Turbon valinta?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Cheek
-
Viestit: 4
Liittynyt: 25.8.2005 16:52

Turbon valinta?

ViestiKirjoittaja Cheek » 23.9.2005 15:15

Mikä turbo riittäisi 350hp:n asti ja aikas edullinen ja hyvin toimiva.500-800e

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 23.9.2005 20:27

Aluksi nyt kiinnostaa et mihin autoon oot tommosia tehoja laittamas, ja millä muilla kilkkeillä. Nimittäin jos meinaat lötköä tohon tehoon virittää niin menee _Jonkin_ verran palikkaa muutakin vaihtoon... Yleensä ku haivaitsee sen totuuden sen tehon vaatimasta pudjetista niin haaveet kaatuu ja lujaa.

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 23.9.2005 22:33

edullinen ja hyvin toimiva ei yleensä sovi samaan lauseeseen ;)

vekkuli
-
Viestit: 191
Liittynyt: 6.8.2003 21:23

ViestiKirjoittaja vekkuli » 25.9.2005 20:45

piti tulla hyvä ja halpa, mutta tulikin pelkkä halpa. sopii myös tähän

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 25.9.2005 23:05

Eiku yleensä halvalla tulee käkikello ;)

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 26.9.2005 10:06

Ymmärsin tuon niin että etsitään turboa hintaluokasta 500-800. Luulis noita löytyvän jotain rempattuja...ei kai tuossa muusta budjetista ollut puhetta.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 26.9.2005 11:31

Niin, kyllä tuohon haarukkaan saa jo valita turboista.
Itse kysymykseen, tuolla on vähän juttua kakssatkun virittelystä, turboista ja painekartoista ym.
Suosittelen myös tutustumaan alan kirjallisuuteen, esim. Corky Bell - Maximum Boost ja A. Graham Bell - Forced induction performance tuning.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 26.9.2005 12:18

Mutta ku noita kakssatkuja o ainakin 5:llä eri moottorityypillä ja kahella eri vena määrällä. Ja tuo friiksin sivu tietääkseni o painottunu viimeisimpään moottorivaihtoehtoon eli 3B, eli 20 tappiseen. Sen virittely o "hieman" helpompaa ku 10V, koska sattuu olemaan valmiiksi EFI:llä varustettu.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 26.9.2005 15:37

se on tietysti ihan totta, että moottorin tilavuus on semmoinen tieto mikä tarvitaan turboa valitessa. Venttiilien määräkin vaikuttaa hieman, mutta mikäli lukee tuon kirjoittamani tekstin turbon painekartoista ja niiden tulkkaamisesta, voi laskutoimitukset laskea kukin itselleen sopivilla arvoilla.
Polttoaineensyöttöjärjestelmällä ei ole merkitystä ahtimen kokoa määritettäessä.

e: niin ja btw. audifinnssin puolelta löytyy varmaan sitten lisäinformaatiota kakssatkun eri moottorivaihtoehtojen virittämiseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa