja FK:lta joka maksaa noin 200-250??

nuita FK:n jousia katoin www.autovaruste.net sivuilta..

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 17.11.2005 22:42

No niin.. Sain vaihettua noi FK:n -40mm jouset tohon eteen ja vielä taakse olisi tarkoitus laittaa.. Tuli semmonen tenkkapoo, että kun laskin ton auton pois pukilta niin näyttää vähän siltä ne "lätkät" joissa iskari on kiinni konetilassa niin ne näyttäs vähän nousseen.. Siis ne joita vasten iskari yläosastaan kiinnitetään.. Nyt siis kysymys kuuluukin, että miten teidän autoissanne on ne "lätkät"? Onko ne ihan kiinni sitä runkopeltiä vasten vai jääkö siihen väli...?? Ois hyvä tietää että onko ne tarkoitettu olemaan nuin että siihen jää väli vai mitenkä. Kiristetty on kyllä ja kireelle.

On kyllä kieltämättä pikkusen sekavasti kerrottu mutta ehkä tajuatte mitä tarkoitan. Kiirettä vähä jo pukkais!

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 17.11.2005 22:50

Samanlain jäi ainakin kakkosgolffissakin ne "lätkät".

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.11.2005 23:12

Jos siis tarkotat niitä metallilätkiä niin onhan ne mullakin hieman ilmassa koska siin välis on ne kumit jotka pitää päästä vähän joustamaan ja vaimentamaan metelien eteneminen runkoon. Itellä olikin kaikki kumit ja etupään ne ylälaakerit vaihtokunnossa.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 18.11.2005 9:14

Tekeekö nuilla FK:n alustasarjoilla mitään? Siis oikeesti...

Kun nyt on Billsteinin "mustat" iskarit joka nurkassa ja vakiokorkuset jouset, ja nuilla ainakin on ihan hyvä ollut ajella, vähän vaan korkea.

Ja jos 60/40-jousisarjan laittaisi niin käykö nuo iskarit? ja ylösjoustossa meneekö jousi "löysälle" niinkuin joskus käy vakiopituisilla iskareilla...

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 18.11.2005 10:13

Woo: Eibachin ja H&R:n (jos Eibachia ei saa) jousista on noiden hieman ns. parempien iskareiden kavereina kuultu pelkkää hyvää. Hieman ovat hinnakkaita, mutta Elämä on.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 18.11.2005 11:20

No oisko se sitten semmosia tilaukseen... ja talveksi auto auraamaan tietä.

Se sitten että 40/40 ja eteen madaltavat lautaset, vai 40/60? ettei vaan tule normaali "perse kentässä" -efekti.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 18.11.2005 11:26

Minä kun nyt laiton ton -40mm FK Automotiven jouset eteen vakkari-iskareiden aknssa nii kylläpä aika kenttään auto paukahti.. Olipa onni etten -60mm laittanu..Meinaan ettei ainakaan noita kylän hidastinkorokkeita mahtas päästä enää yli

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 18.11.2005 19:38

Kyselin tossa ylempänä, että miten teillä on noi "lätkät" ylhäällä tosta runkopellistä.. Mikäköhän mullon menny vikaan kun ne on aikas ylhäällä, vaikka kireälle on kiristetty? Onko joitain hyviä neuvoja tai kenties räjäytyskuvaa iskarista?

Tuossa vielä kuva siitä miten ylhäällä toi "lätkä" mulla on:

http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... id=2399353

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 18.11.2005 19:40

^ Nuo on ihan oikein. Kuuluu olla noin. Kiristät koneella melkein kaikki mitä menee. Kun keula on ilmassa. Kun lasket auton alas niin nuo "kumit" nousevat juuri noin ylös. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 18.11.2005 20:46

Sekottajaan vaihdoin juuri eipparin sportline jouset ja samalla tavalla se ylälautanen jää hieman ilmaan niinkuin sun kuvassa. Nyt odotellaan KW:n iskareita, jotta pompottaminen saadaan kuriin. Omilla, "vakio" pumpuilla ei tunnu toimivan kovin hyvin.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 18.11.2005 21:19

Millanen pompottaminen? Sen takiako laitat iskarit että saat ton välin tuosta pois vai??

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 18.11.2005 21:59

^se jää se yläpäänlaakeri tolleen hieman "ylös" kun se oikein asennettu,sulla ei ole mitään ton kuvan perusteella väärin asennettu.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 19.11.2005 18:31

Nyt on matallusjouset alla ja ei kyllä auto hirveästi tipahtanu kenttään. Vaikka kuitenkin -40mm jouset oli kyseessä..höh.. Kuulin tuossa semmosta juttuo, että se auto laskeutusi aikaa myöten vähän..siis että jouset löystysi..Onko näin?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 19.11.2005 19:05

Ei se ainakaan paljon tipu. Itsellä kävi entisen auton kanssa sama homma ja jäin odottelemaan jousien paikalleenasettumista, mutta eipä se siitä enää alas tullut.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 19.11.2005 19:13

Mittasitko lokasuojan kaaresta renkaan keskelle ennen ja jälkeen madalluksen, oliko lähempänä 36 mm vai 33 mm? :)

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 20.11.2005 11:41

Sonnille: pompottaminen -> iskarit sen verran pehmeet, etteivät jaksa pysäyttää jousen liikettä vaan auto jää "keinumaan". Mulla auto laski vielä sentin jousten vaihdon jälkeen, mitta pyörännavasta muistaakseni 34 cm.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa