Onko 1.8 lohkoissa eroja. (APUA)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Timo Jaakonsaari
-
Viestit: 31
Liittynyt: 24.3.2004 11:20

Onko 1.8 lohkoissa eroja. (APUA)

ViestiKirjoittaja Timo Jaakonsaari » 26.9.2005 11:20

Kyseessä ralli moottori jossa Golf 1.8 16 moottori porattu 84 mm männile.
No kesti 40 ek kilometriä ja lohko meni halki 2. sylinteristä. Voisiko olla jossain toisessa vag lohkossa esim sirokon tai corradon lohkoissa paksumpi seinämä jotta ei tälläinen toistuisi. Niin ja vielä jos jollakin olisi tälläinen moottori vakio 1.8 16 ylimääräinen niin soita ja myy se minulle. Puolimoottori tai koko mottori molemmat käy. Nyt olisi apu tarpeen ja kiitosta ja kunniaa tiedossa.
Timo Jaakonsaari
040-5290052

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 26.9.2005 11:38

Ei ole eroa. Aika hullu kaveri taidat olla, kun sain sen kuvan että toi lohko on ollut katuajossa. Kyllähän tollanen 84mm reiällä oleva hetken kestää, mutta ei sillä kadulla tee mitään kun kerran (/kaks) vuodessa saa vaihtaa lohkon.

Ilmeisesti pidempää iskua et halua? Oikeita osia yhdistelemällä saa 2063cc koneen(jos nyt muistan oikein) ja 83mm poraus. Tollasta konetta ei kyllä kierrättää uskalla... Mulla juuri tulossa 83mm männät niin pääsen kokeilemaan. Pistän projekti puolelle joskus vuosien päästä juttua.

EDIT: Perkule, pitäis lukea tarkemmin. Eihän toi vissiin missään kadulla ole ollut... No, ei sitten mitään.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 26.9.2005 19:35

Kyllä lohkoissa on eroja, löytyy näitä 16v lohkoja joissa on paikat öljyruiskuille, löytyy vakio 8v koneitte lohkoja joissa paikka mekaaniselle bensapumpulle.. ja gee ym... lohkoja joissa lisätty vesikiertoa juurikin 2-sylinterin taakse jollai sillä reikä lohkossa + moottorinkannake tukkii sen -jutulla.

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 26.9.2005 21:27

Kyl Nyylyndin opeilla pitäis kestää vielä 85mm männilläkin, Noh tulipahan se todistettua ettei kestä edes vaparina. voima moottorin kera ei kerkeis varmaan tallista peruuttamaan ulos kun olis jo lohkossa huohotus kunnossa.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 26.9.2005 22:05

Zemial, mutta sitä tarkotinkin että ei ole eroja, että tuskin sellasta lohkoa on mikä kestäis paremmin isompaa porausta.
Ja lisätään nyt vielä kun alotit, että on niitä 8v lohkojakin missä öljyruiskut.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 26.9.2005 22:24

mä oon kuullu juttua että rallyen lohko olisi jotenkin vahvistettu?sitä en tiiä että mistä ja miten?joku viisaampi kertokoon...

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 26.9.2005 22:54

PG lohkossa on parannettu vedenkiertoa 1. syl ympärillä.
Ei taida olla matalia 8V lohkoja öljytykeillä? vai oisko 1.6TD/GTD? en tiärä tiisseleistä.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 27.9.2005 0:25

TD:ssä on öljytykit, rallyen lohkossa on pienempi poraus, enemmän seinämää lohkossa. Mitens noi korkealohkoiset 16V:t? Eikös niissä ole paremmin porausvaraa tohon max 84mm asti?

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 27.9.2005 20:08

kyseles Timo tuolta Special Motorsista http://www.specialmotors.fi/index_fin.htm

veikkaan että et ole ainoa joka ajaa Suomessa rallia 84mm porauksella.

-> RH: mitenniin tuli todistettua? tiedätkö miten tämä rikki mennyt moottori oli tehty jne? miksi sulle on tullut tästä pakkomielle? onko sulla joku ongelma liittyen näihin porauksiin vai mitä?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.9.2005 20:37

veikkaan että et ole ainoa joka ajaa Suomessa rallia 84mm porauksella.


Mites ne säännöt nyt menikään....hmmm

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 27.9.2005 21:01

Niin siis porata saa vaikka metrin halkaisijalle kunhan isku pysyy samana. 1.9TD:n lohkoja on kait käytetty kilpakoneissa. Sitä en tiedä miks...

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 27.9.2005 21:49

-> RH: mitenniin tuli todistettua? tiedätkö miten tämä rikki mennyt moottori oli tehty jne? miksi sulle on tullut tästä pakkomielle? onko sulla joku ongelma liittyen näihin porauksiin vai mitä?




Muilla niitä ongelmia näyttää olevan kun porailee...

Timo Jaakonsaari
-
Viestit: 31
Liittynyt: 24.3.2004 11:20

ViestiKirjoittaja Timo Jaakonsaari » 28.9.2005 10:44

Nyt on lohko vaihdettu ja savut otettu uudesta lohkosta hajosi muuten viime sunnuntaina. Vähän on annettava kiitosta hämeen dieselin ripeää palvelua. Joku kyseli säännöistä joten rallin säännöissä F-ryhmän autoissa saa tosiaan porata ihan vapaasti mutta isku on oltava vakio ja johko pitää olla kaytetty kyseisessä automallissa vakiona. LEHES kaikki muu onkin sitten moottorissa vapaata(ei ahtaminen) mulla on Eaglen 5.9 tuumaset H- profiili kanget ja VW golf 3 Kit caarin 84mm männät puristussuhde on 11 ja dynaaminen 8.1. paukkua on Tuning Worldin jarrussa 225hv ja 228nm. Osat on hankittu Special motorssin kautta ja osa kansityöstä ne on kyllä tehty hyvin. Tässä tais kuitenkin vaan käydä niin jotta lohko vaan petti ilman sen kummempaa syytä. Ensi lauantaina ja sunnuntaina ekat kisat tällä autolla sitten sen näkee kuinka pitkälle pääsee. Tässä lohkokysymyksessä nyt oli semmoinen idea jotta jos olisi ollut jollakin tietoa jostain vahvemmasta 1.8 lohkosta mutta ne öljyruiskut on oltava ehdottomasti muuten ei mäntä jähdy tarpeeksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa