1.8T ahdot hyppii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Teuge
-
Viestit: 19
Liittynyt: 20.5.2005 11:49

1.8T ahdot hyppii

ViestiKirjoittaja Teuge » 25.10.2005 9:29

vaihdoin 1.8t lastun ja pelas ihan hyvin aluks. Jonkuu ajan päästä rupes vitosella kiihdyttäessä 80 - 120, nii tuntu pientä nykimistä. Siitä vielä vähän aikaa nii tuntu että ahdot tippu kokonaa, ku lähti kolmosen kanssa ohittamaa vähä räväkämin. Pistin ahtomittarin kiinni ja tosiaan ahdot tippu kolmosella kiihdyttäessä 1.1barista tonne 0.3barii, noin 4200 kierroksen kohdilla. Ja tää tasanen kiihdytys vitosella 80 - 120, nii ahdot hyppi tossa 0.8 - 0.7, josta tietenkin johtui nykiminen. Pistin alkuperäsen lastun takas, nii vika hävis. Mistä voisin ruveta tota vikaa etsimään?

BFL2002
-
Viestit: 52
Liittynyt: 13.9.2005 15:53

ViestiKirjoittaja BFL2002 » 25.10.2005 11:08

Eikös tuo vaikuta aika selkeästi siltä että softassa on jotain hämminkiä, varmaankin valmistajaan kannattaa ottaa yhteyttä.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 25.10.2005 13:48

itsellä ainakin hyppii ahdot 2000-3000rpm kohdalla jos on 2 isompi vaihde ahdot pomppii 0.9-1.2 väliä ja nykii... vittumainen homma, mutta ku kunnolla huudattaa niin hyvin menee...

edit: lastu on karalan käsialaa ja on tehnyt noin asennuksesta lähtien... joku sanoi että on 1.8T:n ominaisuus lastun kanssa????? soitin mikalle niin se sano että jossain autoissa tekee noin ja jossain ei... että on vähän autokohtaista... siis koskee tätä mun auton ahtojen heittelyä...
Viimeksi muokannut tero_v, 25.10.2005 16:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 25.10.2005 15:08

Mikä lastu mahtaa olla kyseessä? Voisiko olla, että on huonosti kiinni?

Teuge
-
Viestit: 19
Liittynyt: 20.5.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Teuge » 25.10.2005 15:55

Lastun oli hyvin kiinni, ku vaihoin alkuperäsen takasin.
Lastusta ei oo tarkempaa tietoa, koska on kopio. Voihan se olla, että haukkasin kilon sontaa, ku kokeilin päästä halvalla. Mutta se että auto toimi kumminkii pari viikkoa ihan moitteettomasti.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 25.10.2005 17:17

Teuge -> Mulla on aivan sama juttu kun 3.vaihteella rivakasti kiihdyttäessä ahdot nousee 1.1 bar ja sit alkaa tasasesti tippumaan alas. 5500rpm kohalla ollaan jo 0 barin kohalla.

Vika, ominaisuus vai turbon pienuuden vika ? En tiedä sitten.

Autossahan on tuo revon-softa. Aattelin päivitää sen siihen Revon 4-barin softaan. Jos auttais asiaan. (?)

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 25.10.2005 17:25

Meikällä samaa harmia, tosin ahdot ei tipu noin rajusti. Ajattelin vaihtaa N75-venttiilin, kunhan saan sen hankittua. Jos tuo ventiili on vialla, nii se luultavasti aiheuttaa juuri tämän kaltaisia vikoja.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 25.10.2005 17:40

kyllä itselläkin ahdot tippuu yläkierroksilla, mutta mitä se haittaa kun auto silti jatkaa vetämistä... tässä just penkkipaperit kädes. näyttäs ahtokäyrä niin että huippuahdot (1.2bar) on 2250-3750rpm kohdalla josta alkaa pikku hiljaa tippumaan ja 6100rpm kohdalla on enää 0.5bar... ei vakio ahdin jaksa enää yläkierroksilla tuutata painetta.

mikko_h:lla kyllä tippuu ahdot aika alas???

mulle neuvottiin, että kannattais kokeilla tuohon ahtojen heittelyyn, laittaa n75:n tulevaan letkuun pieni supiste? kuulemma n75 ja n75j ero on vaan eri kokoiset supistajat tuloputkes? tiedä sitten..

Teuge
-
Viestit: 19
Liittynyt: 20.5.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Teuge » 25.10.2005 21:06

Tarkennusta vielä vähän. Eli ne ahdot tippuu ihan suoraa. Ne on koko ajan 1.1barissa aina sinne 4200, jossa ne siis tippuu ihan suoraa sinne 0.3barii ja meno hyytyy ihan tyystin. Ei ollu kivaa, ku ekan kerran kävi meinas tulla pupu pöksyy, ku olin rekkaa ohittamas ja vastaa rupes puskee autoo.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 25.10.2005 21:09

Mä oon vaihtanut kyllä tuohon n75j venttiiliin. Paljon paremmin tulee vetoa ja paremmin menee vaihdot kiihdytyksessä.
Meni heittämällä kiinni, paitsi virtaliitin oli pikkasen lyhyt jota joutui pidentämään.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 25.10.2005 22:43

Mikäs konetyyppi Mikko_H:lla on?

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 26.10.2005 15:04

APU

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 26.10.2005 16:15

Pelaaks teugen auto taas seuraavalla kiihdytyksellä samoin vai kuoleeko auto siihen eikä toimi muutenkun käynnistämällä uudestaan, ts. meneekö varaohjelmalle?

Ahtopaineen säätöventtiili voi aiheuttaa tuommosta vikaa. Samoin ahtovuoto.

Teuge
-
Viestit: 19
Liittynyt: 20.5.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Teuge » 27.10.2005 13:24

Pelaa normaalisti seuraavalla, eli ei tarvi sammuttaa. Eikä muutes tee ees joka kerta sitä.
Eiks ahtovuoto näkyis aina ja joka kiihdytyksessä?
onks tää ahtopaineen säätöventtiili nyt tää ns. N75 ja miten sitä ohjataa tai miten se siis säätelee noit paineita?

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 27.10.2005 14:02

en ole näköjään yksin ongelmani kanssa. Mulla heiluttaa ahtoja välillä hyvinkin villisti 1,1-1,5 barin välillä kiihdytellessä. Pitäisi varmaan kokeilla tuota N75J venttiiliä. Mulla on AUM kone, jotenka onko noi samanlaisia kaikissa vai eri koneille eri mallit?
Mielenkiintoista hommassa on se, että kun Revon ohjelmaa vähän säädettiin, niin toimi hetken ihan hyvin, kunnes hyvin nopeasti ongelma palautui ennalleen.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 27.10.2005 19:27

Kaverilla on Golf 1.8T, jossa on Revon softa. Se tekee kans sitä että yhtäkkiä veto häviää kesken kiihdytyksen, kenties ahdot tippuu(?).

Mutta sitten kun uudelleen koittaa niin menee ihan niin kuin pitääkin ja tuota vikaa ei ilmene. Ja autoa ei ole startattu välillä uudelleen.

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 28.10.2005 16:12

tänään oli moottoritiellä taas kunnon rodeota. Painoin 80km/h nopeudessa kaasun pohjaan. Tempasi ahdot 1.6 baariin hetkeksi ja alkoi laukkaamaan väliä 1.0-1.5 baaria. Kyllä tää pitäs kuntoon saada..

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 28.10.2005 17:14

Missään nimessähän ei kannata viedä mihinkään korjaamoon, vaan pärrätä keskenään...

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 28.10.2005 18:41

tänään lähdin töistä, niin ei noussu ahdot ekalla kiihdytyksellä ku 0.4. päästin kaasun ja toisella kiihdytyksella nousi jo 1.2 ja pelas loppu päivän. ekakerta ku noin teki? n75 pari kuukautta vanha, että luulis pelaavan... pitää vissiin tarkistaa ahtovuodot taas vaihteeksi jos vaikka löytyis syy tuohon paineiden heittelyyn... menee pian hermot tohon auton....

Teuge
-
Viestit: 19
Liittynyt: 20.5.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Teuge » 28.10.2005 18:45

Näköjää aika monella tosiaan samaa vikaa, mutta tuntuvat tyytyvän siihen et on tehoo, mut ei auto pelaa...
Eli kysyin viimeks miten sitä N75 venttiiliä ohjataa? Onks se ihan ohjelmalla, eli sinne määritellään tietyt paineet jotka se sinne sit kerää vai miten se on? Itseäni nyt lähinnä kiinostaa se että, jos auto pelaa alkuperäisellä ohjelmalla, mutta ei "teholastulla", nii onko se vika nyt ohjelmassa vai siinä N75:ssä?

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 28.10.2005 18:58

sehän tässä hauskaa onkin kun viet korjaamoon niin tod. näk. ei ymmärrystä löydy.. Merkkihuollon viimeisin kommentti oli, että voidaanhan me siihen vakiosofta laittaa.. Näitä viripajoja taas tuntuu luonnollisesti kiinnostavan enemmän tavaran myyminen, kuin vikojen etsiminen. Kyllä tolla ajaa, mutta yhtään turhaa korjaamokeikkaa en jaksaisi enää tehdä.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 29.10.2005 13:11

mä lähden hallille kokeilemaan kaikenlaista ja ilmoittelen sitten jos sain viat pois

edit: joo ei vika lähtenyt... katsoin ahtovuodot, niin ihan kuin koneen takana olevissa huohotin putkissa olis vuoto... ainakin jostain sieltä kuului pientä suhinaa, ku pisti painetta putkistoon.... mut voisko se aiheuttaa tuon 2000-3000rpm välisen ahtojen huojunnan???

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 30.10.2005 13:24

tuli mieleen, että onko sillä väliä jos laittas huohotin putket suoraan maahan ja tukkis tosta ahtoputkesta vaan reijät, ku tuntuu ne vuodot olevan aina tuolla huohotin putkissa???

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 31.10.2005 9:57

Ei ole muuta väliä kuin se että niin ei saa tehdä.

petrij:llä tuntuu olevan kokemusta aika paljon "viripajoista"..

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 3.11.2005 22:26

ei mulla ny mitään mittavia kokemuksia ole.. Olen vaan tottunut siihen, että hommat pelaa, enkä jaksa paljoa pelehtiä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa