G-laderin ja startin asennus koneeseen step-by-step

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

G-laderin ja startin asennus koneeseen step-by-step

ViestiKirjoittaja TiPu » 31.10.2005 19:10

Nän kyllä kun Dopi otti laderin pois 5min, mutta kun siitä on jo 1.5 vuotta aikaa niin enpäs enää muista. Olisiko jossain kohta kohdalta missä järjestyksessä laitetaan ahdin, laturi, pultit, hihna? Letkut ja piuhat tulee sitten tämän jälkeen ja se ei ole ongelma. G60 konehuoneista on kyllä kuvia vaikka kuinka paljon mutta se asennusjärjestys..
Mitä enemmän kuvia sen parempi ;) kiitos.

ps. täytyy laittaa ahdin edes jollain tavalla kiinni kun mallailen jäähdyttimen paikkaa..

edit: menikös tämä nyt väärään osastoon?

edit: uittu mikään startti ole, laturi. Mistä oikein sain startin päähäni, höh
Viimeksi muokannut TiPu, 1.11.2005 7:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 31.10.2005 21:04

Ahdin ekana, sitten laturi, sitten hihna. Hihnaan saa löysää parhaiten asettamalla kiintoavain kaasujousen alapultin päähän ja nostamalla siitä hitaasti vetäen, että "iskari" menee sisään.

Öljyn paluu letku kannattaa kiinnittää ennen ahtimen kiinnitystä. Ilmastointi hankaloittaa ja sen takia ensin tuo letku. Tulo letku vasta kun ahdin on paikallaan.

Ei kai siinä muuta huomioitavaa ollut?

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 31.10.2005 21:35

Ei tuo öljyn paluuletkukaan ole kovin paha jos nostaa apparin puolen etu-umpion pöydälle siks aikaa kun asentaa ahdinta. Ja helpottaa se muutenkin hieman ainakin golffeissa ja corradoissa.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 31.10.2005 21:41

Helpoiten menee kun purkaa puskurin,maskin ja lamput pois :)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 31.10.2005 21:42

Ootkos Dopi kokeillut laittaa sitä öljyletkua autoon jossa on ilmastointi? Ei paljoa umpion poistot auta.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 31.10.2005 22:02

^ ei siinä mikään fagiiri tarvii olla... minulla on ilmastointi ja aina irrotan/kiinnitän sen kun on ahdin paikoillaan,ilmanputsari irroitettuna.

Sitä tuli "muutama" kerta harjoiteltua tässä menneinä kesinä tuota geen irrotusta/asennusta.Mahtaakohan sitä enää osakkaan

Mahtaakohan Dopillakin olla tylsää kun ei saa enää sitä murikkaa tutkia.Vai oletko laittanut se hyllylle koristeeksi?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.11.2005 10:25

Minun kädet eivät yksinkertaisesti sovi sitä letkua laittamaan paikalleen. Syylärin välistä ei mahdu. Itselle se oli vaan paljon helpompi laittaa kiinni ennen kuin ahtimen tiputti pohjaan asti. Olen minäkin tuon nyt kolme kertaa jo irrottanut ja asentanut.

EDIT: minäkin kirjoitin vahingossa startin asennuksen tuohon ylläolevaan tekstiini ja sitten ihmettelin että mistä sen startti sanan siihen oikein keksin?! Tipultahan se siihen tarttui...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 1.11.2005 12:17

^joo ei käsi siitä ahtimen ja syylärin välistä sovi,mutta ihan helposti se lähtee/kiinnittyy ahtimen ollessa paikoillaan.Ja helpottui entisenstään silloin kun vaihtoi sen rs lähdön.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.11.2005 16:44

Mites se RS lähtö siihen vaikuttaa..? Eikös se paluuletku ole siellä ilmanputsarin päädyssä? Kyllä se toinen (tuloletku?) on helpompi laittaa siinä RS lähdön juuresta tosiaan ilman sitä vaimenninkoteloa.

Ja irroitus on vaivatonta molemmissa letkuissa. Mikä siis kasatessa on minusta hankalinta, on saada ne prikat ja pultti pysymään nipussa ja osua kierteisiin siinä paluupuolen liittimessä.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 1.11.2005 20:00

Mites se RS lähtö siihen vaikuttaa..?


uskoppa vaan,että siitä on apua.Näissä hommissa on huomannut että pitempi reitti saattaa olla useasti helpompi...tosin joskus kaipaisi käteen yhtä niveltä lisää:)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.11.2005 23:32

Eli sä lähestyt ongelmaa eri suunnasta? En muista kokeilinko tuota tapaa itse. Toivottavasti ei tarvi aikoihin edes ajatella kokeilevansa!

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 2.11.2005 7:54

Joo, sain tuon laderin "kiinni" jollakin pultilla eilen iltasella, mutta mikäs pultti tulee mihinkin, kun tuossa Lader-pulttipussissa on kaikenlaista? On kuusiokoloo, 17mm kulmaa, lyhyempää, pitempää, isompaa, pienempää.. AKTE-kuva olis poikaa. Löytyykö tai tms?

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 2.11.2005 8:13

Eipä siinä nyt niin kovin montaa vaihtoehtoa ole... ahdin 4 kuusiokololla ahdinpyörän puoleisesta päästä telineeseen, toisesta päästä 2 kpl, hiukan pidempiä kuusiokoloja + ahtimen alatukirauta 13 mm kantasella pultilla ahtimeen, toinen hieman pidempi 13 mm kannalla oleva pultti tulee laturin takakannakkeeseen, pisin kuusiokolo laturin alakorvakkeeseen, laturin yläkorvakkeeeen tulee tuo hassu kaksoispultti johon sopii 21 mm avain... tähän plttiin 13 mm kantasellla mutterilla ahtimen kiristinjousi kiinni

ahtimen alatukirauta on alapäästään 17 mm kantasella pultilla, toinen lyhyt 17 mm kannalla oleva pultti saattaa olla laturin sujamuovin kiinnityksessäkin, toisesta päästään tämä suojamuovi tulee 8 mm kantasella mutterilla...

Tässä nyt äkkiseltään mitä tuli mieleen... Tietenkin, jos sulla on nuo kyseiset kiinnituspultit ja mutterit livahtaneet miljoonalaatikkoon niin sitten voi olla vaikeempi homma... :-)

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 2.11.2005 8:16

Ainiin, mikäs kiinnike/kannake se lähes sirpin muotoinen, kolmella reijällä oleva metallinpalanen oikein on? Mihin tarkoitettu? Näyttää vähän customiosalta.. Se vähä aika, minkä sain laderia laittaa jäi tuo palanen mietityttämään..

Kiitos Miko ja muillekin kiitokset. Eiköhän pultit sun muut löydä paikkaansa ;)

edit: sirppikysymys unohtui..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.11.2005 9:55

Se sirppi ei ole custom osa. Itsekin sitä ihmettelin, että ompas t-s-i osan näköinen. Se tulee ahtimen ulostulon puolelle. KAksi reikää osuu alumiiniseen tukirautaan ja yksi mustaan metalliseen tankoon.
toisesta päästä 2 kpl, hiukan pidempiä kuusiokoloja + ahtimen alatukirauta 13 mm kantasella pultilla ahtimeen

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 2.11.2005 13:26

mä en kyllä ole tuolle "sirpille" keksinyt mitään funktiota...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.11.2005 14:35

Ainoa käyttö mitä olen sille osalle arvellut, on että ne kiinnitysholkit eivät pureudu alumiinin sisälle niin helpolla. Kumminkin värisee siinä ja pinta-ala niissä takapuolen holkeilla on aika pieni.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 2.11.2005 17:47

No joo, se voi olla se sirpin funktio. Ja varmaan onkin...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa