G-laderin ja startin asennus koneeseen step-by-step
Valvoja: ffp jäsenet
G-laderin ja startin asennus koneeseen step-by-step
Nän kyllä kun Dopi otti laderin pois 5min, mutta kun siitä on jo 1.5 vuotta aikaa niin enpäs enää muista. Olisiko jossain kohta kohdalta missä järjestyksessä laitetaan ahdin, laturi, pultit, hihna? Letkut ja piuhat tulee sitten tämän jälkeen ja se ei ole ongelma. G60 konehuoneista on kyllä kuvia vaikka kuinka paljon mutta se asennusjärjestys..
Mitä enemmän kuvia sen parempi ;) kiitos.
ps. täytyy laittaa ahdin edes jollain tavalla kiinni kun mallailen jäähdyttimen paikkaa..
edit: menikös tämä nyt väärään osastoon?
edit: uittu mikään startti ole, laturi. Mistä oikein sain startin päähäni, höh
Mitä enemmän kuvia sen parempi ;) kiitos.
ps. täytyy laittaa ahdin edes jollain tavalla kiinni kun mallailen jäähdyttimen paikkaa..
edit: menikös tämä nyt väärään osastoon?
edit: uittu mikään startti ole, laturi. Mistä oikein sain startin päähäni, höh
Viimeksi muokannut TiPu, 1.11.2005 7:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ahdin ekana, sitten laturi, sitten hihna. Hihnaan saa löysää parhaiten asettamalla kiintoavain kaasujousen alapultin päähän ja nostamalla siitä hitaasti vetäen, että "iskari" menee sisään.
Öljyn paluu letku kannattaa kiinnittää ennen ahtimen kiinnitystä. Ilmastointi hankaloittaa ja sen takia ensin tuo letku. Tulo letku vasta kun ahdin on paikallaan.
Ei kai siinä muuta huomioitavaa ollut?
Öljyn paluu letku kannattaa kiinnittää ennen ahtimen kiinnitystä. Ilmastointi hankaloittaa ja sen takia ensin tuo letku. Tulo letku vasta kun ahdin on paikallaan.
Ei kai siinä muuta huomioitavaa ollut?
^ ei siinä mikään fagiiri tarvii olla... minulla on ilmastointi ja aina irrotan/kiinnitän sen kun on ahdin paikoillaan,ilmanputsari irroitettuna.
Sitä tuli "muutama" kerta harjoiteltua tässä menneinä kesinä tuota geen irrotusta/asennusta.Mahtaakohan sitä enää osakkaan
Mahtaakohan Dopillakin olla tylsää kun ei saa enää sitä murikkaa tutkia.Vai oletko laittanut se hyllylle koristeeksi?
Sitä tuli "muutama" kerta harjoiteltua tässä menneinä kesinä tuota geen irrotusta/asennusta.Mahtaakohan sitä enää osakkaan
Mahtaakohan Dopillakin olla tylsää kun ei saa enää sitä murikkaa tutkia.Vai oletko laittanut se hyllylle koristeeksi?
Minun kädet eivät yksinkertaisesti sovi sitä letkua laittamaan paikalleen. Syylärin välistä ei mahdu. Itselle se oli vaan paljon helpompi laittaa kiinni ennen kuin ahtimen tiputti pohjaan asti. Olen minäkin tuon nyt kolme kertaa jo irrottanut ja asentanut.
EDIT: minäkin kirjoitin vahingossa startin asennuksen tuohon ylläolevaan tekstiini ja sitten ihmettelin että mistä sen startti sanan siihen oikein keksin?! Tipultahan se siihen tarttui...
EDIT: minäkin kirjoitin vahingossa startin asennuksen tuohon ylläolevaan tekstiini ja sitten ihmettelin että mistä sen startti sanan siihen oikein keksin?! Tipultahan se siihen tarttui...
Mites se RS lähtö siihen vaikuttaa..? Eikös se paluuletku ole siellä ilmanputsarin päädyssä? Kyllä se toinen (tuloletku?) on helpompi laittaa siinä RS lähdön juuresta tosiaan ilman sitä vaimenninkoteloa.
Ja irroitus on vaivatonta molemmissa letkuissa. Mikä siis kasatessa on minusta hankalinta, on saada ne prikat ja pultti pysymään nipussa ja osua kierteisiin siinä paluupuolen liittimessä.
Ja irroitus on vaivatonta molemmissa letkuissa. Mikä siis kasatessa on minusta hankalinta, on saada ne prikat ja pultti pysymään nipussa ja osua kierteisiin siinä paluupuolen liittimessä.
Eipä siinä nyt niin kovin montaa vaihtoehtoa ole... ahdin 4 kuusiokololla ahdinpyörän puoleisesta päästä telineeseen, toisesta päästä 2 kpl, hiukan pidempiä kuusiokoloja + ahtimen alatukirauta 13 mm kantasella pultilla ahtimeen, toinen hieman pidempi 13 mm kannalla oleva pultti tulee laturin takakannakkeeseen, pisin kuusiokolo laturin alakorvakkeeseen, laturin yläkorvakkeeeen tulee tuo hassu kaksoispultti johon sopii 21 mm avain... tähän plttiin 13 mm kantasellla mutterilla ahtimen kiristinjousi kiinni
ahtimen alatukirauta on alapäästään 17 mm kantasella pultilla, toinen lyhyt 17 mm kannalla oleva pultti saattaa olla laturin sujamuovin kiinnityksessäkin, toisesta päästään tämä suojamuovi tulee 8 mm kantasella mutterilla...
Tässä nyt äkkiseltään mitä tuli mieleen... Tietenkin, jos sulla on nuo kyseiset kiinnituspultit ja mutterit livahtaneet miljoonalaatikkoon niin sitten voi olla vaikeempi homma... :-)
ahtimen alatukirauta on alapäästään 17 mm kantasella pultilla, toinen lyhyt 17 mm kannalla oleva pultti saattaa olla laturin sujamuovin kiinnityksessäkin, toisesta päästään tämä suojamuovi tulee 8 mm kantasella mutterilla...
Tässä nyt äkkiseltään mitä tuli mieleen... Tietenkin, jos sulla on nuo kyseiset kiinnituspultit ja mutterit livahtaneet miljoonalaatikkoon niin sitten voi olla vaikeempi homma... :-)
Ainiin, mikäs kiinnike/kannake se lähes sirpin muotoinen, kolmella reijällä oleva metallinpalanen oikein on? Mihin tarkoitettu? Näyttää vähän customiosalta.. Se vähä aika, minkä sain laderia laittaa jäi tuo palanen mietityttämään..
Kiitos Miko ja muillekin kiitokset. Eiköhän pultit sun muut löydä paikkaansa ;)
edit: sirppikysymys unohtui..
Kiitos Miko ja muillekin kiitokset. Eiköhän pultit sun muut löydä paikkaansa ;)
edit: sirppikysymys unohtui..
Se sirppi ei ole custom osa. Itsekin sitä ihmettelin, että ompas t-s-i osan näköinen. Se tulee ahtimen ulostulon puolelle. KAksi reikää osuu alumiiniseen tukirautaan ja yksi mustaan metalliseen tankoon.
toisesta päästä 2 kpl, hiukan pidempiä kuusiokoloja + ahtimen alatukirauta 13 mm kantasella pultilla ahtimeen
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa