ahtopainemittarin asennus?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

1203
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.9.2005 17:12

ahtopainemittarin asennus?

ViestiKirjoittaja 1203 » 22.10.2005 17:49

moi
mulla on passat vm.2000 1,9 tdi atj 85 kw koneella ja olis tarkoitus laittaa siihen ahtopainemittari mutta mihin laitan ettei tarvi porata ahtoputkeen reikää?
onko sielä jokin kohta mihin sen laitan?
olisko kuvaa jollain

1203
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.9.2005 17:12

ViestiKirjoittaja 1203 » 23.10.2005 17:02

vinkkejä kaivataan

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 24.10.2005 8:18

hankala on laittaa ilman että poraat reikää mihinkään, kun ei oikein ole mitään valmiita paikkoja näissä pumppareissa. itse porasin imusarjaan reiän, tein kierteet siihen ja laitoin nipan, josta lähtee mittarille putki.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.10.2005 8:32

Itselläni on myös ahtoputkessa nippa, josta letku vedetty kabiiniin. Noin ne on niitä maailmallakin tehnyt.

1203
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.9.2005 17:12

ViestiKirjoittaja 1203 » 24.10.2005 19:17

millä tiivistit nipan ettei tule vuotoa

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.10.2005 19:29

Siihen tehtiin kierteet. Mä näin...

Ja oli niin vahva mies tekemässä ettei se uskalla vuotaa :)

1203
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.9.2005 17:12

ViestiKirjoittaja 1203 » 24.10.2005 20:03

mut onko se ahtoputki jotain kovamuovi sekoitusta. entäs jos teen ylimääräisen putken pala ahtoputken perään jossa on nippa niin ei tarvi alkuperäisiä rikkoa

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.10.2005 20:09

Sen mitä olen kuunnellut Kilpijokea ja tuon asentajaa niin ovat tyytyväisiä tuohon menetelmäänsä olleet.

Saahan sen sit vaikka epoksilla lopullisesti umpeen jos se reikä tarvii tukita joskus.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 25.10.2005 6:55

Esa sanoi, että 1.7bar kestää ahtoja ja sitten korkkaa. Tähän uskon. Ahtoputkeen porattiin kylmästi reikä ja siihen sitten kierteet, johon nippa kiinni. Tiivistykseksi laitettiin lisäksi muoville sopivaa liimaa.

Voit toki tehdän jatkoputkenkin, josta löytyy nippa. Hyvä ratkaisu tuokin. Jos kuitenkin alat alkuperäistä poraamaan, niin muista puhtaus, ettei muovin kappaleita päädy itse venttiilien kiusaksi. Me ei otettu ahtoputkea kokonaan irti vaan tungettiin sinne sisään vanhat tennissukat ja poratessa käytettiin emännän rikkaimuria muovikappaleiden poistamiseen :)

Itse asennustapahtumaa lukuunottamatta, tuohon ne on maailmalla niitä laitellu, ainakin mitä tdiclubin foorumia oon nyt jälkikäteen seurannu. Täytyy tulevaan kotteroonkin asentaa mittari, ihme ettei turbopeleissä ole vakiona moista.

Oma asennukseni suoritettiin näytöksenä Pirkanmaan miitin yhteydessä Pyynikin näkötornin juuressa. Itse asennustapahtumasta oli kuviakin, mutta linkit näyttävän kuoleentuneen.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 25.10.2005 8:10

Mä täräytin imusarjan kylkeen kierre reijän.
En voi suositella, on aika kuuma paikka just siinä EGR jälkeen ja voi letku hapertua, lisäksi työntää putkeen myös hieman mönjää.

Ostin halpis mittarin (Auto Gauge) ja jouduin tunkemaan puolikkaan tupakan filtterin letkuun että sain kaikki värinät pois mittarilta.
Varmaankaan kunnollinen nestevaimennettu ei olis ollut kalliimpi ammatti liikkeessä.

Marko84
-
Viestit: 12
Liittynyt: 11.9.2005 23:10

ake

ViestiKirjoittaja Marko84 » 8.11.2005 18:36

mitä katsastusmiehet sanoo mittarin laittamisesta? (a-pilariin)

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 8.11.2005 22:58

^ Sano, että tuo oli vitsi jota en tajunnut? :)

Marko84
-
Viestit: 12
Liittynyt: 11.9.2005 23:10

ViestiKirjoittaja Marko84 » 9.11.2005 19:17

=)

LapsiRatissa
-
Viestit: 7
Liittynyt: 10.1.2006 21:07

Dynoajon yhteydessä kiinnitettiin tilapäismittari

ViestiKirjoittaja LapsiRatissa » 12.1.2006 1:42

Kävin Golf Rallyeni ponnistamassa ST-Motorsin 4-vetodynossa. Imusarjan kotelon kulmasta lähtee paineletku polttoainesäätimelle. Siihen vaan T-kappaleella kello letkuineen kiinni, näyttö tuli kuin manulle illallinen.

Oli muuten 1,72 bar! ja 102,3 kW renkaista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa