audi a4 1.8t käynti/kulku häikkä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

audi a4 1.8t käynti/kulku häikkä

ViestiKirjoittaja jake » 22.10.2005 11:57

jeps eli eilen aamulla ajelin töihin ja auto pelas aivan moitteettomasti tunnin päästä siitä startttailin auton tulille, lähti hyvin käyntiin mutta tuntu et ois käyny vaan kolmella. auto kulki kyllä mutta mielettömän tärinän ja tehon puutteen saattelemana. tulpat vaihdoin heti samoin mittailin suuttimien magneettiventtiilien kelat ja puolat niistä tuli kaikista järkevät arvot. tyhjäkäynnillä bensa haisee voimakkaasti että tuntus keittookin saavan.

vikakoodeja ei löytyny muuta kuin kaasuläpän asentotunnistimelta vika perus säädössä mutta tuo häikkä on ollu jo parikuukautta ja auto on toiminu ihan samalla taivoin kun uudella kaasuläppäyksiköllä jolla perus säätö onnistuin ja vikakoodia ei ilmaantunut.

kaikki vinkit ois erittäin tervetulleita ku ei tuosta kaarasta hirveesti hyötyy oo tuolla tallissa seisoessa ja oma tietotaitoki loppu jo eilen vaikka en kerenny juoda ku pari olutta.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 22.10.2005 13:36

kuulostaa kovin tutulta :).... kipinänvahvistin sökönä.

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 22.10.2005 14:32

mistäs löytyy tuo kipinävahvistin ja pystyskö sitä testailemaan jotenkin?

ajattelin vielä testii sillä perinteisellä menetelmällä että antaako tulppa kipinän. lieneekö siitä mitään haittaa näissä vähän tuoreemmissa vehkeissä että starttailee ilman tulppaa?

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 22.10.2005 15:50

ilmansuodatinkotelon päällä- siihen kipinäyksikköön tulee 2 liitintä ja sen yksikön jäähdytyselementti on kiinni siinä ilmanputsarin kotelossa (näin siis mulla 1.8t aeb).

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 22.10.2005 18:40

no tarkastelinpa vielä huvikseen jakopäänhihnan että on ajotusmerkit kohillaan ja katoin kipunoiko tulpat. tulpista tuli kyllä kipinät mutta oli aika tuhnun oloset. paljonkohan se kipinävahvari maksaa? jos ihan kokeeks ostas.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 22.10.2005 19:09

Hintahaitari n.110-220e

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 23.10.2005 16:49

Yhdyn Tripin veikkaukseen...joskin ihmetyttää jos olet kokeillut että kaikki tulpat antaa kipinän. Itselläni kun tuo sytkävahvari sippasi, niin kakkospyttyyn ei tullut tulta ollenkaan, bensa raakana läpi ja männän laki märkä, oireet samat, ravistaa, ei vedä, haisee bensa ja kananmuna pieru...toisinsanoen käy kolmella pytyllä :D

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 24.10.2005 0:36

jo vain ku entiset tulpat otin veks nii kakkosen tulppa oli kyllä vähän märkä. mut aattelin et nonii vika löyty tulppa paskana. kuitenki ku testailin ne kaikki puolat nii kyl niistä tulpista kipunat sai mut niinku sanoin nii aika epämääränen väläys siellä vaan oli...luulisin ainaki et pitäs läväyttää paljon voimakkaammin. no mut jos huomenna ois paljon viisaampi ja köyhempi :)

Raapuska
-
Viestit: 100
Liittynyt: 26.9.2005 8:04

Kipinävahvari 1.8 20v agn audi a3

ViestiKirjoittaja Raapuska » 24.10.2005 6:26

Moro. Ois samanlaista vikaa, mistäs moinen kipinävahvari löytyy a3:sen agn koneesta?

carreraa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 26.9.2005 19:27

ViestiKirjoittaja carreraa » 25.10.2005 10:34

Tuossa olisi linkki jo aiemminkin näillä sivustoilla esillä olleeseen sytytyksenvahvistimen testaukseen.

http://www.robsaudiworld.com/ignition.htm

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 26.10.2005 0:17

nonii johan läks diudi tulille ja kävi/kulki ihan normaalin olosesti :)

meinas vaan usko loppuu ku starttailin käyntiin nii ei meinannu lähtee millään. sit ku vähän aikaa hankasin nii läks mutta kävi about 5 sekkaa aika surkeesti täristen ja sit normaalisti. johtuukohan tuo siitä että auto seiso lauantaista asti ja ilman virtaa?

HoGaN
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.2.2004 10:37

ViestiKirjoittaja HoGaN » 26.10.2005 10:43

Jakelle pari tarkentavaa kyssäriä:

Millä/miten oikein testasit suuttimien magneettiventtiilien kelat ja puolat? Yleismittarilla vai jollain muulla keinolla ja mitä arvoja ne antoi, jos ne kerran olivat kunnossa? Entä miten tarkastit tulpat ja niiden kipunoinnin?

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 27.10.2005 0:54

ihan yleismittarilla ohmialueella. niissä suuttimien magneettiventtiileissä ei oo ku kaks nastaa tai ainaka itellä ei ollu enempää. kaikista jos saa jonkun saman järkevän arvon nii ne voi julistaa ehjäks.

puolissa niissä kolmesta nastasta olikohan laitimmaiset sai arvot.
näin siis ainaki itellä. ja ne arvot katoin heynesin korjausoppaasta, tais olla puolilla jotain 0.5 ohmia (+-0.1)

kipunat kattoin sillä vanhalla ja hyväks todetulla konstilla.

l


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa