ahtopainemittarin asennus?
Valvoja: ffp jäsenet
ahtopainemittarin asennus?
moi
mulla on passat vm.2000 1,9 tdi atj 85 kw koneella ja olis tarkoitus laittaa siihen ahtopainemittari mutta mihin laitan ettei tarvi porata ahtoputkeen reikää?
onko sielä jokin kohta mihin sen laitan?
olisko kuvaa jollain
mulla on passat vm.2000 1,9 tdi atj 85 kw koneella ja olis tarkoitus laittaa siihen ahtopainemittari mutta mihin laitan ettei tarvi porata ahtoputkeen reikää?
onko sielä jokin kohta mihin sen laitan?
olisko kuvaa jollain
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Esa sanoi, että 1.7bar kestää ahtoja ja sitten korkkaa. Tähän uskon. Ahtoputkeen porattiin kylmästi reikä ja siihen sitten kierteet, johon nippa kiinni. Tiivistykseksi laitettiin lisäksi muoville sopivaa liimaa.
Voit toki tehdän jatkoputkenkin, josta löytyy nippa. Hyvä ratkaisu tuokin. Jos kuitenkin alat alkuperäistä poraamaan, niin muista puhtaus, ettei muovin kappaleita päädy itse venttiilien kiusaksi. Me ei otettu ahtoputkea kokonaan irti vaan tungettiin sinne sisään vanhat tennissukat ja poratessa käytettiin emännän rikkaimuria muovikappaleiden poistamiseen :)
Itse asennustapahtumaa lukuunottamatta, tuohon ne on maailmalla niitä laitellu, ainakin mitä tdiclubin foorumia oon nyt jälkikäteen seurannu. Täytyy tulevaan kotteroonkin asentaa mittari, ihme ettei turbopeleissä ole vakiona moista.
Oma asennukseni suoritettiin näytöksenä Pirkanmaan miitin yhteydessä Pyynikin näkötornin juuressa. Itse asennustapahtumasta oli kuviakin, mutta linkit näyttävän kuoleentuneen.
Voit toki tehdän jatkoputkenkin, josta löytyy nippa. Hyvä ratkaisu tuokin. Jos kuitenkin alat alkuperäistä poraamaan, niin muista puhtaus, ettei muovin kappaleita päädy itse venttiilien kiusaksi. Me ei otettu ahtoputkea kokonaan irti vaan tungettiin sinne sisään vanhat tennissukat ja poratessa käytettiin emännän rikkaimuria muovikappaleiden poistamiseen :)
Itse asennustapahtumaa lukuunottamatta, tuohon ne on maailmalla niitä laitellu, ainakin mitä tdiclubin foorumia oon nyt jälkikäteen seurannu. Täytyy tulevaan kotteroonkin asentaa mittari, ihme ettei turbopeleissä ole vakiona moista.
Oma asennukseni suoritettiin näytöksenä Pirkanmaan miitin yhteydessä Pyynikin näkötornin juuressa. Itse asennustapahtumasta oli kuviakin, mutta linkit näyttävän kuoleentuneen.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Mä täräytin imusarjan kylkeen kierre reijän.
En voi suositella, on aika kuuma paikka just siinä EGR jälkeen ja voi letku hapertua, lisäksi työntää putkeen myös hieman mönjää.
Ostin halpis mittarin (Auto Gauge) ja jouduin tunkemaan puolikkaan tupakan filtterin letkuun että sain kaikki värinät pois mittarilta.
Varmaankaan kunnollinen nestevaimennettu ei olis ollut kalliimpi ammatti liikkeessä.
En voi suositella, on aika kuuma paikka just siinä EGR jälkeen ja voi letku hapertua, lisäksi työntää putkeen myös hieman mönjää.
Ostin halpis mittarin (Auto Gauge) ja jouduin tunkemaan puolikkaan tupakan filtterin letkuun että sain kaikki värinät pois mittarilta.
Varmaankaan kunnollinen nestevaimennettu ei olis ollut kalliimpi ammatti liikkeessä.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 10.1.2006 21:07
Dynoajon yhteydessä kiinnitettiin tilapäismittari
Kävin Golf Rallyeni ponnistamassa ST-Motorsin 4-vetodynossa. Imusarjan kotelon kulmasta lähtee paineletku polttoainesäätimelle. Siihen vaan T-kappaleella kello letkuineen kiinni, näyttö tuli kuin manulle illallinen.
Oli muuten 1,72 bar! ja 102,3 kW renkaista.
Oli muuten 1,72 bar! ja 102,3 kW renkaista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa