1.8T ahdot hyppii
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T ahdot hyppii
vaihdoin 1.8t lastun ja pelas ihan hyvin aluks. Jonkuu ajan päästä rupes vitosella kiihdyttäessä 80 - 120, nii tuntu pientä nykimistä. Siitä vielä vähän aikaa nii tuntu että ahdot tippu kokonaa, ku lähti kolmosen kanssa ohittamaa vähä räväkämin. Pistin ahtomittarin kiinni ja tosiaan ahdot tippu kolmosella kiihdyttäessä 1.1barista tonne 0.3barii, noin 4200 kierroksen kohdilla. Ja tää tasanen kiihdytys vitosella 80 - 120, nii ahdot hyppi tossa 0.8 - 0.7, josta tietenkin johtui nykiminen. Pistin alkuperäsen lastun takas, nii vika hävis. Mistä voisin ruveta tota vikaa etsimään?
itsellä ainakin hyppii ahdot 2000-3000rpm kohdalla jos on 2 isompi vaihde ahdot pomppii 0.9-1.2 väliä ja nykii... vittumainen homma, mutta ku kunnolla huudattaa niin hyvin menee...
edit: lastu on karalan käsialaa ja on tehnyt noin asennuksesta lähtien... joku sanoi että on 1.8T:n ominaisuus lastun kanssa????? soitin mikalle niin se sano että jossain autoissa tekee noin ja jossain ei... että on vähän autokohtaista... siis koskee tätä mun auton ahtojen heittelyä...
edit: lastu on karalan käsialaa ja on tehnyt noin asennuksesta lähtien... joku sanoi että on 1.8T:n ominaisuus lastun kanssa????? soitin mikalle niin se sano että jossain autoissa tekee noin ja jossain ei... että on vähän autokohtaista... siis koskee tätä mun auton ahtojen heittelyä...
Viimeksi muokannut tero_v, 25.10.2005 16:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Teuge -> Mulla on aivan sama juttu kun 3.vaihteella rivakasti kiihdyttäessä ahdot nousee 1.1 bar ja sit alkaa tasasesti tippumaan alas. 5500rpm kohalla ollaan jo 0 barin kohalla.
Vika, ominaisuus vai turbon pienuuden vika ? En tiedä sitten.
Autossahan on tuo revon-softa. Aattelin päivitää sen siihen Revon 4-barin softaan. Jos auttais asiaan. (?)
Vika, ominaisuus vai turbon pienuuden vika ? En tiedä sitten.
Autossahan on tuo revon-softa. Aattelin päivitää sen siihen Revon 4-barin softaan. Jos auttais asiaan. (?)
kyllä itselläkin ahdot tippuu yläkierroksilla, mutta mitä se haittaa kun auto silti jatkaa vetämistä... tässä just penkkipaperit kädes. näyttäs ahtokäyrä niin että huippuahdot (1.2bar) on 2250-3750rpm kohdalla josta alkaa pikku hiljaa tippumaan ja 6100rpm kohdalla on enää 0.5bar... ei vakio ahdin jaksa enää yläkierroksilla tuutata painetta.
mikko_h:lla kyllä tippuu ahdot aika alas???
mulle neuvottiin, että kannattais kokeilla tuohon ahtojen heittelyyn, laittaa n75:n tulevaan letkuun pieni supiste? kuulemma n75 ja n75j ero on vaan eri kokoiset supistajat tuloputkes? tiedä sitten..
mikko_h:lla kyllä tippuu ahdot aika alas???
mulle neuvottiin, että kannattais kokeilla tuohon ahtojen heittelyyn, laittaa n75:n tulevaan letkuun pieni supiste? kuulemma n75 ja n75j ero on vaan eri kokoiset supistajat tuloputkes? tiedä sitten..
en ole näköjään yksin ongelmani kanssa. Mulla heiluttaa ahtoja välillä hyvinkin villisti 1,1-1,5 barin välillä kiihdytellessä. Pitäisi varmaan kokeilla tuota N75J venttiiliä. Mulla on AUM kone, jotenka onko noi samanlaisia kaikissa vai eri koneille eri mallit?
Mielenkiintoista hommassa on se, että kun Revon ohjelmaa vähän säädettiin, niin toimi hetken ihan hyvin, kunnes hyvin nopeasti ongelma palautui ennalleen.
Mielenkiintoista hommassa on se, että kun Revon ohjelmaa vähän säädettiin, niin toimi hetken ihan hyvin, kunnes hyvin nopeasti ongelma palautui ennalleen.
tänään lähdin töistä, niin ei noussu ahdot ekalla kiihdytyksellä ku 0.4. päästin kaasun ja toisella kiihdytyksella nousi jo 1.2 ja pelas loppu päivän. ekakerta ku noin teki? n75 pari kuukautta vanha, että luulis pelaavan... pitää vissiin tarkistaa ahtovuodot taas vaihteeksi jos vaikka löytyis syy tuohon paineiden heittelyyn... menee pian hermot tohon auton....
Näköjää aika monella tosiaan samaa vikaa, mutta tuntuvat tyytyvän siihen et on tehoo, mut ei auto pelaa...
Eli kysyin viimeks miten sitä N75 venttiiliä ohjataa? Onks se ihan ohjelmalla, eli sinne määritellään tietyt paineet jotka se sinne sit kerää vai miten se on? Itseäni nyt lähinnä kiinostaa se että, jos auto pelaa alkuperäisellä ohjelmalla, mutta ei "teholastulla", nii onko se vika nyt ohjelmassa vai siinä N75:ssä?
Eli kysyin viimeks miten sitä N75 venttiiliä ohjataa? Onks se ihan ohjelmalla, eli sinne määritellään tietyt paineet jotka se sinne sit kerää vai miten se on? Itseäni nyt lähinnä kiinostaa se että, jos auto pelaa alkuperäisellä ohjelmalla, mutta ei "teholastulla", nii onko se vika nyt ohjelmassa vai siinä N75:ssä?
sehän tässä hauskaa onkin kun viet korjaamoon niin tod. näk. ei ymmärrystä löydy.. Merkkihuollon viimeisin kommentti oli, että voidaanhan me siihen vakiosofta laittaa.. Näitä viripajoja taas tuntuu luonnollisesti kiinnostavan enemmän tavaran myyminen, kuin vikojen etsiminen. Kyllä tolla ajaa, mutta yhtään turhaa korjaamokeikkaa en jaksaisi enää tehdä.
mä lähden hallille kokeilemaan kaikenlaista ja ilmoittelen sitten jos sain viat pois
edit: joo ei vika lähtenyt... katsoin ahtovuodot, niin ihan kuin koneen takana olevissa huohotin putkissa olis vuoto... ainakin jostain sieltä kuului pientä suhinaa, ku pisti painetta putkistoon.... mut voisko se aiheuttaa tuon 2000-3000rpm välisen ahtojen huojunnan???
edit: joo ei vika lähtenyt... katsoin ahtovuodot, niin ihan kuin koneen takana olevissa huohotin putkissa olis vuoto... ainakin jostain sieltä kuului pientä suhinaa, ku pisti painetta putkistoon.... mut voisko se aiheuttaa tuon 2000-3000rpm välisen ahtojen huojunnan???
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa