Uusi R32 julkaistu

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

Uusi R32 julkaistu

ViestiKirjoittaja Rascal » 9.8.2005 18:31


justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 9.8.2005 19:25

siisti ja hintaspekuloinnista sen verran se on kaikille sama mutta köyhästä tuntuu kalliilta :)

Dmind
-
Viestit: 273
Liittynyt: 11.8.2003 16:28

ViestiKirjoittaja Dmind » 9.8.2005 22:07

öh.. ois ne voinu jotain räväkämpiä visuaalisia yksityiskohtia laittaa lippulaivaan.. en kyllä henk.koht. maksais sitä (varmasti) älytöntä hintaa tuollaisesta..

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 9.8.2005 22:21

Kyllähän tuolla... Ajais :-D
Aika sexyt nuo pakoputket :-)

nurmipora
-
Viestit: 83
Liittynyt: 23.12.2003 20:49

ViestiKirjoittaja nurmipora » 9.8.2005 22:28

GTI on monin verroin pornomman näköinen kuin tuo. Näyttää ihan mopogolffilta koristesarjalla...

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 9.8.2005 22:43

GTI on monin verroin pornomman näköinen kuin tuo. Näyttää ihan mopogolffilta koristesarjalla...


aamen!

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 9.8.2005 23:07

Mitäs sillä on väliä miltä se näyttää? Rahat on sijoitettu tässä autossa paremmin, eli tekniikkaan.

juseh
-
Viestit: 123
Liittynyt: 17.11.2003 13:39

ViestiKirjoittaja juseh » 9.8.2005 23:15

Nuo pakoputken päät on silti aika kauheat.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.8.2005 23:18

Rahat on sijoitettu tässä autossa paremmin, eli tekniikkaan.


Ja pöh, vaparilintta.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 9.8.2005 23:40

Tyhmähän se konserni oiskin ollut, jos tuosta 250hv turssi olis tullu. Ihan eri asiakaskunnalle kuitenki suunnattu tämä "lippulaiva" ja yleensä heille on tärkeää, ettei "raha" näy ulospäin eikä auto sekoitu missään nimessä "nuorisomalli" GTI:hin.

j4k3
-
Viestit: 438
Liittynyt: 25.7.2003 4:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja j4k3 » 10.8.2005 3:26

Samoilla linjoilla dmindin kanssa 100% mutta en sano ääneen ettei mito pahoita mieltään ;)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 10.8.2005 3:47

nuo jakkarat on aika kivat.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 10.8.2005 5:14

Alumiinispoikkako tohon olis pitänyt laittaa?

Mun mielestä toi on jo aika räväkkä tollasenaan. Ehkä jopa liian "provosoiva" omaan makuun...

PS: Less is more!

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 10.8.2005 6:49

Hmm, mikäs tuossa GTi:ssä ja RS:ssä kovin "pornosti" eroaa? Puskurin alasäleikkö on GTi:ssä vähän virnumpi, eli nousee ylöspäin yläkulmista. Korisarja näyttää samalta, mutta on vaaa maalattu korin väriin. Lisäksi pakoputkien tulo on siirretty keskelle...

Erot on kyllä korissa todella pienet. Minusta tuo on hyvän näköinen ja sopivan hillitty kokonaisuus. Lastuttajia varmaan sapettaa tuo vapari, kun halvalla ei saa lisaäheppoja.

Furi
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.6.2004 12:57

ViestiKirjoittaja Furi » 10.8.2005 7:38

Kyllähän tuollakin kerkiää näin alkuun, varsinkin jos on toi dsg laatikko. Mutta tossa r32:s on aivan mielettömän siisti sisusta!

Kuva

nico...
-
Viestit: 107
Liittynyt: 25.9.2003 11:28

ViestiKirjoittaja nico... » 10.8.2005 7:58

^kyllähän siihen dsg:n saa, 6.2 sek 0-100 kmh dsg:llä ja 6,5 sek manuaali laatikol.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 10.8.2005 8:15

Ei kyllä oo kovin kummallinen ulkoapäin..:p Sisusta on tosi onnistunut mutta ei toi ulospäin näytä kovinkaan erikoiselta.
Näyttää ihan mopogolffilta koristesarjalla...
Lähinnä tuli toi mieleen.

Thorgen
-
Viestit: 206
Liittynyt: 5.4.2004 7:57

ViestiKirjoittaja Thorgen » 10.8.2005 8:25

Teinirassien fanit voipi ostaa sen hontan kivikin, jos mielii räikeää ulkonäköä. Maksaakin varmaan puolet mitä tuo, eli eiköhän tunnusteta faktat että ne on menossa pikkusen eri kavereiden autotalleihin. Putket olisi tosin voinut laittaa perseen laidoille, niin ei olisi ihan niin helposti liikenteessä erottuva.

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 10.8.2005 8:27

permanent 4MOTION four-wheel drive again promises excellent roadholding



hmm....

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 10.8.2005 8:32

On kyllä magee=) Sisusta varsinkin.

Ei tuon vissiin olekkaan tarkoitus olla "Type-r" Golffi tai mitään vaan ns. herrasmies sportti. Matti Meikäläinen ei tunnista autoa "60k€ maksavaksi" jos ohi ajaa ja se ei varmaan kyseisten autojen ostajia haittaa...

Ostajathan eivät ole "lastuttajia" tai ihmisiä jotka irottelevat puskureita ja liimailevat omiaan tilalle.
Jos välttämättä haluaa golffinsa kulkevan löytyy asiakkailta valuuttaa virittä konetta ja varmasti sarjoja tulee saman verran kuin edelliseen koppaan.

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 10.8.2005 8:42

250hv ei ole nykyään mitenkään maata järisyttävää tuollaisessa panssarivaunussa,joten turha siitä mitään racerin näköistä on tehdä,jollei suorituskyky vastaa ulkonäköä. Nyt ne on balanssissa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 10.8.2005 8:53

En nyt tarkottanut että siitä mitään hondaa pitäis tehdä todellakaan, vaan että toi vois olla vähän "sporttisemman" tai tyylikkäämmän näköinen. Niinkuin vanha R32 oli. Mun mielestä se on vakiona siistimmän näkönen kun toi uus. Hondat on ihan oma juttunsa, eikä siitä enempää.(ettei hondakuskit suutu;))

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 10.8.2005 11:28

Eikös sieltä ole vielä tulossa jossain vaiheessa se 240hv GTi? Muistaakseni luin jostain, että tälläinen on tulossa. Olikohan sitten yhtenä syynä ollut se, että Opelin Astra OPC:stäkin on tullut 240hv malli, 200hv:n rinnalle.

Flame
-
Viestit: 140
Liittynyt: 28.12.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Flame » 10.8.2005 14:18

Prices for the new Golf R32 start at €32,200.

Ööh mites Gti:n & R32 kohderyhmät muka eroavat toisistaan?r32 tarkotettu öljysheikeille?
Kyllähän se tietty harmittais jos naapurin ukko sekoittais golperon normi 1.6fsihin.

Miksu
-
Viestit: 197
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Miksu » 10.8.2005 15:35

Ulkonäkö on ylihillitty. Edellisen näöstä pidin enemmän.
Mutta eipä noita varmaan Suomessa montaa nähdä.
Kyllä mä ton ottasin.

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 10.8.2005 15:38

Juu GTi on jo nyt mopo verrattuna (tuleviin) kilpailijoihin. (Astra,Megane,Focus,Civic) jopa esim. kokoluokkaa pienempään Rellu Clion tulee kohta 200hv.
Sama juttu taitaa käydä kuin IV Kanssa eli 1999? 150hv oli aika "kova juttu" mutta viimeaikoina edes ulkomailla päivitetty 180hv oli täys mopo kilpailijoihin verrattuna.


Prices for the new Golf R32 start at €32,200.

Valuutta on selvillä mutta mikä maa?

eipiix
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.5.2005 13:24

ViestiKirjoittaja eipiix » 10.8.2005 16:01

Deutchland Deutchland uber alles...

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 10.8.2005 16:09

Itse kyllä tykkään auton ulkonäöstä ja luulen että näyttää luonnossa vielä paremmalta. Eikä tuo gti juurikaan ole muille suorityskyvyssä hävinnyt vaikka hevosia ei niin paljon olekkaan. Esim rellua nopeampi kaikissa mittauksissa (auto motor und sport)

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 10.8.2005 16:47

Snadi OT:

Hidas rellu
6,7 0-100km/h
16,9 0-160km/h
Nopea rellu
6,5 0-100km/h
14,4 0-160km/h

GTI
7,4 0-100km/h
18,0 0-160km/h
Toinen
7,3 0-100km/h
17,8 0-160km/h
Nopein
6,9 0-100km/h
16,6 0-160km/h


Selkeästi huomaa varsinkin 0-160km/h että puhti loppuu pahasti Getarista. Ja radalla tietenkin VAG:n pelit jäävät sekuntti tolkulla (TM sportti testissä yli 2sek jne.)

Mutta eihän tuo olekkaan "suorituskyky ensin" auto missään tapauksessa vaan kompromissejä on tehty ihan tietoisesti.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 10.8.2005 16:51

AtlHawk taitaa oikein yrittämällä saada provottua porukkaa että saisi "viihdyttävän" foorumiväittelyn aikaan, olisit sanonut vielä että turbot kuuluu traktoreihin kuten jossain topikissa.

Ja jottei aivan mee OT:ksi niin aika hienon näköinen Golf

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 10.8.2005 17:32

En tiedä rellun ilmoittamia suorituskyky tuloksia mutta mitatuissa tuloksissa gti oli nopeampi.

golf 0-100 7,1s
rellu 0-100 7,2 s
golf 0-160 17,5s
rellu 0-160 18,7s

ja oli myös nopempi radalla. (auto motor und sport maaliskuu 2005)

Tämä tekniikanmaailman rellu oli ilmeisesti se megane trophy limited edition johon oli alustaan, ohjaustuntumaan ja jarruihin tehty parannuksia.

Dmind
-
Viestit: 273
Liittynyt: 11.8.2003 16:28

ViestiKirjoittaja Dmind » 10.8.2005 17:38

Kyseessä on epäilemättä erinomainen auto. Enkä tosiaan mitään alumiinispoikkaa tuohon kaipaisikaan.

Mutta.. olisi kyllä mukava nähdä myyntiluvut vuoden päästä. Taitaa kuitenkin olla todella marginaalinen ostajakunta. Itselleni ajatus vähintään 30.000e maksavasta Golfista kuulostaa vaan niin hämärältä.

Mutta ehkä heitä sitten vaan on; Ihmisiä joilla on ylimääräistä rahaa, ja ketkä haluavat peruskulkineensa nopeana, hienolla sisustalla mutta mitäänsanomattomalla ulkonäöllä.

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 10.8.2005 17:46

Justhan mä postasin 4/5 eri testiä jossa on mitattu että rellu on nopeampi ja kaikki oli saksalaisia... varmasti jossai testissä golf on nopeampi mutta löysin hetkessä 4 jossa ei...

Ja anteeksi Jarno mutta totesin vain että V-Golf GTI on mopo verattuna kilpailijoihin kun oli puhetta että V-Golffista GTI on tulossa tehostettu versio ja ihan syystä. Ei ne muuten päivittelis sitä näin nopeasti ellei olisi syytä.

Oli miten oli mutta kummatkin kiihtyy suht nopeasti 0-120km/h eli ei niillä jalkoihin jää suomen teillä.

Aiheeseen:

Olenko ainut jonka mielestä on outoa että A3 ja Golf käyttää perus 3.2 konetta kun konsernilla on FSI malli hieman tehokkaampana(255) ja tietenkin taloudellisempana. 250 kun ei ole mikään järisyttävä lukema.

Hinta varmaan asettuisi suomessa jonkin verran ralli veljeksiä Mitsun ja Scubarun ylemmäksi koska onhan Golf niin Premium ja Subaru on "rimpula". Suorituskyky sitten...

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 10.8.2005 17:46

Kyllä toi varmaan 50te suomessa hintalapussa rikkoo... Jos ikinä edes saapuu.

Mutta siis toi autohan on suunnattu jenkkilään ihan selvästi. Seillähän tota vanhaa r32 on myyty ihan sairaasti. Ei tollasella "alitehosella" autobaanalla mitään tee. Pukkaa "tdi":tä jokapuolelta ohi :)

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 10.8.2005 17:54

Tämähän on FSI.

adahlm
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2005 12:49

ViestiKirjoittaja adahlm » 10.8.2005 18:01


Kyllä toi varmaan 50te suomessa hintalapussa rikkoo... Jos ikinä edes saapuu.




asiasta kukkaruukkuun, mutta nauratti vähän kun kävin viime lokakuussa autostadtissa ja se opas esitteli siellä sitä "the njuu giitiiaij"-autoa: sanoi sitten ettei sovi tavalliselle persaukiselle kun sen hinta tulee olee n.22000€..



eihän siinä ole minkäänlaista järkeä ostaa suomessa jotain R32:sta



montako IV kolmekakkosta suomesta löytyy?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 10.8.2005 20:45

Onko kukaan muu kuullut tällästä huhua? A3:sta ois tulossa "S3" 2.0 FSI Turbo koneella ja jotain 260HV ois lukemat... Ja Leonistahan tulee 2.0 FSI Turbo 240HV. Eli Cupra.

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 10.8.2005 20:59

Ainakin tuo uusi Leon saa 2.0TFSI koneen nokalleen, ensin 185hp version (Sport-Up), myöhemmin FR 200hp ja Cupra R 240hp.

Meikäläistä ei ainakaan säväytä tuo uusi turbo millään lailla, tuntu jopa A4 Quattrossa yllättävän laiskalta verrattuna lastutettuun 1.8T tekniikkaan. Tosin tuon moottorin tasaisen tappava vääntö vääristää tuntumaa kun meno ei ole millään lailla repivää.

Thorgen
-
Viestit: 206
Liittynyt: 5.4.2004 7:57

ViestiKirjoittaja Thorgen » 11.8.2005 8:31

Meikäläistä ei ainakaan säväytä tuo uusi turbo millään lailla, tuntu jopa A4 Quattrossa yllättävän laiskalta verrattuna lastutettuun 1.8T tekniikkaan.
Totta kai tuntuu, mutta se ei johdu moottorista vaan painosta. Oma A4:si omamassa on 1300 kg (ilman varusteita, vuoden 2000 malli). Golf V GTIn vastaavasti jo 1450 kg ja uusi A4 2.0T kantaa vyötäröllään jopa 1600 kg. Ei siis todellakaan mikään ihme, että oma autosi on pirteämpi. Lähes samalla teholla ja 2-300 kiloa pienemmellä massalla mennään varmasti lujempaa.

Harri K
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.9.2003 23:45

ViestiKirjoittaja Harri K » 11.8.2005 13:15

Siis onks toi nyt sit nimeltään R32 vai R36?

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 11.8.2005 13:18

Eikös R36 julkaista jenkeissä ja moottorina toimii 3.6L 300hv V6. Tämän threadin auto on R32.

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 11.8.2005 14:03

For that reason the current rumors for the U.S. market indicate Volkswagen is instead working on a 300hp version of the new 3.6l VR6 FSI for an "R36" model. Right now the Golf R36 is currently being planned, but there are discussions about creating an R36 Jetta this time around.


Eli voi olla että tuota 3,6 ei ikinä Golffiin tule vaan Jettaan.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 11.8.2005 15:26

Saavat kyllä jotain tehdä, että saavat 50hp lisää 0.2 litralla... Tohon R36:seen siis.

Jostain muistaakseni luin, että Volkkari suunnittelee aika pitkälti kokonaan uudestaan ton 3.6 litrasen vr6:sen. Esim sylinterien kulma olis enään 10 astetta.
Nää vaan on taas näitä netistä luettuja juttuja...

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 11.8.2005 15:50

The Passat has been lagging behind for quite some time in the V6 power department and Volkswagen has decided for the U.S. market specifically to skip the 3.2-liter VR6 that Germany is getting in this model and move right to the 280-hp 3.6-liter version, putting the Passat near the top of the heap in this class. The new 3.6-liter VR6 is a narrow angle V6 similar to the older 2.8 and 3.2-liter versions. However, the new 3.6 utilizes a 10.6 degree cylinder offset - as opposed to the previous 15 degree offset - and bore has increased to 89mm and stroke to 96.4mm. The new engine is also 17.5 lbs. lighter than the previous Passat's 2.8-liter 90-degree V6.


Vähän vielä viilausta ja kyllä se 300-hp vielä sieltä löytyy.

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 17.8.2005 10:36

Ihan asiallisen näköinen peli ja jos äänet on yhtään samantyyppiset kuin IV-koppasessa niin varmaan todella hauska lelu! :)

OT: Hinnoista on aina kauhea poru:) Jenkkisivulla oli mainittu, että Saksassa hinnat lähtee 32 200 egee. Samaten toi V-kopan GTI on saksassa (muistaakseni) ~ 24 200€ alkaen, että eihän ne autot kalliita ole.

Eikös täällä foorumilla aina ole että ei oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Että verothan noissa maksaa. Autot ei oo pahoissa hinnoissa ollenkaan:)

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 18.8.2005 23:01

Ja pöh, vaparilintta.


Lähtökohtaisesti olen kyllä tässä asiassa samaa mieltä. :)

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 18.8.2005 23:40

Lähtökohtana hyvinkin vaparilintta... mutta kuukaus sen jälkeen kun tota jenkeissä saa niin ihan varmasti lyötyy pakokaasukitit ja remmikitit. Rahalla niitäkin saa vaikka suomessa asutaan.

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

ViestiKirjoittaja JanaR » 18.8.2005 23:47

Ulkoo on mitä on (ruma), mutta penkit ovat kyllä parhaimmat näkemäni vakiot :)

Chiquita
-
Viestit: 227
Liittynyt: 26.7.2003 4:08

ViestiKirjoittaja Chiquita » 23.8.2005 12:55

Keulasta en tykkää, Perä on taas hieno(paitsi putket).

hmm... millonkohan noita penkkejä alkaa saamaan varaosatiskiltä, ja paljonkohan ne maksaa... Täytyy vissii ruvetä säästelemään =)

Antti P
-
Viestit: 457
Liittynyt: 13.9.2004 10:42

ViestiKirjoittaja Antti P » 23.8.2005 13:00

Veikkan Chiqi et jakkarat on kovin halvat tiskiltä ostettaessa. ;) Tosin ei koske köyhää.. ;)


Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 3.10.2005 14:51

päältäpäin varsin komea, mutta penkit aivan hirveät

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.10.2005 15:13

Hianot penkit.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 3.10.2005 15:25

Lisähintapenkit mun ymmärtääkseni.

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

ViestiKirjoittaja PLe » 3.10.2005 23:08

Täytyy tuunata vähän putkistoo, jos vetokoukun haluaa :-)

PeteT
-
Viestit: 136
Liittynyt: 24.8.2003 14:31

ViestiKirjoittaja PeteT » 4.10.2005 9:51

Varmaan aika kompromissi kun moottorikin on noin sivussa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 4.10.2005 10:03

Varmaan aika kompromissi kun moottorikin on noin sivussa.


Mutta on sentään etuakselin päällä, eikä edessä niinkuin joissain muissa vastaiskurimpuloissa :D

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.10.2005 10:04

Penkit on kyllä pirun makeet. Ja kyllä tollasella muutenkin kelpais huristella. Mutta silti gti on mun mielestä jotenkin ehkä paremman näkönen. Saiskohan siihen tollattisii penkkejä...tai no varmaan saa kun latoo tarpeeksi rahaa tiskiin :D
Sopivasti gti:tä ja r32:sta sekotettuna vois olla eniten mun mieleen.

edit. Antti: lähinnä ajattelin tuota ulkonäköä, mutta ei hassumpi vaihtoehto tuokaan ;D
Viimeksi muokannut Eemeli, 4.10.2005 11:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Antti P
-
Viestit: 457
Liittynyt: 13.9.2004 10:42

ViestiKirjoittaja Antti P » 4.10.2005 11:09

Eemeli meinaat että litrat R32:sta ja fööni GTi:stä. ;D

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 4.10.2005 11:42

^

OT: PJ on muuttanut identiteettiään. :D

Antti P
-
Viestit: 457
Liittynyt: 13.9.2004 10:42

ViestiKirjoittaja Antti P » 4.10.2005 11:51

OT: Harri menee helpommin omalla nimellä ku lempinimellä.. ;)

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 4.10.2005 12:24

Vakaasta kokemuksesta johtuen uskaltaisin väittää, että tuo uusi R32 on paaljon parempi ajaa maantiellä GT-tyyppístä ajoa kuin mikään rimpula, vaikka kone onkin sivussa. Sitten kun työnnetään, saattaa osat muuttua. Kulmapainot ei kuitenkaan heitä niin paljoa, kuin kuvasta voisi luulla, onhan siinä oikealla puolella kuitenkin aika painava vaihdelaatikko.

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 4.10.2005 16:04

PeteT
.
Impreza WRX
Posted: 4.10.2005 9:51


Varmaan aika kompromissi kun moottorikin on noin sivussa.


Luultavasti juu, eikä siinä ole edes digitaalikelloa keskellä kojelankkua.

PeteT
-
Viestit: 136
Liittynyt: 24.8.2003 14:31

ViestiKirjoittaja PeteT » 4.10.2005 18:10

Luultavasti juu, eikä siinä ole edes digitaalikelloa keskellä kojelankkua.


Osuihan se lopulta.. ;)

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 4.10.2005 19:08

Sehän kello on varsin kätevä, siitä voi katsella kellon aikaa helposti vaikka samalla kyykyttäisikin jotain Leonia liikennevaloissa :D

Ei kai mikään än-ryhmäläisen pohja olisi täydellinen ellei olisi hoursminutes- kelloa..

Make_Z28
-
Viestit: 194
Liittynyt: 31.7.2003 23:15

ViestiKirjoittaja Make_Z28 » 4.10.2005 20:41

IMHO GT-tyyppiseen kurvailuun tuosta pitäisi karsia 500kg laardia pois, vetoakseleista etupyörillekin voisin ehkä tinkiä. Ja keskimoottori ettei tarvi jääkaappipakastimia tai vasikan kokoisia lemmikkejä kuljetella. Mutta semmosta ei taida volkkari tehdä koskaan.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 4.10.2005 20:49

Eipä ole pelkoa ei.

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 4.10.2005 20:52

Sehän kello on varsin kätevä, siitä voi katsella kellon aikaa helposti vaikka samalla kyykyttäisikin jotain Leonia liikennevaloissa :D


Kieltämättä kyllä.

Sitten kun työnnetään, saattaa osat muuttua.


Ja tuosta työntämisestä vielä sen verran, että onhan imppua varmaan mukavampi työntää.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 4.10.2005 21:16

Joo niin muuten taitaa olla, onhan siinä kahvakin kontin päällä. Hieno ja omaperäisen sukkela comeback muuten.

Mutta tosi puheissa, ihan eri koulukunnan autojahan nuo, mistä lienee taas tämä väittely saanut alkunsa..

Itse miellän G(rand)T(ourer) kurvailun sellaiseksi, että matkaan mahtuu mukaan muutakin kuin pipo ja kaulaliina, auto menee kovissa nopeuksissa todella vakaasti ja autossa viihtyy useammankin tunnin yhdellä istumalla. GT autoilu ei mielestäni ole mitään hikikarpalo ohimolla vääntämistä, vaan sulavaa, ilmeetöntä ja arvokkaan oloista nopeaa kiiruhtamista. Sellaiseen käyttöön näkisin tuon R32 passaavan kuin nenä päähän.

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 4.10.2005 21:29

Mutta tosi puheissa, ihan eri koulukunnan autojahan nuo, mistä lienee taas tämä väittely saanut alkunsa..


Niinpä.

Esim. tämän linkin takaa voi ihmetellä WRX STI:n suorituskykyä.

ps. Mihin se Todella säälittävä comeback kommentti hävisi? :)

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 4.10.2005 21:45

Sen poistin, ettei tulis enää mitää vielä huonompaa väittelyä.

Mitäs toi RS4 tuossa vertailussa tekee ja miksi?

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 4.10.2005 22:00

Varmaan haluttu osoittaa RS4:sen hitaus radalla.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 4.10.2005 22:03

Jukkan voi varmaankin kyllä todistaa sen että risalla tosiaankin jäädään noiden rimpuloiden jalkoihin radalla.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 4.10.2005 22:06

Palataampas ihan oikeaan aiheeseen, eli R32 keskustelua kiitos

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 4.10.2005 22:07

Mitäs toi RS4 tuossa vertailussa tekee ja miksi?


Joskus noita kattelin, niin päätin sen siihen laittaa. (Tais mennä ohi aiheen muutenkin.)

Varmaan haluttu osoittaa RS4:sen hitaus radalla.


Ei ehkä niinkään kummankaan nopeutta/hitautta vaan ihan esimerkki.

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rascal » 5.10.2005 23:01


T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 6.10.2005 0:22

Noi vanteet on ihan syvältä.
Ja onko volkkarin uus tapa pyöränpulttien olla torqsit?

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 6.10.2005 8:15

onko volkkarin uus tapa pyöränpulttien olla torqsit?


Ovat vain hatut.

pumafi
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.9.2005 20:45

ViestiKirjoittaja pumafi » 10.11.2005 20:40

Hertsikassa oli pihalla laserblue R32. Harmi kun ei ollut aikaa jäädä potkimaan renkaita. Ensiesittely ja hinnat tulee sitten 1.12 Motorshow:ssa.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 10.11.2005 21:18

ainakin kymmenen r32:sta 5-ovisena oli tullut suomeen tällä viikolla.niin ja sinisenä kaikki.
sitten oli kuulemma tullut yksi uusi rs4 :)

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 11.11.2005 11:26

Kuinkas sattuvaa, että myös tällä sivulla käy kello kohti 1.12. ;)
http://195.197.229.3/ford/focus_st/index.html

Käpelöity: ei kannata oottaa liikoja ST:n ajettavuudelta johan se tuli kaikille selväksi, että melsu se paras on. Vai joko tämä unohtui http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=47479
(and flamesssssssss.......)
Ymmärtääkseni tässä linkissä ( http://www.spiegel.de/auto/fahrberichte ... 55,00.html) olevat kuvat on tuotantomallista. Sitä kardaania taakse se vielä huutaa, mutta jos se joskus tai sitten ei.......
Viimeksi muokannut Antero, 12.11.2005 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 11.11.2005 12:15

Tollasen ST fiikkuksen näin tuossa yks päivä, lähti liikennevaloista ryntäyttämään. Hienolta kuullosti viitoskone, mut ei se kyllä oikeen mihinkään menny. Hieno peli kuitenkin, epäilisin ainakin.

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 11.11.2005 13:06

Onko Fiikus ST:ssä Volvon kone? Viisi sylinteriä ja Ford viittaisivat siihen.

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 11.11.2005 13:31

vulvastahan se kone on

Harri K
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.9.2003 23:45

ViestiKirjoittaja Harri K » 11.11.2005 13:36

Onks toi R32 sit tällä kertaa tulos myös Suomessa myyntiin?

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 11.11.2005 13:44

Hertsikassa oli pihalla laserblue R32. Harmi kun ei ollut aikaa jäädä potkimaan renkaita. Ensiesittely ja hinnat tulee sitten 1.12 Motorshow:ssa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 11.11.2005 15:31

Pitäisköhän siirtyä Fordiin. :)

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 11.11.2005 15:50

Kyllä toi Fordi kuvissa ainakin näyttää menevältä. Tiiä sitten millanen on ajo-ominaisuuksiltaan. Penkitkin näytti hiton hyviltä tuon flashin perusteella, käytännössä tietysti taas jotain ihan muuta...

Odu
-
Viestit: 68
Liittynyt: 7.8.2005 12:35

ViestiKirjoittaja Odu » 11.11.2005 15:52

Toi Fordi on mun mielestä hienompi ku noi muut kakka-autot yhteensä.
T: Golf-kuski

J-P H
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2003 21:01

ViestiKirjoittaja J-P H » 11.11.2005 19:00

Tänään tuli itäväyllä vastaan tuollainen sininen R32:n, koe kilvet oli ruuvattu kiinni ja pari pukuheppua oli sillä liikenteessä. Ihan hyvän näköinen ilmestys tuolla maantiellä.

a-t
-
Viestit: 328
Liittynyt: 17.1.2005 20:36

ViestiKirjoittaja a-t » 11.11.2005 20:52

vois se fjoordi ehkä ihan kiva peli olla, ois ainakin viripotentiaalia, mut ei kai niitä kannata kovin kauaa pitää mikäli yhtään on samanlainen kuin entinen focus, mädäntyy parissa vuodessa, äänekäs, yms. mutta hemmetin hyvä ajaa!

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 13.11.2005 18:54

Uusimmassa AutoBildissä (Saksan versiossa) oli 4 pirssiä testissä. A3 SB 3.2 Q, R32 (5-ov), Bemu 130i, MB 350 SCoupe:

-R32 kiihtyi parhaiten ~130km/h asti (bemu jätti sen jälkeen)
-Kulutuksessa 130i pihein, mutta mese söi 95:sta eli sille pisteet. -Huoltokustannuksiltaan R32 halvin isossa huollossa (400e) ja 130i pienessä (150e).
-Varustehinnoittelussa A3 kallein ja huonoimmin varusteltu ja R32 parhaiten (~130i:n varustelu lähes sama).
-Saksa hinnoiltaan Mese kallein (34162e) ja 130i & A3 halvin (32500e). R32 hinta oli 33115e.

Bemu vei voiton ja R32 hyvä kakkonen.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 13.11.2005 20:18

Paljonkos tossa mesessä tehoja? Eikös Audissa ja Golffissa 250HV ja Bemussa 265HV? Ja ei noi kulutuslukemat niin hirveesti kiinnosta(ne ku ei ole tollasen auton parhaita myyntivaltteja), mutta miten oli ajettavuus?

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 13.11.2005 21:11

MB C 350 SC: 200 kW/6000r/min ja 350nm/2400r/min.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 13.11.2005 22:49

Kuten M.H laittoi 272hv, muuten kuin listasit.

Testaajien mielestä Audi ei sopinut oikein porukkaan, Mesessä paljon ns. komfort-ominaisuuksia ja vähemmän dynamiikkaa. Bemussa parhain moottori ja muutekin tasapainoisin paketti. R32:ssa kiiteltiin pitoa (nelkku kun on) lähtötilanteissa, mutta varoiteltiin, että nelkku saattaa tuottaa yllätyksiä ääritilaiteissa. Muuten R32:sta ulkonäkönsä puolesta "naapurin" TDI golffiin.

Kulutuksella ja ylläpidolla on merkitystä, kun auto ei ole kuitenkaan mikään puhdas urheiluauto vaan 5-ovinen kotirouvan kauppakassi tai elähtäneen playboyn kulkuväline.

Näihin Focus heittohin vois lisätä, että n. vuosi sitten ST luvattiin vitosella ja mahdollinen tuleva RS samalla paketilla, mutta joka nurkasta raapivana.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 14.11.2005 1:27

Eli varteenotettavia vaihtoehtoja on kyl paljon, jos ens vuonna innostuu autoo vaihtamaan...

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 15.11.2005 18:50

CAR November 2005

1. VW R32
2. BMW 130i
3. Subaru STI ´06

Lisätietoja lehtipisteistä... ;)

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 15.11.2005 19:17

^ TÄH?! Outoa... Onkos muuten Mazda 6 MPS ollut missään testissä? Täällä ku näyttää olevan tietoa noista lehtien testeistä...

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 15.11.2005 20:45

Eikös tuo STi 06 ole se "isokoneinen lötkö"? Sinänsä ihan ok verrokki porukassa.
Viimeksi muokannut Iiro, 16.11.2005 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

juse1
-
Viestit: 143
Liittynyt: 16.5.2004 13:24

ViestiKirjoittaja juse1 » 15.11.2005 21:38

Pääsin tuollaista ST Focusta ajamaan ja täytyy myöntää että hyvältä autolta se tuntuu. Aika matalaviritteinen tuo kone tuossa on mutta voimaa tuntui olevan vaikka oli porukkaa kyydissä. Ja ne äänet, ne oli sitä jotain. :)
Ajettavuudesta en hirveästi voi sanoa ku lähinnä suoraa tietä kesärenkailla tuli liukasteltua.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa