golf gti 4 revo vai upsolut tai ?
Valvoja: ffp jäsenet
golf gti 4 revo vai upsolut tai ?
oikeesti varmaan miljoona kertaa kysytty.
millä perustelet että revo on parempi kuin upsolut softa1
hinta/teho suhde selvä mutta onko muita tekiöitä valintaan?
esim kestävyys tai myöhemmin tehtävät muut päivitykset koneeseen.
kokemusta vain revon testi softalla!!!
millä perustelet että revo on parempi kuin upsolut softa1
hinta/teho suhde selvä mutta onko muita tekiöitä valintaan?
esim kestävyys tai myöhemmin tehtävät muut päivitykset koneeseen.
kokemusta vain revon testi softalla!!!
Jos meinaat valita jonkun muun tuotteen kuin Revon niin ohjainlaitteestasi pitää ensin poistaa tuo testiohjelma, jotta säästytään erinäisiltä ongelmilta.
www.turbotec.com . Tuolta löytyy just mitä haluat, saa siis sellaisen ohjelman mitä haluaa.
www.turbotec.com . Tuolta löytyy just mitä haluat, saa siis sellaisen ohjelman mitä haluaa.
Mun mielestä ei ole mitään järkeä laittaa lähes tuhannen tai yli tuhannen euron valmislastuja, kun Harisella auto säädetään penkissä 690 eurolla. Jos valmislastun haluaa, niin kannattaa ostaa Upsolute vajaalla 400 eurolla, että säästää edes rahaa. Mulla edellisessä autossa toimi Upsolute ainakin tosi hyvin ja veljellä RS Octaviassa toimii hyvin myös. Jos Upsolute ei satu toimimaan, niin kyllä ne sielläkin vian yrittää korjata, tai sitten voi ottaa lastun pois ja saa rahansa takaisin. On suoranaista kusetusta otta rahaa yli 1000 euroa pelkästä lastun asennuksesta, kun esim. Harinen(Toijalan autosähkö) tai Karala(turbotec) saattavat tehdä useita tunteja töitä per auto paljon alle tonnilla ja silloin voi olla varma että tehoja on sen verran kuin pitikin.
mielestäni näitä 'custom'- ohjelmia hehkutetaan ehkä hieman turhankin paljon. En nyt halua pahoittaa kenenkään mieltä, mutta ajatellaan yleisesti ottaen autoa. Esimerkiksi VW Golf GTI:tä syydettiin linjalta tuhansittain. Kaikki toistensa klooneja. Pieniä yksilöllisiä heittoja syystä tai toisesta. Sitten ajatellaan esimerkiksi Revoa. Iso(?) firma, joka suhteellisen pitkän ajan kuluessa ja useiden asiantuntijoiden voimin rakentaa, ainakin omien sanojensa mukaan useampia tekijöitä säätäen kuin kilpailijansa, eniten tehoa ja vääntöä tuottavan lastun. En näe tässä mitään ongelmaa, sillä eihän vakio-ohjelmakaan ole yksilöllinen. En aivan täysin ymmärrä miksi jotkut pitävät tätä huonona vaihtoehtona?
Toki jos lähdetään kustom- linjalle, niin paras auto on varmaan itsensä herra Ihmeen henkilökohtaisesti jokaista pulttia myöten valama ja takoma tuotos. Mutta voiko herra Ihmekään ottaa huomioon kaikkea sitä, mitä kokonainen asiantuntija lauma?
Totta toinen puoli, jos ei vitsiä sekin.
Toki jos lähdetään kustom- linjalle, niin paras auto on varmaan itsensä herra Ihmeen henkilökohtaisesti jokaista pulttia myöten valama ja takoma tuotos. Mutta voiko herra Ihmekään ottaa huomioon kaikkea sitä, mitä kokonainen asiantuntija lauma?
Totta toinen puoli, jos ei vitsiä sekin.
Tottakai jos komponentteja vaihdetaan, on ko autoon tehtävä ohjelmamuutos. Pelkkiä suuttimia on turha lähteä vaihtamaan jos muut osat pysyy samana.
Jos joku vaihdettava osa vaikuttaa oleellisesti moottorin hengitykseen, on tehtävä ohjelmamuutos. Aika moneltakin ohjelmavalmistajalta löytyy tietyille komponenteille eri ohjelmat.
Jos joku vaihdettava osa vaikuttaa oleellisesti moottorin hengitykseen, on tehtävä ohjelmamuutos. Aika moneltakin ohjelmavalmistajalta löytyy tietyille komponenteille eri ohjelmat.
.
Parhaan lastun valintaan liittyy mielestäni kolme määräävää seikkaa.
Joiden takia, meidän, käyttäjien on vaikeaa, eikun mahdotonta tietää, mikä on paras.
Siltä se ainakin tuntuu.
1.
Lastuviritys on liian helppoa.
Käyttäjillä ei ole, eikä tarvitsekaan olla riittävää tietoa tekniikan toimintaperiaatteesta. Lastuttaja hoitaa "kaiken".
Kovat halut, :-), Ja riittävä paine rahapussissa riittää.
2.
Harva täällä, tai ei ehken kukaan, on lastuttanut niin monta autoa eri paikoissa, että voisi jotain toiminnallisista eroista oikeasti sanoa.
Oma valinta on tehty milloin minkäkinlaisin perustein, ja sitä puolustetaan raivokkasti sillä perusteella, että se "toimii".
Ei auta, vaikka toinen pyrkisi perustelemaan mielipiteensä.
3.
Tuijotetaan vaan teho/vääntölukuihin.
Luullaan, että lastuttaja on taikuri, joka taikoo moottoriin lisää tehoa.
Kokonaan unohdetaan, tai ei halutakkaan tietää, että moottorista saatavan tehon määrää viimekädessä se, minkälaisista osista se on kasattu.
Vähemmän tehoa "lupaavan" tekijän toimia säälitellään, siinä ei perustelut auta.
Lastusta aiheutuvat remontit (esim. kytkin), ja vaivat, katsotaan asiaan kuuluviksi.
Minun mielestäni "kustom" softaa ei hehkuteta yhtään liikaa.
Päinvastoin, olisi suurimmalle osalle käyttäjiä eduksi ensin vähän tutustua aiheeseen, ja huomata, että on tosiaan muitakin vaihtoehtoja, kun "kaikki mahdollinen irti".
.
Parhaan lastun valintaan liittyy mielestäni kolme määräävää seikkaa.
Joiden takia, meidän, käyttäjien on vaikeaa, eikun mahdotonta tietää, mikä on paras.
Siltä se ainakin tuntuu.
1.
Lastuviritys on liian helppoa.
Käyttäjillä ei ole, eikä tarvitsekaan olla riittävää tietoa tekniikan toimintaperiaatteesta. Lastuttaja hoitaa "kaiken".
Kovat halut, :-), Ja riittävä paine rahapussissa riittää.
2.
Harva täällä, tai ei ehken kukaan, on lastuttanut niin monta autoa eri paikoissa, että voisi jotain toiminnallisista eroista oikeasti sanoa.
Oma valinta on tehty milloin minkäkinlaisin perustein, ja sitä puolustetaan raivokkasti sillä perusteella, että se "toimii".
Ei auta, vaikka toinen pyrkisi perustelemaan mielipiteensä.
3.
Tuijotetaan vaan teho/vääntölukuihin.
Luullaan, että lastuttaja on taikuri, joka taikoo moottoriin lisää tehoa.
Kokonaan unohdetaan, tai ei halutakkaan tietää, että moottorista saatavan tehon määrää viimekädessä se, minkälaisista osista se on kasattu.
Vähemmän tehoa "lupaavan" tekijän toimia säälitellään, siinä ei perustelut auta.
Lastusta aiheutuvat remontit (esim. kytkin), ja vaivat, katsotaan asiaan kuuluviksi.
Minun mielestäni "kustom" softaa ei hehkuteta yhtään liikaa.
Päinvastoin, olisi suurimmalle osalle käyttäjiä eduksi ensin vähän tutustua aiheeseen, ja huomata, että on tosiaan muitakin vaihtoehtoja, kun "kaikki mahdollinen irti".
.
Edellä mainittiin mainioita perusteluita. Itse korostaisin Customin puolesta lisäksi välitöntä reklaamaatio mahdollisuutta, eli ekalla koe ajolla havaittu nykäysy tai muu oikku voidaan välittömästi korjata. Myöskään "customia" ei rajoita mitkään Staget vaan variaatioita on loputon ja portaaton määrä.
Lisäksi korjaus "suurien merkkien" ylettömään asiantuntijoiden määrään, useimmissa "suurissa pajoissa" onkin vain yksi tai jopa kaksi kaveria jotka suunnittelee sarja tuotantona uusia softia.
Ja vielä lainaus eräältä softan tekijältä : "Tää on 5% tietotekniikkaa ja 95% moottorin fysiikan ymmärtämistä".
Lisäksi korjaus "suurien merkkien" ylettömään asiantuntijoiden määrään, useimmissa "suurissa pajoissa" onkin vain yksi tai jopa kaksi kaveria jotka suunnittelee sarja tuotantona uusia softia.
Ja vielä lainaus eräältä softan tekijältä : "Tää on 5% tietotekniikkaa ja 95% moottorin fysiikan ymmärtämistä".
Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
Tuossa on tullut sellasia perusteluja, jotka voi katsoa kumman tahon kantilta tahansa. Rikkoutumisvaarat tms uhat ovat jo naurettavuuden rajoilla. Tosin joskus niinkin voi käydä, vaikkakin rikkoutumisen syy voi olla vaikea ehdottomasti rajata ohjelmaan.
Toteamus 1: Jos autoon vaihdetaan komponentti, jollaiselle ei keltään "valmis"lastuvalmistajalta ohjelmaa löydy, on tämä kustomoitu ohjelma ainoa vaihtoehto. Eikä missään nimessä huono.
Toteamus 2: Jos auto on kaikin puolin vakio (poislukien pakoputki tms shitti), on kuluttajan kannalta aivan se ja sama tehdäänkö siihen joku "maun mukainen" ohjelma, vai "valmisohjelma". Valmisohjelmissa tietenkin on eroja, joita ei voi tietää kuin kokeilemalla samassa/samanlaisessa autossa. Esim sähkökaasun käyttäytyminen voi muuttua. Jotkut taas ovat melko kovia nakuttamaan, toiset eivät yritä niin suuria tehoja ja tikkaavat vähemmän.
Tuossa on tullut sellasia perusteluja, jotka voi katsoa kumman tahon kantilta tahansa. Rikkoutumisvaarat tms uhat ovat jo naurettavuuden rajoilla. Tosin joskus niinkin voi käydä, vaikkakin rikkoutumisen syy voi olla vaikea ehdottomasti rajata ohjelmaan.
Toteamus 1: Jos autoon vaihdetaan komponentti, jollaiselle ei keltään "valmis"lastuvalmistajalta ohjelmaa löydy, on tämä kustomoitu ohjelma ainoa vaihtoehto. Eikä missään nimessä huono.
Toteamus 2: Jos auto on kaikin puolin vakio (poislukien pakoputki tms shitti), on kuluttajan kannalta aivan se ja sama tehdäänkö siihen joku "maun mukainen" ohjelma, vai "valmisohjelma". Valmisohjelmissa tietenkin on eroja, joita ei voi tietää kuin kokeilemalla samassa/samanlaisessa autossa. Esim sähkökaasun käyttäytyminen voi muuttua. Jotkut taas ovat melko kovia nakuttamaan, toiset eivät yritä niin suuria tehoja ja tikkaavat vähemmän.
Itselläni on Upsoluten lastu. Toiminut jo n.15-20tkm. Kokeilin APR:n koesoftaa ensin ja onneksi valitsin puolet halvemman "paskalastun". Onhan noissa lastuissa eroja... Upsolutessa on mielestäni vähän huonommat ajo-ominaisuudet, pientä nykyä jollain alueella ja ehkä liikaa räväkkyyttä. Muuta eroa ei tavallinen tallaaja (minä) huomaa. Jos kone teknisesti kunnossa luulisi kestävän. Hinta laatusuhde on mun mielestä ok. Jos innostun virittämään lisää niin sit haen custom lastun.
Juu, mutta etanoli voi olla toisekseen hyvä juttu. Ruotsissa SAAB näytti mainostavan, että vääntöä tulee lisää jos tankkaa etanoliseosta. Kyseinen Saab on ilmeisesti suunniteltu etanolia silmälläpitäen, mutta voihan muitakin autoja säätää.
Dollarin kurssi on noussut tasaisesti euroa vastaan viime tammikuun jälkeen. Siitä ehkä seuraa lisää hintaa bensalle jatkossa ja etanolin kannattavuus paranee.
Dollarin kurssi on noussut tasaisesti euroa vastaan viime tammikuun jälkeen. Siitä ehkä seuraa lisää hintaa bensalle jatkossa ja etanolin kannattavuus paranee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa