golf gti 4 revo vai upsolut tai ?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

golf 1.8t
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.11.2005 11:06

golf gti 4 revo vai upsolut tai ?

ViestiKirjoittaja golf 1.8t » 4.11.2005 23:23

oikeesti varmaan miljoona kertaa kysytty.
millä perustelet että revo on parempi kuin upsolut softa1
hinta/teho suhde selvä mutta onko muita tekiöitä valintaan?
esim kestävyys tai myöhemmin tehtävät muut päivitykset koneeseen.
kokemusta vain revon testi softalla!!!

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 5.11.2005 0:16


jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 5.11.2005 9:30

Jos meinaat valita jonkun muun tuotteen kuin Revon niin ohjainlaitteestasi pitää ensin poistaa tuo testiohjelma, jotta säästytään erinäisiltä ongelmilta.
www.turbotec.com . Tuolta löytyy just mitä haluat, saa siis sellaisen ohjelman mitä haluaa.

tvk
-
Viestit: 121
Liittynyt: 19.9.2003 10:36

ViestiKirjoittaja tvk » 6.11.2005 17:42

Mun mielestä ei ole mitään järkeä laittaa lähes tuhannen tai yli tuhannen euron valmislastuja, kun Harisella auto säädetään penkissä 690 eurolla. Jos valmislastun haluaa, niin kannattaa ostaa Upsolute vajaalla 400 eurolla, että säästää edes rahaa. Mulla edellisessä autossa toimi Upsolute ainakin tosi hyvin ja veljellä RS Octaviassa toimii hyvin myös. Jos Upsolute ei satu toimimaan, niin kyllä ne sielläkin vian yrittää korjata, tai sitten voi ottaa lastun pois ja saa rahansa takaisin. On suoranaista kusetusta otta rahaa yli 1000 euroa pelkästä lastun asennuksesta, kun esim. Harinen(Toijalan autosähkö) tai Karala(turbotec) saattavat tehdä useita tunteja töitä per auto paljon alle tonnilla ja silloin voi olla varma että tehoja on sen verran kuin pitikin.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 7.11.2005 11:26

Miksi maksaa 400€ kun Ebay:ltä saa kahdellakympillä?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 7.11.2005 11:34

Ne "kahdenkympin lastut" on varmaan helvetin hyviä...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 7.11.2005 11:41

"köyhän ei kannata ostaa halpaa"

voi tulla pitemmällä juoksulla kalliiksi

Miksu
-
Viestit: 197
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Miksu » 7.11.2005 16:01

kyllä mä sen revon kuitenkii noista ottasin. Jotenkin tuntuu varmemmalta.
tämähän on vaan mun mielipide. Nuo koneet kun toimii "tietokeneen" ohjaamana niin käsittääkseni voi saada isontuhon ja laskun aikaan jos kaikki ei ole kohdallaan.

tvk
-
Viestit: 121
Liittynyt: 19.9.2003 10:36

ViestiKirjoittaja tvk » 7.11.2005 17:51

No juuri sen rikkoutumisvaarankin takia toi autokohtaisesti säädetty ohjelma on paras ja pirusti halvempi kuin esim. Revo.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 7.11.2005 18:10

^Samaa mieltä.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 8.11.2005 14:22

Senpä takia noita "valmislastuja" kymmenettuhannet ihmiset ostaa, että he saavat autonsa paskaksi. Kylläjoo.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 8.11.2005 14:51

kannatan kans sellaisia paikkoja missä tehdään autokohtaisia ohjelmia ja säätö tapahtuu penkissä ja saa vielä antaa mielipiteensä, että minkälainen siitä tehdään, että auto käyttäytyy sitten oman maun mukaan...

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 14.11.2005 18:46

mielestäni näitä 'custom'- ohjelmia hehkutetaan ehkä hieman turhankin paljon. En nyt halua pahoittaa kenenkään mieltä, mutta ajatellaan yleisesti ottaen autoa. Esimerkiksi VW Golf GTI:tä syydettiin linjalta tuhansittain. Kaikki toistensa klooneja. Pieniä yksilöllisiä heittoja syystä tai toisesta. Sitten ajatellaan esimerkiksi Revoa. Iso(?) firma, joka suhteellisen pitkän ajan kuluessa ja useiden asiantuntijoiden voimin rakentaa, ainakin omien sanojensa mukaan useampia tekijöitä säätäen kuin kilpailijansa, eniten tehoa ja vääntöä tuottavan lastun. En näe tässä mitään ongelmaa, sillä eihän vakio-ohjelmakaan ole yksilöllinen. En aivan täysin ymmärrä miksi jotkut pitävät tätä huonona vaihtoehtona?
Toki jos lähdetään kustom- linjalle, niin paras auto on varmaan itsensä herra Ihmeen henkilökohtaisesti jokaista pulttia myöten valama ja takoma tuotos. Mutta voiko herra Ihmekään ottaa huomioon kaikkea sitä, mitä kokonainen asiantuntija lauma?
Totta toinen puoli, jos ei vitsiä sekin.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 15.11.2005 8:28

Samaa mieltä.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 15.11.2005 10:46

Mutta eikös kustomsofta ole oikea vaihtoehto silloin jos autoon on tehty muitakin muutoksia (suuttimet, välijäähyä)? Tällöin kustomisoftalla saadaan paras hyöty aikaiseksi. Vai löytyykö revolta/muilta myös softat näihin?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 15.11.2005 11:41

Tottakai jos komponentteja vaihdetaan, on ko autoon tehtävä ohjelmamuutos. Pelkkiä suuttimia on turha lähteä vaihtamaan jos muut osat pysyy samana.
Jos joku vaihdettava osa vaikuttaa oleellisesti moottorin hengitykseen, on tehtävä ohjelmamuutos. Aika moneltakin ohjelmavalmistajalta löytyy tietyille komponenteille eri ohjelmat.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 17.11.2005 20:18

.
Parhaan lastun valintaan liittyy mielestäni kolme määräävää seikkaa.
Joiden takia, meidän, käyttäjien on vaikeaa, eikun mahdotonta tietää, mikä on paras.
Siltä se ainakin tuntuu.

1.
Lastuviritys on liian helppoa.
Käyttäjillä ei ole, eikä tarvitsekaan olla riittävää tietoa tekniikan toimintaperiaatteesta. Lastuttaja hoitaa "kaiken".
Kovat halut, :-), Ja riittävä paine rahapussissa riittää.

2.
Harva täällä, tai ei ehken kukaan, on lastuttanut niin monta autoa eri paikoissa, että voisi jotain toiminnallisista eroista oikeasti sanoa.
Oma valinta on tehty milloin minkäkinlaisin perustein, ja sitä puolustetaan raivokkasti sillä perusteella, että se "toimii".
Ei auta, vaikka toinen pyrkisi perustelemaan mielipiteensä.

3.
Tuijotetaan vaan teho/vääntölukuihin.
Luullaan, että lastuttaja on taikuri, joka taikoo moottoriin lisää tehoa.
Kokonaan unohdetaan, tai ei halutakkaan tietää, että moottorista saatavan tehon määrää viimekädessä se, minkälaisista osista se on kasattu.
Vähemmän tehoa "lupaavan" tekijän toimia säälitellään, siinä ei perustelut auta.
Lastusta aiheutuvat remontit (esim. kytkin), ja vaivat, katsotaan asiaan kuuluviksi.


Minun mielestäni "kustom" softaa ei hehkuteta yhtään liikaa.
Päinvastoin, olisi suurimmalle osalle käyttäjiä eduksi ensin vähän tutustua aiheeseen, ja huomata, että on tosiaan muitakin vaihtoehtoja, kun "kaikki mahdollinen irti".
.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 17.11.2005 21:22

Edellä mainittiin mainioita perusteluita. Itse korostaisin Customin puolesta lisäksi välitöntä reklaamaatio mahdollisuutta, eli ekalla koe ajolla havaittu nykäysy tai muu oikku voidaan välittömästi korjata. Myöskään "customia" ei rajoita mitkään Staget vaan variaatioita on loputon ja portaaton määrä.

Lisäksi korjaus "suurien merkkien" ylettömään asiantuntijoiden määrään, useimmissa "suurissa pajoissa" onkin vain yksi tai jopa kaksi kaveria jotka suunnittelee sarja tuotantona uusia softia.
Ja vielä lainaus eräältä softan tekijältä : "Tää on 5% tietotekniikkaa ja 95% moottorin fysiikan ymmärtämistä".

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 18.11.2005 14:40

Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
Tuossa on tullut sellasia perusteluja, jotka voi katsoa kumman tahon kantilta tahansa. Rikkoutumisvaarat tms uhat ovat jo naurettavuuden rajoilla. Tosin joskus niinkin voi käydä, vaikkakin rikkoutumisen syy voi olla vaikea ehdottomasti rajata ohjelmaan.

Toteamus 1: Jos autoon vaihdetaan komponentti, jollaiselle ei keltään "valmis"lastuvalmistajalta ohjelmaa löydy, on tämä kustomoitu ohjelma ainoa vaihtoehto. Eikä missään nimessä huono.

Toteamus 2: Jos auto on kaikin puolin vakio (poislukien pakoputki tms shitti), on kuluttajan kannalta aivan se ja sama tehdäänkö siihen joku "maun mukainen" ohjelma, vai "valmisohjelma". Valmisohjelmissa tietenkin on eroja, joita ei voi tietää kuin kokeilemalla samassa/samanlaisessa autossa. Esim sähkökaasun käyttäytyminen voi muuttua. Jotkut taas ovat melko kovia nakuttamaan, toiset eivät yritä niin suuria tehoja ja tikkaavat vähemmän.

hana79
-
Viestit: 93
Liittynyt: 12.7.2005 17:48

ViestiKirjoittaja hana79 » 19.11.2005 17:16

Itselläni on Upsoluten lastu. Toiminut jo n.15-20tkm. Kokeilin APR:n koesoftaa ensin ja onneksi valitsin puolet halvemman "paskalastun". Onhan noissa lastuissa eroja... Upsolutessa on mielestäni vähän huonommat ajo-ominaisuudet, pientä nykyä jollain alueella ja ehkä liikaa räväkkyyttä. Muuta eroa ei tavallinen tallaaja (minä) huomaa. Jos kone teknisesti kunnossa luulisi kestävän. Hinta laatusuhde on mun mielestä ok. Jos innostun virittämään lisää niin sit haen custom lastun.

Odu
-
Viestit: 68
Liittynyt: 7.8.2005 12:35

ViestiKirjoittaja Odu » 20.11.2005 15:05

Saako dumpin muuten toimimaan kunnolla jos se isketään koneeseen samalla ku säädätetty lastu?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 20.11.2005 16:54

Jos kyseessä on 1.8T, niin ei oikeastaan.

hik
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.1.2005 16:47

ViestiKirjoittaja hik » 21.11.2005 14:05

Mitenkäs nyt jos bensan joukkoon aletaan lisäämään etanolia. Eikö se periaatteessa vain lisää puristuskestävyyttä.

Vai onko odotettavissa että vanhoja ohjelmia joudutaan viilaamaan että etanolin ja bensan seos toimisi kylmänä tms.?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 21.11.2005 14:18

Laittakaamme autoihimme edelleen siis bensaa (98 okt.). Kun tuohon ysiviitoseen nyt sekoitellaan tuon tuostakin kaikenlaisia kokeilu lisäaineita. Suomessa on jo ainakin yksi polttoaine ketju myynyt 95 etanolilla ja siitä erikseen tiedottamatta.

hik
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.1.2005 16:47

ViestiKirjoittaja hik » 21.11.2005 15:39

Juu, mutta etanoli voi olla toisekseen hyvä juttu. Ruotsissa SAAB näytti mainostavan, että vääntöä tulee lisää jos tankkaa etanoliseosta. Kyseinen Saab on ilmeisesti suunniteltu etanolia silmälläpitäen, mutta voihan muitakin autoja säätää.

Dollarin kurssi on noussut tasaisesti euroa vastaan viime tammikuun jälkeen. Siitä ehkä seuraa lisää hintaa bensalle jatkossa ja etanolin kannattavuus paranee.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 21.11.2005 16:40

MENEE NYT KYL OT. Mut Etanolin tuottaminen on kalliimpaa kuin bensan. Mutta useissa maissa Etanoli seos bensa saa erilaisia tukia ja verohelpotuksia. SUOMESSA EI (yllättävää). Juuri siksi ST1 lopetti Etanoli bensan myynnin Suomessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa